leeuwarder schreef:Ik denk dat de BIG met zijn grote bloempot aardig tegen zijn maximum aanzit, tenminste als je het allemaal wat langer heel wil houden en drukvulling even buiten beschouwing laat.
Standaard is het al een twinspark 1 cilinder met 4 kleppen per cilinder en 2 carbs, normaal zou je het toerental gaan verhogen om er meer lucht/brandstof mengsel in te kunnen krijgen, maar de grote bloempot in de 1 pitter heeft daar een hekel aan door zijn hoge eigen gewicht.
Met drukvulling kan je wel binnen het toerenbereik van de BIG blijven, maar het kostenplaatje is denk ik veel te hoog.
nee hoor
de big zit lang niet tegen zijn maximum, bij lange na niet
integendeel zelfs..ze zijn zo sterk en gaan zo lang mee..omdat ze heel veel marge hebben..
uit een big blok peuter je redelijk gemakkelijk ca 55 achterwielpk's
in de supermono lopen er twee met BIG blokken (750's) met ca 70pk
55 achterwiel pk's zijn heel makkelijk te doen volgens die mannen en dan blijft het zaakje heel en betrouwbaar
In van die rijders heeft ook een "straat-big" in SM trim
Ik kreeg van hem overigens de tip om de standaard carbs eraf te halen en te vervangen voor 2 stuks mikuni 36mm van de oude oliegekoelde GSXR. past er zo op , aanzuigrubbers kunnen standaard blijven
Denk dat ik dat binnenkort eens ga doen
Ik kan een setje (4 stuks dus) kopen voor een ca 100,-