BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

De kaasstengels en de Bacardi staan klaar...Go Leo!!!
De stift van de NA die in een gaatje van het NA-tandwiel valt, zit er ingeramd, dus als die eruit valt......
Bij mij zit dat stifje niet erin geramd hoor, kan je heel makkelijk eruit halen. Zorg ervoor dat het opgevangen wordt...
Vang maar op!.jpg
Vang maar op!.jpg (4.33 KiB) 1421 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ouwe Reus schreef:Stand van de zuiger is van belang bij het monteren cq. afstellen van NA-ketting/tandwiel. Bij het loshalen maakt het nix uit.
De stift van de NA die in een gaatje van het NA-tandwiel valt, zit er ingeramd, dus als die eruit valt......

De boutjes, borgplaat en NA-ketting kunnen ook in het blok vallen, dus ff met een oude jurk het gat afdekken :lol:

Ehhh die stift zit vaak genoeg niet vast hoor dus opletten. Bij montage wel borgvloeistof gebruiken als je geen nieuw borgplaatje hebt.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: Ehhh die stift zit vaak genoeg niet vast hoor dus opletten. Bij montage wel borgvloeistof gebruiken als je geen nieuw borgplaatje hebt.
Futurist
Dan hebbik gruwelijke mazzel gehad want ik was blind op ouwe reusch zijn verhaal afgegaan en die van mij zat ook vast.

Dus na van tandwiel gescheiden met de jurk van de buuf int gat en na goed bekeken. Loopvlak 100% :D
its my f.cking lucky day.......dacht ik toen nog....
95a.jpg
4 moeren van de kop binnenin gelost, achter buiten no problemo , voorste buiten ook no problemo :shock: , o man ik moet een staatslot kopen !
nu nog even de zijkant buiten losmaken en............ronde kop.

Een kudtjapanner heeft ooit bedacht om de ribben van de kop te dicht op die moer te plaatsen ( waar een meter lange bout onder aan zit ) en je kan dus met geen enkele ringsleutel om die kop heen en dus gaat iedere boer er met een steeksleutel aanzitten en dus is deze boer de lul.
98a.jpg
Via de ep overlegd met de digitale chef de werkplaats en er restte helaas maar 1 optie
De moeder van alle gereedschappen moest er aan te pas komen :twisted:
97a.jpg
En door mijn jaren van ervaring ( lees : gruwelijke mazzel )sleep ik vakkundig de kop eraf met nog 1/100 ste aan de bout te laten zitten voor de houvast.
93a.jpg
Kop eraf en naar de kleppen kijken. Die mogen wel eens schoon gemaakt worden.
94a.jpg
en toen de cilinderwand inkijken en...............helaas groeven :cry: die naar mijn mening goed te voelen zijn. Chef de werkplaats heb ik gevraagd het naksveertje te plaatsen dus die mag ook nog even zijn mening over de groeven geven.
96a.jpg
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ziet er niet erg dramatisch uit , hij is niet nieuw
En mocht hij bolgend jaar toch problemen maken, nouen ?
Je hebt hem nou zo open :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef:Ziet er niet erg dramatisch uit , hij is niet nieuw
En mocht hij bolgend jaar toch problemen maken, nouen ?
Je hebt hem nou zo open :mrgreen:
Idd ik wordt steeds handiger met de BIG 8) maar waar mijn rug steeds meer tegen op ziet is het blok eruit lepelen dus ik doe het liever in 1 keer goed.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ttssss, jeugd , te lui om wat te doen :evil:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Goed bezig Leo !
Leo schreef:
futurist schreef: Ehhh die stift zit vaak genoeg niet vast hoor dus opletten. Bij montage wel borgvloeistof gebruiken als je geen nieuw borgplaatje hebt.
Futurist
Dan hebbik gruwelijke mazzel gehad want ik was blind op ouwe reusch zijn verhaal afgegaan en die van mij zat ook vast.
Heb inmiddels drie van die nokkenstokkies in mijn handen gehad, maar geen van alle viel uit elkaar :lol:

Loopvlak van de tuimelaars ook oké?!
Leo schreef:Een kudtjapanner heeft ooit bedacht om de ribben van de kop te dicht op die moer te plaatsen ( waar een meter lange bout onder aan zit ) en je kan dus met geen enkele ringsleutel om die kop heen en dus gaat iedere boer er met een steeksleutel aanzitten en dus is deze boer de lul.
Hubbu geen doppenset? Wel lef zeg, met een slijptol aan de haal 8)
Leo schreef:en toen de cilinderwand inkijken en...............helaas groeven die naar mijn mening goed te voelen zijn. Chef de werkplaats heb ik gevraagd het naksveertje te plaatsen dus die mag ook nog even zijn mening over de groeven geven.
Echt groeven of gewoon slijtplekken?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef:Ttssss, jeugd , te lui om wat te doen :evil:
Keb onlangs weekje thuisgezeten met verschoven werveltje en die wil ik liever niet meer terug laten keren.
Khad bij aanbouw een takeltje moeten laten plaatsen

BTW; doe eens een gok wat die doorgeslepen bout van 8X155 kost bij meneer suzukudt :evil: ?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef:Goed bezig Leo !
Na 15 jaar over de BIG zeveren moest ik er onderhand ook maar eens aan geloven.
Moet wel zeggen dat ik een ep hulpploeg en het forum achter de hand heb en dat werkt enorm lekker.

Leo schreef: Loopvlak van de tuimelaars ook oké?!.
Ships, nog niet naar gekeken. morgen meteen even doen.

Leo schreef:Wel lef zeg, met een slijptol aan de haal 8)
Dat was vandaag nu net de enigste handeling waar ik me geen drukte over maakte :lol:

Leo schreef:Echt groeven of gewoon slijtplekken?
Echte groeven helaas. je voelt ze goed als je r met je vinger overheen gaat.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef: BTW; doe eens een gok wat die doorgeslepen bout van 8X155 kost bij meneer suzukudt :evil: ?
v-i-e-r e-u-r-o bij CMS, da's nou een keer een koopje
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: v-i-e-r e-u-r-o bij CMS, da's nou een keer een koopje
* 1,21 + 6,75 verzendkosten = 11,59 euro = 25 ouderwetse guldens :evil: voor 1 bout.
das nog eens een keer een koopje ja !

en nu niet aan komen zeveren dat ik niet meer in guldens mag denken !
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Hoeveel yen is dat?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

de antrapper schreef:Hoeveel yen is dat?
Heel wat jennen :wink: vrees ik

Bout met tegenzin besteld en vandaag doorgaan met cilinder lichten zonder zuiger eruit te laten zakken en het veertjes verhaal eens goed lezen:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13010
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

gewoon bij de Suzuki dealer bestellen, die krijgt geen verzendkosten berekend van Nimag, zelfde prijs of soms nog minder als bij f*cking CMS

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef: Bout met tegenzin besteld en vandaag doorgaan met cilinder lichten zonder zuiger eruit te laten zakken en het veertjes verhaal eens goed lezen:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13010
Je bent nog bezig met inspectie van je grote stamper. Als je nou je onderdeeltjes in één keer besteld, kan je wel (een paar keer) verzendkosten besparen :roll:
Die CMS-boys zijn niet goedkoop, maar bestellen is een eitje en je hoeft er niet een kwartier voor aan de toonbank te hangen na eerst een uur wachten (mijn Motoport ervaring, sorry Cor).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: Je bent nog bezig met inspectie van je grote stamper. Als je nou je onderdeeltjes in één keer besteld, kan je wel (een paar keer) verzendkosten besparen :roll:
Doe ik.......niet :lol:

Heb een dealer hier op het noppenforum gevonden die ik iedere kleine bestelling een mail doe en hij verzamelt alles en als er dan een grote bestelling is van al zijn klanten bij bijv de soesfabriek laat i het komen en krijg ik vervolgens een ep / mail van wat binnen is op mijn naam en dan fiets ik die kant op.

Werkt perfect.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ouwe Reus schreef:
Leo schreef: Bout met tegenzin besteld en vandaag doorgaan met cilinder lichten zonder zuiger eruit te laten zakken en het veertjes verhaal eens goed lezen:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13010
Je bent nog bezig met inspectie van je grote stamper. Als je nou je onderdeeltjes in één keer besteld, kan je wel (een paar keer) verzendkosten besparen :roll:
Die CMS-boys zijn niet goedkoop, maar bestellen is een eitje en je hoeft er niet een kwartier voor aan de toonbank te hangen na eerst een uur wachten (mijn Motoport ervaring, sorry Cor).
Motoport is bijna het zelfde als CMS, stelletje confectie motorhandel onbekwamen bij elkaar alleen voor de dertien in een dozijn motorrijders. Met een Suzuki dealer bedoel ik bij voorkeur een Suzuki exclusief dealer of een echte motorzaak met een echt (eigen) dealerschap. Enne, ik zoek wel bij cmsnl de nummertjes eerst zelf op, alleen bij kleur georienteerde delen doe ik het op frame nummer bij de dealer. (motorhuis Seppe)

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

En we gaan rustig verder
92a.jpg
91a.jpg
Moet de naksveertjehouder eruit om een nieuw veertje te plaatsen ?
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ja, als ik me het goed herinner zit er een borgveer voor..

Goed bezig Leo!

Over de krassen zou ik me niet druk maken tenzij je 4 a 500 euro over hebt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Ja, als ik me het goed herinner zit er een borgveer voor..
Ships. Dan gaat de houder er vanavond nog uit.
zappa.suzuki schreef: Goed bezig Leo!
Ik krijg van alle kanten hulp als ik een vraag stel dus het gaat helemaal goedkomen.
Volgende keer doe ik wel eerst mijn werkbank helemaal leeg maken want ik heb nu een verzameling onderdelen overal en nergens liggen niet normaal.
zappa.suzuki schreef: Over de krassen zou ik me niet druk maken tenzij je 4 a 500 euro over hebt :wink:
Heb ik een 0.50 zuiger klaarliggen met pasklare gehoonde cilinder dus als het moet kan ik wisselen.
Pas als de BIG bevalt met rijden ( heb inmiddels wat jaartjes GS gereden ) wil ik er over denken om een diepte investering te doen voor een zwaar gekieteld blok.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Sorry, verkeerd gelezen begrepen, op zich kan je de unit laten zitten maar het duwstangetje moet er wel uit, daar zit de borgveer voor..

En als je met het blok gereden had en t liep goed met niet te veel olie verbruik dan had ik hem laten zitten, nu weet je t niet en van de foto lastig te zeggen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Sorry, verkeerd gelezen begrepen, op zich kan je de unit laten zitten maar het duwstangetje moet er wel uit, daar zit de borgveer voor..
Check. Houder laten zitten en beschrijving goed lezen voor vervanging veertje.

zappa.suzuki schreef:En als je met het blok gereden had en t liep goed met niet te veel olie verbruik dan had ik hem laten zitten, nu weet je t niet en van de foto lastig te zeggen..
Daarom twijfel ik ook. Nu ligt alles open en kan de cilinder en zuiger gewisseld worden.
Als dadelijk alles eronder zit en het blijkt alsnog olie te zuipen baal ik.
In dat geval kan ik het reserveblok op'bouwen en van blok wisselen op een dag dus het is te overzien.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

tuimelaars
90a.jpg
Lijken mij OK maar heb geen vergelijkingsmateriaal dus laat de chef de werkplaats zijn oordeel erover geven
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef:Sorry, verkeerd gelezen begrepen, op zich kan je de unit laten zitten maar het duwstangetje moet er wel uit, daar zit de borgveer voor..
Check. Houder laten zitten en beschrijving goed lezen voor vervanging veertje.

met houder bedoelen jullie de nokkenaskettingspanner (als geheel) toch?
Schroef dat ding er maar uit want ik kan je garanderen dat je zo tussen het blok en cilinder enorm gaat zitten prullen om het veertje te vervangen. Het is toch al een prul werk om het veertje er met de goede veerspanning in te krijgen.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie