Bij mij zit dat stifje niet erin geramd hoor, kan je heel makkelijk eruit halen. Zorg ervoor dat het opgevangen wordt...De stift van de NA die in een gaatje van het NA-tandwiel valt, zit er ingeramd, dus als die eruit valt......
BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
De kaasstengels en de Bacardi staan klaar...Go Leo!!!
Assumption is the mother of all fuck ups
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Big Bigger Tiger en weer Big
Ouwe Reus schreef:Stand van de zuiger is van belang bij het monteren cq. afstellen van NA-ketting/tandwiel. Bij het loshalen maakt het nix uit.
De stift van de NA die in een gaatje van het NA-tandwiel valt, zit er ingeramd, dus als die eruit valt......
De boutjes, borgplaat en NA-ketting kunnen ook in het blok vallen, dus ff met een oude jurk het gat afdekken
Ehhh die stift zit vaak genoeg niet vast hoor dus opletten. Bij montage wel borgvloeistof gebruiken als je geen nieuw borgplaatje hebt.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dan hebbik gruwelijke mazzel gehad want ik was blind op ouwe reusch zijn verhaal afgegaan en die van mij zat ook vast.futurist schreef: Ehhh die stift zit vaak genoeg niet vast hoor dus opletten. Bij montage wel borgvloeistof gebruiken als je geen nieuw borgplaatje hebt.
Futurist
Dus na van tandwiel gescheiden met de jurk van de buuf int gat en na goed bekeken. Loopvlak 100%
its my f.cking lucky day.......dacht ik toen nog....
4 moeren van de kop binnenin gelost, achter buiten no problemo , voorste buiten ook no problemo , o man ik moet een staatslot kopen !
nu nog even de zijkant buiten losmaken en............ronde kop.
Een kudtjapanner heeft ooit bedacht om de ribben van de kop te dicht op die moer te plaatsen ( waar een meter lange bout onder aan zit ) en je kan dus met geen enkele ringsleutel om die kop heen en dus gaat iedere boer er met een steeksleutel aanzitten en dus is deze boer de lul.
Via de ep overlegd met de digitale chef de werkplaats en er restte helaas maar 1 optie
De moeder van alle gereedschappen moest er aan te pas komen
En door mijn jaren van ervaring ( lees : gruwelijke mazzel )sleep ik vakkundig de kop eraf met nog 1/100 ste aan de bout te laten zitten voor de houvast.
Kop eraf en naar de kleppen kijken. Die mogen wel eens schoon gemaakt worden. en toen de cilinderwand inkijken en...............helaas groeven die naar mijn mening goed te voelen zijn. Chef de werkplaats heb ik gevraagd het naksveertje te plaatsen dus die mag ook nog even zijn mening over de groeven geven.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ziet er niet erg dramatisch uit , hij is niet nieuw
En mocht hij bolgend jaar toch problemen maken, nouen ?
Je hebt hem nou zo open
En mocht hij bolgend jaar toch problemen maken, nouen ?
Je hebt hem nou zo open
Big Bigger Tiger en weer Big
Idd ik wordt steeds handiger met de BIG maar waar mijn rug steeds meer tegen op ziet is het blok eruit lepelen dus ik doe het liever in 1 keer goed.de antrapper schreef:Ziet er niet erg dramatisch uit , hij is niet nieuw
En mocht hij bolgend jaar toch problemen maken, nouen ?
Je hebt hem nou zo open
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ttssss, jeugd , te lui om wat te doen
Big Bigger Tiger en weer Big
Goed bezig Leo !
Loopvlak van de tuimelaars ook oké?!
Heb inmiddels drie van die nokkenstokkies in mijn handen gehad, maar geen van alle viel uit elkaarLeo schreef:Dan hebbik gruwelijke mazzel gehad want ik was blind op ouwe reusch zijn verhaal afgegaan en die van mij zat ook vast.futurist schreef: Ehhh die stift zit vaak genoeg niet vast hoor dus opletten. Bij montage wel borgvloeistof gebruiken als je geen nieuw borgplaatje hebt.
Futurist
Loopvlak van de tuimelaars ook oké?!
Hubbu geen doppenset? Wel lef zeg, met een slijptol aan de haalLeo schreef:Een kudtjapanner heeft ooit bedacht om de ribben van de kop te dicht op die moer te plaatsen ( waar een meter lange bout onder aan zit ) en je kan dus met geen enkele ringsleutel om die kop heen en dus gaat iedere boer er met een steeksleutel aanzitten en dus is deze boer de lul.
Echt groeven of gewoon slijtplekken?Leo schreef:en toen de cilinderwand inkijken en...............helaas groeven die naar mijn mening goed te voelen zijn. Chef de werkplaats heb ik gevraagd het naksveertje te plaatsen dus die mag ook nog even zijn mening over de groeven geven.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Keb onlangs weekje thuisgezeten met verschoven werveltje en die wil ik liever niet meer terug laten keren.de antrapper schreef:Ttssss, jeugd , te lui om wat te doen
Khad bij aanbouw een takeltje moeten laten plaatsen
BTW; doe eens een gok wat die doorgeslepen bout van 8X155 kost bij meneer suzukudt ?
Na 15 jaar over de BIG zeveren moest ik er onderhand ook maar eens aan geloven.Ouwe Reus schreef:Goed bezig Leo !
Moet wel zeggen dat ik een ep hulpploeg en het forum achter de hand heb en dat werkt enorm lekker.
Ships, nog niet naar gekeken. morgen meteen even doen.Leo schreef: Loopvlak van de tuimelaars ook oké?!.
Dat was vandaag nu net de enigste handeling waar ik me geen drukte over maakteLeo schreef:Wel lef zeg, met een slijptol aan de haal
Echte groeven helaas. je voelt ze goed als je r met je vinger overheen gaat.Leo schreef:Echt groeven of gewoon slijtplekken?
v-i-e-r e-u-r-o bij CMS, da's nou een keer een koopjeLeo schreef: BTW; doe eens een gok wat die doorgeslepen bout van 8X155 kost bij meneer suzukudt ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
* 1,21 + 6,75 verzendkosten = 11,59 euro = 25 ouderwetse guldens voor 1 bout.Ouwe Reus schreef: v-i-e-r e-u-r-o bij CMS, da's nou een keer een koopje
das nog eens een keer een koopje ja !
en nu niet aan komen zeveren dat ik niet meer in guldens mag denken !
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Hoeveel yen is dat?
Big Bigger Tiger en weer Big
Heel wat jennen vrees ikde antrapper schreef:Hoeveel yen is dat?
Bout met tegenzin besteld en vandaag doorgaan met cilinder lichten zonder zuiger eruit te laten zakken en het veertjes verhaal eens goed lezen:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13010
gewoon bij de Suzuki dealer bestellen, die krijgt geen verzendkosten berekend van Nimag, zelfde prijs of soms nog minder als bij f*cking CMS
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Je bent nog bezig met inspectie van je grote stamper. Als je nou je onderdeeltjes in één keer besteld, kan je wel (een paar keer) verzendkosten besparenLeo schreef: Bout met tegenzin besteld en vandaag doorgaan met cilinder lichten zonder zuiger eruit te laten zakken en het veertjes verhaal eens goed lezen:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13010
Die CMS-boys zijn niet goedkoop, maar bestellen is een eitje en je hoeft er niet een kwartier voor aan de toonbank te hangen na eerst een uur wachten (mijn Motoport ervaring, sorry Cor).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Doe ik.......nietOuwe Reus schreef: Je bent nog bezig met inspectie van je grote stamper. Als je nou je onderdeeltjes in één keer besteld, kan je wel (een paar keer) verzendkosten besparen
Heb een dealer hier op het noppenforum gevonden die ik iedere kleine bestelling een mail doe en hij verzamelt alles en als er dan een grote bestelling is van al zijn klanten bij bijv de soesfabriek laat i het komen en krijg ik vervolgens een ep / mail van wat binnen is op mijn naam en dan fiets ik die kant op.
Werkt perfect.
Motoport is bijna het zelfde als CMS, stelletje confectie motorhandel onbekwamen bij elkaar alleen voor de dertien in een dozijn motorrijders. Met een Suzuki dealer bedoel ik bij voorkeur een Suzuki exclusief dealer of een echte motorzaak met een echt (eigen) dealerschap. Enne, ik zoek wel bij cmsnl de nummertjes eerst zelf op, alleen bij kleur georienteerde delen doe ik het op frame nummer bij de dealer. (motorhuis Seppe)Ouwe Reus schreef:Je bent nog bezig met inspectie van je grote stamper. Als je nou je onderdeeltjes in één keer besteld, kan je wel (een paar keer) verzendkosten besparenLeo schreef: Bout met tegenzin besteld en vandaag doorgaan met cilinder lichten zonder zuiger eruit te laten zakken en het veertjes verhaal eens goed lezen:
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... =7&t=13010
Die CMS-boys zijn niet goedkoop, maar bestellen is een eitje en je hoeft er niet een kwartier voor aan de toonbank te hangen na eerst een uur wachten (mijn Motoport ervaring, sorry Cor).
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ja, als ik me het goed herinner zit er een borgveer voor..
Goed bezig Leo!
Over de krassen zou ik me niet druk maken tenzij je 4 a 500 euro over hebt
Goed bezig Leo!
Over de krassen zou ik me niet druk maken tenzij je 4 a 500 euro over hebt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ships. Dan gaat de houder er vanavond nog uit.zappa.suzuki schreef:Ja, als ik me het goed herinner zit er een borgveer voor..
Ik krijg van alle kanten hulp als ik een vraag stel dus het gaat helemaal goedkomen.zappa.suzuki schreef: Goed bezig Leo!
Volgende keer doe ik wel eerst mijn werkbank helemaal leeg maken want ik heb nu een verzameling onderdelen overal en nergens liggen niet normaal.
Heb ik een 0.50 zuiger klaarliggen met pasklare gehoonde cilinder dus als het moet kan ik wisselen.zappa.suzuki schreef: Over de krassen zou ik me niet druk maken tenzij je 4 a 500 euro over hebt
Pas als de BIG bevalt met rijden ( heb inmiddels wat jaartjes GS gereden ) wil ik er over denken om een diepte investering te doen voor een zwaar gekieteld blok.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Sorry, verkeerd gelezen begrepen, op zich kan je de unit laten zitten maar het duwstangetje moet er wel uit, daar zit de borgveer voor..
En als je met het blok gereden had en t liep goed met niet te veel olie verbruik dan had ik hem laten zitten, nu weet je t niet en van de foto lastig te zeggen..
En als je met het blok gereden had en t liep goed met niet te veel olie verbruik dan had ik hem laten zitten, nu weet je t niet en van de foto lastig te zeggen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Check. Houder laten zitten en beschrijving goed lezen voor vervanging veertje.zappa.suzuki schreef:Sorry, verkeerd gelezen begrepen, op zich kan je de unit laten zitten maar het duwstangetje moet er wel uit, daar zit de borgveer voor..
Daarom twijfel ik ook. Nu ligt alles open en kan de cilinder en zuiger gewisseld worden.zappa.suzuki schreef:En als je met het blok gereden had en t liep goed met niet te veel olie verbruik dan had ik hem laten zitten, nu weet je t niet en van de foto lastig te zeggen..
Als dadelijk alles eronder zit en het blijkt alsnog olie te zuipen baal ik.
In dat geval kan ik het reserveblok op'bouwen en van blok wisselen op een dag dus het is te overzien.
Check. Houder laten zitten en beschrijving goed lezen voor vervanging veertje.Leo schreef:zappa.suzuki schreef:Sorry, verkeerd gelezen begrepen, op zich kan je de unit laten zitten maar het duwstangetje moet er wel uit, daar zit de borgveer voor..
met houder bedoelen jullie de nokkenaskettingspanner (als geheel) toch?
Schroef dat ding er maar uit want ik kan je garanderen dat je zo tussen het blok en cilinder enorm gaat zitten prullen om het veertje te vervangen. Het is toch al een prul werk om het veertje er met de goede veerspanning in te krijgen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06