BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik zou nog een piccie plaatsen van het BIGproject waar we deze winter de avonden mee gaan vullen.
We hebben net de voorvork van een SR43 met 2 kroonplaten en balhoofdpen op de weegschaal gezet en dat weegt 15KG. De voorvork die erin komt weegt onder dezelfde voorwaarde 12KG dus de eerste 3 KG winst zijn reeds geboekt. Voorwiel met as en schijf weegt 10KG en het nieuwe wiel idem dus daar geen winst.
Morgen even het ruitje / de snavel / tellerset / koplamp / koplampframe wegen want dat komt niet terug en dan weten we de komplete winst aan KG`s aan de voorkant.
We hebben net de voorvork van een SR43 met 2 kroonplaten en balhoofdpen op de weegschaal gezet en dat weegt 15KG. De voorvork die erin komt weegt onder dezelfde voorwaarde 12KG dus de eerste 3 KG winst zijn reeds geboekt. Voorwiel met as en schijf weegt 10KG en het nieuwe wiel idem dus daar geen winst.
Morgen even het ruitje / de snavel / tellerset / koplamp / koplampframe wegen want dat komt niet terug en dan weten we de komplete winst aan KG`s aan de voorkant.
Laatst gewijzigd door Leo op di mei 05, 2015 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Goed bezig!
wat voor n vork komt er in?
Zat ff te mijmeren, goede banden zijn al een hele verbetering onder de Big, bij Gerke laatst weer veel lol gehad op de de Big, wat ik merkte was idd zwaar maar naar de 140kg van mn KTM krijg je hem erg moeilijk en als ie rolt merk je het niet snel behalve in sporen..
Wat ik wel echt merkte was dat ie minder strak in t frame is maar denk dat daar de voorvork in grote rol in speelt, met een 50mm WP extreme voorvork zal er veel verbeteren denk ik + dan een goede achtervering er bij
ben benieuwd naar het eindresultaat!
wat voor n vork komt er in?
Zat ff te mijmeren, goede banden zijn al een hele verbetering onder de Big, bij Gerke laatst weer veel lol gehad op de de Big, wat ik merkte was idd zwaar maar naar de 140kg van mn KTM krijg je hem erg moeilijk en als ie rolt merk je het niet snel behalve in sporen..
Wat ik wel echt merkte was dat ie minder strak in t frame is maar denk dat daar de voorvork in grote rol in speelt, met een 50mm WP extreme voorvork zal er veel verbeteren denk ik + dan een goede achtervering er bij
ben benieuwd naar het eindresultaat!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik moest de delen die ik niet overnam eraf halen en als laatste was vandaag de voorvork aan de beurt.zappa.suzuki schreef:Goed bezig!!
De winst aan KG is heel leuk meegenomen als ik iets verander en ik weeg alles wat ik tegen kom voor de gein om hier te melden maar het is niet mijn hoofdoel hoor. Ik wilde een beter verende voorkant in mijn projectje.
Naar verluid een USD voorkant van een CR500 uit 1996 waar de pin van een BIG in gezet wordt.zappa.suzuki schreef:wat voor n vork komt er in?
Moet nog helemaal op geserviced / op gewicht gezet worden maar we hebben nog even.
Ik ben nog denkende wat ik met de achterkant ga doen.zappa.suzuki schreef: Zat ff te mijmeren, goede banden zijn al een hele verbetering onder de Big, bij Gerke laatst weer veel lol gehad op de de Big, wat ik merkte was idd zwaar maar naar de 140kg van mn KTM krijg je hem erg moeilijk en als ie rolt merk je het niet snel behalve in sporen..
Wat ik wel echt merkte was dat ie minder strak in t frame is maar denk dat daar de voorvork in grote rol in speelt, met een 50mm WP extreme voorvork zal er veel verbeteren denk ik + dan een goede achtervering er bij !
Ga ik voor alleen een goede (instelbare) veer of misschien een kompleet nieuwe Abrug met wiel en met bijbehorende veer.
Dan zal ik het maar bekend maken ................mijn doel is een om suzuki superenduro te maken met dit als leidraadzappa.suzuki schreef:ben benieuwd naar het eindresultaat!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Arme Iwan, zo komt ie niet aan zn eigen project toe
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
De ontwerper van de R80G/S uit lachtte ze ook uit toen hij met zijn idee kwam.zappa.suzuki schreef: :
Ik vond ook dat ik dit Iwan niet aan kon doen en daarom heb ik voor dit project een grotere groep deskundigen om me heen verzameld.zappa.suzuki schreef: Arme Iwan, zo komt ie niet aan zn eigen project toe
Hey Leo,
Flinke uitdaging stel je jezelf . Jouw "ideaal" ziet er (ook) goed...we zien graag de foto's van de voortgang.
Hoeveel tijd geef je jezelf om dit BIG Project te klaren?
Marco
Flinke uitdaging stel je jezelf . Jouw "ideaal" ziet er (ook) goed...we zien graag de foto's van de voortgang.
Hoeveel tijd geef je jezelf om dit BIG Project te klaren?
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Hoi Marco,Ouwe Reus schreef:Hey Leo,
Flinke uitdaging stel je jezelf . Jouw "ideaal" ziet er (ook) goed...we zien graag de foto's van de voortgang.
Hoeveel tijd geef je jezelf om dit BIG Project te klaren?
Marco
Ik ken 2 biggers die bezig met een dakarversie dus ik wilde iets anders om niet na te gaan apen en ben toen via de superenduro van KTM op mijn projectidee gekomen. Als meneer suzuki na de DRBIG door was gegaan met ontwikkelen had er zoeen gestaan daar ben ik van overtuigd maar helaassss........dus moet ik het voor hem doen
Ik stel mezelf een deadline voor van de vertrekdatum van "DRBIGholland goes............." ergens in 2013. Dat is bizar, ik weet het maar als ik het niet doe gaat het jaren duren is mijn ervaring als ik naar projecten om mij heen kijk. We zullen zien wat wijsheid is.
Mijn grootste struikelblok gaat behalve mijzelf omdat ik a-technisch ben het blok van de BIG worden want die gaat helemaal open en 100% gereviseerd worden.
Bij twijfel pakken "we" het onderdeel aan. Voordeel is dat mijn onderblok langs het onderblok van Spgoesdakar op de werkbank komt te liggen en we samen ons projectblok gaan opbouwen met behulp van Frank zijn ervaringen opgedaan in de monoracerij.
Vanavond zijn de onderste kroonplaat van de SR43 en die van de USD richting uden gegaan om de stuurpin over te zetten.
Samen hebben Spgoesdakar en ik de onderdelen die normaal aan je balhoofd hangen ( snavel / tellers / framepje / koplamp / windscherm enz ) en niet terug komen eens gewogen en we kwamen totaal uit op 5KG. Dat betekent dat er voor het balhoofd 8KG in totaal verdwenen is ( 3KG voorvork gewichts verschil ).Op het totale gewicht van de BIG een lachertje maar toch mooi meegenomen al zullen we de 185KG leeg van de superenduro niet halen vrees ik
Btw ; bagagedrager 2KG en 2 passagiers(voet)steunen 1,5KG in totaal
Het is idd jammer, zelfs vreselijk jammer dat er geen SR44 enzovoort zijn ontwikkeld. Verstand zegt 'koop dan een Suzuki V-Strom Black Rhino" of zoiets, maar mij persoonlijk veel te lief/ te glad/ misschien zelfs te "degelijk".Als meneer suzuki na de DRBIG door was gegaan met ontwikkelen...
Heb (ook) geen spijt van m'n BIG'getjes, ze hebben karakter, hoeven niet elke dag gepoetst te worden, een krasje maakt 'm eigenlijk mooier en een BIG is nooit een eenheidsworst. Probleem is eigenlijk alleen de geldkraan, want hoe ver kan 'ie open? Laten we eerlijk zijn, een BIG is (economisch gezien) niet bijzonder veel waard. Maar een eigen BIG project realiseren geeft een onbetaalbaar gevoel en smaakt naar méér!
Als je zo voortvarend te werk gaat ben je zeker niet bang om de handen vies te maken. Met de hulptroepen standby komt het zeker goed. En in de winter rijden we toch niet zo veel, kunnen we gewoon met jou/ jullie blijven meedenkenMijn grootste struikelblok gaat behalve mijzelf omdat ik a-technisch ben.
De enige suggesties voor het verlagen van het gewicht is de slijptol zetten in het achterframe (onder de buddy) en een tank van kunststof toepassen. Heb ook nog eens gezien een BIG met kickstarter, dat zou weer een startmotor + accu schelen in gewicht.Op het totale gewicht van de BIG een lachertje maar toch mooi meegenomen al zullen we de 185KG leeg van de superenduro niet halen vrees ik.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Begin langzaam door te krijgen waarom projecten soms jaren duren. Als je na een dag werken thuis komt en nog wat huiswerk doet blijft er zeer weinig tijd meer over voor een project hoor. Een week vliegt voorbij dus hebbik de zondagochtend maar gekozen als projectdag ( mits we geen rondje drek doen en het drek seizoen is weer in aantocht ) en vragen zal ik nog zat hebben dus meedenkers zijn altijd welkom !Ouwe Reus schreef:...Als je zo voortvarend te werk gaat ben je zeker niet bang om de handen vies te maken. Met de hulptroepen standby komt het zeker goed. En in de winter rijden we toch niet zo veel, kunnen we gewoon met jou/ jullie blijven meedenken
De tank wilde ik van een RMZ lenen maar Joe Bar leerde mij dat zo`n tank niet gemaakt is voor een buizenframe . Dan wassik snel klaar geweest maar helaas. Nu is er dus de optie om :Ouwe Reus schreef:...De enige suggesties voor het verlagen van het gewicht is de slijptol zetten in het achterframe (onder de buddy) en een tank van kunststof toepassen.
- de orginele SR43 tank te modificeren
- zelf een nieuwe tank te alulassen
- een gele plastic tank van een DRZ400 te monteren
Als iemand ergens een gele plastic DRZ400 tank voorbij ziet komen doe mij dan een PB / mailtje.
Dit is geen optie voor mij omdatOuwe Reus schreef:...Heb ook nog eens gezien een BIG met kickstarter, dat zou weer een startmotor + accu schelen in gewicht.
- Spgoesdakar er al mee bezig is ( geen naaap )
- omdat ik al eens in het gips gezeten heb voor een terugslaande kickstarter
- ik niet nog eens op een schuine helling stil wil vallen en dan kickstartend de zaak weer aan moet krijgen.
Nee, ik ben op de leeftijd dat je een knopje aanbid en het gewicht van een accu voor lief neemt.
Het subframe / achterbrug / achterwiel / achtervering blijven in eerste instantie orgineel en zullen naarmate het project vordert aangepast worden ( lees: als er pegels zijn )
THX !!!FrankNs schreef:...Als ik naast mijn eigen Zündappzeispann project nog tijd heb wil ik je graag helpen met laswerk
Vandaag weer een stapje verder: de pin van de BIG laten verwijderen uit de onderste kroonplaat door een slijptol deskundige uit Uje. Volgens zijn zeggen is het een kwestie van de dikke lasnaad wegslijpen en dan valt de pin er al bijna uit
Vraag aan de deskundigen: Is een orginele uitlaatdemper van een SV650 geschikt voor een SR43 die gekieteld gaat worden ? Maw kan de motor zijn druk voldoende kwijt denkt u ?
Ik ben een code groen aanhanger en mijn project zal dan ook zeker niet opvallen door zijn herrieuitlaat. Ik ben op zoek naar een demper waar de minste herrie uit komt en ik denk dat ik er een gevonden heb in die van een SV650.
80DB lijkt me perfect.
Ik ben een code groen aanhanger en mijn project zal dan ook zeker niet opvallen door zijn herrieuitlaat. Ik ben op zoek naar een demper waar de minste herrie uit komt en ik denk dat ik er een gevonden heb in die van een SV650.
80DB lijkt me perfect.
joe mien dat de het DB hoger zal worden bij gebruik op de DRBIG.BIG88 schreef:kweenie of dat hetzelfde effect in uitlaat heeft
Mijn max is 94DB ( offroad eisen nowadays ) zal i daar bovenuit komen denk je ?
En wat zegt jouw gevoel over het kwijt kunnen van zijn gassen door deze ene stille demper ?
Verder vanochtend aan mijn planning gehouden en alles rondom het blok verwijderd zodat we binnenkort het blok kunnen lepelen en de schade kunnen opnemen aan de binnenzijde.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
gaaf stuur man!
Als je een keer hulp nodig hebt dan bel je maar he
Als je een keer hulp nodig hebt dan bel je maar he
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
THX!!CrazyWezel schreef:gaaf stuur man!
Als je een keer hulp nodig hebt dan bel je maar he
Ik heb er een berg spaghetti afgehaald zondagochtend ( wel alle uiteindjes netjes gelabeld ) en niet alles komt terug op het project ( zoals het zat ) en ik zocht nog een fermecelli deskundige die er eens met de knippert en soldeerbout doorheen kon jassen als alles weer opgebouwd wordt.
U staat genoteerd mr. W. en ik ga in de tussentijd voor u op zoek naar nog een budgetdikbil zodat u mee kunt met het gespuis.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De legale Laser pro duro komt op 94db bij 5000rpm op mn Big, gemeten door codegroen...joe mien dat de het DB hoger zal worden bij gebruik op de DRBIG.
Mijn max is 94DB ( offroad eisen nowadays ) zal i daar bovenuit komen denk je ?
En wat zegt jouw gevoel over het kwijt kunnen van zijn gassen door deze ene stille demper ?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Het enige wat ik in al die plaatjes niet zie, is een stuur....CrazyWezel schreef:gaaf stuur man!
ik denk dat het geluid wel mee zal vallen, maar over de afvoer heb ik m'n twijfelsLeo schreef:joe mien dat de het DB hoger zal worden bij gebruik op de DRBIG.BIG88 schreef:kweenie of dat hetzelfde effect in uitlaat heeft
Mijn max is 94DB ( offroad eisen nowadays ) zal i daar bovenuit komen denk je ?
En wat zegt jouw gevoel over het kwijt kunnen van zijn gassen door deze ene stille demper ?
Verder vanochtend aan mijn planning gehouden en alles rondom het blok verwijderd zodat we binnenkort het blok kunnen lepelen en de schade kunnen opnemen aan de binnenzijde.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Nu krijg ik mot met de halve club maar als je deze bedoeld .......:zappa.suzuki schreef:...de legale Laser pro duro komt op 94db bij 5000rpm op mn Big, gemeten door codegroen...
vind ik um niet mooi.
Sorry
Als je deze bedoeld :
Die vind ik kei en keigaaf maar (bijna) niet 2ehands te krijgen en dus nog veel te duur voor een project van 3 knaken en een bosje k...haar
@DRBIG:
Ik was afgelopen zondag op de koffie bij huize CW en vond daar ( echwaar ) in de afvalbak die klaar stond om afgevoerd te worden een thomaselli crosstuur wat nu op het project zit.
@BIG88:
Ik ben er ook bang voor ja.
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za mar 05, 2011 19:48
- Locatie: prov.grunn
hoezo niet mooi? klinkt ook nog eens geweldig en niet aso
petrol addict
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za mar 05, 2011 19:48
- Locatie: prov.grunn
overigens loopt de big er ook een stuk beter op
petrol addict
als ik je ergens mee kan helpen, een deel projectje van je project of iets waar ik goed in ben (oa spuitwerk, lassen ed) laat je het maar horen
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06