BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
frankn schreef:ach, de alpen zijn er al een hele tijd
en zullen er ook nog wel wat langer zijn.
Alst aan mij ligt ga je de achterkant van de xr400 toch 5 dagen voor je zien in de alpen
Project gaat op hold tot spgoesdakar en ik op de koffie geweest zijn in reuver ( zie eerste foto )
Wou je op de eerste dag al voorover een ravijn in dan?Leo schreef:
Alst aan mij ligt ga je de achterkant van de xr400 toch 5 dagen voor je zien in de alpen
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
ik heb er nog niet eerder van gehoord dat er een nieuwe cilinderwand in de cilinder van een Dr kan, alleen opboren naar 1e en 2e overmaat is volgens mij mogelijk.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hoi allemaal.
Ik heb zuigers met 108mm... 6. overmaat
Maar een koper koppakking is nodig...
LarS
Ik heb zuigers met 108mm... 6. overmaat
Maar een koper koppakking is nodig...
LarS
En hoe heb je je cilinder opgeboord? Ik begrijp dat het überhaupt een probleem is om voor een big een zuiger te vinden. waar heb je die 6e overmaat vandaan?
als het maar niet uit een KaToeM ios..........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Welnu,
ik heb op de Intermot 2010 met een meneer vanaf PMI in zuidholland gesproken.
Nu heb ik 4 zuigers voor BIG, twee zijn in Austalia, een wart voor installatie en een is bleef.
Opbooren laat ik de cilinder in de buurt, es is er een kleine bedijv gespecialeseerd voor reparatie van oude motoren.
En, een goedkoper is deze bedrijv ook, omdat es zijn niet zoveele hier...
Groeten,
Lars
ik heb op de Intermot 2010 met een meneer vanaf PMI in zuidholland gesproken.
Nu heb ik 4 zuigers voor BIG, twee zijn in Austalia, een wart voor installatie en een is bleef.
Opbooren laat ik de cilinder in de buurt, es is er een kleine bedijv gespecialeseerd voor reparatie van oude motoren.
En, een goedkoper is deze bedrijv ook, omdat es zijn niet zoveele hier...
Groeten,
Lars
4 van PMI - 2 voor down under - 1 voor eigen gebruik = 1 over ?Oranje42 schreef:Welnu,
ik heb op de Intermot 2010 met een meneer vanaf PMI in zuidholland gesproken.
Nu heb ik 4 zuigers voor BIG, twee zijn in Austalia, een wart voor installatie en een is bleef.
Opbooren laat ik de cilinder in de buurt, es is er een kleine bedijv gespecialeseerd voor reparatie van oude motoren.
En, een goedkoper is deze bedrijv ook, omdat es zijn niet zoveele hier...
Groeten,
Lars
Begrijp ik dat goed ?
Precies!Leo schreef:Begrijp ik dat goed ?
was dit speciaal gemaakt, of hadden ze passende zuigers op voorraad ?
en natuurlijk....hoe kom je aan de pakking.
en natuurlijk....wat kost het zoal, want er zijn vast wel meer mensen met interesse.
b.v. van een 750 een korte slag 800 maken
en natuurlijk....hoe kom je aan de pakking.
en natuurlijk....wat kost het zoal, want er zijn vast wel meer mensen met interesse.
b.v. van een 750 een korte slag 800 maken
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
En PMI in Zuid-Holland, dat moet bij mij in de buurt zijn!
en natuurlijk (hollander) wat kost dat?
Edit***
Gevonden: http://www.pmi-europe.nl/Powersports.asp: PMi companies have high performance products for the latest model dirt bikes as well as impossible to find repair parts to restore your vintage machine.
Ik heb een info mailtje gestuurd.
en natuurlijk (hollander) wat kost dat?
Edit***
Gevonden: http://www.pmi-europe.nl/Powersports.asp: PMi companies have high performance products for the latest model dirt bikes as well as impossible to find repair parts to restore your vintage machine.
Ik heb een info mailtje gestuurd.
Deze waren special voor mij gemaakt.
De koppakking is lasercut, 0.6mm
De prijz... omdat maar 4 zuigers zijn is helemaal duur...
Met pakking rond €300 maar met rings en pin complet.
Misschien maak ik en nieuwe serie of 6 zuigers voor goedkopers... een originale zuiger kost ook 260€
Groeten,
Lars
De koppakking is lasercut, 0.6mm
De prijz... omdat maar 4 zuigers zijn is helemaal duur...
Met pakking rond €300 maar met rings en pin complet.
Misschien maak ik en nieuwe serie of 6 zuigers voor goedkopers... een originale zuiger kost ook 260€
Groeten,
Lars
Ik vind dat ook nog wel meevallen. Groupbuy?
Iwan en ik en Frank ( RGV750 ) waren dit ook van plan ( als uitloper op ons bezoek van begin 2012 "reuver the place to be" )DR-Big schreef:Ik vind dat ook nog wel meevallen. Groupbuy?
Misschien kunnen we een hele grote groupbuy bewerkstelligen.
Ik zal Frank een mail doen.
He Leo, zit hier misschien wat voor je tussen?
Koppelingshendel of zo?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... -voor.html
Koppelingshendel of zo?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... -voor.html
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Hoi Leo, misschien heb je hier ook wat aan.
http://www.xt500.co/footpeg-position-an ... t2731.html
http://www.xt500.co/footpeg-position-an ... t2731.html
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ben ik wat topics aan het doorlezen, kom ik de SV van mijn vriendin tegen en de uitlaat die ik voor haar te koop heb. Ik had niet verwacht dat ik deze hier tegen zou komen.Leo schreef:Vraag aan de deskundigen: Is een orginele uitlaatdemper van een SV650 geschikt voor een SR43 die gekieteld gaat worden ? Maw kan de motor zijn druk voldoende kwijt denkt u ?
Ik ben een code groen aanhanger en mijn project zal dan ook zeker niet opvallen door zijn herrieuitlaat. Ik ben op zoek naar een demper waar de minste herrie uit komt en ik denk dat ik er een gevonden heb in die van een SV650.
80DB lijkt me perfect.
Leuk topic om door te lezen. Waarom heb je gekozen voor de maat 108mm voor de zuiger? Was dat het maximale wat de DR blok aankan?
Respect, Love, Peace & Happiness
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
De dood grijnst en het enigste wat je kunt doen is terug lachen.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Leo,
Cilinder aangepast en gehoondl ligt hier al klaar.
Nokken zijn in de maak.
Frank
Cilinder aangepast en gehoondl ligt hier al klaar.
Nokken zijn in de maak.
Frank
Tis een klein wereldje Coen Inmiddels heb ik een alu enduro demper van een husqvarna 5nogwat gescoord.Coentje schreef:Ben ik wat topics aan het doorlezen, kom ik de SV van mijn vriendin tegen en de uitlaat die ik voor haar te koop heb. Ik had niet verwacht dat ik deze hier tegen zou komen. ?
Weegt een drol en kan open als het moet mocht hij teveel dempen / te luid zijn.
THX. Ik ben zelf a-technisch en vecht me door de materie heen met behulp van alle BIGgers hier op het forum.Coentje schreef: leuk topic om door te lezen. ?
Uiteindelijk ga ik de 1e overmaatzuiger die erin zat toch gebruiken. Een andere cilinder is aangepast aan mijn bestaande zuiger.Coentje schreef:Waarom heb je gekozen voor de maat 108mm voor de zuiger? ?
Durf ik niet te zeggen.Coentje schreef: Was dat het maximale wat de DR blok aankan?
Frank ( RGV-DR750 ) kan het je denk ik wel vertellen.
Op pagina 3 gevonden ( jedemiena wat wordt hier een partij gezeverd soms )
Laatste posting : 15 feb -> 29 juni........time flies.....
Omdat de keuze gemaakt is om het project zsm rijdend en remmend te maken heb ik de shit vandaag onder de doek vandaan gehaald.
Komende van de XR400 uit viva la france en de dagen erna woon werk rijdend op de XR125L van moeders
( de brommer die je eigenlijk op je 16e wilde hebben ) vertilde ik me bijna aan het project zoals het er hedentendage uitziet : zie avatar
Nondeknetter wat weegt het al zwaar zonder 60KG aan blok.
Vanmiddag nog meer respect voor de BIGgers gekregen die met dat pakhuis de franse offroad alpen bedwongen hebben.
Stap 1 gaat morgen worden om het voorwiel eruit te halen en aan de maten van de remschijf te bepalen of het echt een remschijf van een CR 500 uit 1995 is en daarna proberen een 320mm schijf te scoren voor het betere stopwerk want met de standaard 240mm wordt het krapjes een 200KGpakhuis op tijd te stoppen denk ik.
Alle tips waar te zoeken voor zo`n 320mm schijf zijn welkom !
Laatste posting : 15 feb -> 29 juni........time flies.....
Omdat de keuze gemaakt is om het project zsm rijdend en remmend te maken heb ik de shit vandaag onder de doek vandaan gehaald.
Komende van de XR400 uit viva la france en de dagen erna woon werk rijdend op de XR125L van moeders
( de brommer die je eigenlijk op je 16e wilde hebben ) vertilde ik me bijna aan het project zoals het er hedentendage uitziet : zie avatar
Nondeknetter wat weegt het al zwaar zonder 60KG aan blok.
Vanmiddag nog meer respect voor de BIGgers gekregen die met dat pakhuis de franse offroad alpen bedwongen hebben.
Stap 1 gaat morgen worden om het voorwiel eruit te halen en aan de maten van de remschijf te bepalen of het echt een remschijf van een CR 500 uit 1995 is en daarna proberen een 320mm schijf te scoren voor het betere stopwerk want met de standaard 240mm wordt het krapjes een 200KGpakhuis op tijd te stoppen denk ik.
Alle tips waar te zoeken voor zo`n 320mm schijf zijn welkom !