heej ik was gister in budel aant crosse (op het leger-basisterein)
en wou vragen of dit een goede jump is of .. kan er nog wat aan verbeterd worde ?? vertel vertel .. wil graag tips
en hier de landing
een jump ?? hoe ,, of is deze goed ?
Moderator: ghulst
Tsjah ben ook geen kenner, maar je kunt denk ik wel iets meer gas erop houden, zodat je motor wat horizontaler blijft. Maar voor de rest gaat het er maar om hoe jij het het snelste doet en het mooiste vindt gaan
Ik doe vaak met een redelijke gang er op af komen en een beetje met een vaste gasstand de jump op rijden en dan vliegen maar
Op een jump in Lelystad spring ik gewoon lekker in z'n 5 en dan is het gewoon vliegen en genieten, en vlak voor de landing even volgas trekken, dan komt de landing wat minder hard aan en heb je minder kans dat de motor begint te "zoeken" vooral int zand is dat wel handig.
En bij de grotere jumps kun je jezelf mooi vlak houden door met je gas en rem te spelen, maar dat wist je denk ik al wel.
Maar het is gewoon doen, en waar je ook veel van leert is gewoon achter een "snelle man" aanrijden op de crossbaan en proberen overal dezelfde snelheid te houden als hem. Kun je echt een hoop van leren!
Ik doe vaak met een redelijke gang er op af komen en een beetje met een vaste gasstand de jump op rijden en dan vliegen maar
Op een jump in Lelystad spring ik gewoon lekker in z'n 5 en dan is het gewoon vliegen en genieten, en vlak voor de landing even volgas trekken, dan komt de landing wat minder hard aan en heb je minder kans dat de motor begint te "zoeken" vooral int zand is dat wel handig.
En bij de grotere jumps kun je jezelf mooi vlak houden door met je gas en rem te spelen, maar dat wist je denk ik al wel.
Maar het is gewoon doen, en waar je ook veel van leert is gewoon achter een "snelle man" aanrijden op de crossbaan en proberen overal dezelfde snelheid te houden als hem. Kun je echt een hoop van leren!
Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Het ligt er ook aan wat er na het vlakke komt.gassen schreef:Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Komt er na het vlakke meteen een bocht dan moet juist je voorwiel eerder de grond raken.
Dat ligt ook aan het materiaal waar of je rijdt, dat wil je (meestal) in mul zand echt niet laten gebeuren.mxrider#28 schreef:Het ligt er ook aan wat er na het vlakke komt.gassen schreef:Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Komt er na het vlakke meteen een bocht dan moet juist je voorwiel eerder de grond raken.
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
In mul zand is het ook niet nodig, dan rem je al genoeg op de grond af.Guillaume schreef:Dat ligt ook aan het materiaal waar of je rijdt, dat wil je (meestal) in mul zand echt niet laten gebeuren.mxrider#28 schreef:Het ligt er ook aan wat er na het vlakke komt.gassen schreef:Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Komt er na het vlakke meteen een bocht dan moet juist je voorwiel eerder de grond raken.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Als je in heel mul zand rijdt kan je beter wel wat gas geven want als je helemaal geen gas geeft ga je snel over de kop.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
is goed bedankt voor de tips jongens ... oeff zo leer je nog eens wat ook als je niet aan het rijde bent
Honda Cr125
Yep, daarom nu waterige linkerknieYZ 80 DAVID schreef:Als je in heel mul zand rijdt kan je beter wel wat gas geven want als je helemaal geen gas geeft ga je snel over de kop.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hey hallo.. ik ga ook wel eens kijken in budel.. woon in someren.. ik rij een yamaha yz400 4takt ik moet ook nog veel leren ben sinds 10 jaar geleden weer eens begonnen met crossen..springen kan ik wel een beetje..misschien een keer samen gaan rijden?
Groetjes
Michael
Groetjes
Michael
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
mij is best want de baan in nederweert-eind is nu toch dicht
muschien zie ik je daar wel eens
btw deze foto is wel al ruim een jaar oud
muschien zie ik je daar wel eens
btw deze foto is wel al ruim een jaar oud
Honda Cr125
Je vader kan toch zo goed foto's schieten?Honda limburg schreef:mij is best want de baan in nederweert-eind is nu toch dicht
muschien zie ik je daar wel eens
btw deze foto is wel al ruim een jaar oud
Probeer hem weer een keer mee te krijgen met zijn camera. Hebben we weer nieuwe plaatjes.
# 442
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
haha ja hij is fotograaf
www.smilefotografie.nl
maar hij doet niet echt voor motocross;)
maar ik zal nog eens vragen
binnekort kome paar fotos dan
www.smilefotografie.nl
maar hij doet niet echt voor motocross;)
maar ik zal nog eens vragen
binnekort kome paar fotos dan
Honda Cr125
Ach, zolang je geen pijn krijgt bij het landen, doe je het niet verkeerd.Honda limburg schreef:heej ik was gister in budel aant crosse (op het leger-basisterein)
en wou vragen of dit een goede jump is of .. kan er nog wat aan verbeterd worde ?? vertel vertel .. wil graag tips
en hier de landing
Hallo, om dit topic nog maar weer even boven te halen:
Ik ben nu ook aan het oefenen om te jumpen, bij ons in het dorp heb je wel een mooi natuurlijk schansje maar mijn probleem is als ik daar overheen ga en ik ga de lucht in dan land ik royaal op het voorwiel... Een keer moet het misgaan en sla ik over de kop. Nu lees ik hier al dat je gas moet geven om hem horizontaler te houden, maar daar heb ik geen tijd voor, laat staan om te spelen met gas en rem...
Zijn er andere manieren of doe ik wat fout?
Ik rij aan in de 2 met redelijk gas, 35 km/u ongeveer en op de schans geef ik wat extra gas. Dan gaat hij mooi de lucht in maar ik land dus telkens op het voorwiel.
Graag tips!
Alvast bedankt, Joost
Ik ben nu ook aan het oefenen om te jumpen, bij ons in het dorp heb je wel een mooi natuurlijk schansje maar mijn probleem is als ik daar overheen ga en ik ga de lucht in dan land ik royaal op het voorwiel... Een keer moet het misgaan en sla ik over de kop. Nu lees ik hier al dat je gas moet geven om hem horizontaler te houden, maar daar heb ik geen tijd voor, laat staan om te spelen met gas en rem...
Zijn er andere manieren of doe ik wat fout?
Ik rij aan in de 2 met redelijk gas, 35 km/u ongeveer en op de schans geef ik wat extra gas. Dan gaat hij mooi de lucht in maar ik land dus telkens op het voorwiel.
Graag tips!
Alvast bedankt, Joost
God shave the queen
Houdt het gas dan maar gewoon open indien je geen tijd hebt. Gasstand op schans is gasstand in de lucht.
Ik ben ook geen expert hoor, maar beginners springen natuurlijk allereerst over de kleinste bultjes en ja, dan heb je het probleem dat jij beschrijft.
Noppy
Ik ben ook geen expert hoor, maar beginners springen natuurlijk allereerst over de kleinste bultjes en ja, dan heb je het probleem dat jij beschrijft.
Noppy
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Net voor het verlaten van de heuvel nog een beetje gas geven zou genoeg moeten zijn.
Dus net voor je achterwiel van de heuvel los komt, even een beetje gas geven.
Maar goed, dit is moeilijk omdat kleine heuveltjes vaak nogal veradelijk kunnen zijn.
Gas in de lucht geven is een "noodoplossing" voor als je afsprong verkeerd was.
Normaal is het dus ook niet nodig om gas in de lucht te geven.
En even een tip, blijf altijd een klein beetje gas geven, nooit je gaskraan helemaal dicht.
Dus net voor je achterwiel van de heuvel los komt, even een beetje gas geven.
Maar goed, dit is moeilijk omdat kleine heuveltjes vaak nogal veradelijk kunnen zijn.
Gas in de lucht geven is een "noodoplossing" voor als je afsprong verkeerd was.
Normaal is het dus ook niet nodig om gas in de lucht te geven.
En even een tip, blijf altijd een klein beetje gas geven, nooit je gaskraan helemaal dicht.
ofwel gewoon het gas erop houden of geen gas geven bij het verlaten van de schans , als je bij het verlaten van de schans nog eens extra gas geeft kan de motor alle kanten op gaan en dus minder controleer baar dan gewoon gas blijven geven of geen gas gevenmxrider#28 schreef:Net voor het verlaten van de heuvel nog een beetje gas geven zou genoeg moeten zijn.
Dus net voor je achterwiel van de heuvel los komt, even een beetje gas geven.
Maar goed, dit is moeilijk omdat kleine heuveltjes vaak nogal veradelijk kunnen zijn.
Gas in de lucht geven is een "noodoplossing" voor als je afsprong verkeerd was.
Normaal is het dus ook niet nodig om gas in de lucht te geven.
En even een tip, blijf altijd een klein beetje gas geven, nooit je gaskraan helemaal dicht.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Blijkbaar is mijn verhaal niet helemaal duidelijk bij jou.stimpie schreef:ofwel gewoon het gas erop houden of geen gas geven bij het verlaten van de schans , als je bij het verlaten van de schans nog eens extra gas geeft kan de motor alle kanten op gaan en dus minder controleer baar dan gewoon gas blijven geven of geen gas gevenmxrider#28 schreef:Net voor het verlaten van de heuvel nog een beetje gas geven zou genoeg moeten zijn.
Dus net voor je achterwiel van de heuvel los komt, even een beetje gas geven.
Maar goed, dit is moeilijk omdat kleine heuveltjes vaak nogal veradelijk kunnen zijn.
Gas in de lucht geven is een "noodoplossing" voor als je afsprong verkeerd was.
Normaal is het dus ook niet nodig om gas in de lucht te geven.
En even een tip, blijf altijd een klein beetje gas geven, nooit je gaskraan helemaal dicht.
Geeft niet, maar ik ga het niet verder uitleggen.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: wo mar 07, 2007 12:16
- Locatie: Houthalen Belgie
Paar tips om niet op uw voorwiel te landen:
Een beetje naar achter leunen voor en tijdens de sprong.
Zet hem een versnelling hoger voor de schans en draai vooral uw gas niet dicht voordat ge springt.
Ga sneller de schans op dan heeft de moto niet de tijd om naar voor te kippen.
Als ge tijdens de sprong voelt dat hij op zijn voorste wiel gaat eindigen: gas geven.
Niet alles tegelijk doen de eerste keer, ge zou anders wel eens op uw rug kunnen eindigen.
Een beetje naar achter leunen voor en tijdens de sprong.
Zet hem een versnelling hoger voor de schans en draai vooral uw gas niet dicht voordat ge springt.
Ga sneller de schans op dan heeft de moto niet de tijd om naar voor te kippen.
Als ge tijdens de sprong voelt dat hij op zijn voorste wiel gaat eindigen: gas geven.
Niet alles tegelijk doen de eerste keer, ge zou anders wel eens op uw rug kunnen eindigen.