en wou vragen of dit een goede jump is


en hier de landing

Moderator: ghulst
Het ligt er ook aan wat er na het vlakke komt.gassen schreef:Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Dat ligt ook aan het materiaal waar of je rijdt, dat wil je (meestal) in mul zand echt niet laten gebeuren.mxrider#28 schreef:Het ligt er ook aan wat er na het vlakke komt.gassen schreef:Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Komt er na het vlakke meteen een bocht dan moet juist je voorwiel eerder de grond raken.
In mul zand is het ook niet nodig, dan rem je al genoeg op de grond af.Guillaume schreef:Dat ligt ook aan het materiaal waar of je rijdt, dat wil je (meestal) in mul zand echt niet laten gebeuren.mxrider#28 schreef:Het ligt er ook aan wat er na het vlakke komt.gassen schreef:Als je op het schuine gedeelte landt, perfect; in de lijn van de landingsplaats. Kun je meteen verderg assen en sturen.
Als je op het vlakke terecht komt dan zal het achterwiel een fractie eerder de grond moeten raken dan het voorwiel. (licht aan de gesteldheid van de landingsplaats.
Komt er na het vlakke meteen een bocht dan moet juist je voorwiel eerder de grond raken.
Yep, daarom nu waterige linkerknieYZ 80 DAVID schreef:Als je in heel mul zand rijdt kan je beter wel wat gas geven want als je helemaal geen gas geeft ga je snel over de kop.
Je vader kan toch zo goed foto's schieten?Honda limburg schreef:mij is bestwant de baan in nederweert-eind is nu toch dicht
muschien zie ik je daar wel eens
btw deze foto is wel al ruim een jaar oud
Ach, zolang je geen pijn krijgt bij het landen, doe je het niet verkeerd.Honda limburg schreef:heej ik was gister in budel aant crosse (op het leger-basisterein)
en wou vragen of dit een goede jump isof .. kan er nog wat aan verbeterd worde ?? vertel vertel .. wil graag tips
en hier de landing
ofwel gewoon het gas erop houden of geen gas geven bij het verlaten van de schans , als je bij het verlaten van de schans nog eens extra gas geeft kan de motor alle kanten op gaan en dus minder controleer baar dan gewoon gas blijven geven of geen gas gevenmxrider#28 schreef:Net voor het verlaten van de heuvel nog een beetje gas geven zou genoeg moeten zijn.
Dus net voor je achterwiel van de heuvel los komt, even een beetje gas geven.
Maar goed, dit is moeilijk omdat kleine heuveltjes vaak nogal veradelijk kunnen zijn.
Gas in de lucht geven is een "noodoplossing" voor als je afsprong verkeerd was.
Normaal is het dus ook niet nodig om gas in de lucht te geven.
En even een tip, blijf altijd een klein beetje gas geven, nooit je gaskraan helemaal dicht.
Blijkbaar is mijn verhaal niet helemaal duidelijk bij jou.stimpie schreef:ofwel gewoon het gas erop houden of geen gas geven bij het verlaten van de schans , als je bij het verlaten van de schans nog eens extra gas geeft kan de motor alle kanten op gaan en dus minder controleer baar dan gewoon gas blijven geven of geen gas gevenmxrider#28 schreef:Net voor het verlaten van de heuvel nog een beetje gas geven zou genoeg moeten zijn.
Dus net voor je achterwiel van de heuvel los komt, even een beetje gas geven.
Maar goed, dit is moeilijk omdat kleine heuveltjes vaak nogal veradelijk kunnen zijn.
Gas in de lucht geven is een "noodoplossing" voor als je afsprong verkeerd was.
Normaal is het dus ook niet nodig om gas in de lucht te geven.
En even een tip, blijf altijd een klein beetje gas geven, nooit je gaskraan helemaal dicht.