De BIG rebuild...

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

De kwaliteit van de autolakken in 2 K verschillen niet veel. Kijk welke zaak een beetje in de buurt zit, en waar je merkt dat ze je geen oor aan willen naaien. Voor onze bigjes kun je gerust du pont, standox, glasurit, sikkens (is iets gevoeliger verwerken, vreet nog wel eens aan oude lagen) of zo nemen en daar mag je om toch wel wat geld mee te besparen imitatie verharder en verdunners bij nemen.
Pas op goede autolakken zijn best duur tegenwoordig maar een serieuze leverancier die een beetje relatie met zijn kant wil maakt ook 250 cc of zo voor je. en dus niet perse per liter. Sommige automaterialen werken ook met echte autolakken die ze ook in een spuitbus kunnen doen (metalic die je niet perse direct moet op maken of mono aflakken waarbij je de harder in de spuitbus moet slaan met een apart er aan vast busje en je die dus moet opgebruiken omdat hij na 6 uur in de bus gaat verharden en niet meer bruikbaar is)
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

@zappa dit zijn ook allemaal nokia foto's, hoe maak jij die naar het goede formaat want op de telefoon zelf is het een gehannes en ze zijn allemaal min 600kb groot?
Ga naar; http://www.imageshack.us/

Meld je aan , selecteer multiploader -> image size 17" monitor -> Browse..

Bij een free account niet meer dan 5-6 pics uploaden tegelijk... op het i symbool naast de foto klicken en copy link en hier plakken..

Niks geen verkleinen en makkelijk overal een pic plaatsen..

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

Dat is een pak nuttige info, tnx!

De update voor vandaag:

Dekseltje proper opgeschuurd :) is wat ruw, maar resultaat is wel naar men zin zo :wink:

Afbeelding

Beide bougies er uit gehaald, een pak roetaanslag :(

Afbeelding

frame begint eindelijk wat gloss te aanvaarden :)

Afbeelding

ook achterbrug krijgt eerste laagje:

Afbeelding

bestaat hier eigenlijk geen bescherming voor, kabel loopt zo het blok in?

Afbeelding

achterste shock is op 232 gedraaid, is wel ni slecht vr op straat denk ik? :

Afbeelding
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zo te zien draadje rechts achter op koppelingscarter pan..
En hoort netjes in een rubber te zitten.. rubber is niet te koop.. draadje is van je neutral switch..
Kan je compleet vervangen maar koppelingshuis moet er dan wel af.......

Zo te zien lekt het daar ook olie..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Frans van Roosmalen
Berichten: 796
Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01

Begint er goed op te lijken 8)

Over die bougies zou ik me geen zorgen maken, die van mij zien er net zo uit :wink: Wellicht staat ie bij mij een "beetje rijk" laatste ritje 300 km op 1 tank van ± 26 ltr (hij was nog niet helemaal leeg :roll: ) Net extra carbs bestelt voor €70 incl verz.kosten. :D Ga ik reviseren en dan 's kijken hoe dat loopt, kan bijna alleen maar goedkoper worden en dan heb ik die carbs zo terugverdient :wink:

Mocht je dat oliefilterkapje shiny willen hebben, ff boortolletje met scotsbrite en je kan je haartjes in model kammen na een ritje :lol:

Mazzel,

Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

zappa.suzuki schreef:Zo te zien draadje rechts achter op koppelingscarter pan..
En hoort netjes in een rubber te zitten.. rubber is niet te koop.. draadje is van je neutral switch..
Kan je compleet vervangen maar koppelingshuis moet er dan wel af.......

Zo te zien lekt het daar ook olie..

Aargh, ik d8 het wel, daar moet ik dringend een olpossing voor zoeken...
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

Dat is alvast een goei plan, scotsbrite, nooit van gehoord, ik denk wel dat ik het zo ga laten.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

en als je t nie meer wit.. gebruik dan kit :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:en als je t nie meer wit.. gebruik dan kit :lol:
Zal wss wel de 'oplossing' worden, enkel iet zien te vinden dat tegen wat temperatuur kan :wink:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ben bang dat dat lastig word, moet niet alleen bestand zijn tegen minstens 130 graden maar ook olie bestendig zijn en tegen de overdruk in het blok kunnen......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Er bestaan echt wel afdichtingsmiddelen (kit) van elring bv die je in een aantal keer aanbrengen en laten uitharden waar je het dicht mee krijgt. Ook zjn er in de betere automaterialenzaak O ringen in tule vorm te koop, die opengeknipt zodat het draadje erdoor kan, dan samen met een goede kit (vloeibare pakking) blijvend dicht gemaakt kan worden. Volvo en (weet ik zeker) Peugeot (een witte kit)hebben geen carterpakkingen meer maar een kit die een bepaalde uitharding heeft zodat het druk kan weerstaan en blijvend afdicht. het allerbelangrijkste is goed schoonmaken en ontvetten ook aan de binnenkant waar de kit moet hechten om er niet uit "geblazen" te worden.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

futurist schreef:Er bestaan echt wel afdichtingsmiddelen (kit) van elring bv die je in een aantal keer aanbrengen en laten uitharden waar je het dicht mee krijgt. Ook zjn er in de betere automaterialenzaak O ringen in tule vorm te koop, die opengeknipt zodat het draadje erdoor kan, dan samen met een goede kit (vloeibare pakking) blijvend dicht gemaakt kan worden. Volvo en (weet ik zeker) Peugeot (een witte kit)hebben geen carterpakkingen meer maar een kit die een bepaalde uitharding heeft zodat het druk kan weerstaan en blijvend afdicht. het allerbelangrijkste is goed schoonmaken en ontvetten ook aan de binnenkant waar de kit moet hechten om er niet uit "geblazen" te worden.
greetz Futurist
Bedankt, zal eens naar die elring produkten op zoek gaan!
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

Update voor vandaag:

Frame en achterbrug hebben laatste laag finisher gekregen:

Afbeelding

Nog een paar onderdeeltjes int zwart gelakt:

Afbeelding

En natuurlijk het blok een fris kleurtje gegeven!:

Afbeelding
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

dat blok.. net nieuw :?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:dat blok.. net nieuw :?
heb er wel wat kuiswerk ingestoken, maar ik stond ook versteld van het resultaat 8)
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ziet er inderdaad erg goed uit, ben benieuwd hoelang je m zo mooi kan houden :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:ziet er inderdaad erg goed uit, ben benieuwd hoelang je m zo mooi kan houden :lol:
Der moet altijd iemand weer de pret bederven hé :)
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

nee doelde meer op hoe meer pret je met het ding hebt, hoe sneller hij niet meer blinkt.. de mijne zag dr uit als nieuw toen ik m kocht.. das nu niet echt meer het geval zeg maar..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:nee doelde meer op hoe meer pret je met het ding hebt, hoe sneller hij niet meer blinkt.. de mijne zag dr uit als nieuw toen ik m kocht.. das nu niet echt meer het geval zeg maar..
Ach ja, dat doet me niks, ik hou wel van een beetje sleutelwerk,dan kan ik herbeginnen hé :lol:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Hey lets go,
ik kan je met nog veel meer tips helpen hoor maar dan moet je me ook een keer uitnodigen voor een rond ritje bij jou in de buurt want ik weet dat je daar min of meer legaal nog fijne stukjes off road kan rijden als je de omgeving kent. Bij ons in de provincie Antwerpen is dat al niet echt meer, zelfs de Kalmthoutse heide is na de grote brand 2 jaar geleden helemaal verboden op het risico van direct inbeslagname toe.
btw heb gisteren in Boutersem nog een sloper opgehaald nagenoeg helemaal compleet. Daar rond Leuven in de heuvels moet je ook nog wel op veel landerijen baantjes kunnen rijden volgens de verkoper.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

futurist schreef:Hey lets go,
ik kan je met nog veel meer tips helpen hoor maar dan moet je me ook een keer uitnodigen voor een rond ritje bij jou in de buurt want ik weet dat je daar min of meer legaal nog fijne stukjes off road kan rijden als je de omgeving kent. Bij ons in de provincie Antwerpen is dat al niet echt meer, zelfs de Kalmthoutse heide is na de grote brand 2 jaar geleden helemaal verboden op het risico van direct inbeslagname toe.
btw heb gisteren in Boutersem nog een sloper opgehaald nagenoeg helemaal compleet. Daar rond Leuven in de heuvels moet je ook nog wel op veel landerijen baantjes kunnen rijden volgens de verkoper.
greetz Futurist
Haha, dat is exact één van de hoofdredenen waarom ik hier komen wonen ben. Zolang je niet echt de beest uithangt door met open potten tegen 130 door de dorpjes te scheuren zegt hier niemand iets van. En idd aan die wegjes is hier geen gebrek 8)

http://www.youtube.com/watch?v=CzGRmpgpKtA

Altijd welkom hier, van de moment dat mijne klaar is kunne we hier eens een toer doen.
Damn, en die heb je in Boutersem gevonden...zoiets zie ik ook wel zitten ;-)
Ja, in leuven ken ik ook wel een paar plaatsjes, maar daar moet je toch op je hoede zijn hoor!
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

Eindelijk nog n paar uurtjes in de garage kunnen doorbrengen:

achterbrug en schokdemper gemonteerd en het blok erin...

Afbeelding

Afbeelding
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

kan iemand me een pic van de carbu setup posten, ik ben aan het kl*ten geraakt met de chokekabel, op één of andere manier krijg ik die niet aant werken... :oops:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

join the club, ik heb de mijne afgebroken :? :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
letsgo21
Berichten: 92
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 22:02
Locatie: Hannut, liège,belgië

CrazyWezel schreef:join the club, ik heb de mijne afgebroken :? :lol:
Wel hier is wat ik niet snap, alles staat zo goed als in mekaar, blok gisteren voor de eerste keer terug opgestart, draait mooi rond 8) Dus ikke vandaag van plan de rest te monteren en nu komt het, ik monteer de choke zoals het hoort-kabel werkt, schuiver werkt-en op de één of de andere manier als ik beide aan mekaar vast maakt loop het in t honderd... :x
Ik ben er aan aant denken om gewoon aan het frame een adapter te maken zodat je mechanisch de chokestand kunt regelen en dan kan die kabel de vuilbak in...
Plaats reactie