De BIG rebuild...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
De kwaliteit van de autolakken in 2 K verschillen niet veel. Kijk welke zaak een beetje in de buurt zit, en waar je merkt dat ze je geen oor aan willen naaien. Voor onze bigjes kun je gerust du pont, standox, glasurit, sikkens (is iets gevoeliger verwerken, vreet nog wel eens aan oude lagen) of zo nemen en daar mag je om toch wel wat geld mee te besparen imitatie verharder en verdunners bij nemen.
Pas op goede autolakken zijn best duur tegenwoordig maar een serieuze leverancier die een beetje relatie met zijn kant wil maakt ook 250 cc of zo voor je. en dus niet perse per liter. Sommige automaterialen werken ook met echte autolakken die ze ook in een spuitbus kunnen doen (metalic die je niet perse direct moet op maken of mono aflakken waarbij je de harder in de spuitbus moet slaan met een apart er aan vast busje en je die dus moet opgebruiken omdat hij na 6 uur in de bus gaat verharden en niet meer bruikbaar is)
greetz Futurist
Pas op goede autolakken zijn best duur tegenwoordig maar een serieuze leverancier die een beetje relatie met zijn kant wil maakt ook 250 cc of zo voor je. en dus niet perse per liter. Sommige automaterialen werken ook met echte autolakken die ze ook in een spuitbus kunnen doen (metalic die je niet perse direct moet op maken of mono aflakken waarbij je de harder in de spuitbus moet slaan met een apart er aan vast busje en je die dus moet opgebruiken omdat hij na 6 uur in de bus gaat verharden en niet meer bruikbaar is)
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ga naar; http://www.imageshack.us/@zappa dit zijn ook allemaal nokia foto's, hoe maak jij die naar het goede formaat want op de telefoon zelf is het een gehannes en ze zijn allemaal min 600kb groot?
Meld je aan , selecteer multiploader -> image size 17" monitor -> Browse..
Bij een free account niet meer dan 5-6 pics uploaden tegelijk... op het i symbool naast de foto klicken en copy link en hier plakken..
Niks geen verkleinen en makkelijk overal een pic plaatsen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat is een pak nuttige info, tnx!
De update voor vandaag:
Dekseltje proper opgeschuurd is wat ruw, maar resultaat is wel naar men zin zo
Beide bougies er uit gehaald, een pak roetaanslag
frame begint eindelijk wat gloss te aanvaarden
ook achterbrug krijgt eerste laagje:
bestaat hier eigenlijk geen bescherming voor, kabel loopt zo het blok in?
achterste shock is op 232 gedraaid, is wel ni slecht vr op straat denk ik? :
De update voor vandaag:
Dekseltje proper opgeschuurd is wat ruw, maar resultaat is wel naar men zin zo
Beide bougies er uit gehaald, een pak roetaanslag
frame begint eindelijk wat gloss te aanvaarden
ook achterbrug krijgt eerste laagje:
bestaat hier eigenlijk geen bescherming voor, kabel loopt zo het blok in?
achterste shock is op 232 gedraaid, is wel ni slecht vr op straat denk ik? :
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zo te zien draadje rechts achter op koppelingscarter pan..
En hoort netjes in een rubber te zitten.. rubber is niet te koop.. draadje is van je neutral switch..
Kan je compleet vervangen maar koppelingshuis moet er dan wel af.......
Zo te zien lekt het daar ook olie..
En hoort netjes in een rubber te zitten.. rubber is niet te koop.. draadje is van je neutral switch..
Kan je compleet vervangen maar koppelingshuis moet er dan wel af.......
Zo te zien lekt het daar ook olie..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Begint er goed op te lijken
Over die bougies zou ik me geen zorgen maken, die van mij zien er net zo uit Wellicht staat ie bij mij een "beetje rijk" laatste ritje 300 km op 1 tank van ± 26 ltr (hij was nog niet helemaal leeg ) Net extra carbs bestelt voor €70 incl verz.kosten. Ga ik reviseren en dan 's kijken hoe dat loopt, kan bijna alleen maar goedkoper worden en dan heb ik die carbs zo terugverdient
Mocht je dat oliefilterkapje shiny willen hebben, ff boortolletje met scotsbrite en je kan je haartjes in model kammen na een ritje
Mazzel,
Frans
Over die bougies zou ik me geen zorgen maken, die van mij zien er net zo uit Wellicht staat ie bij mij een "beetje rijk" laatste ritje 300 km op 1 tank van ± 26 ltr (hij was nog niet helemaal leeg ) Net extra carbs bestelt voor €70 incl verz.kosten. Ga ik reviseren en dan 's kijken hoe dat loopt, kan bijna alleen maar goedkoper worden en dan heb ik die carbs zo terugverdient
Mocht je dat oliefilterkapje shiny willen hebben, ff boortolletje met scotsbrite en je kan je haartjes in model kammen na een ritje
Mazzel,
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
zappa.suzuki schreef:Zo te zien draadje rechts achter op koppelingscarter pan..
En hoort netjes in een rubber te zitten.. rubber is niet te koop.. draadje is van je neutral switch..
Kan je compleet vervangen maar koppelingshuis moet er dan wel af.......
Zo te zien lekt het daar ook olie..
Aargh, ik d8 het wel, daar moet ik dringend een olpossing voor zoeken...
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
en als je t nie meer wit.. gebruik dan kit
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ben bang dat dat lastig word, moet niet alleen bestand zijn tegen minstens 130 graden maar ook olie bestendig zijn en tegen de overdruk in het blok kunnen......
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Er bestaan echt wel afdichtingsmiddelen (kit) van elring bv die je in een aantal keer aanbrengen en laten uitharden waar je het dicht mee krijgt. Ook zjn er in de betere automaterialenzaak O ringen in tule vorm te koop, die opengeknipt zodat het draadje erdoor kan, dan samen met een goede kit (vloeibare pakking) blijvend dicht gemaakt kan worden. Volvo en (weet ik zeker) Peugeot (een witte kit)hebben geen carterpakkingen meer maar een kit die een bepaalde uitharding heeft zodat het druk kan weerstaan en blijvend afdicht. het allerbelangrijkste is goed schoonmaken en ontvetten ook aan de binnenkant waar de kit moet hechten om er niet uit "geblazen" te worden.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bedankt, zal eens naar die elring produkten op zoek gaan!futurist schreef:Er bestaan echt wel afdichtingsmiddelen (kit) van elring bv die je in een aantal keer aanbrengen en laten uitharden waar je het dicht mee krijgt. Ook zjn er in de betere automaterialenzaak O ringen in tule vorm te koop, die opengeknipt zodat het draadje erdoor kan, dan samen met een goede kit (vloeibare pakking) blijvend dicht gemaakt kan worden. Volvo en (weet ik zeker) Peugeot (een witte kit)hebben geen carterpakkingen meer maar een kit die een bepaalde uitharding heeft zodat het druk kan weerstaan en blijvend afdicht. het allerbelangrijkste is goed schoonmaken en ontvetten ook aan de binnenkant waar de kit moet hechten om er niet uit "geblazen" te worden.
greetz Futurist
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dat blok.. net nieuw
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ziet er inderdaad erg goed uit, ben benieuwd hoelang je m zo mooi kan houden
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
nee doelde meer op hoe meer pret je met het ding hebt, hoe sneller hij niet meer blinkt.. de mijne zag dr uit als nieuw toen ik m kocht.. das nu niet echt meer het geval zeg maar..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ach ja, dat doet me niks, ik hou wel van een beetje sleutelwerk,dan kan ik herbeginnen héCrazyWezel schreef:nee doelde meer op hoe meer pret je met het ding hebt, hoe sneller hij niet meer blinkt.. de mijne zag dr uit als nieuw toen ik m kocht.. das nu niet echt meer het geval zeg maar..
Hey lets go,
ik kan je met nog veel meer tips helpen hoor maar dan moet je me ook een keer uitnodigen voor een rond ritje bij jou in de buurt want ik weet dat je daar min of meer legaal nog fijne stukjes off road kan rijden als je de omgeving kent. Bij ons in de provincie Antwerpen is dat al niet echt meer, zelfs de Kalmthoutse heide is na de grote brand 2 jaar geleden helemaal verboden op het risico van direct inbeslagname toe.
btw heb gisteren in Boutersem nog een sloper opgehaald nagenoeg helemaal compleet. Daar rond Leuven in de heuvels moet je ook nog wel op veel landerijen baantjes kunnen rijden volgens de verkoper.
greetz Futurist
ik kan je met nog veel meer tips helpen hoor maar dan moet je me ook een keer uitnodigen voor een rond ritje bij jou in de buurt want ik weet dat je daar min of meer legaal nog fijne stukjes off road kan rijden als je de omgeving kent. Bij ons in de provincie Antwerpen is dat al niet echt meer, zelfs de Kalmthoutse heide is na de grote brand 2 jaar geleden helemaal verboden op het risico van direct inbeslagname toe.
btw heb gisteren in Boutersem nog een sloper opgehaald nagenoeg helemaal compleet. Daar rond Leuven in de heuvels moet je ook nog wel op veel landerijen baantjes kunnen rijden volgens de verkoper.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Haha, dat is exact één van de hoofdredenen waarom ik hier komen wonen ben. Zolang je niet echt de beest uithangt door met open potten tegen 130 door de dorpjes te scheuren zegt hier niemand iets van. En idd aan die wegjes is hier geen gebrekfuturist schreef:Hey lets go,
ik kan je met nog veel meer tips helpen hoor maar dan moet je me ook een keer uitnodigen voor een rond ritje bij jou in de buurt want ik weet dat je daar min of meer legaal nog fijne stukjes off road kan rijden als je de omgeving kent. Bij ons in de provincie Antwerpen is dat al niet echt meer, zelfs de Kalmthoutse heide is na de grote brand 2 jaar geleden helemaal verboden op het risico van direct inbeslagname toe.
btw heb gisteren in Boutersem nog een sloper opgehaald nagenoeg helemaal compleet. Daar rond Leuven in de heuvels moet je ook nog wel op veel landerijen baantjes kunnen rijden volgens de verkoper.
greetz Futurist
http://www.youtube.com/watch?v=CzGRmpgpKtA
Altijd welkom hier, van de moment dat mijne klaar is kunne we hier eens een toer doen.
Damn, en die heb je in Boutersem gevonden...zoiets zie ik ook wel zitten
Ja, in leuven ken ik ook wel een paar plaatsjes, maar daar moet je toch op je hoede zijn hoor!
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
join the club, ik heb de mijne afgebroken
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Wel hier is wat ik niet snap, alles staat zo goed als in mekaar, blok gisteren voor de eerste keer terug opgestart, draait mooi rond Dus ikke vandaag van plan de rest te monteren en nu komt het, ik monteer de choke zoals het hoort-kabel werkt, schuiver werkt-en op de één of de andere manier als ik beide aan mekaar vast maakt loop het in t honderd...CrazyWezel schreef:join the club, ik heb de mijne afgebroken
Ik ben er aan aant denken om gewoon aan het frame een adapter te maken zodat je mechanisch de chokestand kunt regelen en dan kan die kabel de vuilbak in...