De BIG rebuild...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Zoals eerder gezegd, deze week de BIG gedemonteerd om eens grondig na te kijken en hier en daar wat bij te werken
Kader kan wat opkuisen en oplapwerk gebruiken:
Kader opgekuist, nog meer gekuisd opgeschuurd en eerste roestwerende laag aangebracht:
Een paar onderdeeltjes in de garage:
En het blokje:
Kader kan wat opkuisen en oplapwerk gebruiken:
Kader opgekuist, nog meer gekuisd opgeschuurd en eerste roestwerende laag aangebracht:
Een paar onderdeeltjes in de garage:
En het blokje:
DR800 rebuild .... a BIG project
Je pakt t wel goed grondig aan zeg.
Je pakt t wel goed grondig aan zeg.
Héhé, het moet leuk blijven hé
Zijn die vorkpoten ook met gewone lak gespoten? Blijft dat een beetje proper?
Ik zou trouwens men blok ook nog willen doen, maar heb nog nooit die hittebestendige lak gebruikt...tips iemand
Zijn die vorkpoten ook met gewone lak gespoten? Blijft dat een beetje proper?
Ik zou trouwens men blok ook nog willen doen, maar heb nog nooit die hittebestendige lak gebruikt...tips iemand
'k heb hitte bestendige lak gebruikt voor m'n Katana.
Heb bij de gemeentedump een afgedankte oven gehaald ... deksels e.d. gespoten en "gebakken' .... 'k weet alleen nog niet hoe het blijft, want de Katana is nog niet echt rijdbaar zegmaar.
Heb bij de gemeentedump een afgedankte oven gehaald ... deksels e.d. gespoten en "gebakken' .... 'k weet alleen nog niet hoe het blijft, want de Katana is nog niet echt rijdbaar zegmaar.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Ziet er goed uit, dat sleutelplekkie ook trouwens
Ben benieuwd naar 't eindresultaat
Ben benieuwd naar 't eindresultaat
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
@camokat: ahzo zit dat, dr ga ik ns werk van maken, maandag direct opzoek naar een oven
Hoe vlot het eigenlijk met de katana, vind ik zelf een onwaarschijnlijk vette bike
@Frans van Roosmalen: bedankt, met die onderdeeltjes ligt het trouwens al knap vol Ik denk dat het nog ff gaat duren, elke keer ik binnenkom schiet er mij een idee te binnen...
Hoe vlot het eigenlijk met de katana, vind ik zelf een onwaarschijnlijk vette bike
@Frans van Roosmalen: bedankt, met die onderdeeltjes ligt het trouwens al knap vol Ik denk dat het nog ff gaat duren, elke keer ik binnenkom schiet er mij een idee te binnen...
Dat project ligt ff op z'n ree...eh... gat ivm de verhuizing ... maar met een beetje mazzel kan ik na 1 mei er weer mee doorgaanletsgo21 schreef: ....Hoe vlot het eigenlijk met de katana, vind ik zelf een onwaarschijnlijk vette bike ...
hier wat foto's van het hittebestendigspuiten...
. . .
.. 'k heb die hittebestendigelak van Motip gebruikt. ... wel goed ontvetten, schuren, ontvetten en iets verwarmen voordat je spuit.
Maar dat staat op de spuitbus allemaal vermeld.
succes,
Dennis
Je hoeft helemaal geen hittebestendige lak te gebruiken. Gewoon 2k lak ivm de olie en benzine bestendigheid. Blok wordt niet boven de 120 graden.letsgo21 schreef:Ik zou trouwens men blok ook nog willen doen, maar heb nog nooit die hittebestendige lak gebruikt...tips iemand
Vandaag weer een paar uurtjes in de garage doorgebracht:
Kader in primer gezet:
En derna eerste laag in medium gloss zwart:
Achterbrug opgekuist en eerste laag erop:
Dat is het voor vandaag, nu dringend iets eten
Kader in primer gezet:
En derna eerste laag in medium gloss zwart:
Achterbrug opgekuist en eerste laag erop:
Dat is het voor vandaag, nu dringend iets eten
De update van vandaag:
Achterbrug en nog wat onderdelen in antiroestlaag gezet:
Out with the old,in with the new: 4 van de acht schroefjes moeten uitboren...:
O ja, ook nog 2de zwarte laklaag op het frame gezet...
Achterbrug en nog wat onderdelen in antiroestlaag gezet:
Out with the old,in with the new: 4 van de acht schroefjes moeten uitboren...:
O ja, ook nog 2de zwarte laklaag op het frame gezet...
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
wat n bijzonder witte handjes, heb je iemand anders de foto laten maken?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Die hele zachte Suzuki schroefen/boutjes zijn
Maar iets valt me op.. kijk je wel uit dat geen schroefdraadgaten/naaldlagers ed vol verft?
Maar iets valt me op.. kijk je wel uit dat geen schroefdraadgaten/naaldlagers ed vol verft?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
hoe heb je die choke kabel eruit gekregen??
die van mij zit nl vast als een huis...(bij choken beweegt alleen de mantel)
koude start voldeed altijd, dus geen haast met demonteren
ziet er btw netjes uit..
greetz sander
die van mij zit nl vast als een huis...(bij choken beweegt alleen de mantel)
koude start voldeed altijd, dus geen haast met demonteren
ziet er btw netjes uit..
greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die choke moet je in een hoek van 90graden draaien, en dan pak je m dr toch zo uit?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zo ziet ie bij mij in iedergeval wel ja..
heb het pas nog uit elkaar gehad, en alles oxidatie vrij gemaakt.. was erg hard nodig
heb het pas nog uit elkaar gehad, en alles oxidatie vrij gemaakt.. was erg hard nodig
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
@CrazyWezel: ik gebruik wel een paar keer per dag zandzeep zenne, anders staat alles vol mooie vingerafdrukken
@zappa.suzuki: in elk schroefgat zitten wel schroefjes hoor en die naaldlagers zijn goed afgedekt al zie je dat hier niet op deze foto. Ik mag me niet inbeelden dat ik die er moet uitprutsen
@800S: Tnx, die chokekabel...daar zat bij mij toch wat speling zodat het uiteinde redelijk simpel te verdraaien was
@zappa.suzuki: in elk schroefgat zitten wel schroefjes hoor en die naaldlagers zijn goed afgedekt al zie je dat hier niet op deze foto. Ik mag me niet inbeelden dat ik die er moet uitprutsen
@800S: Tnx, die chokekabel...daar zat bij mij toch wat speling zodat het uiteinde redelijk simpel te verdraaien was
Motip heeft velgenlak die het heel erg goed doet op motorblokken. hittebestendig genoeg, niet snel brandstofgevoelig, meerdere kleuren (goud achtig, titaan achtig en zilverachtig) Ik heb wel eens een mooie originele kleur gekregen door eerst dat velgengoud te doen (niet zo mooi) en daar van grote afstand het titaan (steel wheels) dun overeen te nevelen.
greetz Futurist
Oh ja geen vernis gebruiken dit vergeelt door de hitte en motip heeft ook grovere metalic die het goed doet op delen die alu moeten uitzien zoals de vorkpoten. Ook niet vernissen, de dunnen lagen zijn beter dan te dikke lagen. Normaal spuit ik zelf altijd met autolak (ik spuit ook auto's en motoren) maar de spuitbussen van motip doen het erg goed voor genoemde doelen
greetz Futurist
Oh ja geen vernis gebruiken dit vergeelt door de hitte en motip heeft ook grovere metalic die het goed doet op delen die alu moeten uitzien zoals de vorkpoten. Ook niet vernissen, de dunnen lagen zijn beter dan te dikke lagen. Normaal spuit ik zelf altijd met autolak (ik spuit ook auto's en motoren) maar de spuitbussen van motip doen het erg goed voor genoemde doelen
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die gebruik ik idd, dat is een goeie tip voor het blok!futurist schreef:Motip heeft velgenlak die het heel erg goed doet op motorblokken. hittebestendig genoeg, niet snel brandstofgevoelig, meerdere kleuren (goud achtig, titaan achtig en zilverachtig) Ik heb wel eens een mooie originele kleur gekregen door eerst dat velgengoud te doen (niet zo mooi) en daar van grote afstand het titaan (steel wheels) dun overeen te nevelen.
greetz Futurist
Oh ja geen vernis gebruiken dit vergeelt door de hitte en motip heeft ook grovere metalic die het goed doet op delen die alu moeten uitzien zoals de vorkpoten. Ook niet vernissen, de dunnen lagen zijn beter dan te dikke lagen. Normaal spuit ik zelf altijd met autolak (ik spuit ook auto's en motoren) maar de spuitbussen van motip doen het erg goed voor genoemde doelen
Het enige probleem dat ik heb is dat men kader er na 2 lagen roestbescherming, 2 lagen vernis en 3 lagen zwart er nog steeds anthraciet/ mat uitziet ipv zwart...
Ik had het er ook duidelijk over dat ik die motip alleen voor die toepassingen goed vind ten opzichte van 2 K autolak. Voor een frame zou ik 2 k(omponenten) auto lak gebruiken en eigenlijk gezien de tijd die een frame goed voorbereiden kost (ontroesten en schuren) doe ik frames altijd naar de poedercoater ondanks dat ik zelf aardig (en voor mezelf natuurlijk goedkoop) kan spuiten. Spuitbus lak is bij de huidige temperaturen ook niet hoogglans te krijgen en je moet er dan ook dikke lagen in proberen te zetten zodat het "strak" vloeit.
greetz Futurist.
PS omdat ik met mijn arm nog steeds thuis zit ga ik mijn Picassa web weer eens bijwerken want die foto's hier op de goede maat maken en uploaden kost heel veel tijd.
@zappa dit zijn ook allemaal nokia foto's, hoe maak jij die naar het goede formaat want op de telefoon zelf is het een gehannes en ze zijn allemaal min 600kb groot?
greetz Futurist.
PS omdat ik met mijn arm nog steeds thuis zit ga ik mijn Picassa web weer eens bijwerken want die foto's hier op de goede maat maken en uploaden kost heel veel tijd.
@zappa dit zijn ook allemaal nokia foto's, hoe maak jij die naar het goede formaat want op de telefoon zelf is het een gehannes en ze zijn allemaal min 600kb groot?
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- cb20051973
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di feb 27, 2007 16:25
- Locatie: apeldoorn
hallo allemaal
mijn blok heb ik met een coating (2k) gespoten
ook de cilinder en zit er na 2500 km nog netjes op
mijn broers hebben een spuiterij
tip als je hittebestendige lak spuit bv uitlaat
dun laagje als je te dik aanbrengt brand dit er sneller af
groetjes suzfan
mijn blok heb ik met een coating (2k) gespoten
ook de cilinder en zit er na 2500 km nog netjes op
mijn broers hebben een spuiterij
tip als je hittebestendige lak spuit bv uitlaat
dun laagje als je te dik aanbrengt brand dit er sneller af
groetjes suzfan
@Futurist: ziet er goed uit zeg!!!
Btw, raad je een specifiek merk 2K lak aan?
Ik heb me bij drie zaken geinformeerd om te poedercoaten en 275 euro was het goedkoopst???
Btw, zo te zien kan je meer dan 'aardig' met verf overweg!
@bedankt voor de tip! Maar ik denk eerder ook die wheel paint te gebruiken, resultaat ziet er strak uit!
Btw, raad je een specifiek merk 2K lak aan?
Ik heb me bij drie zaken geinformeerd om te poedercoaten en 275 euro was het goedkoopst???
Btw, zo te zien kan je meer dan 'aardig' met verf overweg!
@bedankt voor de tip! Maar ik denk eerder ook die wheel paint te gebruiken, resultaat ziet er strak uit!