Sinds kort heeft m'n vriendin een KTM 250 EXC model 2000 in haar bezit.
Rijd fijn, stuurt goed alles ok, maar enkel het verbruik krijg ik niet onder controle. Ik heb onlangs de mainjet verkleint van 170 naar 150 om het buitensporige verbruik te laten zakken. Deze week nog eens gaan testen en na 25 km was de tank leeg Iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Er zit geen gat in de tank oid
Tnx
Guy
Verbruik KTM 250 EXC 2 takt
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Guy,
Goed kijken dat de carbu niet overloopt.Als de vlotternaald(pointeau) in de carbu niet afsluit krijgt ge dat fenomeen.Dan loopt de benzine via de overloop darmpjes weg al rijdend .Moest het de motor in gaan zou hem verzuipen.
Carbu is open doen en volledig reinigen.
Goed kijken dat de carbu niet overloopt.Als de vlotternaald(pointeau) in de carbu niet afsluit krijgt ge dat fenomeen.Dan loopt de benzine via de overloop darmpjes weg al rijdend .Moest het de motor in gaan zou hem verzuipen.
Carbu is open doen en volledig reinigen.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
25km.. das wel heel snel ja.. heb je maar n 2liter tank? en dan zou het nog vrij vlug zijn lijkt me :p
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ik heb met mijn 300 exc's altijd ruim 110 km kunnen rijden op 1 tank. Lijkt mij idd dat je carburateur overloopt tijdens het rijden. Ik rijd met Hoofdsproeier 178, dus als je al op 150 zit wordt het wel erg krap.
Ooit een Honda gehad waar de vlotternaald niet goed afsloot. Stond ik op de helft van een off-road rit met een lege tank. Bij het wegrijden nooit gemerkt....
Ooit een Honda gehad waar de vlotternaald niet goed afsloot. Stond ik op de helft van een off-road rit met een lege tank. Bij het wegrijden nooit gemerkt....
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Ha de Guy,GuyC schreef:Sinds kort heeft m'n vriendin een KTM 250 EXC model 2000 in haar bezit.
Rijd fijn, stuurt goed alles ok, maar enkel het verbruik krijg ik niet onder controle. Ik heb onlangs de mainjet verkleint van 170 naar 150 om het buitensporige verbruik te laten zakken. Deze week nog eens gaan testen en na 25 km was de tank leeg Iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Er zit geen gat in de tank oid
Tnx
Guy
Alles kits?Als der bij ons iemand zen vriendin nen brommer koopt verstaan we daaronder 'nen Tarzan', bij jullie is da blijkbaar ne KTM.
Wat rijdt er fijn,je vrie... of den brommer???
Volgens mij kan het ook enkel aan de carbu liggen als ge nergens anders een lek hebt.Ofwel is je vriendin zo tevreden van 'haren brommer' da ze altijd met de kraan open rijdt...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Guy,
die moet overlopen tijdens het rijden,
kan niet anders.
monteer eens een leeg plastic flesje van een halve liter over de overloopdarmpjes van de carbu,
en maak dan een ritje.
als hij overloopt, dan zal er benzine in het flesje zitten.
Gery
die moet overlopen tijdens het rijden,
kan niet anders.
monteer eens een leeg plastic flesje van een halve liter over de overloopdarmpjes van de carbu,
en maak dan een ritje.
als hij overloopt, dan zal er benzine in het flesje zitten.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Gery dat is een slim idee... ga ik doen tnxGery400 schreef:monteer eens een leeg plastic flesje van een halve liter over de overloopdarmpjes van de carbu,
en maak dan een ritje.
als hij overloopt, dan zal er benzine in het flesje zitten.
tis nixGuyC schreef:Gery dat is een slim idee... ga ik doen tnxGery400 schreef:monteer eens een leeg plastic flesje van een halve liter over de overloopdarmpjes van de carbu,
en maak dan een ritje.
als hij overloopt, dan zal er benzine in het flesje zitten.
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
De reden voor de kleinere sproeier is niet zozeer gedaan om de reden van verbruik. Hoewel dat volgens mij toch ook wat moet geven.JdM schreef:En als je daar zelf nog niet op was gekomen: zet je oude sproeier terug!
(sowieso, verbruik proberen te verlagen door een kleinere sproeier of ben ik de enige die daar enorme bedenkingen bij heeft?)
Maar om de 250 een beetje minder agressief op het gas te doen komen. Mijn vriendin is pas begonnen met rijden en ze vond hem heel agressief reageren..
Dan zou ik eerder proberen iets te doen met met andere tandwielen en b.v. een verzwaard vliegwiel.
Te weinig benzine is het slechtste wat je de motor kunt aandoen!
Te weinig benzine is het slechtste wat je de motor kunt aandoen!
Armer, agressiever. Maar ook minder vermogen.GuyC schreef: De reden voor de kleinere sproeier is niet zozeer gedaan om de reden van verbruik. Hoewel dat volgens mij toch ook wat moet geven.
Maar om de 250 een beetje minder agressief op het gas te doen komen. Mijn vriendin is pas begonnen met rijden en ze vond hem heel agressief reageren..
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
GuyC schreef:De reden voor de kleinere sproeier is niet zozeer gedaan om de reden van verbruik. Hoewel dat volgens mij toch ook wat moet geven.JdM schreef:En als je daar zelf nog niet op was gekomen: zet je oude sproeier terug!
(sowieso, verbruik proberen te verlagen door een kleinere sproeier of ben ik de enige die daar enorme bedenkingen bij heeft?)
Maar om de 250 een beetje minder agressief op het gas te doen komen. Mijn vriendin is pas begonnen met rijden en ze vond hem heel agressief reageren..
Inderdaad zoals Mario zegt, ook dat is namelijk een erg en vergeef me mijn woordkeuze, stomme manier van denken bij een tweetakt (viertakt ook, maar dat is al wat minder snel schadelijk).
Een tweetakt krijgt zijn smering uit zijn brandstof en dan ga jij hem minder brandstof geven?? Met minder brandstof wordt ie ook nog eens warmer en heb je wellicht ook meer kans op pingelen, je zuiger/big-end/small-end/krukaslagers en door de hitte je keerringen hebben allemaal flink te lijden van de door jou gekozen oplossing..
Daar komt nog bij dat een 250 tweetakt sowieso geen beginnersmotor is, had haar dan op een 125 gezet en ook die kunnen verrassen als de powerband om de hoek komt zetten.
Dus inderdaad: oude sproeier terug en zet er maar een kleiner achtertandwiel of een groter voortandwiel op, of beide. Maar met je brandstofhuishouding gaan klooien is vragen om problemen, op KORTE termijn, succes
Gas?Gas!
Beheersbaar maken doe je met een groter vliegwiel of een verzwaring in de vorm van een toevoeging erop te schroeven en bijvoorbeeld een lange slag gashandel. (of bestaan die niet meer).
Ik heb daar ooit een oude CR250 handelbaar mee gemaakt. Dat zware vliegwiel zat bij de lichtspoel die ik nodig had.
Ik heb daar ooit een oude CR250 handelbaar mee gemaakt. Dat zware vliegwiel zat bij de lichtspoel die ik nodig had.
- KTM-Schuimpie
- Berichten: 479
- Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
- Locatie: Bovenkarspel
Wat je met de sproeiers doet is LEVENSGEVAARLIJK, vanaf blijven als je er weinig van snapt......GuyC schreef:Sinds kort heeft m'n vriendin een KTM 250 EXC model 2000 in haar bezit.
Rijd fijn, stuurt goed alles ok, maar enkel het verbruik krijg ik niet onder controle. Ik heb onlangs de mainjet verkleint van 170 naar 150 om het buitensporige verbruik te laten zakken. Deze week nog eens gaan testen en na 25 km was de tank leeg Iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Er zit geen gat in de tank oid
Tnx
Guy
Oorzaak zit ergens anders, en dan nog iets, hoeveel km je op een tank rijd is voor een ieder anders, verbruik per uur is veel meer een maatstaf.
Als je rond de 5-6 liter per uur zit, en dit met flink doorrijden, zou het verbruik moeten kloppen.
Carberateur settings Mainjet 178 Idle jet 50 Needle NOZG luchtschroef 1.5slag
Dit zijn de settings van een normale 250EXC 1999/2000
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Ok ok ik heb het begrepen hoor de originele sproeier gaat er terug inKTM-Schuimpie schreef:Oorzaak zit ergens anders, en dan nog iets, hoeveel km je op een tank rijd is voor een ieder anders, verbruik per uur is veel meer een maatstaf.
Als je rond de 5-6 liter per uur zit, en dit met flink doorrijden, zou het verbruik moeten kloppen.
Dat ze meer verbruikt als je goed doorrijd dat kan ik begrijpen.
Maar zoals ik al schreef is ze een beginneling, dus van doorrijden is momenteel geen sprake.
Guy,GuyC schreef:Ok ok ik heb het begrepen hoor de originele sproeier gaat er terug inKTM-Schuimpie schreef:Oorzaak zit ergens anders, en dan nog iets, hoeveel km je op een tank rijd is voor een ieder anders, verbruik per uur is veel meer een maatstaf.
Als je rond de 5-6 liter per uur zit, en dit met flink doorrijden, zou het verbruik moeten kloppen.
Dat ze meer verbruikt als je goed doorrijd dat kan ik begrijpen.
Maar zoals ik al schreef is ze een beginneling, dus van doorrijden is momenteel geen sprake.
zo'n 2T is niks voor ne beginner jong!
Zoek haar een 4takske, een oud XR-ke of een TTR-ke.
ik heb me onlangs nog een 200cc aangeschaft, gewoon om stof ter verzamelen in mijn garage
ik heb er gisteren nog eens rap mee de straat op en af gereden, gewoon om de sound van de 2T nog eens te horen (stond al bijna 6 maand stil...)
Man, was ik verschoten hoe fel dat ding gaat!
Niet te vergelijken met mijn 250F...
Lekker agressief, alles of niks karakter.
Heel gevaarlijk als je de rechterhand niet 100% onder controle hebt
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
op een 2 tact leer je het wel het snelst de moeilijke omstandigheden onder controlen te houde bij het rijden ! [/quote]Guy,
zo'n 2T is niks voor ne beginner jong!
Zoek haar een 4takske, een oud XR-ke of een TTR-ke.
Gery
Honda Cr125
[/quote]Honda limburg schreef:op een 2 tact leer je het wel het snelst de moeilijke omstandigheden onder controlen te houde bij het rijden !Guy,
zo'n 2T is niks voor ne beginner jong!
Zoek haar een 4takske, een oud XR-ke of een TTR-ke.
Gery
klopt,
of optie nummer 2: ge pakt de schrik van uw leven en rijdt nooit meer met een enduro
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Of rustig beginnen en het zelfde traject een paar weken blijven rijden. Ze kan op een baanmoto rijden. Schakelen remmen en sturen kan ze. Kwestie van het zelfvertrouwen wat bij te werken. Als ze 1keer een passage heeft overwonnen zal ze de 2e keer minder twijfelen, de 3e keer nog minder, de 4e keer eens goed onderuit gaan en de 5e keer ervoor gaan en bijgeleerd hebben. Pakt uwe gas wat minder ver vast en hij en zelfs een 2T wordt al rustiger. Misschien een toereke in de geburen op het gemak te gaan rijden. Im inGery400 schreef:[
zo'n 2T is niks voor ne beginner jong!
Heel gevaarlijk als je de rechterhand niet 100% onder controle hebt
Gery
Husaberg TE250
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Die mening kan ik alleen maar delen.Zelf ben ik zo een tien jaar terug beginnen rijden met een ktm 250exc 2takt.Voor dat ik daar opstapte had ik NOOIT met een motor gereden(k was toen 30j).Awel,ik beklaag het mij nog gene minuut dat ik daar mee begonnen ben .Een beetje spelen met de powervalve,tandwielen,dubbele dichting tussen cilinder en motorblok,nieuwe wol in den achterdemper het zijn allemaal dinges die er een aangenaam brommerke van maken.bart schreef:Of rustig beginnen en het zelfde traject een paar weken blijven rijden. Ze kan op een baanmoto rijden. Schakelen remmen en sturen kan ze. Kwestie van het zelfvertrouwen wat bij te werken. Als ze 1keer een passage heeft overwonnen zal ze de 2e keer minder twijfelen, de 3e keer nog minder, de 4e keer eens goed onderuit gaan en de 5e keer ervoor gaan en bijgeleerd hebben. Pakt uwe gas wat minder ver vast en hij en zelfs een 2T wordt al rustiger. Misschien een toereke in de geburen op het gemak te gaan rijden. Im inGery400 schreef:[
zo'n 2T is niks voor ne beginner jong!
Heel gevaarlijk als je de rechterhand niet 100% onder controle hebt
Gery
Ik heb er zo 3 gehad,ne 97,ne 99 en ne 2001.Ondertussen ne 525 versleten en nu overgestapt naar ne 250exc-f en daar vind ik terug het gevoel van sturen en rijden in terug als de 2taktjes
.
Hoe zit dat met het verbruik?Aan t kleur van de bougie ziet ge ook veel,als hem leeg is na 25km moet er de tweetaktolie afdruppen.Ik reed vroeger een 80 tot 100 km met ne tank.
Inderdaad, de olie komt zelfs vanachter uit de demper gedrupt, daarom de andere sproeier... maar door de vele kritiek hierop toch maar terug wisselen naar origineel denk ik.stefaan525 schreef:Hoe zit dat met het verbruik?Aan t kleur van de bougie ziet ge ook veel,als hem leeg is na 25km moet er de tweetaktolie afdruppen.Ik reed vroeger een 80 tot 100 km met ne tank.
Hetgeen we hier wel mee voorhadden was dat de bougie vetsloeg, en dat was met de 150 sproeier toch beter..