iemand die dit kan aaneenzetten voor me? tegen betaling natuurlijk...
eventueel diode en condensator op een printplaatje met de nodige in en uitgaande klemmetjes, bakje maak ik er zelf wel rond
![Glimlach/Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
greetz
Moderator: ghulst
nu wil ik er eigenlijk niet te diep op in gaan,big M schreef:Ja dat word zeker een vervelend lampje ,kijk maar naar de later ingebouwde xenon kitjes in al die kadettjes en swiftje uit '93 oid.speedphreax schreef:En mogelijk nog belangrijker: Schijnt deze niet richting de maan in plaats van voor je zoals die standaard koplamp?sjikkentip schreef:Wat is de lichtopbrengst in praktijk?
Het afdekkapje boven de "gloeidraad " ontbreekt namenlijk.
Vandaar dat xenon alleen is toegestaan i.c.m automatische niveau regeling van de koplampen.
Xenon werkt alleen correct met de juiste lens ervoor.
bedankt creazy weazelCrazyWezel schreef:ik zou de nominale spanning van 16v aanhouden, aangezien je over de 10 heen gaat, en die dan denk ik niet lang heel blijft.
als je een gelijkrichter hebt, zou je daarna gewoon al gelijkspanning moeten hebben, en geen wisselspanning, je kan wel met een spanningsrimpel komen, maar die verhelp je door je condensator,
en dat gaat inderdaad door deze parallel te plaatsen.
ik zie zelf het nut niet van die extra diode.. aangezien er in je gelijkrichter een diode brug zit, die al de wisselspanning al omtovert naar gelijkspanning.
succes