Tussen de achterkant van de carb's zitten 2 kunstof T-stukjes, één boven aan en één onderaan. De onderste dient direct verbonden te zijn met je brandstof pomp want dit is de benzine toevoer. Dit slangetje is de dunste van de 2.
De bovenste slang is de ontluchting van de vlotterkamers, deze slang moet dús naar boven lopen en stopt gewoon bovenop je luchtfilterkast; deze slang heeft een open einde.
Als je motor schuim heeft gelegen is het niet geheel ondenkbaar dat in de slang benzine is gelopen maar eenmaal rechtop moet het hier zeker niet uitstromen.
Deze informatie staat trouwens met plaatjes uitgelegd in het wphb, érg handig dus!
Rubberdopje HELP
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Terwijl de slang boven de caberateurs uitkomt of hangt de slang er nu naar onderen?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Slang gaat omhoog, maar de benzine komt niet aan het uiteinde van de slang eruit maar daar waar die op het T stuk zit. Lijkt me logisch zal niet veel druk op staan dus de benzine gaat langs de makkelijkste weg.Shifty-PK schreef:Terwijl de slang boven de caberateurs uitkomt of hangt de slang er nu naar onderen?
Sluit de vlotter dan niet goed?
Vreemd, ik weet niet uit mijn hoofd hoe dat kanaal via de caberateur loopt maar het zit toch een aantal cm boven de vlotterkamer dacht ik, dus hoe de benzine daar omhoog komt is mij een raadsel, zonder dat het in je cylinder of luchtfilter loopt.
Ik weet het ff niet
Ik weet het ff niet
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Probleem gevonden:
Tussen de 2 carb zit de aanvoerleiding v/d benzine met een T stuk, deze zit met rubbers tussen de carb ingeklemd en hier lekte de benzine en liep langs de carb naar het laagste punt.
Aangezien dit T stuk aan de achterkant tussen de carb in zit kan je dit niet zien als die gemonteerd zit.
Rubbers met speciale kit ingesmeerd en "snel"gemonteerd, lekkage over
Tussen de 2 carb zit de aanvoerleiding v/d benzine met een T stuk, deze zit met rubbers tussen de carb ingeklemd en hier lekte de benzine en liep langs de carb naar het laagste punt.
Aangezien dit T stuk aan de achterkant tussen de carb in zit kan je dit niet zien als die gemonteerd zit.
Rubbers met speciale kit ingesmeerd en "snel"gemonteerd, lekkage over
Mooi Dat klinkt een stuklogischer.
Volgens mij moet je dit T-stuk ook erin drukken totdat hij erin 'plopt'.
Volgens mij moet je dit T-stuk ook erin drukken totdat hij erin 'plopt'.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He Arco, hij lekt hier nu weer dus?
Bij part nr. 51/52? http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-11.html
Zo ja, laat ik nu een set kapotte carb's hebben met die verbinding er nog op/in
Maar lekt ie daar ook als ie stil staat? na zeg een paar uur nog steeds?
of alleen tijdens of kort na het rijden?
Bij part nr. 51/52? http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... IG-11.html
Zo ja, laat ik nu een set kapotte carb's hebben met die verbinding er nog op/in
Maar lekt ie daar ook als ie stil staat? na zeg een paar uur nog steeds?
of alleen tijdens of kort na het rijden?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Oeps niet goed gelezen, is inderdaad dat T-stuk !Barros schreef:Volgens mij blijft die lekken als die stil staat.
Setje carbs nog goed? heb errug belangstelling
wil je het opsturen of vind je het leuk om het langs te brengen kan je mooi ff helpen met monteren
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kan ze wel langs brengen, ergens volgende week
Maar dat T-stuk is een overloop van af de vlotterbak, kan me voorstellen dat er tijdens het rijden benzine naar toe klotst maar dat je benzine nivo zo hoog staat dat ie daar nog lekt na een dag of wat stil staan
Zou betekenen dat je benzine peil in de carb's tot aan het T-stuk staat
Dus 6 cm boven vlotter nivo
Even nieuwschierig, wat is je KM stand en heb je de vlotter naalden al eens vervangen en/ of je benzine filter?
Maar dat T-stuk is een overloop van af de vlotterbak, kan me voorstellen dat er tijdens het rijden benzine naar toe klotst maar dat je benzine nivo zo hoog staat dat ie daar nog lekt na een dag of wat stil staan
Zou betekenen dat je benzine peil in de carb's tot aan het T-stuk staat
Dus 6 cm boven vlotter nivo
Even nieuwschierig, wat is je KM stand en heb je de vlotter naalden al eens vervangen en/ of je benzine filter?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
volgens mij geen afvoer maar aanvoer v/d benzine maar weet het niet zeker, km stand zal rond de 38.000km zijn en er is nog niks aan de carbs gebeurd behalve schoon gemaakt maar de motor is tot deze km stand nog nooit van het asfalt geweest totdat ik henm ging gebruiken
Volgende week is prima heb er geen haast mee.
Volgende week is prima heb er geen haast mee.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ah hij lekt op het ondertse T-stuk, je hebt er 2, 1onder en 1 boven op de carb's, deze is van de afvoer/ontluchting..
Ik laat van te voren wel even weten of ik kom en hoe laat
Ik laat van te voren wel even weten of ik kom en hoe laat
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he lekker, ga het morgen niet redden, vind ik eigenlijk niet erg met de weers verwachting Volgende week woensdag?
[en eet het gebak maar vast lekker op, dat hoef ik volgende week niet meer ]
[en eet het gebak maar vast lekker op, dat hoef ik volgende week niet meer ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Moet werken tot 18.. denk iets na 19 uur bij jou.
Mazzel Zappa
Mazzel Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wat een regen op de terug weg, na de snelweg bij a'foort er af..
begint BIG te stoteren.. slaat zelfs even dood..
Toch met gesputter thuis gekomen
Hoop op vocht in de bedrading achter het wind scherm, was nat en erg vuil.. Had dan ook de gang er in, contant 140 heeft wat geholpen met het vocht denk ik
Hier revisie set link http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... a7e9c616fd
Heb nu twijfel, weet iemand of de set voor beide carb's is of voor 1?
Neem aan voor beide.
Vlotter deksel komt vrijdag op de bus
begint BIG te stoteren.. slaat zelfs even dood..
Toch met gesputter thuis gekomen
Hoop op vocht in de bedrading achter het wind scherm, was nat en erg vuil.. Had dan ook de gang er in, contant 140 heeft wat geholpen met het vocht denk ik
Hier revisie set link http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... a7e9c616fd
Heb nu twijfel, weet iemand of de set voor beide carb's is of voor 1?
Neem aan voor beide.
Vlotter deksel komt vrijdag op de bus
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Volgens mij is een setje per carb, tenminste ik heb 2 setjes besteld met vervolgens de vraag aan stefan of dat genoeg was. Neem aan dat hij wel had gezegd als het voor twee waren.
Oh: Switchen naar duitse tekst geeft verduidelijking:
Oh: Switchen naar duitse tekst geeft verduidelijking:
Set für EINEN Vergaser.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Hee Zappa bedankt voor je hulp nog. Denk alleen dat onze conclusie niet goed is anders had het "busje"wel los in de flotterbak gelegen.
Ik zal het setje bestellen en wie weet werkt het wel.
PS: nog nagedacht over een bod?
Ik zal het setje bestellen en wie weet werkt het wel.
PS: nog nagedacht over een bod?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
He Barros, zit ook een beetje te twijfelen.. maar de bus kan wel zakken, hing er net 1 in de carb en met een tikje viel ie naar benenden.
Maar zit in de vlotterbehuizing en rust niet op de vlotter
Bestel 2 setjes en probeer het..
Nog niet over bod nagedacht, te druk gehad.. laat het nog weten
Maar zit in de vlotterbehuizing en rust niet op de vlotter
Bestel 2 setjes en probeer het..
Nog niet over bod nagedacht, te druk gehad.. laat het nog weten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997