Waarom zou ik geen ktm125exc moeten kopen?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie

Wel gaarne onderbouwde argumenten graag.
Dus niet omdat oranje een niet zo erg mooie kleur is. (Alhoewel dat wel zo is :) )
Ik wil er dus eigenlijk wel een gaan kopen, maar geef jullie nu de gelegenheid, vooraf, om mij te overtuigen om het niet te doen.
:lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
YZF250

Ik heb een KTM 125 sx, en die werkt perfect.
Ik weet niet wat er mis zou zijn met een exc :p
Mijn zegen heb je dus al :D :)
huskie

:D Hoi Ktm125sx-er, ok bedankt voor je steun, maar de bedoeling is om alles horen waarom ik hem niet moet kopen. :lol:
Waarschijnlijk krijg ik alleen maar positieve berichtjes.. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
klomp

[quote="huskie"]:D Hoi Ktm125sx-er, ok bedankt voor je steun, maar de bedoeling is om alles horen waarom ik hem niet moet kopen. :lol:
quote]

erg vreemd... :roll:
brummbar

..
Laatst gewijzigd door brummbar op ma sep 10, 2007 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
schildertje
Contacteer:

:? Voor nederlandse maisplakjes en modderritjes en gewone stervelingen (zoals ik) te licht :?: Bedoel, het is dan wel hard werken om gang te houden.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
pHreaC

Zenuwachtig op de kop (van horen zeggen)...
125cc op het platte land = veel nieuwe pistonnekes
...
uiteindelijk: koop wat je wil kopen, alles zal wel zen voor- en nadelen hebben
Afbeelding
xander

Je moet hem niet kopen omdat je dan geen enkele excuse meer hebt als je niet de snelste bent op de technische porties.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
big M

omdat die die oranje dingen aan de verkeerde kant van de alpen gemaakt worden!!!!!
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
boer125
Contacteer:

messchien omdat je dan een van de eenigste bent met een 125 in de enduro wereld?? maja onderschijt moet er zijnhe :D
staatscrossbeheer gaat als een speer
Rolando
Contacteer:

Erg lichte motor voor het zware Nederlandse zand. Veel zuiger sluitage, etc... Janken, veel toeren maken, minder vermogen dan een 4-takt!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske

boer125 schreef:onderschijt moet er zijnhe :D
Bah
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rolando
Contacteer:

Je hebt overal mensen voor!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Rudy
Contacteer:

boer125 schreef:messchien omdat je dan een van de eenigste bent met een 125 in de enduro wereld?? maja onderschijt moet er zijnhe :D
Onderscheid of onderschijten? :oops:

Maar husky? waarom geen 200exc, voordeel van de handelbaarheid van een 125, met iets meer vermogenbandbreedte.
huskie

Ahhhhhh
Rudy, je bent de eerste die een hele... goede reden aangeeft om geen 125exc te kopen.

Eigenlijk ben ik al een beetje bezig om een 200exc te gaan bekijken, maar de 125exc is nog steeds in de picture. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Contacteer:

2e reden is het vetslaan, waar die 125 van mij tijdens bilstein nogal last van had. Dat rustige rijden wil met een 125 crosser in iedergeval niet echt lekker.
boer125
Contacteer:

Rudy schreef:
boer125 schreef:messchien omdat je dan een van de eenigste bent met een 125 in de enduro wereld?? maja onderschijt moet er zijnhe :D
Onderscheid of onderschijten? :oops:

Maar husky? waarom geen 200exc, voordeel van de handelbaarheid van een 125, met iets meer vermogenbandbreedte.
ja sorry mijn spelling is niet zo goed ik bedoel onderscheid :oops:
staatscrossbeheer gaat als een speer
huskie

Vetslaan is te verhelpen, met een armere afstelling en een hetere bougie. Heb met mijn 125cc offroad gereden, en (afkloppen) een of twee keer in jaren een vetgeslagen bougie gehad en dat kwam door versnellingsbakolie die via een keerring wat door sijpelde :wink:
Wat ik natuurlijk niet verteld heb, en wat toch wel belangrijk is, is dat ik nogal......, niet echt zwaar ben.
Waar iedere motor wordt afgebeult met 90-100kg, doet mijn motortje het met 65kg. Dus gewicht/pk verhouding is geen issue bij mij. Ik zou zelfs op een 85cc rond kunnen komen. Niet dat dat lekker offroad rijdt, maar het zou kunnen. :)
Ok, ik ga weer even de ktm specificaties bekijken.
Een 2008 exc ziet er echt heeeeel lekker uit.
Ik vind het eigenlijk jammer dat Helen niet voor een 200cc heeft gekozen. Wat ik me nog kan herinneren van Helen is dat ze veel durft, en ook licht is. Echt een 2takt woman, als je het mij vraagt.
Helen, gemiste kans.....maar je mag wel eens op de mijne rijden :shock:
als je durft :roll: :roll:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
oossie
Contacteer:

huskie schreef: Waar iedere motor wordt afgebeult met 90-100kg, doet mijn motortje het met 65kg. Dus gewicht/pk verhouding is geen issue bij mij. Ik zou zelfs op een 85cc rond kunnen komen. Niet dat dat lekker offroad rijdt, maar het zou kunnen. :)
Och ik ben amper 75 kg en rij op een 300 rond. Gewicht zegt natuurlijk niet zoveel.
rechterhand en moment waarop gas nodig is wel.
huskie

oossie schreef:
Och ik ben amper 75 kg en rij op een 300 rond. Gewicht zegt natuurlijk niet zoveel.
rechterhand en moment waarop gas nodig is wel.
Zegt ook niet zoveel, helemaal mee eens, maar feit blijft dat ik liever een motor van 100kg optil, en rond zeul, dan een motor van 115kg. En die PK zijn voor mij bijzaak. Ik ben ook klein, 170cm, en heb moeite met de hoogte van sommige motoren.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Helen

huskie schreef:Ik vind het eigenlijk jammer dat Helen niet voor een 200cc heeft gekozen. Wat ik me nog kan herinneren van Helen is dat ze veel durft, en ook licht is. Echt een 2takt woman, als je het mij vraagt.
Zotten aap! :lol:
Ik ben geen durver: endurorijden is één grote karakteroefening voor mij! In den beginne viel ik tientallen keren per dag, gewoon door bange (en dus foute) reacties.
Goed dat de motoren zoveel lawaai maken, anders hoor je me heel de tijd tegen mezelf roepen: ":bad-words: Komaan, gas geven! Je kan erop! Allez, rechtstaan! Flauw bees! :twisted: "

Ik ben 100% viertaktrijder. Ik heb eerst met twee "zoete" tweetaktjes gereden (Pampera en KDX) omdat er toen nog geen viertakten met knopje bestonden.
Persoonlijk heb ik héél veel respect voor tweetaktrijders omdat ik denk dat je voor tweetakt een betere piloot moet zijn... :oops:
huskie schreef:Helen, gemiste kans.....maar je mag wel eens op de mijne rijden :shock:
als je durft :roll: :roll:
Ik wil graag eens op de jouwe rijden! Verandering van spijs doet eten! :wink:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Hein

Huskie, ik heb mijn redenen om geen 200 te kopen per ongeluk in een ander topic van je gezet ( Topic over het kopen van een nieuwe motor).
Kijk maar eens.
STTEVE
Contacteer:

De enige reden die ik kan bedenken is dat je dan je naam moet veranderen in KTM-ie .... als ik iemand kan bedenken die op een 125 2t hoort ben jij het wel. Toevallig was ik in Spanje (zie http://stteve.smugmug.com/gallery/3484445#196201915) afgelopen week, en daar koop ik altijd lokale (deze keer dus franse en spaanse) off-road tijdschriften waarin een van die nummers ook een soort lezersonderzoek van die KTM 125EXC. Interesse??
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
huskie

Hoi Steve,
bedankt voor je reaktie. Fijn om te horen :wink:
Als je ze uit hebt, graag. Ik koop ze ook altijd als ik in frankrijk ben. Beetje proberen te lezen, en plaatjes kijken in m'n tentje, in afwachting van weer een nieuwe dag offroad rijden :D
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
xclassic

hoi,

heb je inmiddels al een 2-takt?

gr.
Xclassic
Plaats reactie