Ik zal de spits afbijten:
De zondag goe op men mulle gegaan
Het ging vrij snel in een smal baantje, rechts betonnen paaltjes en en een prikkeldraad en plots een vrij diep (smal) spoor..... voorwiel erin en boenk pataat.
De moto lag in de richting vanwaar ik kwam, betonnen paaltje gans af (ik weet niet met welk lichaamsdeel ik deze neergelegd heb) en daar stak men moto tussen de pinnenkensdraad.
T-shirt in FRUT vanéén.
Men crossbroek een groen streep op.
Voorvork goed bekrast va, de prikkeldraad
LANG LEVE "HET HARNAS"
Ik heb bijna niets.
Ik mag wel zeggen dat ik veel geluk gehad heb, zo zie je maar héé dat een mens wat geluk moet hebben.
Post hier jullie valpartijen eens .
Het Val - Topic
Moderator: ghulst
Nooit echt zware valpartijen meegemaakt, wel vaak onderuit gegaan , maar nooit met hoge snelheden. Ik ben wel vaak bang voor prikkeldraad of scherpe takken aangezien mijn armen nauwelijks beschermd zijn.
God shave the queen
afgelopen zondag... wilde iemand inhalen, en ging er links omheen, maar daar zaten paar flinke hobbels, en kombochtjes van een crossbaantje int wild. resultaat: een avond gruwelijk hoofdpijn, en nu nog ontzettend spierpijn...V4-lover schreef:Ik zal de spits afbijten:
*heel verhaal
ik voel me alsof ik 80 ben
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik ben een keer gevallen en precies met mijn nek langs het prikkeldraad geschuurd. Ik voelde het lekker raspen. Gelukkig niets ernstigs verder maar het is wel frappant dat je binnen 0.0001 seconde je hand op die plek krijgt om te constateren dat je geen slagaderlijke bloeding hebt.jootman schreef:Ik ben wel vaak bang voor prikkeldraad of scherpe takken aangezien mijn armen nauwelijks beschermd zijn.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Afgelopen zondag op de crossbaan.
Had paar rondjes gereden en ging wel lekker, was een schans, kan je ver springen. Dus ik volgas op die bult af, gaat mooi elke keer. Tot na een paar rondes iemand net iets sneller dan mij was en hij raakt net voordat ik los kom m'n achterwiel aan. Ik dus dwars in de lucht, niet bepaald zachte landing.
Resultaat: stuur krom, kap afgebroken, helm kapot, veel blauwe plekken en spierpijn.
Inmiddels alweer nieuw stuur, kwam er ook achter dat de lagers in mn voorwiel aan vervanging toe zijn dus die ook gelijk maar besteld.
Had paar rondjes gereden en ging wel lekker, was een schans, kan je ver springen. Dus ik volgas op die bult af, gaat mooi elke keer. Tot na een paar rondes iemand net iets sneller dan mij was en hij raakt net voordat ik los kom m'n achterwiel aan. Ik dus dwars in de lucht, niet bepaald zachte landing.
Resultaat: stuur krom, kap afgebroken, helm kapot, veel blauwe plekken en spierpijn.
Inmiddels alweer nieuw stuur, kwam er ook achter dat de lagers in mn voorwiel aan vervanging toe zijn dus die ook gelijk maar besteld.
Drie weken geleden weer heerlijk gereden en op een knippenpad proberen je maatjes bij te houden.
Allemaal goed totdat je toch wat overmoedig wordt en verkeerd met het voorwiel in een andergat terecht komt. Een passerende boom kon ik daardoor niet ontwijken.
Allemaal goed totdat je toch wat overmoedig wordt en verkeerd met het voorwiel in een andergat terecht komt. Een passerende boom kon ik daardoor niet ontwijken.
Dat was tijdens de off-road rit van Handel.
In het tweede rondje op m'n muil gegaan. Kwam met twee anderen op een maisakker te rijden en wilde ze gaan inhalen. Tot dat er plots klaps twee van die houte dregplaten over een greppel lagen. Die jongens allebei in de ankers. En ik vol in de remmen maar helaas te laat en kwam met een hoge snelheid in die greppel. Kleng!! voorwiel tegen de wal van de greppel en ik "head first" richting aarde.... Een lichte hersenschudding was het gevolg. Twee dagen later zat ik voor 34 uur in en op vliegvelden met een barstende koppijn en twee gekneusde ribben. Van die ribben merkte ik pas na het vliegen omdat de hoofdpijn alles overheersde.
In het tweede rondje op m'n muil gegaan. Kwam met twee anderen op een maisakker te rijden en wilde ze gaan inhalen. Tot dat er plots klaps twee van die houte dregplaten over een greppel lagen. Die jongens allebei in de ankers. En ik vol in de remmen maar helaas te laat en kwam met een hoge snelheid in die greppel. Kleng!! voorwiel tegen de wal van de greppel en ik "head first" richting aarde.... Een lichte hersenschudding was het gevolg. Twee dagen later zat ik voor 34 uur in en op vliegvelden met een barstende koppijn en twee gekneusde ribben. Van die ribben merkte ik pas na het vliegen omdat de hoofdpijn alles overheersde.
# 442
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit wat heb.
Afgelopen zondag heel onschuldig uitgegegleden in een haakse bocht; toch op een of andere manier is mijn been onder de motor terecht gekomen en en is mijn voet dubbelgeklapt: enkelbanden ver(op)rekt; loop nu met krukken. Hoort erbij dit soort ongelukjes maar......
het beroerste is dat ik afgelopen donderdag zou vertrekken naar Meckelenbug, Duitsland om daar drie dagen te offroaden!!!
Wat ik nu doe is: BALEN en nog eens BALEN!!!
update 2 mei 2007: opgerekte enkelbanden blijkt onjuiste diagnose
enkel is 'gewoon'gebroken = 5 weken gips
het beroerste is dat ik afgelopen donderdag zou vertrekken naar Meckelenbug, Duitsland om daar drie dagen te offroaden!!!
Wat ik nu doe is: BALEN en nog eens BALEN!!!
update 2 mei 2007: opgerekte enkelbanden blijkt onjuiste diagnose
enkel is 'gewoon'gebroken = 5 weken gips
Laatst gewijzigd door Flip op wo mei 02, 2007 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
ik ben net 3 dagen terug uit het ziekenhuis na een valpartij. ging woensdag middag ff een rondje crossen op onze prive baan. na een rondje of 6-8 ben ik lelijk ten val gekomen na een sprong. resultaat hersenschudding motor 2,5 uur boven op me gehad verrekte enkelbanden. om 11:30 werd ik eindelijk weer een beetje bij mijn positiven waarna ik meteen merkte dat mijn ma en pa al 30 keer hadden gebeld, toen ze weer belde nam ik op en zijn ze me komen zoeken. toen ze me vonden lag de mtor op me mijn bodyprodector zat klem tussen de radiators en mijn helm was bijna in 2je gebroken. gelukkig ben ik er nog goed vanaf gekomen met alleen wat kleine dingen en een hersenschudding. 1 ding heb ik geleerd rij nooit alleen vooral niet als de baan net nieuw is
staatscrossbeheer gaat als een speer
paaltje
en een 6 weken gips om de duim
http://img148.imageshack.us/img148/9588/paaltjexy2.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/403/paaltje2nh7.jpg
en een 6 weken gips om de duim
http://img148.imageshack.us/img148/9588/paaltjexy2.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/403/paaltje2nh7.jpg
En ge gaat da nog veel etenfazy schreef:Ik kan de keren da'k vorige winter modder heb gegeten al niet meer tellen
Ik ben gisteren ni gevallen maar heb wel een onverwachte slag op pols gekregen en dat doe veel zeer nu.
Waarom doet we deze hobby toch hé
2 jaar geleden op bouwterrein vreselijk hard een klapper gemaakt.
de dag er voor nog gecrosst, dus ik kende het terrein natuurlijk. wat ik niet wist, was dat ze er die nieuwe dag enkele diepe sloten er bij hadden gegraven. wat dus een leuk uurtje crossen moest worden ging mis.
meteen vol gas op de crossmotor over het bouwterrein, alles was mooi vlak gestreken dus je kon goed gas geven. ik zat in de 5de versnelling van de cr250 en toen zag ik een sloot opdoemen die overdwars liep ten opzicht van mij....
ik remmen, maar ik ging gewoon te hard, dus vlak voor de sloot gas er vol op, in de hoop dat ik het voorwiel er overheen kon trekken en dat lukte dus niet....
toen raakte mijn voorwiel de schuinewal van de overkant van de sloot die dus overdwars lag. ik ging toen nog iets van 80km/h.
en om dan in 1x naar silstand te gaan dat kan je lcihaam niet erg aan.
gevolg.
Hersenschudding (met hoofd op stuur geklapt).
Arm was kapot. die liep in alle mogelijk hoeken, maar niet recht zoals het hoort, pols verdraait, vingerfuncties uitgevallen e.d.
motor had het voorvork systeem naar de klot'n
na een zware nacht in het ziekenhuis alles weer goedgekomen, maar dat was echt een klapper voor mijn doen, echter deed de ziekenhuis behandeling 10x meer pijn dan het ongeluk zelf
leermoment: tegenwoordt met alles eerst de boel goed verkennen
de dag er voor nog gecrosst, dus ik kende het terrein natuurlijk. wat ik niet wist, was dat ze er die nieuwe dag enkele diepe sloten er bij hadden gegraven. wat dus een leuk uurtje crossen moest worden ging mis.
meteen vol gas op de crossmotor over het bouwterrein, alles was mooi vlak gestreken dus je kon goed gas geven. ik zat in de 5de versnelling van de cr250 en toen zag ik een sloot opdoemen die overdwars liep ten opzicht van mij....
ik remmen, maar ik ging gewoon te hard, dus vlak voor de sloot gas er vol op, in de hoop dat ik het voorwiel er overheen kon trekken en dat lukte dus niet....
toen raakte mijn voorwiel de schuinewal van de overkant van de sloot die dus overdwars lag. ik ging toen nog iets van 80km/h.
en om dan in 1x naar silstand te gaan dat kan je lcihaam niet erg aan.
gevolg.
Hersenschudding (met hoofd op stuur geklapt).
Arm was kapot. die liep in alle mogelijk hoeken, maar niet recht zoals het hoort, pols verdraait, vingerfuncties uitgevallen e.d.
motor had het voorvork systeem naar de klot'n
na een zware nacht in het ziekenhuis alles weer goedgekomen, maar dat was echt een klapper voor mijn doen, echter deed de ziekenhuis behandeling 10x meer pijn dan het ongeluk zelf
leermoment: tegenwoordt met alles eerst de boel goed verkennen
verstand op nul en nadenken
he net weer eens lekker ouderwets hard op mn bek gegaan:D
was mooi zandpaadje met wat kuilen aan het pakken, vaartje van 60 km/u en opeens een paar meter voor me een paal over de weg... dus vol in de voorrem mezelf onderuit geremd...gelukkig
alternatief was dat ik door reed en een salto over de paal maakte...was mn motortje total loss geweest.
nu is de enige schade een scheef stuur, schaafwonden op motor en op mij
pfew...mazzelaar dat ik ben
owja ik remde met de voorrem omdat de achterrem versleten is...en de juiste remblokjes hadden ze niet bij de motorwinkel...gebeurt ook net op zo'n moment natuurlijk, maarja het is goed afgelopen
was mooi zandpaadje met wat kuilen aan het pakken, vaartje van 60 km/u en opeens een paar meter voor me een paal over de weg... dus vol in de voorrem mezelf onderuit geremd...gelukkig
alternatief was dat ik door reed en een salto over de paal maakte...was mn motortje total loss geweest.
nu is de enige schade een scheef stuur, schaafwonden op motor en op mij
pfew...mazzelaar dat ik ben
owja ik remde met de voorrem omdat de achterrem versleten is...en de juiste remblokjes hadden ze niet bij de motorwinkel...gebeurt ook net op zo'n moment natuurlijk, maarja het is goed afgelopen
God shave the queen
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
- Locatie: Ehv
auw auw..
heb een kleine anderhalf jaar terug een ongeluk gehad na het crossen, erg dom, en van mijn kant..
met mijn broer op de terug weg, met een gangetje van pak hem beet 100km/u.. nouja, hij reed een stuk verder.. voor de slagboom..
"slagboom sluit na elk voertuig"
ik dacht.. dat past nog wel.. nou niet dus..
resultaat, slagboom = aluminiumpijp stond pakweg 1,5meter verbogen, en zijn best stevige paaltjes..
crosser = voorkap kapot (plaats van de impact zegmaar) overal kap schade.. stuur kapot (zat flink het asfalt ingekerft) voetsteun aardig krom (mijn voet had echter de grootste klap opgevangen)
en betreft mijzelf.. moeilijkheden met ademen (ribben gekneusd) schouder kapot, kruisbanden verrekt, voet gebroken, maar toen niet mee naar de dokter geweest, nu is dat een schoenmaat kleiner.. aan een kant..
en doet verdomt veel pijn als het vriest, maar moet ik maar mee leven...
En voordat mensen beginnen over dom zijn, .. ik heb zo mijn redenen om artsen niet meer om hulp te vragen..
maar voor de rest is het meeste wel goed gekomen, eigen fouten zijn gewoon klote, maar je kan de tijd niet terug draaien..
Verder ook eens in Duitsland op vakantie als toeschouwer van een bultje afgelopen, en op een losse steen getrapt.. omdat mijn knie niet meer zo goed werkt, scharnierde die naar de zijkanten ipv recht.. ook niet zo lekker..
verder nog de bekende dingen, sporen happen, te weinig gas in mul zand, knippenduiken, enz..
wel een keer een "leuke" val gehad..
vollebak gas een spring heuveltje op.. waar ik al tijden vertrouwt mee was.. Echter, door het hete weer was het heuveltje uitgedroogt.. en mul geworden..
resultaat: kawa stond in een keer stil in dat heuveltje.........
..
ik niet verder geen letsel aan dat gevalletje over gehouden
heb een kleine anderhalf jaar terug een ongeluk gehad na het crossen, erg dom, en van mijn kant..
met mijn broer op de terug weg, met een gangetje van pak hem beet 100km/u.. nouja, hij reed een stuk verder.. voor de slagboom..
"slagboom sluit na elk voertuig"
ik dacht.. dat past nog wel.. nou niet dus..
resultaat, slagboom = aluminiumpijp stond pakweg 1,5meter verbogen, en zijn best stevige paaltjes..
crosser = voorkap kapot (plaats van de impact zegmaar) overal kap schade.. stuur kapot (zat flink het asfalt ingekerft) voetsteun aardig krom (mijn voet had echter de grootste klap opgevangen)
en betreft mijzelf.. moeilijkheden met ademen (ribben gekneusd) schouder kapot, kruisbanden verrekt, voet gebroken, maar toen niet mee naar de dokter geweest, nu is dat een schoenmaat kleiner.. aan een kant..
en doet verdomt veel pijn als het vriest, maar moet ik maar mee leven...
En voordat mensen beginnen over dom zijn, .. ik heb zo mijn redenen om artsen niet meer om hulp te vragen..
maar voor de rest is het meeste wel goed gekomen, eigen fouten zijn gewoon klote, maar je kan de tijd niet terug draaien..
Verder ook eens in Duitsland op vakantie als toeschouwer van een bultje afgelopen, en op een losse steen getrapt.. omdat mijn knie niet meer zo goed werkt, scharnierde die naar de zijkanten ipv recht.. ook niet zo lekker..
verder nog de bekende dingen, sporen happen, te weinig gas in mul zand, knippenduiken, enz..
wel een keer een "leuke" val gehad..
vollebak gas een spring heuveltje op.. waar ik al tijden vertrouwt mee was.. Echter, door het hete weer was het heuveltje uitgedroogt.. en mul geworden..
resultaat: kawa stond in een keer stil in dat heuveltje.........
..
ik niet verder geen letsel aan dat gevalletje over gehouden
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..
If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Och, een keer geen noppen, maar wel noppenmotor.
Deed wel auw, higsider@SM....
Onder het voorwiel zie je nog een stuk rempomp vliegen, die afbrak...
Die bandenstapels remmen wel, maar zijn wel hárd!
Valstopje stuiterd nog voorbij....
Was 2 juli, en nog zere kont/staartbotje elke week op de baan...
En dan de pijn verbijten in de pits, tijdens afstappen..
Geloof me, deed zéér!
Maar wel doorgereden....
Deed wel auw, higsider@SM....
Onder het voorwiel zie je nog een stuk rempomp vliegen, die afbrak...
Die bandenstapels remmen wel, maar zijn wel hárd!
Valstopje stuiterd nog voorbij....
Was 2 juli, en nog zere kont/staartbotje elke week op de baan...
En dan de pijn verbijten in de pits, tijdens afstappen..
Geloof me, deed zéér!
Maar wel doorgereden....
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
das mooi een verhaal met fotos
Moesten ik en V4-lover zondag kunnen filmen hebben... tzou de moeite geweest zijn
Moesten ik en V4-lover zondag kunnen filmen hebben... tzou de moeite geweest zijn
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300