Het Val - Topic

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

V4-lover

Ik zal de spits afbijten:

De zondag goe op men mulle gegaan :!: :!:
Het ging vrij snel in een smal baantje, rechts betonnen paaltjes en en een prikkeldraad en plots een vrij diep (smal) spoor..... voorwiel erin en boenk pataat.

De moto lag in de richting vanwaar ik kwam, betonnen paaltje gans af (ik weet niet met welk lichaamsdeel ik deze neergelegd heb) en daar stak men moto tussen de pinnenkensdraad.

T-shirt in FRUT vanéén.
Men crossbroek een groen streep op.
Voorvork goed bekrast va, de prikkeldraad
LANG LEVE "HET HARNAS"
Ik heb bijna niets.

Ik mag wel zeggen dat ik veel geluk gehad heb, zo zie je maar héé dat een mens wat geluk moet hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Post hier jullie valpartijen eens :lol: .
jootman
Berichten: 114
Lid geworden op: do jan 11, 2007 01:03
Locatie: Hael

Nooit echt zware valpartijen meegemaakt, wel vaak onderuit gegaan , maar nooit met hoge snelheden. Ik ben wel vaak bang voor prikkeldraad of scherpe takken aangezien mijn armen nauwelijks beschermd zijn.
God shave the queen
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

V4-lover schreef:Ik zal de spits afbijten:
*heel verhaal :P
afgelopen zondag... wilde iemand inhalen, en ging er links omheen, maar daar zaten paar flinke hobbels, en kombochtjes van een crossbaantje int wild. resultaat: een avond gruwelijk hoofdpijn, en nu nog ontzettend spierpijn...

ik voel me alsof ik 80 ben :P
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

jootman schreef:Ik ben wel vaak bang voor prikkeldraad of scherpe takken aangezien mijn armen nauwelijks beschermd zijn.
Ik ben een keer gevallen en precies met mijn nek langs het prikkeldraad geschuurd. Ik voelde het lekker raspen. Gelukkig niets ernstigs verder maar het is wel frappant dat je binnen 0.0001 seconde je hand op die plek krijgt om te constateren dat je geen slagaderlijke bloeding hebt.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
YZ 80 DAVID
Berichten: 111
Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
Locatie: ferwert (noord friesland)
Contacteer:

Afgelopen zondag op de crossbaan.
Had paar rondjes gereden en ging wel lekker, was een schans, kan je ver springen. Dus ik volgas op die bult af, gaat mooi elke keer. Tot na een paar rondes iemand net iets sneller dan mij was en hij raakt net voordat ik los kom m'n achterwiel aan. Ik dus dwars in de lucht, niet bepaald zachte landing.

Resultaat: stuur krom, kap afgebroken, helm kapot, veel blauwe plekken en spierpijn.

Inmiddels alweer nieuw stuur, kwam er ook achter dat de lagers in mn voorwiel aan vervanging toe zijn dus die ook gelijk maar besteld.
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Drie weken geleden weer heerlijk gereden en op een knippenpad proberen je maatjes bij te houden.

Allemaal goed totdat je toch wat overmoedig wordt en verkeerd met het voorwiel in een andergat terecht komt. Een passerende boom kon ik daardoor niet ontwijken. :?
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Dat was tijdens de off-road rit van Handel.

In het tweede rondje op m'n muil gegaan. Kwam met twee anderen op een maisakker te rijden en wilde ze gaan inhalen. Tot dat er plots klaps twee van die houte dregplaten over een greppel lagen. Die jongens allebei in de ankers. En ik vol in de remmen maar helaas te laat en kwam met een hoge snelheid in die greppel. Kleng!! :? voorwiel tegen de wal van de greppel en ik "head first" richting aarde.... :( :x Een lichte hersenschudding was het gevolg. Twee dagen later zat ik voor 34 uur in en op vliegvelden met een barstende koppijn en twee gekneusde ribben. Van die ribben merkte ik pas na het vliegen omdat de hoofdpijn alles overheersde.
# 442
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit wat heb. :lol:
mark20v
Berichten: 232
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:54
Locatie: Rechts van Arnhem

Houten Klaas schreef:Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit wat heb. :lol:


Hardhout 8)
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Houten Klaas schreef:Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit wat heb. :lol:
Behalve gips dan :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Afgelopen zondag heel onschuldig uitgegegleden in een haakse bocht; toch op een of andere manier is mijn been onder de motor terecht gekomen en en is mijn voet dubbelgeklapt: enkelbanden ver(op)rekt; loop nu met krukken. Hoort erbij dit soort ongelukjes maar......
het beroerste is dat ik afgelopen donderdag zou vertrekken naar Meckelenbug, Duitsland om daar drie dagen te offroaden!!!
Wat ik nu doe is: BALEN :( :evil: :twisted: :roll: en nog eens BALEN!!!

update 2 mei 2007: opgerekte enkelbanden blijkt onjuiste diagnose

enkel is 'gewoon'gebroken = 5 weken gips :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door Flip op wo mei 02, 2007 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
boer125
Berichten: 224
Lid geworden op: di jan 09, 2007 09:03
Locatie: maastricht
Contacteer:

ik ben net 3 dagen terug uit het ziekenhuis na een valpartij. ging woensdag middag ff een rondje crossen op onze prive baan. na een rondje of 6-8 ben ik lelijk ten val gekomen na een sprong. resultaat hersenschudding motor 2,5 uur boven op me gehad verrekte enkelbanden. om 11:30 werd ik eindelijk weer een beetje bij mijn positiven waarna ik meteen merkte dat mijn ma en pa al 30 keer hadden gebeld, toen ze weer belde nam ik op en zijn ze me komen zoeken. toen ze me vonden lag de mtor op me mijn bodyprodector zat klem tussen de radiators en mijn helm was bijna in 2je gebroken. gelukkig ben ik er nog goed vanaf gekomen met alleen wat kleine dingen en een hersenschudding. 1 ding heb ik geleerd rij nooit alleen vooral niet als de baan net nieuw is :(
staatscrossbeheer gaat als een speer
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

fazy
Berichten: 88
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 16:05
Locatie: Noppenland

Ik kan de keren da'k vorige winter modder heb gegeten al niet meer tellen :?
DR-Z 400
V4-lover

fazy schreef:Ik kan de keren da'k vorige winter modder heb gegeten al niet meer tellen :?
En ge gaat da nog veel eten :slaan:


:!: Ik ben gisteren ni gevallen maar heb wel een onverwachte slag op pols gekregen en dat doe veel zeer nu.
Waarom doet we deze hobby toch hé :idea:
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

2 jaar geleden op bouwterrein vreselijk hard een klapper gemaakt.

de dag er voor nog gecrosst, dus ik kende het terrein natuurlijk. wat ik niet wist, was dat ze er die nieuwe dag enkele diepe sloten er bij hadden gegraven. wat dus een leuk uurtje crossen moest worden ging mis.

meteen vol gas op de crossmotor over het bouwterrein, alles was mooi vlak gestreken dus je kon goed gas geven. ik zat in de 5de versnelling van de cr250 en toen zag ik een sloot opdoemen die overdwars liep ten opzicht van mij....
ik remmen, maar ik ging gewoon te hard, dus vlak voor de sloot gas er vol op, in de hoop dat ik het voorwiel er overheen kon trekken en dat lukte dus niet....
toen raakte mijn voorwiel de schuinewal van de overkant van de sloot die dus overdwars lag. ik ging toen nog iets van 80km/h.
en om dan in 1x naar silstand te gaan dat kan je lcihaam niet erg aan.

gevolg.
Hersenschudding (met hoofd op stuur geklapt).
Arm was kapot. die liep in alle mogelijk hoeken, maar niet recht zoals het hoort, pols verdraait, vingerfuncties uitgevallen e.d.
motor had het voorvork systeem naar de klot'n

na een zware nacht in het ziekenhuis alles weer goedgekomen, maar dat was echt een klapper voor mijn doen, echter deed de ziekenhuis behandeling 10x meer pijn dan het ongeluk zelf

leermoment: tegenwoordt met alles eerst de boel goed verkennen :)
verstand op nul en nadenken
jootman
Berichten: 114
Lid geworden op: do jan 11, 2007 01:03
Locatie: Hael

he net weer eens lekker ouderwets hard op mn bek gegaan:D
was mooi zandpaadje met wat kuilen aan het pakken, vaartje van 60 km/u en opeens een paar meter voor me een paal over de weg... dus vol in de voorrem mezelf onderuit geremd...gelukkig

alternatief was dat ik door reed en een salto over de paal maakte...was mn motortje total loss geweest.
nu is de enige schade een scheef stuur, schaafwonden op motor en op mij

pfew...mazzelaar dat ik ben

owja ik remde met de voorrem omdat de achterrem versleten is...en de juiste remblokjes hadden ze niet bij de motorwinkel...gebeurt ook net op zo'n moment natuurlijk, maarja het is goed afgelopen
God shave the queen
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Laarzen en helm toch zeker niet beschadigd :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
jootman
Berichten: 114
Lid geworden op: do jan 11, 2007 01:03
Locatie: Hael

haha laarzen zijn echt top!! ik had een andere helm, maar die is niet beschadigd, ik kwam gelukkig niet op mn hoofd terecht!
God shave the queen
Acid Burns
Berichten: 133
Lid geworden op: wo jul 18, 2007 01:59
Locatie: Ehv

auw auw..

heb een kleine anderhalf jaar terug een ongeluk gehad na het crossen, erg dom, en van mijn kant..

met mijn broer op de terug weg, met een gangetje van pak hem beet 100km/u.. nouja, hij reed een stuk verder.. voor de slagboom..

"slagboom sluit na elk voertuig"

ik dacht.. dat past nog wel.. nou niet dus..

resultaat, slagboom = aluminiumpijp stond pakweg 1,5meter verbogen, en zijn best stevige paaltjes..

crosser = voorkap kapot (plaats van de impact zegmaar) overal kap schade.. stuur kapot (zat flink het asfalt ingekerft) voetsteun aardig krom (mijn voet had echter de grootste klap opgevangen)

en betreft mijzelf.. moeilijkheden met ademen (ribben gekneusd) schouder kapot, kruisbanden verrekt, voet gebroken, maar toen niet mee naar de dokter geweest, nu is dat een schoenmaat kleiner.. aan een kant..
en doet verdomt veel pijn als het vriest, maar moet ik maar mee leven...
En voordat mensen beginnen over dom zijn, .. ik heb zo mijn redenen om artsen niet meer om hulp te vragen..

maar voor de rest is het meeste wel goed gekomen, eigen fouten zijn gewoon klote, maar je kan de tijd niet terug draaien..

Verder ook eens in Duitsland op vakantie als toeschouwer van een bultje afgelopen, en op een losse steen getrapt.. omdat mijn knie niet meer zo goed werkt, scharnierde die naar de zijkanten ipv recht.. ook niet zo lekker..

verder nog de bekende dingen, sporen happen, te weinig gas in mul zand, knippenduiken, enz..

wel een keer een "leuke" val gehad..

vollebak gas een spring heuveltje op.. waar ik al tijden vertrouwt mee was.. Echter, door het hete weer was het heuveltje uitgedroogt.. en mul geworden..

resultaat: kawa stond in een keer stil in dat heuveltje.........

..

ik niet ;) verder geen letsel aan dat gevalletje over gehouden
There's one Lovesong.... That only 2strokes can sing!

Kawasaki KX 250 // HGS bocht // Doma demper // geflowde PWK 39 // YZR getuned // powervalves overleden..

If heaven smells like something, I'm sure it's 2stroke oil..!
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Mijn schouder na n lullige val, [edit] sleutelbeen[/edit] uit de kom



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bosje op di jul 24, 2007 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
mark20v
Berichten: 232
Lid geworden op: di okt 24, 2006 20:54
Locatie: Rechts van Arnhem

En ik heb altijd gedacht dat de bovenarm uit je schoudergewricht klapt als je de schouder uit de kom hebt...
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

mark20v schreef:En ik heb altijd gedacht dat de bovenarm uit je schoudergewricht klapt als je de schouder uit de kom hebt...
je hebt ook gelijk... mijn fout, sleutelbeen uit de kom :roll:

wel n poserplaatje voor later 8)
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

Och, een keer geen noppen, maar wel noppenmotor.



Deed wel auw, higsider@SM....

Afbeelding
Onder het voorwiel zie je nog een stuk rempomp vliegen, die afbrak...:(

Afbeelding

Die bandenstapels remmen wel, maar zijn wel hárd!

Afbeelding

Valstopje stuiterd nog voorbij.... ;)

Afbeelding

Afbeelding




Was 2 juli, en nog zere kont/staartbotje elke week op de baan... :roll:

En dan de pijn verbijten in de pits, tijdens afstappen..
Geloof me, deed zéér!
Afbeelding

Maar wel doorgereden.... :)

Afbeelding
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

das mooi :) een verhaal met fotos :)
Moesten ik en V4-lover zondag kunnen filmen hebben... tzou de moeite geweest zijn :)
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie