endurowedstrijden BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2007

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

adje schreef:Nou Helen alleen of niet alleen , je hebt het toch maar gedaan om die enduro's mee te rijden.
Proficiat met je Belgisch kampioenschap :toost:
Dankje Adje.
Dankzij die Rekluse geraak ik overal door he! :wink:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gast

hornet911 schreef:En inters? Nog moeilijker ??
Toertje meer als de nationalen..
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kijk ook even op www.enduro.nl

en op de onderstaande link voor het regelement van 2007
ps. je kan je digitaal aanmelden voor een enduro en ook digitaal je licentie aanvragen, ga daarvoor naar www.knmv.nl
http://www.knmv.nl/images/public_upload ... 202007.pdf
# 442
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

[/quote]
Belgisch kampioene[/size]. 8)
[quote]

Nou, proficiat met je titel! Dat zal er voor mij niet inzitten denk ik :lol:
Ik denk dat ik ook voor een jaarlicentie ga gaan. Heb een provisionele goedkeuring gekregen van moeder de vrouw om hier 11 zondagen aan te besteden.

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen van die spéciales? Aartsmoeilijke klimmen of eerder 'afgelinte' cross proeven?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

ives schreef: Heb een provisionele goedkeuring gekregen van moeder de vrouw om hier 11 zondagen aan te besteden.
Zou je ook niet eens een paar keer moeten trainen om met de enduro's mee te kunnen rijden ?
Dan komen er waarschijnlijk nog wel enkele zondagen bij :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

nee hoor adje we rijden gewoon voor de lol en omdat we geen ritten in belgie meer kunnen rijden moeten we maar gaan enduroen(ook al train ik 3 keer per week jou kan ik toch niet bijhouden,dus hoef ik niet te trainen :lol: )
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Ach ik kan best hier en daar wel eens een halve dag gaan rijden maar als ik nu ook met wedstrijden begin valt dit direkt onder een heel ander noemer. Officiëel heet het dan : "ik ben niet bij het gezin want ik ga liever met mijn vrienden een hele dag enduro rijden..."
Je wordt als het ware een beetje met een schuldgevoel opgezadeld :lol: Of ben ik hier de enige met een jong gezinnetje die daar last van heeft :wink:
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:D Ach last..., het enduro seizoen duurt van half januari tot en met maart en van september tot eind november, en dan nog geen eens ieder weekend.
De rest van het jaar heeft het gezin de aandacht die ze de rest van van de week ook al hadden!
Het blijft een kwestie van gunnen aan beide zijden. Heb zelf 2 jongens tussen 3 en 6 jaar.
Misschien heb ik wel een hele lieve vrouw :wink:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

mijn vrouw is ook heel lief hoor :lol:
maar ik denk dat ik al een paar keer teveel gebeld heb vanop de spoedafdeling... vinden die vrouwen niet zo leuk.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

@ Ives,

a) een beetje van mijn zuurverdiende centen gaat naar mijn moto
b) de rest gaat naar het gezin (daar moei ik me niet mee)
c) ik ga rijden als ik kan (vrouw werkt 1 week-end op 2, dus dat beperkt het zowiezo al)
d) ik geef HAAR een schuldgevoel :twisted: , want door HAAR werk ben ik beperkt in het rijden ...
e) kinderen zien me elke dag van de week, en dan breng ik hen ook naar voetbal of basketbal, dus --> zondag is voor MIJN hobby
f) stuur je vrouw naar de KAV, laat ze regelmatig 's avonds met vriendinnen naar een lekker restaurant gaan (kan jij op je gemak sleutelen...), enz.
g) elkaar te veel zien is niet goed, daar komen spanningen van :!:
h) laat haar "los" en "bewijs" dat je haar vertrouwt :twisted: (moet zij bij jou hetzelfde doen nl.... )

--> en nu maar rijden zonder schuldgevoel !!

Jo VdB
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

haha, goeie tips Jo.
Ik ga ze dit jaar dan ook echt in de praktijk omzetten

@ mijn lieve vrouwtje > als je meeleest > ik zie je graag hoor :lol: :lol:
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

ives schreef:Ik denk dat ik ook voor een jaarlicentie ga gaan. Heb een provisionele goedkeuring gekregen van moeder de vrouw om hier 11 zondagen aan te besteden.

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen van die spéciales? Aartsmoeilijke klimmen of eerder 'afgelinte' cross proeven?
Vergeet niet dat je voor een jaarlicentie nog langs de dokter moet gaan voor een "sportkeuring"!
De meeste specials zijn afgelinte crossproeven. Die kunnen ook wel eens verraderlijk moeilijk zijn, zoals de beruchte spekgladde wei in Warnant.
Soms is er een special "in lijn", die ook wel iets moeilijkere klimmen bevat of rotsblokken of andere hindernissen. Voor de randonneurs is het nooit onoverkomelijk hoor, in elk geval de moeite waard om te proberen!

En troost je, ook ik heb een jong gezin (kids van 5 en 7) en een echtgenoot de man, die zeurt dat ik mijn gezin verwaarloos en liever een hele dag weg met vrienden met de moto ga rijden... :?
Maar verder is 't ne goeie hoor, ik besef dat veel mannen hun vrouwtje helemaal NIET zouden laten gaan :oops:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Pff dit is een lastig onderwerp.Gelukkig leest mijn vrouw niet mee,ik kan dus van alles roepen en plannen smeden.

Het begint met een paar weekenden enduro en eindigt met een paar weekenden gezin.

Ik heb een vrij makkelijke vrouw de 1 daags ritten heeft ze geen problemen meer mee.Het probleem zit in een korte vakantie van 4 dagen.

1 keer in het jaar ok,maar ik zou graag meer willen. :oops:

Kortom het einde is zoek. Ad wanneer gaan we rijden. 8)
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

allemaal mooi

zolaang je niet in de kreukels ligt. Vrouwtje heeft mij te kennen gegeven dat eerst een aantal zaken in huis klaar moeten alvorens ik ook maar een meter rij.
Verbouwing is bij mij 3 maand opgeschoven...

Dan weer rijden, eer ik op mijn oude nivo ben is het augustus :evil:

En ik had ook graag alle otr-s gereden. en zeker 1 enduro. nu moet ik alles opsparen tot het seizoen einde van 2007.
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

oossie schreef:allemaal mooi



En ik had ook graag alle otr-s gereden. en zeker 1 enduro. nu moet ik alles opsparen tot het seizoen einde van 2007.
Maar jij hebt écht iets om naar uit te kijken!! :lol:
# 442
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Ik heb op de site van Guy een paar mooie filmpjes gevonden van de Belgische wedstrijden en dat ziet er allemaal héél leuk uit (en zwaar).

http://www.guysenduropage.info/

Vergunningsaanvraag is gedownload en de bal is aan het rollen..
Ik word nu al enigszins nerveus :roll: :roll:
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Ok,

toch nog enkele vragen:

- wat houdt het merken van de moto juist in?

- Over banden zijn ze niet echt duidelijk. Endurobanden zijn toegelaten, type "cross" verboden. Als er opstaat: "not for highway use", mag ik ze dan gebruiken? FIM-DOT wordt met geen woord over gerept....

- de beschrijving van de start is echt niet duidelijk! Vertreksein op het uur dat voor hen voorzien wer. Moet een tweede lijn op 20m van de vertreklijn.....blabla....??

- elke sectie tussen 2 uurcontroles is een wedstrijd op zich? (bij strafpunten)?

** op de vergunningsaanvraag staan ook nog enkele onduidelijkheden:
+ topsporter-competitief lid-recreatief lid. Verschil tussen de 2 laatste??

Greetzzz, Villard

ahja: wordt het toegelaten als je je nummerplaat op je rugzak hangt ipv op de moto...???
0X
fazy
Berichten: 88
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 16:05
Locatie: Noppenland

hornet911 schreef:ahja: wordt het toegelaten als je je nummerplaat op je rugzak hangt ipv op de moto...???
Tssss, en da voor ne ... 8) :wink:
DR-Z 400
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

he Hornet, rustig blijven. Je hoeft toch niet meteen al in je eerste wedstrijd kampioen te worden?
Lees dit eens: http://www.enduro.nl/beginnen/beginnen.html Is voor Nederland geschreven maar het meeste klopt wel voor Belgie.
We hebben het verder over "voor op de weg goedgekeurde motoren" dus de nummerplaat zit niet op je rugzak en de banden moeten wel op de HIGHWAY mogen. Niet moeilijk toch?
Gast

hornet911 schreef:Ok,

toch nog enkele vragen:

- wat houdt het merken van de moto juist in?
Je moto wordt gekeurd voor het begin van de wedstrijd en je krijgt er een keuringsticker op (ook je helm meenemen want die ondergaat hetzelfde lot.)
hornet911 schreef:- Over banden zijn ze niet echt duidelijk. Endurobanden zijn toegelaten, type "cross" verboden. Als er opstaat: "not for highway use", mag ik ze dan gebruiken? FIM-DOT wordt met geen woord over gerept....
Not for highway use is niet toegelaten. Vroeger moest je fimbanden hebben maar dotbanden zijn ok zolang de nophoogte de 13 mm niet overschrijdt.
Goede raad hou het bij FIM Banden..dat is het makkelijkste
hornet911 schreef:- de beschrijving van de start is echt niet duidelijk! Vertreksein op het uur dat voor hen voorzien wer. Moet een tweede lijn op 20m van de vertreklijn.....blabla....??
Je vertrekt op het uur dat je wordt toegewezen.(Op de minuut juist)
20m na de start bevindt zich een lijn die je enkel mag overschrijden met draaiende motor
hornet911 schreef:- elke sectie tussen 2 uurcontroles is een wedstrijd op zich? (bij strafpunten)?
Ja inderdaad ik verduidelijk even :

Laat ons zeggen dat je een wedstrijd rijdt uit 3 secties waarbij je over iedere sectie 60 minuten mag rijden.
Je starttijd is bv 9 uur dan dien je op de 1ste tijdscontrole te arriveren om 10.00 uur. En je vertrekt om 10.00 uur voor je 2de sectie die je terugbeeindigd om 11.00 uur.De 3de vertrek je om 11.00 uur en beeindig je om 12.00 uur. Dan heb je deze secties volledig op tijd gereden.

Maar stel dat je in de eerste sectie een valpartij oid hebt en je kan je kaart pas afgegeven op de eerste kontrole om 10.05 uur dan dien je die verloren minuten ook bij te tellen bij je volgende tijdkontrole die je dan pas mag passeren om 11.05. Je 3de sectie om 12.05 en zo verder
Dus ben je te vroeg of te laat : de afwijkende tijd moet je in ieder stuk van de wedstrijd meenemen.
In totaliteit mag je 30 minuten afwijken van je starttijd, indien meer wordt je de start tot de volgende ronde ontzegd
hornet911 schreef:** op de vergunningsaanvraag staan ook nog enkele onduidelijkheden:
+ topsporter-competitief lid-recreatief lid. Verschil tussen de 2 laatste??
Is mij ook niet duidelijk maar kies voor competitief lid (doe ik ook altijd)

Een goede raad: rijd als je kan met iemand mee dit het klappen van de zweep al kent en die je op de tijdscontroles ed wat raad kan geven.

En veel succes in ieder geval
Gast

henkzelf schreef:dus de nummerplaat zit niet op je rugzak
In de praktijk zul je zien dat de vlamingen met nummerplaat rijden en de Walen met iets wat er op trekt (dag van de wedstrijd wordt er niet naar gekeken hoor) Dat is het voordeel van Belgie: in Vlaanderen krijg je naar je kl***n zonder nummerplaat, in Wallonie kan je met een duplicaat rijden..(klein plaatje met je nummerplaat opgeschreven)
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

[quote="henkzelf"]he Hornet, rustig blijven. Je hoeft toch niet meteen al in je eerste wedstrijd kampioen te worden?
quote]

Wees gerust, mijn objectieven liggen al vast hoor!

Maar ik heb geen zin om er in de eerste wedstrijd al uit te vliegen voor iets wat ik makkelijk kon vermijden.....

Greetzzz, Villard
0X
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

#316 Guyke schreef: Je vertrekt op het uur dat je wordt toegewezen.(Op de minuut juist)
20m na de start bevindt zich een lijn die je enkel mag overschrijden met draaiende motor
hornet911 schreef:- elke sectie tussen 2 uurcontroles is een wedstrijd op zich? (bij strafpunten)?
Ja inderdaad ik verduidelijk even :

Laat ons zeggen dat je een wedstrijd rijdt uit 3 secties waarbij je over iedere sectie 60 minuten mag rijden.
Je starttijd is bv 9 uur dan dien je op de 1ste tijdscontrole te arriveren om 10.00 uur. En je vertrekt om 10.00 uur voor je 2de sectie die je terugbeeindigd om 11.00 uur.De 3de vertrek je om 11.00 uur en beeindig je om 12.00 uur. Dan heb je deze secties volledig op tijd gereden.

Maar stel dat je in de eerste sectie een valpartij oid hebt en je kan je kaart pas afgegeven op de eerste kontrole om 10.05 uur dan dien je die verloren minuten ook bij te tellen bij je volgende tijdkontrole die je dan pas mag passeren om 11.05. Je 3de sectie om 12.05 en zo verder
Dus ben je te vroeg of te laat : de afwijkende tijd moet je in ieder stuk van de wedstrijd meenemen.
In totaliteit mag je 30 minuten afwijken van je starttijd, indien meer wordt je de start tot de volgende ronde ontzegd
En als je nu (hypothetisch gezien :lol: ) de 1e keer om 09.55 uur langskomt. Moet je dan vijf minuten wachten? Zoals ik het begrijp gaat het niet om de snelste te zijn, maar de meest regelmatige....

Dus dan moet je voor de controlepost vijf minuten met je vingers staan draaien? juist??
0X
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Welke wedstrijden zijn met een daglicentie te rijden wanneer in Nederland de enduro stil ligt. Moet je daarvoor een internationale licentie hebben of mag je gewoon mee rijden. Het liefst in het vlaamse deel.Mijn franse taal is klote.
Gast

hornet911 schreef:Dus dan moet je voor de controlepost vijf minuten met je vingers staan draaien? juist??
Inderdaad, en zo gebeurt het ook

Voordeel van iets sneller te rijden dan nodig: indien er onderweg iets gebeurt (iemand die de weg verspert bij een val of een probleem aan je motor)
Je toch nog tijd hebt om dat terug in te halen.

Je moet je wel niet het hart uit het lijf rijden, dat doe je maar op de specials.
Hier telt elke 100ste van een seconde
Plaats reactie