Dankje Adje.adje schreef:Nou Helen alleen of niet alleen , je hebt het toch maar gedaan om die enduro's mee te rijden.
Proficiat met je Belgisch kampioenschap
Dankzij die Rekluse geraak ik overal door he!
Moderator: ghulst
Dankje Adje.adje schreef:Nou Helen alleen of niet alleen , je hebt het toch maar gedaan om die enduro's mee te rijden.
Proficiat met je Belgisch kampioenschap
Zou je ook niet eens een paar keer moeten trainen om met de enduro's mee te kunnen rijden ?ives schreef: Heb een provisionele goedkeuring gekregen van moeder de vrouw om hier 11 zondagen aan te besteden.
Vergeet niet dat je voor een jaarlicentie nog langs de dokter moet gaan voor een "sportkeuring"!ives schreef:Ik denk dat ik ook voor een jaarlicentie ga gaan. Heb een provisionele goedkeuring gekregen van moeder de vrouw om hier 11 zondagen aan te besteden.
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen van die spéciales? Aartsmoeilijke klimmen of eerder 'afgelinte' cross proeven?
Maar jij hebt écht iets om naar uit te kijken!!oossie schreef:allemaal mooi
En ik had ook graag alle otr-s gereden. en zeker 1 enduro. nu moet ik alles opsparen tot het seizoen einde van 2007.
Je moto wordt gekeurd voor het begin van de wedstrijd en je krijgt er een keuringsticker op (ook je helm meenemen want die ondergaat hetzelfde lot.)hornet911 schreef:Ok,
toch nog enkele vragen:
- wat houdt het merken van de moto juist in?
Not for highway use is niet toegelaten. Vroeger moest je fimbanden hebben maar dotbanden zijn ok zolang de nophoogte de 13 mm niet overschrijdt.hornet911 schreef:- Over banden zijn ze niet echt duidelijk. Endurobanden zijn toegelaten, type "cross" verboden. Als er opstaat: "not for highway use", mag ik ze dan gebruiken? FIM-DOT wordt met geen woord over gerept....
Je vertrekt op het uur dat je wordt toegewezen.(Op de minuut juist)hornet911 schreef:- de beschrijving van de start is echt niet duidelijk! Vertreksein op het uur dat voor hen voorzien wer. Moet een tweede lijn op 20m van de vertreklijn.....blabla....??
Ja inderdaad ik verduidelijk even :hornet911 schreef:- elke sectie tussen 2 uurcontroles is een wedstrijd op zich? (bij strafpunten)?
Is mij ook niet duidelijk maar kies voor competitief lid (doe ik ook altijd)hornet911 schreef:** op de vergunningsaanvraag staan ook nog enkele onduidelijkheden:
+ topsporter-competitief lid-recreatief lid. Verschil tussen de 2 laatste??
In de praktijk zul je zien dat de vlamingen met nummerplaat rijden en de Walen met iets wat er op trekt (dag van de wedstrijd wordt er niet naar gekeken hoor) Dat is het voordeel van Belgie: in Vlaanderen krijg je naar je kl***n zonder nummerplaat, in Wallonie kan je met een duplicaat rijden..(klein plaatje met je nummerplaat opgeschreven)henkzelf schreef:dus de nummerplaat zit niet op je rugzak
En als je nu (hypothetisch gezien ) de 1e keer om 09.55 uur langskomt. Moet je dan vijf minuten wachten? Zoals ik het begrijp gaat het niet om de snelste te zijn, maar de meest regelmatige....#316 Guyke schreef: Je vertrekt op het uur dat je wordt toegewezen.(Op de minuut juist)
20m na de start bevindt zich een lijn die je enkel mag overschrijden met draaiende motor
Ja inderdaad ik verduidelijk even :hornet911 schreef:- elke sectie tussen 2 uurcontroles is een wedstrijd op zich? (bij strafpunten)?
Laat ons zeggen dat je een wedstrijd rijdt uit 3 secties waarbij je over iedere sectie 60 minuten mag rijden.
Je starttijd is bv 9 uur dan dien je op de 1ste tijdscontrole te arriveren om 10.00 uur. En je vertrekt om 10.00 uur voor je 2de sectie die je terugbeeindigd om 11.00 uur.De 3de vertrek je om 11.00 uur en beeindig je om 12.00 uur. Dan heb je deze secties volledig op tijd gereden.
Maar stel dat je in de eerste sectie een valpartij oid hebt en je kan je kaart pas afgegeven op de eerste kontrole om 10.05 uur dan dien je die verloren minuten ook bij te tellen bij je volgende tijdkontrole die je dan pas mag passeren om 11.05. Je 3de sectie om 12.05 en zo verder
Dus ben je te vroeg of te laat : de afwijkende tijd moet je in ieder stuk van de wedstrijd meenemen.
In totaliteit mag je 30 minuten afwijken van je starttijd, indien meer wordt je de start tot de volgende ronde ontzegd
Inderdaad, en zo gebeurt het ookhornet911 schreef:Dus dan moet je voor de controlepost vijf minuten met je vingers staan draaien? juist??