Als ik een buitenlandse (of binnenlandse) endurowedstrijd zou willen meerijden, moet ik dan zijn aangesloten bij een club?
Hoe zit dat systeem juist in elkaar? Als ik de uitslagen van verschillende wedstrijden zie, dan staat de naam van de club er altijd bij vermeld.....
Voor de duidelijkheid: ik woon in België
endurowedstrijden BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2007
Moderator: ghulst
-
Nee het is een open kampioenschap, je kunt altijd rijden. De mensen met een clubnaam hebben zich meestal ook in geschreven in een clubklassement,eventuele service wordt die club gedaan.
In België geldt volgende
a) als je met een licentie wil rijden (je betaalt een bedrag voor 1 jaar, en daarmee ben je verzekerd en heb je een vast startnummer en wordt je ook opgenomen in het kampioenschap), moet je je aansluiten bij de VMBB of de Waalse tegenhanger, wat enkel kan via een geaccrediteerde club.
Rechtstreeks via de VMBB gaat ook, maar kost onnozel veel
b) als je met daglicentie wil rijden, dan betaal je extra de dag zelf, maar hoef je niet bij een club aangesloten te zijn.
Jo VdB
a) als je met een licentie wil rijden (je betaalt een bedrag voor 1 jaar, en daarmee ben je verzekerd en heb je een vast startnummer en wordt je ook opgenomen in het kampioenschap), moet je je aansluiten bij de VMBB of de Waalse tegenhanger, wat enkel kan via een geaccrediteerde club.
b) als je met daglicentie wil rijden, dan betaal je extra de dag zelf, maar hoef je niet bij een club aangesloten te zijn.
Jo VdB
1/ Wat dekt die verzekering juist? Is dat een BA binnen de wedstrijd? Gezien de verzekering van het voertuig niet geldig is bij wedstrijden...Jo VdB schreef:In België geldt volgende
Jo VdB
2/ Ik vind (via google) in oost vlaanderen maar één club (mc scheldeland). Bestaat er een lijst van clubs? (vb. bij de bmb?).
Ik zie ook dat er op niveau van cross enorm veel "sub"bonden zijn. Is dit ook zo in enduro? En moet je dan bij elke bond zijn aangesloten of als je bij de BMB een licentie hebt, kan je dan bij die verschillende bonden aantreden met die licentie??
Greetzzz, Villard
-
He Hornet,
ik ben van Haaltert (voor alle duidelijk : ook in Belgie)
Ga je veel rijden? Ik ben ook wel geinteresseerd in wedstrijden.
Ik rij al Club Victory om een beetje ervaring op te doen.
Groeten
Josken
Groeten
Josken
-
- Contacteer:
Josken,wheeling_jo schreef:He Hornet,
Groeten
Josken
Wanner hebt ge nog is tijd voor in mazel mee te bollen?
Het begint er hier ideaal bij te liggen ,hoe vettiger hoe prettiger.
grtz,
staffen
deze week zal het in mazel wel super liggen, hopelijk niet teveel mtb'ers tegen de vorige weken...stefaan525 schreef:Josken,wheeling_jo schreef:He Hornet,
Groeten
Josken
grtz,
staffen
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
1/ Wat dekt die verzekering juist? Is dat een BA binnen de wedstrijd? Gezien de verzekering van het voertuig niet geldig is bij wedstrijden...
Ja, is een aparte BA verzekering tegen derden. Dekt dus niet de schade aan je eigen voertuig. Lichamelijke schade tijdens de wedstrijd wordt ook door de BMB gedekt als je een licentie hebt. Hier wel een francise van zo'n 250 €.
2/ Ik vind (via google) in oost vlaanderen maar één club (mc scheldeland). Bestaat er een lijst van clubs? (vb. bij de bmb?).Er staat wel ergens een lijstje op de BMB site, en anders mail je hen toch even...
Ik zie ook dat er op niveau van cross enorm veel "sub"bonden zijn. Is dit ook zo in enduro? En moet je dan bij elke bond zijn aangesloten of als je bij de BMB een licentie hebt, kan je dan bij die verschillende bonden aantreden met die licentie??
In Belgie worden enduro's enkel ingericht onder "auspiciën' van de BMB. Je hoeft dus enkel lid te zijn van 1 club, die op zijn beurt bij de VMBB of de Waalse bond is aangesloten.
Je kan je bv. aansluiten bij Grensland enduroclub. Die doen buitenuit ook redelijk veel voor onze sport.
Jo VdB
Ja, is een aparte BA verzekering tegen derden. Dekt dus niet de schade aan je eigen voertuig. Lichamelijke schade tijdens de wedstrijd wordt ook door de BMB gedekt als je een licentie hebt. Hier wel een francise van zo'n 250 €.
2/ Ik vind (via google) in oost vlaanderen maar één club (mc scheldeland). Bestaat er een lijst van clubs? (vb. bij de bmb?).Er staat wel ergens een lijstje op de BMB site, en anders mail je hen toch even...
In Belgie worden enduro's enkel ingericht onder "auspiciën' van de BMB. Je hoeft dus enkel lid te zijn van 1 club, die op zijn beurt bij de VMBB of de Waalse bond is aangesloten.
Je kan je bv. aansluiten bij Grensland enduroclub. Die doen buitenuit ook redelijk veel voor onze sport.
Jo VdB
-
- Contacteer:
Ik vrees voor de mtb' ers,de is een rit die vertrekt in ternat en ze komen tot in asse(morrette,asbeek).Enfin mazel zal wel mtb vrij zijn want de laaste weken was het in de omgeving soms iets anders .Klx300R schreef:deze week zal het in mazel wel super liggen, hopelijk niet teveel mtb'ers tegen de vorige weken...stefaan525 schreef:Josken,wheeling_jo schreef:He Hornet,
Groeten
Josken
grtz,
staffen
't zal de zondag is richting mechelen worden dan blijven we in asse eens uit de weg van de mtb.
Hey,wheeling_jo schreef:Ik rij al Club Victory om een beetje ervaring op te doen.
Josken
ben al enkele keren naar de site van Club Victory gaan kijken, maar is me niet erg duidelijk. Zijn dit dagen zoals het "vrij rijden" bij wegmotoren? Of zijn dit altijd wedstrijden (of nooit)?
DR-Z 400
-
- Contacteer:
Het is geen vrij rijden zoals op circuit.Op zich is het ook geen wedstrijd maar een training,de einduitslag is enkel ter info.Er wordt op een vast uur gestart en men kan gedurende vier uur zoveel ronden rijden als men zelf wil,allen of met een partner.fazy schreef:Hey,wheeling_jo schreef:Ik rij al Club Victory om een beetje ervaring op te doen.
Josken
ben al enkele keren naar de site van Club Victory gaan kijken, maar is me niet erg duidelijk. Zijn dit dagen zoals het "vrij rijden" bij wegmotoren? Of zijn dit altijd wedstrijden (of nooit)?
-
Hoi de Staffen,
mijne moto is binnen voor andere veringen in te steken dus vanaf volgende week ben ik paraat en idd, hoe vettigere hoe prettiger.
Klx300 kan dan ook eens meerijden
Ik SMS je nog wel als hij klaar is
gr
Josken
mijne moto is binnen voor andere veringen in te steken dus vanaf volgende week ben ik paraat en idd, hoe vettigere hoe prettiger.
Klx300 kan dan ook eens meerijden
Ik SMS je nog wel als hij klaar is
gr
Josken
-
Club Victory vind ik de max om ervaring op te doen (en ik heb dat zeer hard nodig)
Het is zoals Stef zegt : is eigelijk een vriendschappelijke "wedstrijd" van 4 uur lang.
gr
Josken
Het is zoals Stef zegt : is eigelijk een vriendschappelijke "wedstrijd" van 4 uur lang.
gr
Josken
OK, licentieaanvraag ligt op m'n bureau......
Nu alleen nog de juiste categorie aanduiden....... Die categorieën staan wel een beetje uitgelegd op een document met wat info, maar help me toch eens op weg om in de juiste groep in te schrijven aub!
(Anders schrijf ik me in bij de girls, dan is een slechtste plaats 2e )
Greetzzz, Villard
Nu alleen nog de juiste categorie aanduiden....... Die categorieën staan wel een beetje uitgelegd op een document met wat info, maar help me toch eens op weg om in de juiste groep in te schrijven aub!
(Anders schrijf ik me in bij de girls, dan is een slechtste plaats 2e )
Greetzzz, Villard
In jouw geval 3 mogelijkheden
a) randonneur : je rijdt een gemiddelde van 36 of 32 , en meestal 2 ronden
b) junior : gemiddelde is hetzelfde, de omloop is bij een enkele enduro soms wat moeilijker, en je rijdt 1 ronde meer dan bij de randonneurs
Voordeel junior : je moet minder lang aanschuiven bij de inschrijving
c) nationalen : gemiddelde 40 of 36 (en dat is snel...), somtijds echt moeilijke stukken in parcours, ook minimaal 1 ronde meer dan randonneur
Guyke#316, Dave S en ikzelf gaan volgend jaar bij de juniors rijden
Jo VdB
b) junior : gemiddelde is hetzelfde, de omloop is bij een enkele enduro soms wat moeilijker, en je rijdt 1 ronde meer dan bij de randonneurs
c) nationalen : gemiddelde 40 of 36 (en dat is snel...), somtijds echt moeilijke stukken in parcours, ook minimaal 1 ronde meer dan randonneur
Jo VdB
En inters? Nog moeilijker ??Jo VdB schreef:In jouw geval 3 mogelijkheden
Jo VdB
Ja hoor, staat al een tijdje op de site van BMB: (eerst op "discipline" klikken en dan op "sportkalender 2007")ives schreef:Is de kalender al bekend voor 2007? Op de site van de BMB staat nog niets vermeld.
Heb zelf ook zin om een paar wedstrijden mee te doen (met daglicentie).
http://www.fmb-bmb.be/01disciplines/doc ... 07moto.pdf
De eerste drie zondagen van maart is het al prijs!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Bedankt! Ik kon hem niet vinden onder de button enduro
(belgische logica zeker)
Iemand ervaring bij de randonneurs? Zijn er eigenlijk veel deelnemers bij deze enduro's? Heb nog geen tijd gehad om er eentje bij te wonen..
(belgische logica zeker)
Iemand ervaring bij de randonneurs? Zijn er eigenlijk veel deelnemers bij deze enduro's? Heb nog geen tijd gehad om er eentje bij te wonen..
Ik kan mezelf tot de randonneurs rekenen. De "girls" rijden toch dezelfde tijden en parcours als de randonneurs. Meestal zijn er 2 à 300 deelnemers in totaal, een 60-tal randonneurs, waarvan zo'n 30 met jaarlicensie.
Ik vind het erg leuk, voor mij is het parcours doorgaans eerder zwaar, maar wel haalbaar.
Ik vind het erg leuk, voor mij is het parcours doorgaans eerder zwaar, maar wel haalbaar.
Helen, heb jij een dag - of jaarlicentie (als ik zo curieus mag zijn)?
Ben er nog niet helemaal uit of ik ze allemaal meedoe. Van wat ik tot nu toe begrepen heb betaal je 155€ voor een jaarlicentie, maar moet je nog steeds voor elke wedstrijd extra startgeld ophoesten. Net zo als de daglicenties maar dan zonder de extra kost voor verzekering. Klopt dit een beetje?
Ben er nog niet helemaal uit of ik ze allemaal meedoe. Van wat ik tot nu toe begrepen heb betaal je 155€ voor een jaarlicentie, maar moet je nog steeds voor elke wedstrijd extra startgeld ophoesten. Net zo als de daglicenties maar dan zonder de extra kost voor verzekering. Klopt dit een beetje?
Je moet je ook nog bij een club aansluiten....Bij mij is datives schreef:Helen, heb jij een dag - of jaarlicentie (als ik zo curieus mag zijn)?
25€
+330 (30€ X 11 wedstrijden)
+155 (licentie)
----------
510€
Als je op circuit wedstrijden wil doen, betaal je dit per wedstrijd als inschrijvingsgeld alleen al .....
Ik heb al twee jaar een jaarlicentie genomen. Vorig jaar waren we met twee meisjes, dit jaar was ik de enige.ives schreef:Helen, heb jij een dag - of jaarlicentie (als ik zo curieus mag zijn)?
Dat maakt me dus... ahum... Belgisch kampioene.
Volgend jaar hopelijk weer, en misschien met wat meer concurrentie...
Nou Helen alleen of niet alleen , je hebt het toch maar gedaan om die enduro's mee te rijden.
Proficiat met je Belgisch kampioenschap
Proficiat met je Belgisch kampioenschap
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/