beginnersmotor

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

mikebike nr.1
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 21:36
Locatie: deventer

Noppy schreef:Mikebike,

Jammer van je slechte ervaringen op het zandpad. Wat ging er toen precies mis waar je nu geen last meer van hebt op de KTM (de smaak te pakken)?

Had je toen de standaard all-road banden er nog onder?

Stond de vering toevallig nog op de 'wegafstelling'? Dan gaat hij door het zand ipv er overheen :!:

Bij Henk Seppenwoolde kan je een dag onder begeleiding rondraggen, crossen, technieken leren en nog eens proefrijden op een stel goed afgestelde XR400's. Daar ben ik op het idee gekomen om zelf ook eens een 400 te gaan kopen.

Misschien ook wel wat om samen met je vrienden te gaan??

Ben benieuwd wat het was,

Noppy
Dag noppie,ouwe suzuki freak :wink:
de drz die ik had stond toen ik hem kocht op zijn orginele bandjes,soort all-road pruttel,en die standaard fietspompen (vering)valt bij mijn(ouwe) 2000 model niets aan in te stellen.De vering heb ik bij tragter racing aan laten passen met wp spul,en toen hij om was gebouwd met 17 inch velgjes,heb ik er maxxis bandjes op laten leggen,die hebben allemaal kleine nopjes en daar kon ik in het droge zand goed mee uit de voeten(voor mijn doen dan he..) beetje driften en bouw terreinen omploegen.
Met de drz ging dat beter als met de ktm smc660 waar ik nu mee rijd,of dat aan de banden ligt(avon distanzia sm),of aan de 25pk`s extra,weet ik niet :? maar echte noppenbanden zijn het geen van tweeen :cry:
Seppenwoolde staat nog op mijn verlanglijstje(is dat incl motors?)
veel plezier met je drz400,een schitterende fiets....
gr mike
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Yep,

Seppenwoolde is inclusief motors: Honda XR400R met aangepast vering!

Lekkere dingen,

Noppy
P.S. Doe Henk de groeten zodra je n'm spreekt! Wij waren van het Yamaha Teneréteam en deden de ochtend van de cursus met slagschepen van 235 kg!
:toost:
tygercoene
Berichten: 118
Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
Locatie: aalter
Contacteer:

Jeps, wat een beginners moto betreft, er zijn toch dikwijls schoon kopen te doen.

Eerst kocht ik een DR350 en dit voor een grove 1000€ en dan nog wat extra centen om hem te verfraaien.

Later een KTM gekocht voor zo'n 1500€ (mijn huidge 360 EX)


Heb onlangs nog nen KTM620 LC4 gekocht voor 2000€

Dus je kan nog steeds goedkoop een endurooke kopen.
Een beetje geduld is soms een schone deugd maar ik heb eigenlijk nooit lang moeten zoeken.


Greetz and good luck.

jp
Tyger of the "off" Road.
mikebike nr.1
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 21:36
Locatie: deventer

tygercoene schreef:Jeps, wat een beginners moto betreft, er zijn toch dikwijls schoon kopen te doen.

Eerst kocht ik een DR350 en dit voor een grove 1000€ en dan nog wat extra centen om hem te verfraaien.

Later een KTM gekocht voor zo'n 1500€ (mijn huidge 360 EX)


Heb onlangs nog nen KTM620 LC4 gekocht voor 2000€

Dus je kan nog steeds goedkoop een endurooke kopen.
Een beetje geduld is soms een schone deugd maar ik heb eigenlijk nooit lang moeten zoeken.


Greetz and good luck.

jp
thanks mate :wink: ik heb nog ff de tijd,en er staan echt bulten motoren te koop,dus keus genoeg...
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Mike,

Niet om je ontmoedigen, maarruh...

...Aalter ligt in België.

En in Aalter kennen ze dus geen Nederlandsche belastingen!

Noppy
:toost:
mikebike nr.1
Berichten: 16
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 21:36
Locatie: deventer

Dan reken ik er de helft van het geld erbij,maar ik blijf er wel bij dat er echt heel veel motoren 2-hands worden aangeboden(en je kunt natuurlijk ook een fiets zelf invoeren.)
groetjes mike (die eerst zijn huis moet verkopen,voordat die een noppenfiets aanschaft :cry: )
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Ik ben ook als beginnend recreatief off the road begonnen, op een veel te zware motor.
Naamelijk een Honda XL 600 R dat is wel leuk om te beginnen, maar als je eenmaal op een 2-takt heb gereden, wil je denk ik niets anders, constant kracht, alleen veel schakelen.
Ik ga wel eens met een maat van me rijden, die heeft een Honda CR 500 uit 94 geloof ik.
Dat is denk ik een hele goede keuze.
Als wij samen het bos in rijden, is hij het bos al uit, en dan zit ik net op de helft.
Als je met een groep gaat rijden, wat allemaal 2-taktjes zijn, moet je echt de nodige ervaring hebben, anders ben je die zo kwijt.
Mijn motor heeft een leeg gewicht van 140 kg geloof ik, en dat is echt heel zwaar, en lomp als je het bv vergelijkt met een XR 600.
Ook als ik een flinke plas doorrijd, heb ik moeite om em recht te houden.
Ga dus heel snel over stappen naar een 2-takt.
Een KTM 500 ga ik komende zaterdag voor kijken.
Ik hoop dat je snel iets kunt vinden, en dat je wijzer bent geworden van alle reacties.
Heeft trouwens iemand ervaring met een KTM 500 Enduro uit 1989?
Is er niemand die me wil sponsoren???
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

De kraai vliegt weer rond schreef:Als je met een groep gaat rijden, wat allemaal 2-taktjes zijn
Nee hoor, merendeel viertakten (op één Rijens tweetaktje na).
Waarschijnlijk a.s. zondagmorgen (contactpersoon Ronald Slijpers) :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

De kraai vliegt weer rond schreef:Als wij samen het bos in rijden, is hij het bos al uit, en dan zit ik net op de helft. quote]
Wat dacht je, van meer gas geven :idea: :D
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Ik lees het nu pas, maar over dat meer gas geven zal niet echt gaan lukken met zo'n lomp zwaar ding.
Heb de KTM gekocht, maar ga em verkopen, ga kijken voor een 450 4-takt. of een cr 500 2-takt.
In ieder geval een veel jongere motor.
Is er niemand die me wil sponsoren???
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

450 viertakt en 500 2-takt zijn wel 2 heel uiteenlopende keuzes, volgens mij weet jij nog niet goed wat je wil.
Goede tip, zoek ten 1ste een mer waar je je goed bij voelt, elk merk heeft zen kenmerken, daarna zoek je in hun gamma een moto waar je je goed op voelt en dan kan je pas beginnen trainen.
Het is niet de motor die het doet hoor, maar de combi van de rijder en zen machine.
Ik rij met men klx300 tussen allemaal wr450 en enkele ktm's, die mannen hebben niet te klagen,want op mij hoeven ze niet te wachten
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Ik zie net pas dat ik 4 takt 450 had gezet, maar bedoelde 350 4 takt.
En ik weet donders goes wat ik wil, en dat is stof en modder in je mond als je achter me rijdt. En heb nu dus een CR 500 en ben er zeer tevreden over. Niets te klagen.
Is er niemand die me wil sponsoren???
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

De kraai vliegt weer rond schreef:Ik zie net pas dat ik 4 takt 450 had gezet, maar bedoelde 350 4 takt.
Nog gekker, toch? 350 4 takt of 500 2 takt. Of heb ik teveel zand in mijn ogen?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
De kraai vliegt weer rond
Berichten: 53
Lid geworden op: do mei 26, 2005 18:32
Locatie: Gilze

Ja klopt.
De keuze naar de 350 4-takt was omdat er supermotard wielen bij zaten, wou dat eens gaan proberen.
Was trouwens een husky.
Maar zeer tevreden over de cr 500.
Is er niemand die me wil sponsoren???
Plaats reactie