warmstarten Husaberg

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
JoeBaR

Mijn Husaberg 550 fc start goed , alleen als hij goed warm is , wordt starten steeds moeilijker , nu had ik op mn oude KTM 600 LC4 een warmstart knop zitten , een pennetje met een schuin puntje dat de gasschuif iets omhoog lift als je m indrukt .. waarom dat nu weer niet op een Husaberg zit??? :roll:

ik ben even gaan rommelen op de draaibank , en heb een bijna gelijke kopie van de KTM warmstart knop gemaakt , ik moest m ietwat aanpassen , want bij de KTM zit de knop Links op de carb , maar dat gaat bij de Husa niet , want daar zit de uitlaat in de weg , de gaten en schroefdraad zit standaard al on de carb , deze moesten alleen nog doorgeboort worden .. het spul gemonteerd , poosje gereden en daarna aangetrapt met warme motor , .. in principe hanteer ik de zelfde start procedure als bij de LC4 , namelijk : warmstart knop indrukken , 2 of 3 keer trappen met de kleplichter ingetrokken , en daarna aantrappen , dit ging prima , integenstelling tot voorgaande keren , toen ik de knop er niet op had !!!

Afbeelding het origineel van KTM
Afbeelding mijn kopie (heheh :evil: )
Afbeelding knop uit
Afbeelding knop aan
Afbeelding knop uit
Afbeelding knop aan
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
husky#12

je moet t kabeltje van de choke minder speling geven .... de choke zal dan verder opengaan en zal mee benzine doorlaten ... betere koudstart ....
husky #12

zorgen dat het choke schuifje dat achter de 3 boutjes zit goed zuiver is en goed gesmeerd is ... zodat t goed afsluit , andersslechte warmstart ...
JoeBaR

je kan het kabeltje niet minder speling geven , er zit geen stel mogelijkheid op ... en de choke sluit prima af , dat heb ik al lang geprobeerd
huskie

Je had het er nog over, afgelopen zondag, maar dat je het nu alweer voor elkaar hebt. chapeau. Mooi stukje huisvlijt.
Waarom maken ze zo'n motor niet gewoon af, hè, voor dat geld. :roll:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Contacteer:

huskie schreef:Waarom maken ze zo'n motor niet gewoon af, hè, voor dat geld. :roll:
omdat dat 30 gram weegt. :idea:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
huskie

Word ik nu met mijn eigen "kannietlichtgenoegzijn"fobie om de oren geslagen? :oops:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Contacteer:

huskie schreef:Word ik nu met mijn eigen "kannietlichtgenoegzijn"fobie om de oren geslagen? :oops:
Nee, maar ik heb zelf ook (met plezier) Husaberg gereden.
En aan een Husaberg zet echt niets wat gemist kan worden.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
JoeBaR

geen nood !! ik ben bereid om 30 gram af te vallen :lol:
Plaats reactie