Blijft actueel: welke banden?? En: spannen ketting?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

:?: 1. Hierbij uw aller zeer gewaardeerde advies gevraagd. Ik ben bijna door mijn (Bridgestone) achterband heen. Voor (idem) kan nog wel ff. Ik heb reeds een (gedateerd) interessant duits overzicht aanbevolen DR-banden. De Conti Escape vind ik ook aantrekkelijk. Gebruik DR voornamelijk (95%) op de weg. Vind echter wat noppenprofiel ook wel stoer! Gaarne advies/ervaring resente bandentypes...

:?: 2. Hoe controleert men de juiste spanning/strakheid ketting? Welke criteria hou je aan?

BVD, groet, Menno.
Laatst gewijzigd door DR Menno op di nov 02, 2004 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Menno.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Banden: rijd je niet offroad, dan ook geen noppenbanden kopen, die rijden namelijk waardeloos op de weg. Gewoon een wegband er omheen laten leggen.

Ketting spannen: basisregel, beter te slap dan te strak. Motor op zijstandaard zetten. De ketting moet dan tussen de 34 en 45 mm op en neer kunnen bewegen (dus van boven naar naar beneden). Moet je vaak je ketting spannen, dan zijn je tandwielen versleten. Probeer of je je ketting van je achtertand wiel kan pakken. Als je de ketting op en neer kan bewegen (dus van je tandwiel af) dan is het aan vervanging toe. Altijd alles vervangen (voor-, achtertandwiel en ketting)


Oene
BasGort
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 20, 2004 17:49
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik heb de conti escapes er nu een paar weken onderliggen. Ik rij niet off road. Ik heb de laatste tijd nog niet gemerkt dat hij ging dribbelen zoals mijn laatste echte off road band wel deed. Voordeel van de conti escape is ook dat hij er nog Off the road uitziet :)

Prima band volgens mij. Pirelli heeft ook een leuke band (Scorpion MT 90 S/T ), maar die is ook gelijk een stukkie duurder.

Groeten,
Bas
Internationale DR Big Meeting
19 - 20 - 21 MEI 2006
Zie www.DRBigClubHolland.nl
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

Mijn dank voor het laten delen van jullie raad/ervaring waarde BIG brothers... 8) :!:
Groet, Menno.
BasGort
Berichten: 143
Lid geworden op: di jul 20, 2004 17:49
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

DR BIG Menno schreef:Mijn dank voor het laten delen van jullie raad/ervaring waarde BIG brothers... 8) :!:
No prob....dat weet je toch 8)
Internationale DR Big Meeting
19 - 20 - 21 MEI 2006
Zie www.DRBigClubHolland.nl
Hans
Berichten: 13
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 15:27
Locatie: H.I.Ambacht

De michelin anakee schijnt ook heel goed te zijn. Kijk maar op de bmw GS side. Zowel op droog als nat wegdek.Word mijn vogende keus . Hoop je weer wat verder geholpen te hebben. Groetjes Hans.
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

Hans schreef:De michelin anakee schijnt ook heel goed te zijn. Kijk maar op de bmw GS side. Zowel op droog als nat wegdek.Word mijn vogende keus . Hoop je weer wat verder geholpen te hebben. Groetjes Hans.
... ziet goe uit! En de sirac dan?
zie:http://www.michelin.co.uk/uk/front/affi ... 40&lang=EN
Groet, Menno.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ik heb ooit een michelin T66 geprobeerd,was zowel op nat wegdek en zand zwaar kl*te
rijd nu op T63 in het zand (niet echt lekker op de weg)
en sirac op het asfalt (stelt niet veel voor in de modder)
bevalt beide prima op hun eigen plek van de aardbol

MAARRRR....anakee schijnt het toch beter te doen op de weg
ik slijt nog het laatste mm. sirac weg en dan ga ik hem proberen
have BIG fun

D.F.M.T.
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

BIG88 schreef:ik heb ooit een michelin T66 geprobeerd,was zowel op nat wegdek en zand zwaar kl*te
rijd nu op T63 in het zand (niet echt lekker op de weg)
en sirac op het asfalt (stelt niet veel voor in de modder)
bevalt beide prima op hun eigen plek van de aardbol

MAARRRR....anakee schijnt het toch beter te doen op de weg
ik slijt nog het laatste mm. sirac weg en dan ga ik hem proberen
Kijk kijk, waarevolle info! :toost:
Blijf ik hangende tussen Michelin Anakee en Continental Escape (ken je die BIG 88??)...
Lijken uiterlijk ook nogal op elkaar.
Keuzes keuzes in het leven... :?: :!:
Laatst gewijzigd door DR Menno op wo okt 27, 2004 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Menno.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

oeps,onbeleefd hé :oops:
alleen maar onder mijn alias antwoorden,ik pas het wel aan in het onderschrift kan ik het niet meer vergeten.
maar de Continental Escape ken ik nog niet
dus daar kan ik je niet mee helpen
have BIG fun

D.F.M.T.
Gast

DR BIG Menno schreef: Vind echter wat noppenprofiel ook wel stoer!
Misschien heb je wat aan deze topic ?

http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=3179

Groeten,
Leo
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

...... heb Michelin Anakee besteld. Mocht 125 eury kosten all-in (BTW & montage).
Ga het zien hoe ze bevallen. Huidige (Bridgestone) slof bijna vlak.
Geen seizoen voor slicks...! :idea: :lol:
Groet, Menno.
Gast

ff piccie erbij

Afbeelding

Kan je zo de "allroadrit voor beginners" mee rijden.
Zal ik je vast op de lijst zetten voor 2005 ? :wink:

Leo
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

DR BIG Menno schreef:...... heb Michelin Anakee besteld. .... :lol:
jammer dat Michelin die band noch steeds niet in echte maten maakt: 18"

:x

grts
Dr_Bean
Jorro
Berichten: 18
Lid geworden op: do aug 28, 2003 17:48
Locatie: Schiedam

Naar aanleiding van een artikel op motorfreaks.nl over banden shoppen her en der heb ik de volgende vraag. Bij lijst met opgaves voor achterbanden voor de Big staat bij sommige types 130/80 R 17 . Nu staat die R waarschijnlijk voor radiaalband maar wat houdt dat in. Heb je die nodig, rijdt die beter? Is geloof ik wel duurder.
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

Jorro schreef: Nu staat die R waarschijnlijk voor radiaalband maar wat houdt dat in. Heb je die nodig, rijdt die beter? Is geloof ik wel duurder.
Een bandenlevancier meldde mij dat een radiaalband naast iets duurder ook ronder van vorm en iets zachter was, hetgeen voornamelijk wegligging ten goede schijnt te komen. Is dus o.a. van toepassing op Michelin Anakee.
Groet, Menno.
DR Menno
Berichten: 52
Lid geworden op: za sep 25, 2004 18:53
Locatie: Achlum

De Neus schreef: Kan je zo de "allroadrit voor beginners" mee rijden.
Zal ik je vast op de lijst zetten voor 2005 ? :wink:

Leo
Lijkt me tof! :toost:
Ben inderdaad beginner, dus ga ervan uit dat 'ie iets gemakkelijker dan Parijs-Dakar is?
Kun je me data doorgeven? Moet nogal vaak werken (onregelmatigheid ook), kan ik er rekening mee houden. BVD.
Groet, Menno.
Plaats reactie