1. Hierbij uw aller zeer gewaardeerde advies gevraagd. Ik ben bijna door mijn (Bridgestone) achterband heen. Voor (idem) kan nog wel ff. Ik heb reeds een (gedateerd) interessant duits overzicht aanbevolen DR-banden. De Conti Escape vind ik ook aantrekkelijk. Gebruik DR voornamelijk (95%) op de weg. Vind echter wat noppenprofiel ook wel stoer! Gaarne advies/ervaring resente bandentypes...
2. Hoe controleert men de juiste spanning/strakheid ketting? Welke criteria hou je aan?
BVD, groet, Menno.
Blijft actueel: welke banden?? En: spannen ketting?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Banden: rijd je niet offroad, dan ook geen noppenbanden kopen, die rijden namelijk waardeloos op de weg. Gewoon een wegband er omheen laten leggen.
Ketting spannen: basisregel, beter te slap dan te strak. Motor op zijstandaard zetten. De ketting moet dan tussen de 34 en 45 mm op en neer kunnen bewegen (dus van boven naar naar beneden). Moet je vaak je ketting spannen, dan zijn je tandwielen versleten. Probeer of je je ketting van je achtertand wiel kan pakken. Als je de ketting op en neer kan bewegen (dus van je tandwiel af) dan is het aan vervanging toe. Altijd alles vervangen (voor-, achtertandwiel en ketting)
Oene
Ketting spannen: basisregel, beter te slap dan te strak. Motor op zijstandaard zetten. De ketting moet dan tussen de 34 en 45 mm op en neer kunnen bewegen (dus van boven naar naar beneden). Moet je vaak je ketting spannen, dan zijn je tandwielen versleten. Probeer of je je ketting van je achtertand wiel kan pakken. Als je de ketting op en neer kan bewegen (dus van je tandwiel af) dan is het aan vervanging toe. Altijd alles vervangen (voor-, achtertandwiel en ketting)
Oene
Ik heb de conti escapes er nu een paar weken onderliggen. Ik rij niet off road. Ik heb de laatste tijd nog niet gemerkt dat hij ging dribbelen zoals mijn laatste echte off road band wel deed. Voordeel van de conti escape is ook dat hij er nog Off the road uitziet
Prima band volgens mij. Pirelli heeft ook een leuke band (Scorpion MT 90 S/T ), maar die is ook gelijk een stukkie duurder.
Groeten,
Bas
Prima band volgens mij. Pirelli heeft ook een leuke band (Scorpion MT 90 S/T ), maar die is ook gelijk een stukkie duurder.
Groeten,
Bas
No prob....dat weet je tochDR BIG Menno schreef:Mijn dank voor het laten delen van jullie raad/ervaring waarde BIG brothers...
... ziet goe uit! En de sirac dan?Hans schreef:De michelin anakee schijnt ook heel goed te zijn. Kijk maar op de bmw GS side. Zowel op droog als nat wegdek.Word mijn vogende keus . Hoop je weer wat verder geholpen te hebben. Groetjes Hans.
zie:http://www.michelin.co.uk/uk/front/affi ... 40&lang=EN
Groet, Menno.
ik heb ooit een michelin T66 geprobeerd,was zowel op nat wegdek en zand zwaar kl*te
rijd nu op T63 in het zand (niet echt lekker op de weg)
en sirac op het asfalt (stelt niet veel voor in de modder)
bevalt beide prima op hun eigen plek van de aardbol
MAARRRR....anakee schijnt het toch beter te doen op de weg
ik slijt nog het laatste mm. sirac weg en dan ga ik hem proberen
rijd nu op T63 in het zand (niet echt lekker op de weg)
en sirac op het asfalt (stelt niet veel voor in de modder)
bevalt beide prima op hun eigen plek van de aardbol
MAARRRR....anakee schijnt het toch beter te doen op de weg
ik slijt nog het laatste mm. sirac weg en dan ga ik hem proberen
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Kijk kijk, waarevolle info!BIG88 schreef:ik heb ooit een michelin T66 geprobeerd,was zowel op nat wegdek en zand zwaar kl*te
rijd nu op T63 in het zand (niet echt lekker op de weg)
en sirac op het asfalt (stelt niet veel voor in de modder)
bevalt beide prima op hun eigen plek van de aardbol
MAARRRR....anakee schijnt het toch beter te doen op de weg
ik slijt nog het laatste mm. sirac weg en dan ga ik hem proberen
Blijf ik hangende tussen Michelin Anakee en Continental Escape (ken je die BIG 88??)...
Lijken uiterlijk ook nogal op elkaar.
Keuzes keuzes in het leven...
Laatst gewijzigd door DR Menno op wo okt 27, 2004 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Menno.
oeps,onbeleefd hé
alleen maar onder mijn alias antwoorden,ik pas het wel aan in het onderschrift kan ik het niet meer vergeten.
maar de Continental Escape ken ik nog niet
dus daar kan ik je niet mee helpen
alleen maar onder mijn alias antwoorden,ik pas het wel aan in het onderschrift kan ik het niet meer vergeten.
maar de Continental Escape ken ik nog niet
dus daar kan ik je niet mee helpen
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Misschien heb je wat aan deze topic ?DR BIG Menno schreef: Vind echter wat noppenprofiel ook wel stoer!
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... php?t=3179
Groeten,
Leo
ff piccie erbij
Kan je zo de "allroadrit voor beginners" mee rijden.
Zal ik je vast op de lijst zetten voor 2005 ?
Leo
Kan je zo de "allroadrit voor beginners" mee rijden.
Zal ik je vast op de lijst zetten voor 2005 ?
Leo
jammer dat Michelin die band noch steeds niet in echte maten maakt: 18"DR BIG Menno schreef:...... heb Michelin Anakee besteld. ....
grts
Dr_Bean
Naar aanleiding van een artikel op motorfreaks.nl over banden shoppen her en der heb ik de volgende vraag. Bij lijst met opgaves voor achterbanden voor de Big staat bij sommige types 130/80 R 17 . Nu staat die R waarschijnlijk voor radiaalband maar wat houdt dat in. Heb je die nodig, rijdt die beter? Is geloof ik wel duurder.
Een bandenlevancier meldde mij dat een radiaalband naast iets duurder ook ronder van vorm en iets zachter was, hetgeen voornamelijk wegligging ten goede schijnt te komen. Is dus o.a. van toepassing op Michelin Anakee.Jorro schreef: Nu staat die R waarschijnlijk voor radiaalband maar wat houdt dat in. Heb je die nodig, rijdt die beter? Is geloof ik wel duurder.
Groet, Menno.
Lijkt me tof!De Neus schreef: Kan je zo de "allroadrit voor beginners" mee rijden.
Zal ik je vast op de lijst zetten voor 2005 ?
Leo
Ben inderdaad beginner, dus ga ervan uit dat 'ie iets gemakkelijker dan Parijs-Dakar is?
Kun je me data doorgeven? Moet nogal vaak werken (onregelmatigheid ook), kan ik er rekening mee houden. BVD.
Groet, Menno.