Die oude vertrouwde DRZ 400 krijgt bij Suzuki toch nog een reïncarnatie! Dit keer met USD vork, injectie. Zal dan ook wel voorzien zijn van uitschakelbaar voorwiel ABS?
Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
De nieuwe DRZ400S E5
Moderator: ghulst
Dus toch!
Ik sta perplex...
Ik sta perplex...
Grapping hoe weinig ze prijsgeven aan exacte details. Maar uit de video en foto's is veel te halen.
De voor en achterkant KYB, met de voorkant iig niet de Closed Cartridge zoals de duurdere enduro's:
Achter heeft de schokbreker dan wel weer verdacht veel van de MX modellen.
Ook hoopten veel mensen op een wijdere versnellingsbak, maar dat zit er zo te zien ook niet in. Suzuki heeft een plaatje met welke onderdelen allemaal aangepast zijn:
De eerste versnelling is dus niks mee gebeurd en enkel de primaire kant van de 5e versnelling. Dat laat weinig ruimte voor een vertanding met meer tanden dus de overbrenging kunnen we wel uitsluiten. Naar eigen zeggen hebben ze vooral de olie verdeling aangepast.
De voor en achterkant KYB, met de voorkant iig niet de Closed Cartridge zoals de duurdere enduro's:
Achter heeft de schokbreker dan wel weer verdacht veel van de MX modellen.
Ook hoopten veel mensen op een wijdere versnellingsbak, maar dat zit er zo te zien ook niet in. Suzuki heeft een plaatje met welke onderdelen allemaal aangepast zijn:
De eerste versnelling is dus niks mee gebeurd en enkel de primaire kant van de 5e versnelling. Dat laat weinig ruimte voor een vertanding met meer tanden dus de overbrenging kunnen we wel uitsluiten. Naar eigen zeggen hebben ze vooral de olie verdeling aangepast.
Ten opzichte van de CRF300L is het dan wel weer een serieus capabelere motor.
Die heeft dan wel 6 versnellingen, maar het verschil aan vermogen is echt groot.
Die 38 pk is misschien wel een beetje de ''heel blijf'' limiet waar je mee zit als je een krachtig blokje wilt maken van onderuit. Dat is het hele verkooppunt van deze motor tov de enduro's. Wel benieuwd wat de prijs doet. De CRF300L kost €7299. Daar moet je natuurlijk niet ver boven gaan zitten want bij €10K kom je al aardig in enduro wereld terecht waar hij kwa performance weinig te zoeken zal hebben.
Die heeft dan wel 6 versnellingen, maar het verschil aan vermogen is echt groot.
Die 38 pk is misschien wel een beetje de ''heel blijf'' limiet waar je mee zit als je een krachtig blokje wilt maken van onderuit. Dat is het hele verkooppunt van deze motor tov de enduro's. Wel benieuwd wat de prijs doet. De CRF300L kost €7299. Daar moet je natuurlijk niet ver boven gaan zitten want bij €10K kom je al aardig in enduro wereld terecht waar hij kwa performance weinig te zoeken zal hebben.
Ik heb goede herinneringen aan de oude DRZ, en zie deze modernere met injectie en nieuwe styling wel in mijn schuurtje staan.
6-bak miste ik alleen op de snelweg bij 110 plus, 38 pk is zat en zal vast wel gekieteld worden met een andere mapping, gewicht is met een andere uitlaatdemper wel te verminderen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
6-bak miste ik alleen op de snelweg bij 110 plus, 38 pk is zat en zal vast wel gekieteld worden met een andere mapping, gewicht is met een andere uitlaatdemper wel te verminderen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk