De nieuwe DRZ400S E5

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy
Berichten: 2973
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Die oude vertrouwde DRZ 400 krijgt bij Suzuki toch nog een reïncarnatie! Dit keer met USD vork, injectie. Zal dan ook wel voorzien zijn van uitschakelbaar voorwiel ABS?



Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk



Laatst gewijzigd door Noppy op di nov 05, 2024 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
:toost:
Erwin P
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Dus toch!

Ik sta perplex...
Gebruikersavatar
Grandia
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jun 28, 2024 09:49

Leuk
Erwin P
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Grapping hoe weinig ze prijsgeven aan exacte details. Maar uit de video en foto's is veel te halen.

De voor en achterkant KYB, met de voorkant iig niet de Closed Cartridge zoals de duurdere enduro's:
Afbeelding
Achter heeft de schokbreker dan wel weer verdacht veel van de MX modellen.

Ook hoopten veel mensen op een wijdere versnellingsbak, maar dat zit er zo te zien ook niet in. Suzuki heeft een plaatje met welke onderdelen allemaal aangepast zijn:
Afbeelding
De eerste versnelling is dus niks mee gebeurd en enkel de primaire kant van de 5e versnelling. Dat laat weinig ruimte voor een vertanding met meer tanden dus de overbrenging kunnen we wel uitsluiten. Naar eigen zeggen hebben ze vooral de olie verdeling aangepast.
Noppy
Berichten: 2973
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Jammer! Was een goede kans geweest om een wide ratio van de bak te maken! En dan ook geen 6e versnelling, dus kansloos model met maar 38 PK. Echt jammer!
:toost:
Erwin P
Berichten: 265
Lid geworden op: zo jun 23, 2024 22:56

Ten opzichte van de CRF300L is het dan wel weer een serieus capabelere motor.
Die heeft dan wel 6 versnellingen, maar het verschil aan vermogen is echt groot.

Die 38 pk is misschien wel een beetje de ''heel blijf'' limiet waar je mee zit als je een krachtig blokje wilt maken van onderuit. Dat is het hele verkooppunt van deze motor tov de enduro's. Wel benieuwd wat de prijs doet. De CRF300L kost €7299. Daar moet je natuurlijk niet ver boven gaan zitten want bij €10K kom je al aardig in enduro wereld terecht waar hij kwa performance weinig te zoeken zal hebben.
Plaats reactie