@Leo; en 10:25 vertrokken vanaf de camping, ik was nog bezig om mijn muziek in te stellen
@Ouwe Reus; slijtagesporen zijn van de balansasketting. Denk dat bijna iedereen die ingevreten sporen heeft.
Niks te zien wil niet zeggen niet beschadigd, het kan dat er schade is. Even de veren er af en dan voelen of ze nog echt super in de klep geleiders glijden en dan even er uit en op een bruggetje leggen om slingering te meten.
Futurist
PS ooit zo een afdruk op de zuigers van een Peugeot gezien waar later bleek dat het nooit mee 100% heeft gelopen.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
even vakantie genomen. Vanavond weer goesting om weer van voren af aan te beginnen. In recordtijd het blok eruit en op de werkbank, carter eraf, kop eraf. Nokkenas was weer versprongen... nu de inlaatkleppen getikt...
En dan ga je toch nadenken. Naks staat goed en heeft een Hessler veertje, nak is redelijk nieuw, nog geen duizend km gelopen. Toch staat de ketting niet snaarstrak.
Er zit een sr43 cilinder op, met een sr42 kop. Heb je daarvoor misschien andere geleiders, andere naks, andere nak voor nodig? Is een sr43 cilinder korter of zo?
Maar even een onorthodox besluit genomen. Ik heb de originele zuiger en cilinder gepakt. Die was wel wat beschadigd aan de binnenkant, maar hij liep er nog goed op. Die zitten er nu op. De ketting zit nu wel strakker. Kunnen ook de tandwielen versleten zijn? Daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over.
Cilinder en kop zitten weer vast, kleppendeksel zit handvast, carter zit erop. Het is nu 12 uur geweest en morgen weer werken. In de loop van de week maak ik het af. Hopelijk rijdt hij dit weekend weer. De europoort rit wilde ik toch al op de Yamaha doen. Komt die ook weer eens buiten.
Eerste gedachte: ms is die oude cilinder idd wat hoger, zodat de afstand NA-krukas groter is en de NAK strakker gemonteerd kan worden.
Tweede gedachte: zit het NAK veertje wel goed gemonteerd, kan zijn dat je een extra winding moet pakken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.