Interesse peiling DRBIG meeting 2016
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ik ben ook probleemloos thuisgekomen
Hij start na het tanken weer op de gebruikelijke net niet, toch wel manier.
En scheurde van 0 tot 100 in 3 minuten, maar met een topsnelheid van wel 105 echte kilometers per uur naar huis.
Wat op noppen dan ook weer niet echt storend is
Ondanks alles veel en veel plezier.
Dank aan het organiserend ongeregelde zootje en de catering van de chapter nimwegen, en de gezelligheid van de "club" leden.
Hij start na het tanken weer op de gebruikelijke net niet, toch wel manier.
En scheurde van 0 tot 100 in 3 minuten, maar met een topsnelheid van wel 105 echte kilometers per uur naar huis.
Wat op noppen dan ook weer niet echt storend is
Ondanks alles veel en veel plezier.
Dank aan het organiserend ongeregelde zootje en de catering van de chapter nimwegen, en de gezelligheid van de "club" leden.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Munne maat noar beneje ant helpe of nie dan jongheLeo schreef: Jazekers wel !
Alleen wat je nou precies aant doen was ..............
Anders had ie er nau nog gestoan den'k
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Mijn Brabants is niet zo goed, maar voor dit weekend is 'keigezellig' wel een hele goede samenvatting Bedankt allemaal voor de gezelligheid, de catering van Onne en Hans en vooral de enorm veel tips en geduld!
Leo en de rest van het uitvoerend comité: grote klasse! We hebben op waardige wijze het 12,5 jaar gevierd met twee kapotte biggen
Onne bedankt voor de catering. De rest, bedankt voor het gezelschap.
Excuus voor een wat langer bezoek aan de zorgboerderij dan wat de bedoeling was. Ik vond het tof dat jullie zonder zeuren zo lang zijn gebleven. Dank ook voor de technische ondersteuning. De big komt morgen pas thuis. Ik heb nog de pest in mijn lijf...
OJ
Onne bedankt voor de catering. De rest, bedankt voor het gezelschap.
Excuus voor een wat langer bezoek aan de zorgboerderij dan wat de bedoeling was. Ik vond het tof dat jullie zonder zeuren zo lang zijn gebleven. Dank ook voor de technische ondersteuning. De big komt morgen pas thuis. Ik heb nog de pest in mijn lijf...
OJ
We vonden het allen leuk om te doen dus graag gedaan.DR-Big schreef: Leo en de rest van het uitvoerend comité: grote klasse!
Echt Bizar met een grote B dat sommigge tradities in ere gehouden zijn op deze meeting.DR-Big schreef: We hebben op waardige wijze het 12,5 jaar gevierd met twee kapotte biggen
Er moest gesleuteld worden en ritten worden nooit uitgereden
Onne voor al uw feesten en partijen incl sleepdienst.DR-Big schreef:Onne bedankt voor de catering.
Is er altijd als eerste en doet het licht uit na afloop.
Ook namens de orga dank Onne !
Samen uit samen thuis is het motto voor de brabogroep en die hebben we in ere gehouden.DR-Big schreef:Excuus voor een wat langer bezoek aan de zorgboerderij dan wat de bedoeling was. Ik vond het tof dat jullie zonder zeuren zo lang zijn gebleven.
En we hebben lol voor 10 gehad op het terras met omroep max die ging boerengolven , de 2 zussen die Onne uitnodigde voor een tentverkenning , de zorgkids , whiskey de hond , de loslopende chickies , alle voorbijgangers , selfies + nog een goeie pornofilm gezien waar Joebar2dakar in mee speelde dus wat willen we nog meer.
En wat er niet was verzinnen we er wel bij op de volgende meeting.
Dat gevoel hadden we al ja.DR-Big schreef: Ik heb nog de pest in mijn lijf...
Hopenlijk krijg je het euvel snel gevonden en zien we je snel terug op een ritje of als orga van de ardennen / Eifel 1e BIGclub vergadering allertijden
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: zo mei 30, 2010 22:49
- Locatie: Nijmegen
Iedereen bedankt voor het gezellige weekend
en de orga helemaal goed leuke camping en mooie ritten
en veel
en de orga helemaal goed leuke camping en mooie ritten
en veel
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hey allemaal,
het was en super gezellig weekend wir vuul gelachen en gesleuteld .
Kheb in ieder geval zwarte klauwe gehad.
Allemaal bedankt.
Foto's volgen nog. Moet eerst ut rolletje laten ontwikkelen.
het was en super gezellig weekend wir vuul gelachen en gesleuteld .
Kheb in ieder geval zwarte klauwe gehad.
Allemaal bedankt.
Foto's volgen nog. Moet eerst ut rolletje laten ontwikkelen.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Leo, wa wilde gij hier mee zegge?Leo schreef:Dat we geen onschuldige burgers beschuldigen even een kleine nuance aangebracht in de fotoEdwin schreef: Ook nog een foto genomen van een vaste bewoner daar
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
de Big is weer thuis.
OJ
Ik heb geen idee van een planning. Ik ga eerst maar eens kijken of de nokkenasketting er nog wel op zit en de timing nog klopt. Daarna andere bobines en bougies proberen, carburateurs met perslucht doorblazen. Dat soort dingen maar eens doen. Ik heb eigenlijk geen idee
OJ
OJ
Wat deed ie wel/niet?DR-Big schreef:Ik heb geen idee van een planning. Ik ga eerst maar eens kijken of de nokkenasketting er nog wel op zit en de timing nog klopt. Daarna andere bobines en bougies proberen, carburateurs met perslucht doorblazen. Dat soort dingen maar eens doen. Ik heb eigenlijk geen idee
OJ
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Komt het wel eens voor dat een Big bij het uitzetten en met een slechte NAKS een tandje wil verspringen? Zo niet, dan zou je misschien toch ook naar de pulsgever kunnen kijken. Motor even op zijn kant en de het dynamodeksel open. Wie weet is die vervuilt ofzo?DR-Big schreef:Ik heb geen idee van een planning. Ik ga eerst maar eens kijken of de nokkenasketting er nog wel op zit en de timing nog klopt. Daarna andere bobines en bougies proberen, carburateurs met perslucht doorblazen. Dat soort dingen maar eens doen. Ik heb eigenlijk geen idee
OJ
Succes met zoeken, dit zal geen gemakkelijke zijn!
OJ, de BIG is weer thuis. Hebbie gelijk een fatsoenlijke leenauto erbij gekregen
Maar zonder gekheid, kan je beschrijven welke storing je hebt?
Maar zonder gekheid, kan je beschrijven welke storing je hebt?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Nader onderzoek gedaan:
- bougies vonken, zeker in het donker goed te zien
- kleppen bewegen (NAK dus niet gebroken of zo)
- carburateurs hebben benzine (ik heb de carbs uit elkaar gehad en doorgeblazen, maar op de zorgboerderij concludeerden we al dat de carbs benzine hebben)
De bougies worden alleen niet nat. Je ruikt ook geen benzine als je start zonder bougie uit het bougiegat. Mijn conclusie: er wordt vanuit de carbs geen benzine aangezogen.
Vreemde verschijnselen: als je je hand achterop de uitlaat houdt, voel dat er lucht naar binnen wordt gezogen. Als je je hand op de achterkant van de carbs houdt, voel je dat er lucht naar buiten wordt geblazen... Uhhhh. Is de nak zo versprongen dat de werking van de kleppen totaal is omgekeerd??? Kan dat? Dat moet je toch gehoord hebben. Temeer daar hij het heel even deed toen ik hem startte. Daarna alleen nooit meer. Ik heb geen vreemde geluiden gehoord.
Ik had nu geen zin meer om het dynamodeksel eraf te halen en het kleppendeksel te verwijderen om te kijken of de NA nog op tijd staat. Dat doe ik morgen.
Laat uw technische kennis maar komen!
OJ
- bougies vonken, zeker in het donker goed te zien
- kleppen bewegen (NAK dus niet gebroken of zo)
- carburateurs hebben benzine (ik heb de carbs uit elkaar gehad en doorgeblazen, maar op de zorgboerderij concludeerden we al dat de carbs benzine hebben)
De bougies worden alleen niet nat. Je ruikt ook geen benzine als je start zonder bougie uit het bougiegat. Mijn conclusie: er wordt vanuit de carbs geen benzine aangezogen.
Vreemde verschijnselen: als je je hand achterop de uitlaat houdt, voel dat er lucht naar binnen wordt gezogen. Als je je hand op de achterkant van de carbs houdt, voel je dat er lucht naar buiten wordt geblazen... Uhhhh. Is de nak zo versprongen dat de werking van de kleppen totaal is omgekeerd??? Kan dat? Dat moet je toch gehoord hebben. Temeer daar hij het heel even deed toen ik hem startte. Daarna alleen nooit meer. Ik heb geen vreemde geluiden gehoord.
Ik had nu geen zin meer om het dynamodeksel eraf te halen en het kleppendeksel te verwijderen om te kijken of de NA nog op tijd staat. Dat doe ik morgen.
Laat uw technische kennis maar komen!
OJ
Zoektocht op Inet op zelfde probleem :DR-Big schreef: Laat uw posting maar komen!
OJ
Als ik het zo lees dan zou het denk ik goed kunnen dat er uitlaatklep(pen) niet meer (goed) sluiten waardoor er via de uitlaat, net als via de inlaatklep, lucht wordt ingezogen bij vullen van de cilinder.
Dat verklaart ook het moeilijke aanslaan. Hoe dat kan terwijl je daarvoor wel goed kon starten, zou ik zo snel niet weten.
Eens met Leo. Als de uitlaat zou worden gebruikt als aanzuigcircuit, dan zou ik zeker de uitlaatkleppen eens nader onderzoeken. Hoeveel klepspeling heb je momenteel op die dingen? Kan het vervolgens niet verklaren dat de carbs worden gebruikt als "uitlaat", want dat zou weer kunnen betekenen dat de uitlaatklappen wel sluiten en de inlaatkleppen open blijven staan .
1. inlaatslag 2. compressieslag 3. arbeidsslag 4. uitlaatslag Bron: Wiki
Al met al zit dus nix anders op dan dat je de nokkenastiming en NAKS naloopt.
1. inlaatslag 2. compressieslag 3. arbeidsslag 4. uitlaatslag Bron: Wiki
Al met al zit dus nix anders op dan dat je de nokkenastiming en NAKS naloopt.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Dit zijn de standaard verschijnselen van "niet op tijd" staan.
futurist
PS met waarschijnlijk het geluk dat ie naar "de goede" kant is versprongen zodat de kleppen recht zijn gebleven.
futurist
PS met waarschijnlijk het geluk dat ie naar "de goede" kant is versprongen zodat de kleppen recht zijn gebleven.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je startmotor makkelijk rond gaat dan blijft er wat open staan.. en dan voel je die vreemde luchtverplaatsingen.
Als dat zo is dan zijn er verschillende mogelijke oorzaken, ik heb een gebroken balansasketting gehad maar dat was een stevige kloink tijdens het rijden en toen niks meer.
Zou eerst maar ff een klepstel-deksel los schoeven en kijken of de tuimelaars bewegen, zo ja kijken of de timing klopt, zo niet ff de rotordeksel los om te kijken hoe de kettingen er bij hangen.
Klopt dat allemaal dan maar rammelbak's advies volgen en de pulsgever controleren.
En dat je geen benzine ruikt kan wel kloppen, tenzij je de motor verzuipt zal je niet snel wat ruiken.
Als dat zo is dan zijn er verschillende mogelijke oorzaken, ik heb een gebroken balansasketting gehad maar dat was een stevige kloink tijdens het rijden en toen niks meer.
Zou eerst maar ff een klepstel-deksel los schoeven en kijken of de tuimelaars bewegen, zo ja kijken of de timing klopt, zo niet ff de rotordeksel los om te kijken hoe de kettingen er bij hangen.
Klopt dat allemaal dan maar rammelbak's advies volgen en de pulsgever controleren.
En dat je geen benzine ruikt kan wel kloppen, tenzij je de motor verzuipt zal je niet snel wat ruiken.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Als ik zo Bert zijn verhaal leest, dan zou het zo maar kromme kleppen kunnen zijn.
Mogelijk een verklaring voor de droge bougie's ondanks het vele starten?Als een zuiger in de een afgesloten ruimte met een bepaald volume lucht naar beneden beweegt, wordt het volume boven de zuiger groter, er komt niet meer lucht in dus de luchtmoleculen worden verder uit elkaar getrokken waardoor de druk lager wordt.
Openen we nu deze ruimte (cilinder) dan zal de hogere buitenluchtdruk naar binnen stromen totdat de druk in de cilinder gelijk is aan de buitenluchtdruk.
Assumption is the mother of all fuck ups