BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

Thoran schreef:"Standaard" Yuasa Big Accu's hebben 12Ah toch?
Yuasa YTX14-BS geeft idd 12 Ah volgens http://www.mlmparts.com/media/pdf/yuasa ... s_2014.pdf
Kosten ook een kwak minder. Waar het mij om ging bij Motobatt is de power bij het starten daar ik misschien overstap op de grote emmer.
Ouwe Reus

Leo schreef: daar ik misschien overstap op de grote emmer.
Hele glote emmel
Hele glote emmel
WP_20150404.jpg (46.78 KiB) 2124 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Vandaag vanwege het heerlijke paasweer :? lekker de skuur ingedoken en verder geknutseld.

Blok vast gezet en de carbs ertussen geprobeerd te mikken. Hoe moeilijk kan het zijn niet ?

Na een tijdje vechten toch eens de fiches van de BIG gecheckt over alle jaren heen want mijn rubbers had ik verslepen en ik had deze gekregen maar de inlaatrubbers zijn over alle jaren heen hetzelfde geweest. Toen het WPHB er nog maar eens bij gepakt :
RTFM.jpg
Lezen is ook een vak :oops: :oops:
RTFM 2.jpg
Erg leerzaam zo`n project :evil:

Verders niet veel meer gedaan dan de luchtfilter op de achterkant van de carb gevochten en de accubak vastgezet want andere brommer moest gecheckt worden waarom die te arm loopt maar twas een leukere dag dan over de meubelboulevard / autodealers / ikea heen te struinen met de fam. :D
thumper

Stond wel een hele groep noppen bij de vetschuur.
Daar was Leo dus niet bij ?
Leo

thumper schreef:Stond wel een hele groep noppen bij de vetschuur.
Daar was Leo dus niet bij ?
Nope. Wij waren gisteren al wezen spelen.
IMG-20150405-WA0014.jpg
joebar2dakar

Wenne gek mee dieje bril op :shock:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Leo

Omdat de SR43 geen keievanger heeft en de binnenveer nog heel goed is voor zijn leeftijd en de progressieve buitenveer hagelnieuw is vanavond de tip uitgevoerd om hem in te pakken in een binnenband ( 19 inch voor de nieuwsgierige ) en beide kanten een tyrep erop.
IMG_20150407_190232.jpg
IMG_20150407_191052.jpg
IMG_20150407_192038.jpg
Vraag 1 : slimme zet vind u ?
Eerste opmerking om de onderkant van het condoom open te laten is namelijk al binnen via whatsapp

Verder steken we iedere vrije minuut in het afbouwen en we zijn inmiddels zover
IMG_20150407_201309.jpg
Vraag 2 : Ik heb geen originele kettingrollen meer een heb de tip van Mr. Z van skateboardwieltjes overgenomen.
Ik weet niet wat de doorsnede de OEM kettingrollen is maar die van de wieltjes is 5 cm in doorsnede en het lijkt alsof de ketting erg weinig ruimte heeft om zijn weg te vinden naar het voortandwiel . Kan iemand even zijn kettingrol meten aan de bovenzijde ?
dhc6

Zelfde maat als de onderste.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo

dhc6 schreef:Zelfde maat als de onderste.
R
OK. Das bij mij ook dus ik ben al halverwege. Nu de maat nog doorkrijgen
Edwin
Contacteer:

Beetje lastig in het donker, maar even zo metend kom ik denk ik eerder op een diameter van 4cm. Zie trouwens aardig wat AcTiOn spullekes :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo

Edwin schreef:Beetje lastig in het donker, maar even zo metend kom ik denk ik eerder op een diameter van 4cm.
THX ! That means dat de ketting een halve cm tot 1 cm ? minder speling heeft aan de bovenkant om te klappperen richting het voortandwiel tov een zachtere OEM ketting rol
WIe denkt dat dit kwaad kan ?
Edwin schreef: Zie trouwens aardig wat AcTiOn spullekes :lol:
:lol: Alles behalve de olie heb ik van je gekopieerd 8) en het werkt perfect voor mij.
De olie van de action durf ik niet aan
Leo

keb even bij Stefan gespiekt voor de bovenste geleider en ik denk dat die ook dezelfde afmeting heeft
KettenrollenersatzOben.jpg
futurist

Ik vind die sok om de schokbrekers een goed idee maar hoe zit het met vocht onder die zeker luchtdichte sok. Als het vocht verdampt dan stijgt het op en dus denk ik dat de shock en ook maar roestig van gaat worden en voor de zuigerstang lijkt het me helemaal niet goed. Ik heb altijd gezorgd voor zo een extra spatlap maar vind jou idee ook erg goed maar ik ga eens over ander materiaal na denken.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Het is niet mijn idee maar ik vond het ook een hele goeie tip.
Inmiddels krijg ik van meerdere kanten de opmerking om of het 100% dicht te houden ( wat me onmogelijk lijkt ) of voor de zekerheid de onderkant open te houden en das eigenlijk wat jij ook zegt.

De firma öhlins maakt neopreen beschermers voor de achtershock heb ik inmiddels gevonden en die lijken met klitteband onder en boven te sluiten en dat is niet 100% dicht en zo kan wat er niet hoort altijd eruit aan de onderzijde .
futurist

Idd het gaat niet alleen om bagger, modder en spatwater. Vooral gewone condens en vochtige lucht wat er continu onder gaat zitten is volgens mij veel erger/slechter als dat spatwater.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran

Zou een paar gaatjes bovenin prikken niet het grootste gedeelte van de condensproblemen oplossen?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo

Thoran schreef:Zou een paar gaatjes bovenin prikken niet het grootste gedeelte van de condensproblemen oplossen?
Ik vertoef graag in deze omgeving en ik denk dat ik dan een zwembad creeer in de beschermer

Afbeelding
Leo

ohlins-shock-absorber-covers-1024x523.jpg
Leo

update

Ik heb de onderkant van de achterveer beschermer open gesneden zodat zeker alles eruit kan.
Aandrijfketting visje is weer gevonden nadat i uit mijn klauwen viel en lange tijd nergens te vinden was :evil:
Vanavond besloten om niet verder te gaan met de project tank. Wat overbleef was bij benadering een tank van 5 liter inhoud en nog een paar dagen werk om hem in de vorm te krijgen zoals ik hem wilde.
Het blok zit weer een stukje verder in mekaar en binnenkort gaan we de olie rondpomp check doen en als die OK is gaan we hem starten.

Vraag : heeft iemand een idee voor een klein benzinetankje waar ik mee kan proefstarten / rondje kan rijden
Thoran

Leo schreef:
Vraag : heeft iemand een idee voor een klein benzinetankje waar ik mee kan proefstarten / rondje kan rijden
Grote colafles?

Bij de motorclub gebruiken we zoiets: http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=10297 (werkt niet op mijn BIG vanwege de snelsluiters :roll: )
Ducati 748 & DR BIG
Leo

Thoran schreef:
Bij de motorclub gebruiken we zoiets
THX ! Ik zet hem in het rijtje gegadigden ( kan deze aan het stuur hangen als ik er een rondje mee ga doen ? )
futurist

ik heb zo een zelfde voor oa proefrijden maar ook proefdraaien en synchroon stellen van meer cilinder blokken met de kwik kolom

futurist

PS en misschien gaan ze overmorgen zo"n fles er aan hangen om het bloed rond te pompen als ze aan mij gaan sleutelen :shock:
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo

Tussen de verplichte figuren en een feesje op het stadhuisplein van ehv toch nog wat stappen gemaakt.

Allereerst olie bijgevuld en een nachtje gewacht of i ergens lekte ( bij de nieuwe zijkappakkingen )
199.jpg
Dat was zo maar ik kon het lek niet vinden dus moet het maar proefondervindelijk ontdekken tijdens het rijden waar het lekt.

Toen de BIG op bokje gezet, olie in bakje van de NA spuiten, bougies eruit , 5e versnelling, olie leidingen lichtjes met de hand aandraaien tot net voor het blok zodat ze olie lekken en draaien met het achterwiel om de olie rond te pompen.

Allereerst zien we de olie onderaan bij het begin van de olieslang lekken en dan de boutjes aandraaien en vervolgens zien we het boven bij de kop lekken en dan ook daar de boutjes aandraaien en nu weten we dat 100% zeker dat de olie rondgepompt wordt.
198.jpg
Nu had ik al veel verder kunnen zijn als ik de juiste benzineleiding had gekocht en het werkplaats tankje al binnen was geweest maar goede dingen hebben tijd nodig zeggen we hier...........
Leo

werkplaatstankje gevonden bij een scooterzaak en vandaag binnen.
Werkplaats benzinetank b.jpg
Werkplaats benzinetank.jpg
Helaas ga ik het niet meer halen om rijdend op het project de BIGmeeting te doen maar we zijn erg close bij de eerste meters
Thoran

Leo schreef:
Helaas ga ik het niet meer halen om rijdend op het project de BIGmeeting te doen maar we zijn erg close bij de eerste meters
Jawel joh, wie heeft er nou slaap nodig? :P
Ducati 748 & DR BIG
Plaats reactie