BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ok, we gaan lekker door.

Volgende vraag: de nak is ver binnen de limiet volgens het boek maar als we het vliegwiel spot on zetten zie ik dit bij de na tekens.
kweenie.jpg
Moek me ergens ongerust over maken of moet ik een ruime marge aanhouden met "horizontaal"
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

de antrapper schreef:Cylinder en pet bijten elkaar niet, als je kop zou laten vlakken , hebben ze ook niks met elkaar,
nieuwe pakking doet de rest.
Moet de cilinderkop en de kleppendeksel niet een setje vormen aangezien deze dezelfde NA ondersteunen?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Het zal toch niet zo zijn dat als je kop stuk is, je ook een nieuwe cylinder moet kopen, ze worden onafhankelijk van elkaar gegoten.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik had een reactie gestuurd die blijkbaar uit de Eifel (weekendje met mijn schat) niet is aangekomen.
De strekking was;
Je hebt nu iets aan de "buitenkant" vast gedraaid terwijl je aan de binnekant nog iets moest vastdraaien. Daardoor sluit je spanning op. Ook maak je een "plooitje" in de pakking. Vastdraaien, kop, kleppendeksel enz enz gaat altijd van binnen naar buiten. In tfm staat ook vastdraaien in omgekeerde volgorde als los draaien en dan staat die bout er echt wel bij. Dit voor de mensen die bovenstaand princiepe niet als parate kennis hanteren. Ik zou zeggen even lossen en daarna met hetzelfde koppel als je hebt gebruikt weer vast (je hebt de pakking al met zoveel plat gedrukt) dus niet met het lagere koppel vast draaien.
Dit soort kleine foutjes zijn vaak de oorzaak van later niet te begrijpen kleine probleempjes als olie lekkage van een voet pakking.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Ben het helemaal eens met futurist als je nog niets vast geschroefd hebt,nu alles echter al vast zit compleet met kit ga je afwegingen maken,vandaar mijn advies doorgaan.
Als later echter zal blijken dat je wat lekkage krijgt (denk het niet) in de winter even los gooien (zie het maar als een "leerleosleutelentraject"),en de boel met nieuwe kit en pakking er tussen en in de juiste volgorde weer vast zetten.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Bert55 schreef:nu alles echter al vast zit compleet met kit
Leo schreef: En toen vergeten dat er nog vloeibare pakking gekocht moest worden :oops: :oops: :oops:
kweenie.jpg
Samengevat: de deksel ligt er nog los op en ik heb vandaag lekker in de zon gelegen voor de vitamine D op te doen
Ik kan nog steeds de imbus lossen en opnieuw vastdraaien als gullie daar beter van slaapt :lol:
En zo ja, met hoeveel NM moet dat dan nu ? ( nadat i al met 20 is vastgezet voordat de kop op NM is gezet ? )
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

20
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Zie eerdere reactie.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

-bouten van de kop en cilinder worden altijd droog gemonteerd tenzij anders aangegeven, loctite word bijna nooit gebruikt..
-laat hem nu maar zitten..

- cilinderkop en zn deksel horen bij elkaar.. niet de kop en de cilinder..

-je nokkenas staat goed zo, bij twijfel met je vinger de ketting op spanning drukken waar de NAKS ook tegen de ketting zou drukken..

-monteer de cilinderkopdeksel met de nokkenas nokken naar beneden zo dat ze niet tegen de tuimelaars drukken als je de kop monteert

-vergeet niet vloeibare pakking te kopen als je die nodig gaat hebben :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Kleppen deksel MOET met Suzuki bond. Dus een goede sliconen. En heel dun en spaarzaam gebruiken zodat je niet ongewild de nokkenas lagerspeling te groot wordt.
Zeer belangrijk is schone schroefdraad van de kleppendeksel boutjes en de juiste volgorde en moment.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ach victor Reinz Reinzosil siliconen sealing compound is ook prima, wij klein verbruikers kunnen beter de tube nemen, de spuitbus verstopt sneller..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Je hebt gelijk hoor Zappa. Ik gebruik dezelfde. Suzuki bond is veel te duur en droogt te veel uit. Maar ik vind het wel belangrijk dat het een echt merk is, er is veel goedkope shit te koop die lang niet aan de verwachting voldoet.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

De blauwe :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

En ik maar denken dat ik met zwart goed zat…….
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

licht uit
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Vandaag de tsjechische immi keerring op de kruksas ( met 2 groeven aan de binnenkant ) vervangen door een OEM keerring met 1 groef aan de binnenkant.
pies of cake.
keerring A.jpg
Toen overmoedig geworden en meteen doorgegaan voor hetzelfde werkje bij een andere soes en ............. kruiskop zit ramvast :evil:
keerring B.jpg


klappen met hamer terwijl met ruwe handschoen aan aan de schroevendraaier wordt gedraaid werkt niet
palletje wegtikken werkt niet

Iemand nog wat meer tips ?
( wedden dat er weer een randdebiel met rode locktide achter zit :evil: )
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

meppen met een echte slag schroevendraaer
deksel warm maken met fohn, alu zet meer uit dan ijzer van de bout
echt scherp beiteltje op de rand van de kop van de bout tikken (in de goeie richting
een ander laten op knappen
nooit meer aan Soezen werken......
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: (in de goeie richting )
:lol: :lol: :lol: Je kent me zie ik

THX voor de tips !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

met de kiezentrekker aan de slag? en als dat niet lukt in de oven leggen met eerst 100 graden en evt warmer en dan met de kiezentrekker aan de slag
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Electrische slagmoersleutel...rakketakketak....los
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Met genoeg geweld komt ie er zeker uit, nadeel kan zijn dat t schroefdraad mee komt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Hey mannen, vanavond genoeg toetje vla-flip gehad, wordt er een beetje misselijk van........................
hahahaha, lang niet zo actief geweest die vla-flip, komt een deadline aan zeker.

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ik ga ook voor het beiteltje, wel even doekje erom of dik vet om de splinter op te vangen.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef:hahahaha, lang niet zo actief geweest die vla-flip, komt een deadline aan zeker.Futurist
Da hedde gij goed gezien. Begin project moe te worden, wil rijden ipv sleutelen.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Edwin schreef:Electrische slagmoersleutel...rakketakketak....los
SMS.jpg
SMS.jpg (23.15 KiB) 1666 keer bekeken
Leo schreef:Begin project moe te worden, wil rijden ipv sleutelen.
Snap ik! Wat is de planning dat VlaFlip de weg op kan?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie