Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Gewoon meer gas geven dan zie je ook niet dat ze boos kijken
Krijg ook regelmatig leuke reacties als ik tijdig van t gas af ga, voor degene die ons dan "beloont" met een zuur gezicht komen we nog een keer langs maar dan full speed.
Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben in t Bos.
Krijg ook regelmatig leuke reacties als ik tijdig van t gas af ga, voor degene die ons dan "beloont" met een zuur gezicht komen we nog een keer langs maar dan full speed.
Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben in t Bos.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
is idd jammer dat we elkaar niet gezien hebben!
en was nu op het eerlijke pad, alles legaal, moet straks een man of 40 overheen zonder problemen en heb me zelf ook rustig gedragen, maar had op een gegeven moment wel zo een echtpaar met een natuur vrouwtje model dikke koe die me stil staand het boze oog gaf als een dode koe, toen kon ik me maar met moeite inhouden...
en was nu op het eerlijke pad, alles legaal, moet straks een man of 40 overheen zonder problemen en heb me zelf ook rustig gedragen, maar had op een gegeven moment wel zo een echtpaar met een natuur vrouwtje model dikke koe die me stil staand het boze oog gaf als een dode koe, toen kon ik me maar met moeite inhouden...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
@ dhc6 waar had je die verstopt..........
Toen wij bij je waren stond er nog nix in elkaar.......... ( is dat het frame en blok wat op je werkbank stond ??? )
Gaaf ding
Toen wij bij je waren stond er nog nix in elkaar.......... ( is dat het frame en blok wat op je werkbank stond ??? )
Gaaf ding
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Waar zit het knipperlicht relais van een Big 800? Knipperlicht blijft constant branden. Voorheen knipperde ze wel maar mij iets te snel
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Kijk eerst maar eens of je niet een lampje kaput hebtjohn ktm 33 schreef:Waar zit het knipperlicht relais van een Big 800? Knipperlicht blijft constant branden. Voorheen knipperde ze wel maar mij iets te snel
En anders zit het relais volgens mij achter het voorscherm/snavel
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Het onweer zorgde wel voor wat obstakels zodat we vaak moesten afstappen om de paden vrij te maken.
Vandaag wat kleine dingen verhelpen en later weer wat kms maken.
Gr
R&T
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gisteravond een prachtige beunoplossing laten maken voor mijn carterplug (nadat een vriend er een gat in geslepen had met de slijptol)
(Voor degenen die het niet kunnen zien: Twee gaatjes in de carterplug geboord, daar twee schroeven M4 doorheen, en met behulp daarvan een metalen plaatje er op gekit met de hardst plakkende rotzooi die we konden vinden)
Nu even laten uitharden en dan vanavond voor het eerst in maanden weer eens een rondje rijden
(Voor degenen die het niet kunnen zien: Twee gaatjes in de carterplug geboord, daar twee schroeven M4 doorheen, en met behulp daarvan een metalen plaatje er op gekit met de hardst plakkende rotzooi die we konden vinden)
Nu even laten uitharden en dan vanavond voor het eerst in maanden weer eens een rondje rijden
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Heb een soortgelijk truukje ook geprobeerd, maar bouten gaven de geest .
Heb zelfs met de gasbrander en kruipolie gespeeld. Hoop dat het bij jou wel lukt, anders wordt het tijd voor GEWELDig plan C
Heb zelfs met de gasbrander en kruipolie gespeeld. Hoop dat het bij jou wel lukt, anders wordt het tijd voor GEWELDig plan C
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zo lang ie het vanavond maar volhoudt :p ik neem een tube dirko en een rol ductape mee, dus thuis kom ik sowieso.Ouwe Reus schreef:Heb een soortgelijk truukje ook geprobeerd, maar bouten gaven de geest .
Heb zelfs met de gasbrander en kruipolie gespeeld. Hoop dat het bij jou wel lukt, anders wordt het tijd voor GEWELDig plan C
En als het goed is ligt er binnenkort bij de motoport een mooie shiny nieuwe inspectiedop
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
@ DHC 6 dat ziet er mooi uit,
Die heb je snel gebouwd
@ Leo, die 17'' achter biba is hier gewoon op voorraad, ( onderdelen bak van de GS ) dus mocht je m nodig hebben................
En wieleke ziet er skon uit kom binnenkort ouw werk bekijken, en jullie leeuw de stuipen op t lijf jagen
Die heb je snel gebouwd
@ Leo, die 17'' achter biba is hier gewoon op voorraad, ( onderdelen bak van de GS ) dus mocht je m nodig hebben................
En wieleke ziet er skon uit kom binnenkort ouw werk bekijken, en jullie leeuw de stuipen op t lijf jagen
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Samen met Ouwe Reus 3 blokken open getrokken en van 2 de balans- en nokkenasketingen vervangen, van 11 tot 18 bezig geweest.
In de mijne bijna nieuwe uit het 3e blokken in de zijne nieuwe , ging lekker makkelijk dankzij de elektrische slagmoersleutel.
jammer dat ik van Ouwe reus hoorde dat ie een natte laars kreeg door een lekkage ergens van de kop
Hoop dat t iets simpels is zoals de blokontluchtingsslang niet aangesloten..
In de mijne bijna nieuwe uit het 3e blokken in de zijne nieuwe , ging lekker makkelijk dankzij de elektrische slagmoersleutel.
jammer dat ik van Ouwe reus hoorde dat ie een natte laars kreeg door een lekkage ergens van de kop
Hoop dat t iets simpels is zoals de blokontluchtingsslang niet aangesloten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Keek erg op tegen vervangen van de balansasketting, maar achteraf fluitje van een cent. Zeker met goed gereedschap .zappa.suzuki schreef:Samen met Ouwe Reus 3 blokken open getrokken en van 2 de balans- en nokkenasketingen vervangen, van 11 tot 18 bezig geweest.
In de mijne bijna nieuwe uit het 3e blokken in de zijne nieuwe , ging lekker makkelijk dankzij de elektrische slagmoersleutel.
jammer dat ik van Ouwe reus hoorde dat ie een natte laars kreeg door een lekkage ergens van de kop
Hoop dat t iets simpels is zoals de blokontluchtingsslang niet aangesloten..
Kan mijn DR er weer even tegenaan (d8 ik). Was een leuk, relaxed en leerzaam dagje met prima weertje. THX Zappa.
Na de kettingwissel was het gewoon starten, maar toerental was toen 1000rpm, terwijl deze normaal 400rpm hoger was. Stationair toerental weer teruggesteld naar het oude niveau. Terugrijdend leek het wel of het blok niet helemaal lekker meer ademt: had het gevoel dat zowel carbs als demper last hadden van een "overdruk". Vreemd dat ik op een gegeven moment van het schakelpokie afgleed. Mijn BIG vond het kennelijk nodig om de ketting te smeren via mijn linkerlaars (goede nieuws: mijn Sidi's kraken niet meer ).
Motor viel totaal zelfs drie keer uit. Ben ff gestopt, en het leek tussen cilinderkop en klepdeksel te lekken, maar moest toch heeeeul rustig naar huis rijden en voortdurend de temperatuur van het blokkie in de gaten houden. Het is maar goed dat ik er dikke olie in heb gegooid
Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn .
Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Als het geklapper in de uitlaat inderdaad is veranderd vraag ik me serieus af of je niet toevallig je timing net een tand verkeerd hebt staan..Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn .
Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hoi CW. De klappen uit de ProDuro zijn kráchtiger, en merkt je vooral rijdend (meer rpm, meer overdruk?!). Geklapper van de uitlaat is dezelfde frequentie & regelmaat als voorheen, al lijkt het alsof er meer druk opstaat (grotere flow). Heb geen idee hoe de motor zou lopen als je een tandje zou verspringen, maar motor loopt nu helemaal niet slecht hoor. Wij hebben de nokkenas gemonteerd met de linker carterdeksel eraf, dus met het "pijltje" van het motorblok en het "rondje" van het vliegwiel, en daarbij de streepjes op de nokkenas parallel aan de cilinderkop, rekening houdend met de spanning op de nokkenasketting. Zoek nu vooral een verklaring voor die lekkage...als de ontluchting verstopt/ bekneld zou zijn, waar gaat de overdruk dan naartoe...is die groot genoeg om...CrazyWezel schreef:Als het geklapper in de uitlaat inderdaad is veranderd vraag ik me serieus af of je niet toevallig je timing net een tand verkeerd hebt staan..Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn .
Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Maar goed (ahum), ik heb nog een tijd/zin gehad het kreng uit elkaar te halen, dus weet ook nog niet helemaal zeker waar het lek precies zit
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja heb gekeken of je timing goed stond en dat stond ie.
Je hebt gezien hoe je de vloeibare pakking moest aan brengen dus als je een mooie aan een gesloten lijn hebt aangebracht zou de kop niet moeten lekken, onluchtingsslang afgeknepen kan en of onluchting tank en of carbs kan maar waar door ie olie lekt? raarrrrr
Je hebt gezien hoe je de vloeibare pakking moest aan brengen dus als je een mooie aan een gesloten lijn hebt aangebracht zou de kop niet moeten lekken, onluchtingsslang afgeknepen kan en of onluchting tank en of carbs kan maar waar door ie olie lekt? raarrrrr
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Zat een bout los van het kleppendeksel. Hoefde ook maar een klein beetje olie bij, zag er dus erger het dan werkelijk het geval was. Het blok schoongemaakt met remmenreiniger. BIG is ook ff door de wasstraat geweest, en het ging er heet aan toe (sorry, geen plaatjes....) Nu geen druppie meer te zien iig, ook niet na een heule stevige rit.zappa.suzuki schreef:Tja heb gekeken of je timing goed stond en dat stond ie.
Je hebt gezien hoe je de vloeibare pakking moest aan brengen dus als je een mooie aan een gesloten lijn hebt aangebracht zou de kop niet moeten lekken, onluchtingsslang afgeknepen kan en of onluchting tank en of carbs kan maar waar door ie olie lekt? raarrrrr
Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do aug 13, 2015 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik snap 'm even niet. In mijn optiek zie ik hier een win-win-situatie. Maar dat ligt vast een stuk complexer dan ik nu denk...Ouwe Reus schreef:Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Leo snapt de relatie met mijn exRammelbak schreef:Ik snap 'm even niet. In mijn optiek zie ik hier een win-win-situatie. Maar dat ligt vast een stuk complexer dan ik nu denk...Ouwe Reus schreef:Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja ken verder niemand die zn vrouw zn ex-vriendin noemt
Vroeg nog "zitten alle bouten vast?" ja "weet je t zeker" ja, pok "pas op je hoofd[voor de 36e keer] "
blij dat je t gevonden hebt en dat t snel opgelost is.
moet nog wel ff kwijt dat je kreng best wel mee valt, veel van je gedoe is gaan zitten in je eigen verbouwingen
en dat we je best gaan missen in de club als je straks op een BWM rondrijd
Vroeg nog "zitten alle bouten vast?" ja "weet je t zeker" ja, pok "pas op je hoofd[voor de 36e keer] "
blij dat je t gevonden hebt en dat t snel opgelost is.
moet nog wel ff kwijt dat je kreng best wel mee valt, veel van je gedoe is gaan zitten in je eigen verbouwingen
en dat we je best gaan missen in de club als je straks op een BWM rondrijd
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hey Zappa, jouw afdak is prima tegen de zon en de regen, maar ik ben wat verwend geraakt met mijn deurkozijnen van 2,20.....doet je lamp onder T afdak het nog, want ik heb een hard hoofd
Probleem van de druppende BIG was snel opgelost, morgen ga ik nog wel ff naar de sleutelclub om te stoeien met sproeiers, ben niet tevreden meer. Blijf er zodoende steeds aan prutsen. Op zich is er uiterlijk wel het een en ander aan verspijkerd, maar motorisch valt het allemaal erg mee hoor. Ik heb wel wat electriek aangebracht, maar de draadboom heb ik nergens verknipt en alles is netjes gezekerd (en de boel is zó weer helemaal standaard hoor ).
Jammer dat ik de pret bederf Zappa, maar als ik BIG-loos zou raken, dan nog blijf ik hier gewoon hangen hoor en BMW staat NIET op mijn lijstje . Ik ben mij wel wat aan het oriënteren op de stromtrooper fora, maar mijn hart gaat daar eerlijk gezegd nog niet harder van kloppen van een DeeeLletje.
Om nog eerlijker te zijn, mijn ex (lees: ex-verloofde en al ruim 10 jaar mijn vrouw) heeft een oude en opnieuw ontwakende liefde (?) haar zegen gegeven (wat een wereldwijf hè). Ze weet dat ik hier net veel aan KAN doen
Probleem van de druppende BIG was snel opgelost, morgen ga ik nog wel ff naar de sleutelclub om te stoeien met sproeiers, ben niet tevreden meer. Blijf er zodoende steeds aan prutsen. Op zich is er uiterlijk wel het een en ander aan verspijkerd, maar motorisch valt het allemaal erg mee hoor. Ik heb wel wat electriek aangebracht, maar de draadboom heb ik nergens verknipt en alles is netjes gezekerd (en de boel is zó weer helemaal standaard hoor ).
Jammer dat ik de pret bederf Zappa, maar als ik BIG-loos zou raken, dan nog blijf ik hier gewoon hangen hoor en BMW staat NIET op mijn lijstje . Ik ben mij wel wat aan het oriënteren op de stromtrooper fora, maar mijn hart gaat daar eerlijk gezegd nog niet harder van kloppen van een DeeeLletje.
Om nog eerlijker te zijn, mijn ex (lees: ex-verloofde en al ruim 10 jaar mijn vrouw) heeft een oude en opnieuw ontwakende liefde (?) haar zegen gegeven (wat een wereldwijf hè). Ze weet dat ik hier net veel aan KAN doen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.