Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Gewoon meer gas geven dan zie je ook niet dat ze boos kijken :evil:
Krijg ook regelmatig leuke reacties als ik tijdig van t gas af ga, voor degene die ons dan "beloont" met een zuur gezicht komen we nog een keer langs maar dan full speed.

Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben in t Bos.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

is idd jammer dat we elkaar niet gezien hebben!

en was nu op het eerlijke pad, alles legaal, moet straks een man of 40 overheen zonder problemen en heb me zelf ook rustig gedragen, maar had op een gegeven moment wel zo een echtpaar met een natuur vrouwtje model dikke koe die me stil staand het boze oog gaf als een dode koe, toen kon ik me maar met moeite inhouden... :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

825 kl.jpg
825 kl.jpg (165.89 KiB) 3008 keer bekeken
Bijna klaar op het achterlicht en kentekendrager na.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Zo! Dat ziet er goed uit. :shock:

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

AfbeeldingZiet er idd goed uit. Lekker strak kontje én krachtige uitstraling zou ik zeggen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
eRDeeWee
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 21:05
Locatie: Brasschaat

Hebbe Hebbe hebbe
Knap! Stoer!! Petje af!!!
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

@ dhc6 waar had je die verstopt.......... :shock:
Toen wij bij je waren stond er nog nix in elkaar.......... ( is dat het frame en blok wat op je werkbank stond ??? )
Gaaf ding :verliefd:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
john ktm 33
Berichten: 52
Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
Locatie: Poortugaal

Waar zit het knipperlicht relais van een Big 800? Knipperlicht blijft constant branden. Voorheen knipperde ze wel maar mij iets te snel :?
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

john ktm 33 schreef:Waar zit het knipperlicht relais van een Big 800? Knipperlicht blijft constant branden. Voorheen knipperde ze wel maar mij iets te snel :?
Kijk eerst maar eens of je niet een lampje kaput hebt ;)
En anders zit het relais volgens mij achter het voorscherm/snavel
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

aft 825sm.jpg
aft 825sm.jpg (125.23 KiB) 2945 keer bekeken
De eerste 100 km op Junior 825 zitten erop, loopt mooi. We moeten wel ook aan een instelbare CDI want boven de 4300 schelle pingel, sproeier bezetting is goed (bougiebeeld en uitlaatkleur). De standaard carbs rijden wel heel anders als je aan vlakschuif gewend bent, maar het voordeel is toch wel wat rustiger bij het optrekken. Rijwiel gedeelte is prima met HRT achterveer tot 90 kg en plus 30 mm bus in de voorpoten.

Het onweer zorgde wel voor wat obstakels zodat we vaak moesten afstappen om de paden vrij te maken.

Vandaag wat kleine dingen verhelpen en later weer wat kms maken.

Gr

R&T
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Gisteravond een prachtige beunoplossing laten maken voor mijn carterplug (nadat een vriend er een gat in geslepen had met de slijptol)

Afbeelding

Afbeelding

(Voor degenen die het niet kunnen zien: Twee gaatjes in de carterplug geboord, daar twee schroeven M4 doorheen, en met behulp daarvan een metalen plaatje er op gekit met de hardst plakkende rotzooi die we konden vinden)

Nu even laten uitharden en dan vanavond voor het eerst in maanden weer eens een rondje rijden :D
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Heb een soortgelijk truukje ook geprobeerd, maar bouten gaven de geest :o .
Heb zelfs met de gasbrander en kruipolie gespeeld. Hoop dat het bij jou wel lukt, anders wordt het tijd voor GEWELDig plan C
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Ouwe Reus schreef:Heb een soortgelijk truukje ook geprobeerd, maar bouten gaven de geest :o .
Heb zelfs met de gasbrander en kruipolie gespeeld. Hoop dat het bij jou wel lukt, anders wordt het tijd voor GEWELDig plan C
Zo lang ie het vanavond maar volhoudt :p ik neem een tube dirko en een rol ductape mee, dus thuis kom ik sowieso.

En als het goed is ligt er binnenkort bij de motoport een mooie shiny nieuwe inspectiedop
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Vannochtend ( overgang van werkgever dus daagjes opmaken ) noppenbandje op zandset voorwiel gepoft en lagers met keringen erin gemikt.
Biba voor achterwiel besteld dus volgt zsm.
IMGP7406.JPG
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

@ DHC 6 dat ziet er mooi uit,
Die heb je snel gebouwd :shock:

@ Leo, die 17'' achter biba is hier gewoon op voorraad, ( onderdelen bak van de GS ) dus mocht je m nodig hebben................
En wieleke ziet er skon uit kom binnenkort ouw werk bekijken, en jullie leeuw de stuipen op t lijf jagen :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Samen met Ouwe Reus 3 blokken open getrokken en van 2 de balans- en nokkenasketingen vervangen, van 11 tot 18 bezig geweest.
In de mijne bijna nieuwe uit het 3e blokken in de zijne nieuwe , ging lekker makkelijk dankzij de elektrische slagmoersleutel.

jammer dat ik van Ouwe reus hoorde dat ie een natte laars kreeg door een lekkage ergens van de kop :(

Hoop dat t iets simpels is zoals de blokontluchtingsslang niet aangesloten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:Samen met Ouwe Reus 3 blokken open getrokken en van 2 de balans- en nokkenasketingen vervangen, van 11 tot 18 bezig geweest.
In de mijne bijna nieuwe uit het 3e blokken in de zijne nieuwe , ging lekker makkelijk dankzij de elektrische slagmoersleutel.

jammer dat ik van Ouwe reus hoorde dat ie een natte laars kreeg door een lekkage ergens van de kop :(

Hoop dat t iets simpels is zoals de blokontluchtingsslang niet aangesloten..
Keek erg op tegen vervangen van de balansasketting, maar achteraf fluitje van een cent. Zeker met goed gereedschap :D.
Kan mijn DR er weer even tegenaan (d8 ik). Was een leuk, relaxed en leerzaam dagje met prima weertje. THX Zappa.

Na de kettingwissel was het gewoon starten, maar toerental was toen 1000rpm, terwijl deze normaal 400rpm hoger was. Stationair toerental weer teruggesteld naar het oude niveau. Terugrijdend leek het wel of het blok niet helemaal lekker meer ademt: had het gevoel dat zowel carbs als demper last hadden van een "overdruk". Vreemd dat ik op een gegeven moment van het schakelpokie afgleed. Mijn BIG vond het kennelijk nodig om de ketting te smeren via mijn linkerlaars (goede nieuws: mijn Sidi's kraken niet meer :lol: ).
Motor viel totaal zelfs drie keer uit. Ben ff gestopt, en het leek tussen cilinderkop en klepdeksel te lekken, maar moest toch heeeeul rustig naar huis rijden en voortdurend de temperatuur van het blokkie in de gaten houden. Het is maar goed dat ik er dikke olie in heb gegooid :wink:

Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn :?.

Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn :?.

Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Als het geklapper in de uitlaat inderdaad is veranderd vraag ik me serieus af of je niet toevallig je timing net een tand verkeerd hebt staan..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

CrazyWezel schreef:
Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn :?.

Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Als het geklapper in de uitlaat inderdaad is veranderd vraag ik me serieus af of je niet toevallig je timing net een tand verkeerd hebt staan..
Hoi CW. De klappen uit de ProDuro zijn kráchtiger, en merkt je vooral rijdend (meer rpm, meer overdruk?!). Geklapper van de uitlaat is dezelfde frequentie & regelmaat als voorheen, al lijkt het alsof er meer druk opstaat (grotere flow). Heb geen idee hoe de motor zou lopen als je een tandje zou verspringen, maar motor loopt nu helemaal niet slecht hoor. Wij hebben de nokkenas gemonteerd met de linker carterdeksel eraf, dus met het "pijltje" van het motorblok en het "rondje" van het vliegwiel, en daarbij de streepjes op de nokkenas parallel aan de cilinderkop, rekening houdend met de spanning op de nokkenasketting. Zoek nu vooral een verklaring voor die lekkage...als de ontluchting verstopt/ bekneld zou zijn, waar gaat de overdruk dan naartoe...is die groot genoeg om...

Maar goed (ahum), ik heb nog een tijd/zin gehad het kreng uit elkaar te halen, dus weet ook nog niet helemaal zeker waar het lek precies zit :cry:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tja heb gekeken of je timing goed stond en dat stond ie.
Je hebt gezien hoe je de vloeibare pakking moest aan brengen dus als je een mooie aan een gesloten lijn hebt aangebracht zou de kop niet moeten lekken, onluchtingsslang afgeknepen kan en of onluchting tank en of carbs kan maar waar door ie olie lekt? raarrrrr
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:Tja heb gekeken of je timing goed stond en dat stond ie.
Je hebt gezien hoe je de vloeibare pakking moest aan brengen dus als je een mooie aan een gesloten lijn hebt aangebracht zou de kop niet moeten lekken, onluchtingsslang afgeknepen kan en of onluchting tank en of carbs kan maar waar door ie olie lekt? raarrrrr
Zat een bout los van het kleppendeksel. Hoefde ook maar een klein beetje olie bij, zag er dus erger het dan werkelijk het geval was. Het blok schoongemaakt met remmenreiniger. BIG is ook ff door de wasstraat geweest, en het ging er heet aan toe (sorry, geen plaatjes....) Nu geen druppie meer te zien iig, ook niet na een heule stevige rit.

Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do aug 13, 2015 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Ouwe Reus schreef:Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Ik snap 'm even niet. In mijn optiek zie ik hier een win-win-situatie. Maar dat ligt vast een stuk complexer dan ik nu denk...
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Rammelbak schreef:
Ouwe Reus schreef:Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Ik snap 'm even niet. In mijn optiek zie ik hier een win-win-situatie. Maar dat ligt vast een stuk complexer dan ik nu denk...
Leo snapt de relatie met mijn ex :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tja ken verder niemand die zn vrouw zn ex-vriendin noemt :roll: :lol:

Vroeg nog "zitten alle bouten vast?" ja "weet je t zeker" ja, pok "pas op je hoofd[voor de 36e keer] " :lol: :lol: :lol:

blij dat je t gevonden hebt en dat t snel opgelost is.

moet nog wel ff kwijt dat je kreng best wel mee valt, veel van je gedoe is gaan zitten in je eigen verbouwingen :wink:
en dat we je best gaan missen in de club als je straks op een BWM rondrijd :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hey Zappa, jouw afdak is prima tegen de zon en de regen, maar ik ben wat verwend geraakt met mijn deurkozijnen van 2,20.....doet je lamp onder T afdak het nog, want ik heb een hard hoofd :lol:

Probleem van de druppende BIG was snel opgelost, morgen ga ik nog wel ff naar de sleutelclub om te stoeien met sproeiers, ben niet tevreden meer. Blijf er zodoende steeds aan prutsen. Op zich is er uiterlijk wel het een en ander aan verspijkerd, maar motorisch valt het allemaal erg mee hoor. Ik heb wel wat electriek aangebracht, maar de draadboom heb ik nergens verknipt en alles is netjes gezekerd (en de boel is zó weer helemaal standaard hoor :wink:).

Jammer dat ik de pret bederf Zappa, maar als ik BIG-loos zou raken, dan nog blijf ik hier gewoon hangen hoor en BMW staat NIET op mijn lijstje :slaan:. Ik ben mij wel wat aan het oriënteren op de stromtrooper fora, maar mijn hart gaat daar eerlijk gezegd nog niet harder van kloppen van een DeeeLletje.

Om nog eerlijker te zijn, mijn ex (lees: ex-verloofde en al ruim 10 jaar mijn vrouw) heeft een oude en opnieuw ontwakende liefde (?) haar zegen gegeven (wat een wereldwijf hè). Ze weet dat ik hier net veel aan KAN doen :scrambleup:
Yamaha_TDM900_2008_rhs.jpg
Yamaha_TDM900_2008_rhs.jpg (130.63 KiB) 2760 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie