![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Krijg ook regelmatig leuke reacties als ik tijdig van t gas af ga, voor degene die ons dan "beloont" met een zuur gezicht komen we nog een keer langs maar dan full speed.
Jammer dat ik je niet tegen gekomen ben in t Bos.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Kijk eerst maar eens of je niet een lampje kaput hebtjohn ktm 33 schreef:Waar zit het knipperlicht relais van een Big 800? Knipperlicht blijft constant branden. Voorheen knipperde ze wel maar mij iets te snel
Zo lang ie het vanavond maar volhoudt :p ik neem een tube dirko en een rol ductape mee, dus thuis kom ik sowieso.Ouwe Reus schreef:Heb een soortgelijk truukje ook geprobeerd, maar bouten gaven de geest.
Heb zelfs met de gasbrander en kruipolie gespeeld. Hoop dat het bij jou wel lukt, anders wordt het tijd voor GEWELDig plan C
Keek erg op tegen vervangen van de balansasketting, maar achteraf fluitje van een cent. Zeker met goed gereedschapzappa.suzuki schreef:Samen met Ouwe Reus 3 blokken open getrokken en van 2 de balans- en nokkenasketingen vervangen, van 11 tot 18 bezig geweest.
In de mijne bijna nieuwe uit het 3e blokken in de zijne nieuwe , ging lekker makkelijk dankzij de elektrische slagmoersleutel.
jammer dat ik van Ouwe reus hoorde dat ie een natte laars kreeg door een lekkage ergens van de kop![]()
Hoop dat t iets simpels is zoals de blokontluchtingsslang niet aangesloten..
Als het geklapper in de uitlaat inderdaad is veranderd vraag ik me serieus af of je niet toevallig je timing net een tand verkeerd hebt staan..Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn.
Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Hoi CW. De klappen uit de ProDuro zijn kráchtiger, en merkt je vooral rijdend (meer rpm, meer overdruk?!). Geklapper van de uitlaat is dezelfde frequentie & regelmaat als voorheen, al lijkt het alsof er meer druk opstaat (grotere flow). Heb geen idee hoe de motor zou lopen als je een tandje zou verspringen, maar motor loopt nu helemaal niet slecht hoor. Wij hebben de nokkenas gemonteerd met de linker carterdeksel eraf, dus met het "pijltje" van het motorblok en het "rondje" van het vliegwiel, en daarbij de streepjes op de nokkenas parallel aan de cilinderkop, rekening houdend met de spanning op de nokkenasketting. Zoek nu vooral een verklaring voor die lekkage...als de ontluchting verstopt/ bekneld zou zijn, waar gaat de overdruk dan naartoe...is die groot genoeg om...CrazyWezel schreef:Als het geklapper in de uitlaat inderdaad is veranderd vraag ik me serieus af of je niet toevallig je timing net een tand verkeerd hebt staan..Denk ik in eerste instantie aan een beknelde slang van de klepdekselontluchting, maar vind het "effect" voor mijn gevoel te groot (gevoel of blok verzuipt terwijl demper klinkt alsof ik mijn compressie heb verhoogd). Maar ik kan mij zo 1-2-3 nix anders bedenken, blok was/is verder "kerngezond" en blok zelf is stiller dan voorheen. Ach, als ik zin heb dan kijk ik vrijdag wel ff naar. Ik heb er wel de pest in, zeker omdat ik vrijdag hele andere plannen had. Maar ik weet 99% zeker dat het iets heel simpels moet zijn.
Hierbij is wederom bevestigd dat ik een echte haat-liefde verhouding heb met mijn DRRRRRRR.
Zat een bout los van het kleppendeksel. Hoefde ook maar een klein beetje olie bij, zag er dus erger het dan werkelijk het geval was. Het blok schoongemaakt met remmenreiniger. BIG is ook ff door de wasstraat geweest, en het ging er heet aan toe (sorry, geen plaatjes....) Nu geen druppie meer te zien iig, ook niet na een heule stevige rit.zappa.suzuki schreef:Tja heb gekeken of je timing goed stond en dat stond ie.
Je hebt gezien hoe je de vloeibare pakking moest aan brengen dus als je een mooie aan een gesloten lijn hebt aangebracht zou de kop niet moeten lekken, onluchtingsslang afgeknepen kan en of onluchting tank en of carbs kan maar waar door ie olie lekt? raarrrrr
Ik snap 'm even niet. In mijn optiek zie ik hier een win-win-situatie. Maar dat ligt vast een stuk complexer dan ik nu denk...Ouwe Reus schreef:Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....
Leo snapt de relatie met mijn exRammelbak schreef:Ik snap 'm even niet. In mijn optiek zie ik hier een win-win-situatie. Maar dat ligt vast een stuk complexer dan ik nu denk...Ouwe Reus schreef:Helaas staat mijn ex nu op het punt het huis te verlaten als ik de DR niet wegdoe ....