HELLUP !! Hoe buitenband van velg afkrijgen ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Shit hek weer wha gemist, dat had ik wel eens willen zien............
Leo in het zweet klinkt 't zelfde als een medicijn voor ouderdom
Gaan we vanavond nog verder met die band, dan breng ik de Web-cam uit de slaapkamer mee,
Leo in het zweet klinkt 't zelfde als een medicijn voor ouderdom
Gaan we vanavond nog verder met die band, dan breng ik de Web-cam uit de slaapkamer mee,
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Als jij toevallig een slijpschijfje hebt liggen voor een dremel met houdertje gaan wij vanavond lekker verder.joebar2dakar schreef: Gaan we vanavond nog verder ? , dan breng ik de Web-cam uit de slaapkamer mee,
Ik denk dat dat de makkelijkste manier is nu om die laatste draden los te krijgen.
Die euros van laten monteren bespaar ik me al vele jaren ( allemaal benzine geld ).Ouwe Reus schreef: maar ik hoop dat jij de band LAAT monteren, anders.....
Ik kijk niet op een paar trillingen en mocht het te gek worden doe ik een filmpje opzoeken van balanceren en ga ik dat proberen.
das nog een hartstikke goeie band man..................heb je geen garage in 't dorp die die band met bewhulp van een balkje er even af perst met zijn banden apparaat. Je mag nog blij zijn als je de velg niet beschadigd.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Is op de foto slecht te zien maar de band was alleen voor rechtdoor rijden gebruikt. Keiplat bovenop.
Dit wordt de crossvelg en hij moet ie nog door de poedercoat heen.
Vanavond komt de voltallige jostibent op de koffie en als we geen vooruitgang boeken ga ik er idd mee langs een autobedrijf int dorp
Dit wordt de crossvelg en hij moet ie nog door de poedercoat heen.
Vanavond komt de voltallige jostibent op de koffie en als we geen vooruitgang boeken ga ik er idd mee langs een autobedrijf int dorp
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Vers binnengekomen vandaag. Zal donderdag eens kijken of de oude hiervan ook zoveel problemen geeft
- Bijlagen
-
- Motorband.jpg (141.18 KiB) 2420 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! en meteen NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Zondag me een breuk staan slaan om de draadjes aan 1 kant los te krijgen en op een gegeven moment opgegeven.
Geeft die spgoesdakar vanavond nog 1 klap breek i de laatste drie draadjes en is i los aan 1 kant..............................
Dus hilariteit alom.
Nu we aan de binnenkant konden kijken kon je zien dat de band gewoon 1 met de velg was geworden alsof alu voortaan ook corrodeert met rubber
Spgoesdakar heeft toen de Edwin methode in 1 keer goed toegepast en hij had de andere kant binnen 5 minuten los.
Dit was het JA gedeelte.
Omdat het wiel de poedercoat ingaat moeten de lagers eruit.
Wat denk je ? ....................yep , lagers vastgelijmd. Het is toch niet te geloven
Ik heb het wiel meegegeven aan de deskundige voor verwijdering van de lagers op een profi manier
Zondag me een breuk staan slaan om de draadjes aan 1 kant los te krijgen en op een gegeven moment opgegeven.
Geeft die spgoesdakar vanavond nog 1 klap breek i de laatste drie draadjes en is i los aan 1 kant..............................
Dus hilariteit alom.
Nu we aan de binnenkant konden kijken kon je zien dat de band gewoon 1 met de velg was geworden alsof alu voortaan ook corrodeert met rubber
Spgoesdakar heeft toen de Edwin methode in 1 keer goed toegepast en hij had de andere kant binnen 5 minuten los.
Dit was het JA gedeelte.
Omdat het wiel de poedercoat ingaat moeten de lagers eruit.
Wat denk je ? ....................yep , lagers vastgelijmd. Het is toch niet te geloven
Ik heb het wiel meegegeven aan de deskundige voor verwijdering van de lagers op een profi manier
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Arme Leo...
Zou je de lagers niet laten zitten tot na t poedercoaten? Blijven de gaten mooi schoon..
Zou je de lagers niet laten zitten tot na t poedercoaten? Blijven de gaten mooi schoon..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dan staat de werkplaats/huis blauw van de rook van smeltend vet/stinkt als fish & chips,grote kans op brand en de lagers zijn dan zeker niet meer te gebruiken.
Geen goed plan,
R
Geen goed plan,
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Deze jostie`s zijn niet vandaag voor t eerst buiten `t tuinhek..........thumper schreef:Voor die lagers zal verwarmen wel helpen.
Gebruik zelf voor dat soort dingen de houtkachel.
Verwarmen hebben we gedaan maar ook dat gaat 'm niet worden, word plaatje lassen door SPgoesDakar
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Hoi Thumper,thumper schreef:Voor die lagers zal verwarmen wel helpen.
Gebruik zelf voor dat soort dingen de houtkachel.
Ik had zelf al geprobeerd ze los te maken maar dat was geen succes dus had ik gewacht tot er deskundigen waren die dagelijks dit soort zaken onderhanden hebben om hullie er eens naar te laten kijken. Hullie conclusie was: laspapparaat.
BTW; Je hebt PB over nog openstaande aanbieding van mij aan jullie
Mijn ervaring is dat (goed) verwarmen flink helpt.
Bv lagers in een carter vallen er zo uit/in. (weet je meteen waarom te heet worden slecht is).
Dat is met een lager die ergens in zit.
Zit ie ergens om las ik er een rups rondom.(of slijp ze door)
Maar meer wegen leiden naar Rome.
Ben zelf tegenwoordig ook allemaal excuses aan t verzinnen om te lassen
Heb laatst ook geprobeerd een lager vast te lijmen, jammer genoeg niet gelukt.
Wordt nu een nieuwe naaf ?
Pb terug !
Bv lagers in een carter vallen er zo uit/in. (weet je meteen waarom te heet worden slecht is).
Dat is met een lager die ergens in zit.
Zit ie ergens om las ik er een rups rondom.(of slijp ze door)
Maar meer wegen leiden naar Rome.
Ben zelf tegenwoordig ook allemaal excuses aan t verzinnen om te lassen
Heb laatst ook geprobeerd een lager vast te lijmen, jammer genoeg niet gelukt.
Wordt nu een nieuwe naaf ?
Pb terug !
Ik hoop ( bid ) van niet en heb het volste vertrouwen in de deskundige die het wiel mee naar huis/werk heeft genomen om er eens goed voor te gaan zitten.thumper schreef: Wordt nu een nieuwe naaf ? Pb terug !
Los zijn de naven zelden of niet aan te komen en op ebay gaan de achterwielen vanaf 75 euro ex verzend en ik heb steek dat geld liever in de revisatie van de cr500 voorvork die lekt en nieuw olie nodig heeft.
Check." ?" was tiepvoutje begrijp ik.thumper schreef:Bedoelde onze naaf.
Dat zuigt. Losse naven zijn zeldzaam 2e hands en als je r een vind meestal duur
Door een deskundige ja.thumper schreef:Voorvork is toch ook goed zelf te doen ? ?
OEM big voorvork zou ik nog durven met boek erlangs maar deze laat ik graag over aan iemand die het dagelijks doet en alle gereedschap bij de hand heeft.
Ik vertel hem erbij waar de vork onder staat en hij weet dan wat te doen.
Ik leef met je mee met het verliesthumper schreef: En wil je het c woord niet gebruiken ?
volgende 3 foto's??
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06