HELLUP !! Hoe buitenband van velg afkrijgen ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

Shit hek weer wha gemist, dat had ik wel eens willen zien............
Leo in het zweet :mrgreen: klinkt 't zelfde als een medicijn voor ouderdom :slaan:
Gaan we vanavond nog verder met die band, dan breng ik de Web-cam uit de slaapkamer mee, :oops:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

joebar2dakar schreef: Gaan we vanavond nog verder ? , dan breng ik de Web-cam uit de slaapkamer mee, :oops:
Als jij toevallig een slijpschijfje hebt liggen voor een dremel met houdertje gaan wij vanavond lekker verder.
Ik denk dat dat de makkelijkste manier is nu om die laatste draden los te krijgen.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

DR af gaat wel lukken met de slijpschijf, maar ik hoop dat jij de band LAAT monteren, anders.....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: maar ik hoop dat jij de band LAAT monteren, anders.....
Die euros van laten monteren bespaar ik me al vele jaren ( allemaal benzine geld ).
Ik kijk niet op een paar trillingen en mocht het te gek worden doe ik een filmpje opzoeken van balanceren en ga ik dat proberen.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

En met genoeg vulling in je zadel voel je die trillingen ook niet. :D

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hier mijn nieuwste project :schieten:
IMGP7344.JPG
IMGP7345.JPG
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Waarom wil je die band eraf hebben?
Profiel is (was) nog goed.

:toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

das nog een hartstikke goeie band man..................heb je geen garage in 't dorp die die band met bewhulp van een balkje er even af perst met zijn banden apparaat. Je mag nog blij zijn als je de velg niet beschadigd.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Is op de foto slecht te zien maar de band was alleen voor rechtdoor rijden gebruikt. Keiplat bovenop.
Dit wordt de crossvelg en hij moet ie nog door de poedercoat heen.
Vanavond komt de voltallige jostibent op de koffie en als we geen vooruitgang boeken ga ik er idd mee langs een autobedrijf int dorp
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vers binnengekomen vandaag. Zal donderdag eens kijken of de oude hiervan ook zoveel problemen geeft :D
Bijlagen
Motorband.jpg
Motorband.jpg (141.18 KiB) 2423 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! en meteen NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Zondag me een breuk staan slaan om de draadjes aan 1 kant los te krijgen en op een gegeven moment opgegeven.
Geeft die spgoesdakar vanavond nog 1 klap breek i de laatste drie draadjes en is i los aan 1 kant.............................. :|
Dus hilariteit alom. :oops:

Nu we aan de binnenkant konden kijken kon je zien dat de band gewoon 1 met de velg was geworden alsof alu voortaan ook corrodeert met rubber :shock:
Spgoesdakar heeft toen de Edwin methode in 1 keer goed toegepast en hij had de andere kant binnen 5 minuten los.
Dit was het JA gedeelte.

Omdat het wiel de poedercoat ingaat moeten de lagers eruit.
Wat denk je ? ....................yep , lagers vastgelijmd. Het is toch niet te geloven :(
Ik heb het wiel meegegeven aan de deskundige voor verwijdering van de lagers op een profi manier
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

De Wet van Murphy is eigenlijk de Wet van Leo :P
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

:lol: :lol: :lol:
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Arme Leo...

Zou je de lagers niet laten zitten tot na t poedercoaten? Blijven de gaten mooi schoon..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Dan staat de werkplaats/huis blauw van de rook van smeltend vet/stinkt als fish & chips,grote kans op brand en de lagers zijn dan zeker niet meer te gebruiken.

Geen goed plan,

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Voor die lagers zal verwarmen wel helpen.
Gebruik zelf voor dat soort dingen de houtkachel.
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

thumper schreef:Voor die lagers zal verwarmen wel helpen.
Gebruik zelf voor dat soort dingen de houtkachel.
Deze jostie`s zijn niet vandaag voor t eerst buiten `t tuinhek.......... :roll:
Verwarmen hebben we gedaan maar ook dat gaat 'm niet worden, word plaatje lassen door SPgoesDakar
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

thumper schreef:Voor die lagers zal verwarmen wel helpen.
Gebruik zelf voor dat soort dingen de houtkachel.
Hoi Thumper,

Ik had zelf al geprobeerd ze los te maken maar dat was geen succes dus had ik gewacht tot er deskundigen waren die dagelijks dit soort zaken onderhanden hebben om hullie er eens naar te laten kijken. Hullie conclusie was: laspapparaat. :shock:

BTW; Je hebt PB over nog openstaande aanbieding van mij aan jullie
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Mijn ervaring is dat (goed) verwarmen flink helpt.
Bv lagers in een carter vallen er zo uit/in. (weet je meteen waarom te heet worden slecht is).
Dat is met een lager die ergens in zit.
Zit ie ergens om las ik er een rups rondom.(of slijp ze door)
Maar meer wegen leiden naar Rome.
Ben zelf tegenwoordig ook allemaal excuses aan t verzinnen om te lassen :-)
Heb laatst ook geprobeerd een lager vast te lijmen, jammer genoeg niet gelukt.
Wordt nu een nieuwe naaf ?

Pb terug !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

thumper schreef: Wordt nu een nieuwe naaf ? Pb terug !
Ik hoop ( bid ) van niet en heb het volste vertrouwen in de deskundige die het wiel mee naar huis/werk heeft genomen om er eens goed voor te gaan zitten.

Los zijn de naven zelden of niet aan te komen en op ebay gaan de achterwielen vanaf 75 euro ex verzend en ik heb steek dat geld liever in de revisatie van de cr500 voorvork die lekt en nieuw olie nodig heeft.
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Bedoelde onze naaf.
Voorvork is toch ook goed zelf te doen ?
En wil je het c woord niet gebruiken ?
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

thumper schreef:Bedoelde onze naaf.
Check." ?" was tiepvoutje begrijp ik.
Dat zuigt. Losse naven zijn zeldzaam 2e hands en als je r een vind meestal duur

thumper schreef:Voorvork is toch ook goed zelf te doen ? ?
Door een deskundige ja.
OEM big voorvork zou ik nog durven met boek erlangs maar deze laat ik graag over aan iemand die het dagelijks doet en alle gereedschap bij de hand heeft.
Ik vertel hem erbij waar de vork onder staat en hij weet dan wat te doen.
thumper schreef: En wil je het c woord niet gebruiken ?
Ik leef met je mee met het verlies :cry:
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

Leo schreef: Vroeguh had ik daar een GS van 250KG voor met een zijpikkel
wasdadan ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

biggie schreef: wasdadan ?
Zie rode pijl
Zoiets.jpg
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

volgende 3 foto's??

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie