Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
tussen de accu's onderling gaan lopen (ben ik ook net 8er).
Door een verschil in inwendige weerstand, zouden er stroom Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tja, ik weet niet of dit ook van toepassing is als je even een accu nodig hebt voor een kort moment zoals het jumpstarten van je motor. Het plaatje dat je laat zien, lijkt meer betrekking te hebben op accupakketten zoals je in b.v. een elektrische vorkheftruck vindt. In zo'n situatie wordt er voor een langere tijd een bepaalde stroom gevraagd dat opgehoest moet worden door het hele pakket.
fabel, het is niet echt goed maar het duurt maar zo kort dat er geen schade op treed. Ik doe het overstarten overigens anders zodat de accu er niet "tussen" zit. startkabel + eerst op het boutje van de startmotor (rubbertje er af doen) + op de start accu, contact aan, - op de start accu en de - startkabel tegen de zijstandaard schakelaar. De motor gaat snel rond en zelfs als is ie verzopen is, door die snelheid is ie zo aan de gang, baart enige gewenning maar werkt fantastisch en overbelast de accu niet.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Daar kan ik wat mee. Ga ik toepassen, kan ik gelijk die "dikke" autoaccu gebruiken en hoef ik niet eerst de motoraccu langzaaaaam op te laden.futurist schreef:fabel, het is niet echt goed maar het duurt maar zo kort dat er geen schade op treed. Ik doe het overstarten overigens anders zodat de accu er niet "tussen" zit. startkabel + eerst op het boutje van de startmotor (rubbertje er af doen) + op de start accu, contact aan, - op de start accu en de - startkabel tegen de zijstandaard schakelaar. De motor gaat snel rond en zelfs als is ie verzopen is, door die snelheid is ie zo aan de gang, baart enige gewenning maar werkt fantastisch en overbelast de accu niet.
futurist
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do aug 13, 2015 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik mocht (net als vroeger) van mijn pa wat uitzoeken omdat ik jarig ben geweest.
Op de site van Hessler
Dus onzin/zin besteld, een nieuw blauw remreservoir dekseltje met imbusjes en een nieuw rubber , oude lekt.
Een roostertje voor de koplamp , ik had zelf iets gemaakt met tie rips en een ontluchtingsrooster uit een sloop gebouw.
En eindelijk iets wat niet roest , de ketting spanners uit edelstahl .
Mwah ben er blij mee , pa bedankt
Op de site van Hessler
Dus onzin/zin besteld, een nieuw blauw remreservoir dekseltje met imbusjes en een nieuw rubber , oude lekt.
Een roostertje voor de koplamp , ik had zelf iets gemaakt met tie rips en een ontluchtingsrooster uit een sloop gebouw.
En eindelijk iets wat niet roest , de ketting spanners uit edelstahl .
Mwah ben er blij mee , pa bedankt
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
E-bay BIG oogst opgehaald in Duitsland. Half jaar verzameld bij vrienden in Duitsland om de hoge verzenkosten naar Nederland te omzeilen.
Heb een vracht reservedelen tegen leuke prijzen, nu maar hopen dat er geen dingen stuk gaan die ik niet op voorraad heb
Heb een vracht reservedelen tegen leuke prijzen, nu maar hopen dat er geen dingen stuk gaan die ik niet op voorraad heb
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vandaag goed bezig geweest.
Nou ja, eigenlijk gisteren al goed begonnen. Voor m'n ritje nog een paar dingetjes aangepast in de ECU en hij loopt weer echt fijn.
Vandaag o.a. bezig geweest met de (injectie)draadboom inwikkelen, olie pijlen, klepspeling controleren en ik heb de koppelingsschakelaar overbrugt.
Nou ja, eigenlijk gisteren al goed begonnen. Voor m'n ritje nog een paar dingetjes aangepast in de ECU en hij loopt weer echt fijn.
Vandaag o.a. bezig geweest met de (injectie)draadboom inwikkelen, olie pijlen, klepspeling controleren en ik heb de koppelingsschakelaar overbrugt.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Tja olie peilen , ik snap er nog niks van schijnt want ik peil om de 4 dagen ongeveer en ik elke keer zit er genoeg op de peilstok ( eruit , schoon en erin maar niet terug er indraaien met de motor recht op en koud)
En toch nu al voor de tweede keer moest ik er in 1 keer weer bijna een liter in gooien terwijl tijdens de voorgaande peilingen elke keer maar een beetje bij hoefde .
hoe kan dit ?
En toch nu al voor de tweede keer moest ik er in 1 keer weer bijna een liter in gooien terwijl tijdens de voorgaande peilingen elke keer maar een beetje bij hoefde .
hoe kan dit ?
Zandprutser 1e klas.
Dus boven op de 3,5 liter heb je er in korte tijd weer 2 liter bijgekiept? Dan heb je het verkeerde dopje eraf gedraaid, een druppende BIG en/of een blauw rookgordijn.kantelaar schreef:Tja olie peilen , ik snap er nog niks van schijnt want ik peil om de 4 dagen ongeveer en ik elke keer zit er genoeg op de peilstok ( eruit , schoon en erin maar niet terug er indraaien met de motor recht op en koud)
En toch nu al voor de tweede keer moest ik er in 1 keer weer bijna een liter in gooien terwijl tijdens de voorgaande peilingen elke keer maar een beetje bij hoefde .
Tijd voor een nadere inspectie, want komt mij over als "Foute boel"!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Nee geen blauwe rook , geen lekkage en maar 1 liter .
Een jaartje geleden was me dit ook al eens gebeurt en ik ging er extra goed op letten maar nu is me weer gebeurt. ik snap er niks van.
De motor loopt als een zon , maar als dit maar vaak genoeg gebeurt snap ik ook wel waarom mijn tuimelaars zo hard slijten
Een jaartje geleden was me dit ook al eens gebeurt en ik ging er extra goed op letten maar nu is me weer gebeurt. ik snap er niks van.
De motor loopt als een zon , maar als dit maar vaak genoeg gebeurt snap ik ook wel waarom mijn tuimelaars zo hard slijten
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
En nadat je ineens veel olie moest bijvullen was het peil de rit er na niet te hoog? heb wel eens het idee gehad dat de olie koeler soms zn olie niet terug het blok laat inlopen [ wat volgens mij normaal wel gebeurd]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Bij het losmaken van de oliekoeler wordt je idd vaak getrakteerd op een straaltje van het zwarte goud. Er zit blijft dus vaak een restje achter in de oliekoeler. Zit er dan misschien een terugslagklep in de oliepomp? Je zou jouw oliekoeler ook eens los kunnen maken om te kijken of de olie er ook vanzelf uitloopt, al is het maar om er zeker van te zijn dan de boel niet verstopt is.zappa.suzuki schreef:En nadat je ineens veel olie moest bijvullen was het peil de rit er na niet te hoog? heb wel eens het idee gehad dat de olie koeler soms zn olie niet terug het blok laat inlopen [ wat volgens mij normaal wel gebeurd]
Normaal gaat er bij olieverversen ca 2600ml olie in, en na een complete revisie ca 3400ml. Kan het dan zijn dat het verschil, zeg 800 ml ergens verstopt in het blok zou kunnen zitten, los van het peilstokje/ olievuldop ? Dat kan toch niet allemaal in die oliekoeler verdwijnen, gezien het volume?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ik had na de revisie al een andere oliekoeler gebruikt, simpel getest degene die eraf ging kon ik niet doorheen blazen en die ik ging monteren blies ik heel makkelijk doorheen.
Voordat ik toen het blok eruit haalde maakte ik de oliekoeler los en daar kwam inderdaad olie uit, half koffie bekertje ongeveer.
Voordat ik toen het blok eruit haalde maakte ik de oliekoeler los en daar kwam inderdaad olie uit, half koffie bekertje ongeveer.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Ander origineel uitlaatsysteem onder de cross big gehangen.
Superstil nu, wel wennen aan dat pufffffff geluidje, maar de boswachter zal nu goed moeten luisteren
In oude middendemper zat een gat zo groot als een tennisbal, zal nu wel minder ploffen en knallen.
Gelijk de dikke lasnaad maar uit de voorpijp gefreesd, was een tip op dit forum, dank daarvoor.
Ben benieuwd hoe hij er morgen op loopt.
Superstil nu, wel wennen aan dat pufffffff geluidje, maar de boswachter zal nu goed moeten luisteren
In oude middendemper zat een gat zo groot als een tennisbal, zal nu wel minder ploffen en knallen.
Gelijk de dikke lasnaad maar uit de voorpijp gefreesd, was een tip op dit forum, dank daarvoor.
Ben benieuwd hoe hij er morgen op loopt.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Vanmiddag de draden weer aan elkaar geklust die ik laatst met terugzetten afgeknepen had. Mooi krimpkousje erom heen na solderen. Leuk werkje in het zonnetje.
Volgend project wordt nieuwe zuiger plaatsen in reserve blok.
Volgend project wordt nieuwe zuiger plaatsen in reserve blok.
- Bijlagen
-
- 20140301_133016.jpg (167.6 KiB) 1768 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Edwin op za mar 01, 2014 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Cross big uitgelaten in t Brabantse land, super stil dankzij uitlaatsysteem zonder extra gaten.
Geen merkbaar verschil in vermogen. Koppeling lekker licht door verlengd armpje op het blok.
Geen merkbaar verschil in vermogen. Koppeling lekker licht door verlengd armpje op het blok.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Net de brommer afgespoten, zonder oordoppen gereden en de tik in de kop word erger ondanks de motor echt goed loopt.
Never ending story , ik ga me maar weer eens buigen over hoe ik dit ga oplossen
Never ending story , ik ga me maar weer eens buigen over hoe ik dit ga oplossen
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Was daar geen topic van, als ik het goed herinner had je toch al van alles vervangen?tik in de kop word erger ondanks de motor echt goed loopt
Hoor nu met mijn stille uitlaat ook veel meer geluid, ga me er niet druk om maken, zolang er geen goud bij de olie zit (bigend lager )zal het wel goed zijn.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Klopt dat er een topic van is.
Ik zal de kleppendeksel er weer eens afhalen , misschien een verstopt olie kanaal.
Als het oliebakje van de nokken dan droog staat en 1 tuimelaar meer zichtbaar is gesleten dan ie was weet ik wel genoeg.
Ik zal de kleppendeksel er weer eens afhalen , misschien een verstopt olie kanaal.
Als het oliebakje van de nokken dan droog staat en 1 tuimelaar meer zichtbaar is gesleten dan ie was weet ik wel genoeg.
Zandprutser 1e klas.
Neemt niet weg dat het weer mooi klote is. Je hebt er wel bovengemiddeld pech mee, sterkte.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06