Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Waar zou dat niet goed voor zijn?
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

parallelschakeling.png
parallelschakeling.png (159.81 KiB) 1866 keer bekeken
Door een verschil in inwendige weerstand, zouden er stroom tussen de accu's onderling gaan lopen (ben ik ook net 8er).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Tja, ik weet niet of dit ook van toepassing is als je even een accu nodig hebt voor een kort moment zoals het jumpstarten van je motor. Het plaatje dat je laat zien, lijkt meer betrekking te hebben op accupakketten zoals je in b.v. een elektrische vorkheftruck vindt. In zo'n situatie wordt er voor een langere tijd een bepaalde stroom gevraagd dat opgehoest moet worden door het hele pakket.
:zwaaien:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

fabel, het is niet echt goed maar het duurt maar zo kort dat er geen schade op treed. Ik doe het overstarten overigens anders zodat de accu er niet "tussen" zit. startkabel + eerst op het boutje van de startmotor (rubbertje er af doen) + op de start accu, contact aan, - op de start accu en de - startkabel tegen de zijstandaard schakelaar. De motor gaat snel rond en zelfs als is ie verzopen is, door die snelheid is ie zo aan de gang, baart enige gewenning maar werkt fantastisch en overbelast de accu niet.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

futurist schreef:fabel, het is niet echt goed maar het duurt maar zo kort dat er geen schade op treed. Ik doe het overstarten overigens anders zodat de accu er niet "tussen" zit. startkabel + eerst op het boutje van de startmotor (rubbertje er af doen) + op de start accu, contact aan, - op de start accu en de - startkabel tegen de zijstandaard schakelaar. De motor gaat snel rond en zelfs als is ie verzopen is, door die snelheid is ie zo aan de gang, baart enige gewenning maar werkt fantastisch en overbelast de accu niet.
futurist
Daar kan ik wat mee. Ga ik toepassen, kan ik gelijk die "dikke" autoaccu gebruiken en hoef ik niet eerst de motoraccu langzaaaaam op te laden.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do aug 13, 2015 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik mocht (net als vroeger) van mijn pa wat uitzoeken omdat ik jarig ben geweest.
Op de site van Hessler :lol:

Dus onzin/zin besteld, een nieuw blauw remreservoir dekseltje met imbusjes en een nieuw rubber , oude lekt.
Een roostertje voor de koplamp , ik had zelf iets gemaakt met tie rips en een ontluchtingsrooster uit een sloop gebouw.
En eindelijk iets wat niet roest , de ketting spanners uit edelstahl .
Mwah ben er blij mee , pa bedankt :toost:
Zandprutser 1e klas.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

E-bay BIG oogst opgehaald in Duitsland. Half jaar verzameld bij vrienden in Duitsland om de hoge verzenkosten naar Nederland te omzeilen.
Heb een vracht reservedelen tegen leuke prijzen, nu maar hopen dat er geen dingen stuk gaan die ik niet op voorraad heb :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Vandaag goed bezig geweest.
Nou ja, eigenlijk gisteren al goed begonnen. Voor m'n ritje nog een paar dingetjes aangepast in de ECU en hij loopt weer echt fijn.
Vandaag o.a. bezig geweest met de (injectie)draadboom inwikkelen, olie pijlen, klepspeling controleren en ik heb de koppelingsschakelaar overbrugt.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Tja olie peilen , ik snap er nog niks van schijnt want ik peil om de 4 dagen ongeveer en ik elke keer zit er genoeg op de peilstok ( eruit , schoon en erin maar niet terug er indraaien met de motor recht op en koud)
En toch nu al voor de tweede keer moest ik er in 1 keer weer bijna een liter in gooien terwijl tijdens de voorgaande peilingen elke keer maar een beetje bij hoefde .



hoe kan dit ?
Zandprutser 1e klas.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

kantelaar schreef:Tja olie peilen , ik snap er nog niks van schijnt want ik peil om de 4 dagen ongeveer en ik elke keer zit er genoeg op de peilstok ( eruit , schoon en erin maar niet terug er indraaien met de motor recht op en koud)
En toch nu al voor de tweede keer moest ik er in 1 keer weer bijna een liter in gooien terwijl tijdens de voorgaande peilingen elke keer maar een beetje bij hoefde .
Dus boven op de 3,5 liter heb je er in korte tijd weer 2 liter bijgekiept?
Oil_Change%20(Blond%20[1024x768]wtmk.jpg
Oil_Change%20(Blond%20[1024x768]wtmk.jpg (64.54 KiB) 1754 keer bekeken
Dan heb je het verkeerde dopje eraf gedraaid, een druppende BIG en/of een blauw rookgordijn.

Tijd voor een nadere inspectie, want komt mij over als "Foute boel"!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Nee geen blauwe rook , geen lekkage en maar 1 liter .

Een jaartje geleden was me dit ook al eens gebeurt en ik ging er extra goed op letten maar nu is me weer gebeurt. ik snap er niks van.
De motor loopt als een zon , maar als dit maar vaak genoeg gebeurt snap ik ook wel waarom mijn tuimelaars zo hard slijten :cry:
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

En nadat je ineens veel olie moest bijvullen was het peil de rit er na niet te hoog? heb wel eens het idee gehad dat de olie koeler soms zn olie niet terug het blok laat inlopen [ wat volgens mij normaal wel gebeurd]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Nee het peil is dan met warme motor ongeveer 3 kwart tot bijna bovenaan en later met afgekoelde motor bovenaan de stok .
Zandprutser 1e klas.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

zappa.suzuki schreef:En nadat je ineens veel olie moest bijvullen was het peil de rit er na niet te hoog? heb wel eens het idee gehad dat de olie koeler soms zn olie niet terug het blok laat inlopen [ wat volgens mij normaal wel gebeurd]
Bij het losmaken van de oliekoeler wordt je idd vaak getrakteerd op een straaltje van het zwarte goud. Er zit blijft dus vaak een restje achter in de oliekoeler. Zit er dan misschien een terugslagklep in de oliepomp? Je zou jouw oliekoeler ook eens los kunnen maken om te kijken of de olie er ook vanzelf uitloopt, al is het maar om er zeker van te zijn dan de boel niet verstopt is.

Normaal gaat er bij olieverversen ca 2600ml olie in, en na een complete revisie ca 3400ml. Kan het dan zijn dat het verschil, zeg 800 ml ergens verstopt in het blok zou kunnen zitten, los van het peilstokje/ olievuldop ? Dat kan toch niet allemaal in die oliekoeler verdwijnen, gezien het volume?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik had na de revisie al een andere oliekoeler gebruikt, simpel getest degene die eraf ging kon ik niet doorheen blazen en die ik ging monteren blies ik heel makkelijk doorheen.

Voordat ik toen het blok eruit haalde maakte ik de oliekoeler los en daar kwam inderdaad olie uit, half koffie bekertje ongeveer.
Zandprutser 1e klas.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Ander origineel uitlaatsysteem onder de cross big gehangen.
Superstil nu, wel wennen aan dat pufffffff geluidje, maar de boswachter zal nu goed moeten luisteren :D
In oude middendemper zat een gat zo groot als een tennisbal, zal nu wel minder ploffen en knallen.
Gelijk de dikke lasnaad maar uit de voorpijp gefreesd, was een tip op dit forum, dank daarvoor.
Ben benieuwd hoe hij er morgen op loopt.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2050
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Vanmiddag de draden weer aan elkaar geklust die ik laatst met terugzetten afgeknepen had. Mooi krimpkousje erom heen na solderen. Leuk werkje in het zonnetje.

Volgend project wordt nieuwe zuiger plaatsen in reserve blok.

:zwaaien:
Bijlagen
20140301_133016.jpg
20140301_133016.jpg (167.6 KiB) 1702 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Edwin op za mar 01, 2014 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Assumption is the mother of all fuck ups
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Vandaag heb ik de DR door de Drentse modder heen gejaagd.
Met allroad banden zonder lucht af te laten , ging verrassend goed alleen op het zompige gras was uutkiekuh . :mrgreen:
Zandprutser 1e klas.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Cross big uitgelaten in t Brabantse land, super stil dankzij uitlaatsysteem zonder extra gaten.
Geen merkbaar verschil in vermogen. Koppeling lekker licht door verlengd armpje op het blok.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Net de brommer afgespoten, zonder oordoppen gereden en de tik in de kop word erger ondanks de motor echt goed loopt.
Never ending story , ik ga me maar weer eens buigen over hoe ik dit ga oplossen :roll:
Zandprutser 1e klas.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

tik in de kop word erger ondanks de motor echt goed loopt
Was daar geen topic van, als ik het goed herinner had je toch al van alles vervangen?

Hoor nu met mijn stille uitlaat ook veel meer geluid, ga me er niet druk om maken, zolang er geen goud bij de olie zit (bigend lager :twisted: )zal het wel goed zijn.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Klopt dat er een topic van is.
Ik zal de kleppendeksel er weer eens afhalen , misschien een verstopt olie kanaal.
Als het oliebakje van de nokken dan droog staat en 1 tuimelaar meer zichtbaar is gesleten dan ie was weet ik wel genoeg.
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Neemt niet weg dat het weer mooi klote is. Je hebt er wel bovengemiddeld pech mee, sterkte.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
huls
Berichten: 87
Lid geworden op: za jun 25, 2011 14:53

Landpunttong gereden
lptdrbig.jpg
lptdrbig.jpg (128.32 KiB) 1646 keer bekeken
huls
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

huls schreef:Landpunttong gereden
Mooie fiets en mooie foto !
Flink genoten denk ik.
Plaats reactie