Weer een euvel.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ben ff naar motorport gereden voor technische hulp,
Monteur die met een stethoscoop aan het werk ging zei dat ik het wel in de kop moest gaan zoeken.
De kettingen waren het niet , het kon bijvoorbeeld een stelschroefje zijn die in de tuimelaar zit , dat die platgeslagen zou zijn .
In iedergeval gaat denk ik de kleppendeksel / inpectiedeksels eraf van het weekend om te kijken .
Monteur die met een stethoscoop aan het werk ging zei dat ik het wel in de kop moest gaan zoeken.
De kettingen waren het niet , het kon bijvoorbeeld een stelschroefje zijn die in de tuimelaar zit , dat die platgeslagen zou zijn .
In iedergeval gaat denk ik de kleppendeksel / inpectiedeksels eraf van het weekend om te kijken .
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Balen man!
Hoop niks ernstigs en snel opgelost!
Hoop niks ernstigs en snel opgelost!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voordat je er de fik insteekt hem ff hier brengen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb nog geen tijd gehad , ik hoop morgen wat te kunnen doen.
Ik twijfel om die bak zo bij de dealer (motorport ) naar binnen te rijden en te zeggen "maak maar"
De rekening naar Duutsland sturen en roepen "deze is voor jullie makkers " .
Ik twijfel om die bak zo bij de dealer (motorport ) naar binnen te rijden en te zeggen "maak maar"
De rekening naar Duutsland sturen en roepen "deze is voor jullie makkers " .
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki schreef:Voordat je er de fik insteekt hem ff hier brengen
Nee er word niks in de fik gestoken , goed lopen zal hij ! ik heb nu meer in de DR gestoken dan het aankoopbedrag en alles is nieuw. (in anderhalfjaar tijd)
remschijven, voorband, wiellagers ,tandwiellagers, gereviseerde remklauwen compleet met nieuwe zuigertjes , ketting tandwielen, carbs zitten veel nieuwe
dingen in , km kabel , jouw achterveer met nieuwe stofhoes en benzine tank, complete uitlaatsysteem , k&n filter , aluminium carterbeschermer ,valbeugels ja zelfs het inspectie dekseltje in het limadeksel is mooi nieuw en blauw geanodiseerd.
eeeeeeeeeeeeeh ohja nieuwe naks en nokkenketting en om maar te zwijgen wat er nog meer nieuw in het blok zit
Nee , goed lopen zal die
Laatst gewijzigd door kantelaar op zo jul 07, 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
MP Assen? Ik vond Olijve altijd een veel leukere zaak...kantelaar schreef:Ik heb nog geen tijd gehad , ik hoop morgen wat te kunnen doen.
Ik twijfel om die bak zo bij de dealer (motorport ) naar binnen te rijden en te zeggen "maak maar"
De rekening naar Duutsland sturen en roepen "deze is voor jullie makkers " .
Iig eerst even klepsteldeksel er af halen, dat kan zonder al te veel moeite (tank er af en je ziet ze zitten, dan nog twee keer een boutje los draaien met sleuteltje 12 en voila.) Als je daar een foto van maakt dan kunnen wij vast met z'n allen wel zien of alles daar er naar behoren uitziet.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Zo , toch naar de schuur gehobbeld ,
insp dekseltjes eraf foto's komen nog maar (vraagje) hoe werkt de kleppenlichter ?
Ik probeerde het geheel te starten zeg maar lang genoeg om die kleppenlichter te laten bewegen en het enige wat ik binnen zie bewegen
is het asje wat boven op de tuimelaar zit , dat draait een beetje maar blijft wel boven die tuimelaar hangen zo niet tegen aan
Edit ; ik zie geen platgeslagen dingen of andere afwijkingen tot nu toe , van wat ik gezien heb van andere kleppendeksels en koppen tenminste
dus volgens mij is alles nog wel heel , pfff
insp dekseltjes eraf foto's komen nog maar (vraagje) hoe werkt de kleppenlichter ?
Ik probeerde het geheel te starten zeg maar lang genoeg om die kleppenlichter te laten bewegen en het enige wat ik binnen zie bewegen
is het asje wat boven op de tuimelaar zit , dat draait een beetje maar blijft wel boven die tuimelaar hangen zo niet tegen aan
Edit ; ik zie geen platgeslagen dingen of andere afwijkingen tot nu toe , van wat ik gezien heb van andere kleppendeksels en koppen tenminste
dus volgens mij is alles nog wel heel , pfff
Zandprutser 1e klas.
Kan het zo zijn dat dit geluid word veroorzaakt door een uitlaatbocht die niet strak genoeg tegen het spruitstuk aan zit ?
Ik had nog een nieuwe keering voor de uitlaatspruitstuk die er tussen gedaan voor het monteren , die knijp je volgens mij samen naarmate je draait,
misschien misschien , ik heb nu wel de moeren erg strak gedraaid want ze konden zeker nog een aantal slagen.
Ik had nog een nieuwe keering voor de uitlaatspruitstuk die er tussen gedaan voor het monteren , die knijp je volgens mij samen naarmate je draait,
misschien misschien , ik heb nu wel de moeren erg strak gedraaid want ze konden zeker nog een aantal slagen.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat scheelt weer, hoop dat het een stelbout van een klep is die los is geraakt ofzo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb de nieuwe heveltjes/vorkjes/tuimelaars waar de stelschroefjes voor de kleppen aan zitten binnen.
Is er nog iets waar ik op moet letten bij het verwisselen van die dingen ?
Kleppen stellen heb ik reeds geleerd maar dat komt daarna weer
Is er nog iets waar ik op moet letten bij het verwisselen van die dingen ?
Kleppen stellen heb ik reeds geleerd maar dat komt daarna weer
Zandprutser 1e klas.
just common sence,
gewoon opletten en ook goed kijken hoe de asjes van de tuimelaars zitten en er kan geloof ik ergens ook nog iets uitvallen maar da week nie precies meer, goed smeren tijdens monteren en na een paar 100km klepspeling controleren. nieuwe bewegende materialen is net als bij een nieuw blok nodig te controleren als alles zich heeft "gezet" .
have fun
futurist
gewoon opletten en ook goed kijken hoe de asjes van de tuimelaars zitten en er kan geloof ik ergens ook nog iets uitvallen maar da week nie precies meer, goed smeren tijdens monteren en na een paar 100km klepspeling controleren. nieuwe bewegende materialen is net als bij een nieuw blok nodig te controleren als alles zich heeft "gezet" .
have fun
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Rij je blok heet, trek snel je tank er af en draai de doppen los waar achter de assen van de tuimelaars zitten op je cillinderkop, laat de boel afkoelen en ga dan op je gemak verder
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik heb de laatste keer ze gewoon los gekregen terwijl ik het deksel los op de werkbank had..............heb ik mazzel gehad zeker
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
kunnen vast zitten en met een heet blok krijg je kwestbare delen een stuk makkelijker los
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
En vast zitten ze ! ook met hete motor.
Vorige eigenaar heeft die imbus gaten in de pluggen al voor me dolgedraaid , en krijg ze er met geen mogelijk af, niet met een klemtang en niet met een beitel en hamer .
Net nieuwe besteld met twee pakkinkjes .
Weer de zooi op mijn motor gebouwd om weer een week tikkend rond te rijden.
Het lijkt alsof ik de hele tijd naast een voetgangers verkeerslicht sta
Volgende week maar die zooi eruit boren of zo .
Vorige eigenaar heeft die imbus gaten in de pluggen al voor me dolgedraaid , en krijg ze er met geen mogelijk af, niet met een klemtang en niet met een beitel en hamer .
Net nieuwe besteld met twee pakkinkjes .
Weer de zooi op mijn motor gebouwd om weer een week tikkend rond te rijden.
Het lijkt alsof ik de hele tijd naast een voetgangers verkeerslicht sta
Volgende week maar die zooi eruit boren of zo .
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Das mooi balen! hoe een simpel klusje weer veel tijd kwijt bent
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nou de pluggen eruit geboord en de kleppendeksel eraf geschroefd .
Ik zag die tuimelaars en ze waren ontzettend versleten , vooral 1 die zo erg was dat er een scherp randje aan de zijkant zat , helemaal weg er komt genoeg olie bovenin zag ik, ik denk dat die donor tuimelaars al ver heen waren of zo.
Nieuwe zijn geplaatst ,in mekaar gemeubeld en de kleppen weer gesteld .
Ben benieuwd morgen hoe de motor nu klinkt en (beter loopt.... ik weet niet of dat erbij hoort).
Ik post het morgen wel
Ik zag die tuimelaars en ze waren ontzettend versleten , vooral 1 die zo erg was dat er een scherp randje aan de zijkant zat , helemaal weg er komt genoeg olie bovenin zag ik, ik denk dat die donor tuimelaars al ver heen waren of zo.
Nieuwe zijn geplaatst ,in mekaar gemeubeld en de kleppen weer gesteld .
Ben benieuwd morgen hoe de motor nu klinkt en (beter loopt.... ik weet niet of dat erbij hoort).
Ik post het morgen wel
Zandprutser 1e klas.
Zo blijven wij idd wel van de straat.kantelaar schreef:Ja het houd me wel van de straat die Big.
We zijn ook een stel .... ...bij elkaar. En voor zover ik weet hebben wij één smurfin in ons midden .
Maar ff serieus. Als jouw schroefdraad is dolggedraaid, ben je dan aan de slag geweest met Helicoils in jouw cilinderkop?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.