Weer een euvel.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ben ff naar motorport gereden voor technische hulp,
Monteur die met een stethoscoop aan het werk ging zei dat ik het wel in de kop moest gaan zoeken.
De kettingen waren het niet , het kon bijvoorbeeld een stelschroefje zijn die in de tuimelaar zit , dat die platgeslagen zou zijn .

In iedergeval gaat denk ik de kleppendeksel / inpectiedeksels eraf van het weekend om te kijken . :|
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Balen man!

Hoop niks ernstigs en snel opgelost!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ja dat is te hopen.
Geld is op en mijn geduld bijna .
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Voordat je er de fik insteekt hem ff hier brengen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Heb je de kop al even gelicht? Ben toch wel benieuwd waar de ratel vandaan kan komen.
Assumption is the mother of all fuck ups
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik heb nog geen tijd gehad , ik hoop morgen wat te kunnen doen.
Ik twijfel om die bak zo bij de dealer (motorport :| ) naar binnen te rijden en te zeggen "maak maar"
De rekening naar Duutsland sturen en roepen "deze is voor jullie makkers " .
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

zappa.suzuki schreef:Voordat je er de fik insteekt hem ff hier brengen :wink:

:lol: Nee er word niks in de fik gestoken , goed lopen zal hij ! ik heb nu meer in de DR gestoken dan het aankoopbedrag en alles is nieuw. (in anderhalfjaar tijd)
remschijven, voorband, wiellagers ,tandwiellagers, gereviseerde remklauwen compleet met nieuwe zuigertjes , ketting tandwielen, carbs zitten veel nieuwe
dingen in , km kabel , jouw achterveer met nieuwe stofhoes en benzine tank, complete uitlaatsysteem , k&n filter , aluminium carterbeschermer ,valbeugels ja zelfs het inspectie dekseltje in het limadeksel is mooi nieuw en blauw geanodiseerd.
eeeeeeeeeeeeeh ohja nieuwe naks en nokkenketting en om maar te zwijgen wat er nog meer nieuw in het blok zit :lol: :lol:


Nee , goed lopen zal die :twisted:
Laatst gewijzigd door kantelaar op zo jul 07, 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

kantelaar schreef:Ik heb nog geen tijd gehad , ik hoop morgen wat te kunnen doen.
Ik twijfel om die bak zo bij de dealer (motorport :| ) naar binnen te rijden en te zeggen "maak maar"
De rekening naar Duutsland sturen en roepen "deze is voor jullie makkers " .
MP Assen? Ik vond Olijve altijd een veel leukere zaak...

Iig eerst even klepsteldeksel er af halen, dat kan zonder al te veel moeite (tank er af en je ziet ze zitten, dan nog twee keer een boutje los draaien met sleuteltje 12 en voila.) Als je daar een foto van maakt dan kunnen wij vast met z'n allen wel zien of alles daar er naar behoren uitziet.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ja he , Misschien moet ik dat het eerst doen.

Olijve is samen met motorport in zee gegaan.
Ik ging met mijn tlr altijd naar Roelof Thijs daar had ik wel een speciale band mee met de Thijsjes :lol:
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Zo , toch naar de schuur gehobbeld ,

insp dekseltjes eraf foto's komen nog maar (vraagje) hoe werkt de kleppenlichter ?

Ik probeerde het geheel te starten zeg maar lang genoeg om die kleppenlichter te laten bewegen en het enige wat ik binnen zie bewegen
is het asje wat boven op de tuimelaar zit , dat draait een beetje maar blijft wel boven die tuimelaar hangen zo niet tegen aan :?:

Edit ; ik zie geen platgeslagen dingen of andere afwijkingen tot nu toe , van wat ik gezien heb van andere kleppendeksels en koppen tenminste
dus volgens mij is alles nog wel heel , pfff
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Kan het zo zijn dat dit geluid word veroorzaakt door een uitlaatbocht die niet strak genoeg tegen het spruitstuk aan zit ?

Ik had nog een nieuwe keering voor de uitlaatspruitstuk die er tussen gedaan voor het monteren , die knijp je volgens mij samen naarmate je draait,
misschien misschien , ik heb nu wel de moeren erg strak gedraaid want ze konden zeker nog een aantal slagen.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Dat scheelt weer, hoop dat het een stelbout van een klep is die los is geraakt ofzo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

zappa.suzuki schreef:Dat scheelt weer, hoop dat het een stelbout van een klep is die los is geraakt ofzo

Die zitten alle nog netjes op hun plek,
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik heb de nieuwe heveltjes/vorkjes/tuimelaars waar de stelschroefjes voor de kleppen aan zitten binnen.

Is er nog iets waar ik op moet letten bij het verwisselen van die dingen ?
Kleppen stellen heb ik reeds geleerd maar dat komt daarna weer :mrgreen:
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

just common sence,
gewoon opletten en ook goed kijken hoe de asjes van de tuimelaars zitten en er kan geloof ik ergens ook nog iets uitvallen maar da week nie precies meer, goed smeren tijdens monteren en na een paar 100km klepspeling controleren. nieuwe bewegende materialen is net als bij een nieuw blok nodig te controleren als alles zich heeft "gezet" .
have fun
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ok dan !
Dan kan ik ze binnenkort gaan wisselen . dank.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Rij je blok heet, trek snel je tank er af en draai de doppen los waar achter de assen van de tuimelaars zitten op je cillinderkop, laat de boel afkoelen en ga dan op je gemak verder :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ga ik doen , dus ze zitten vassst :)
Mooie tip!
Zandprutser 1e klas.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb de laatste keer ze gewoon los gekregen terwijl ik het deksel los op de werkbank had..............heb ik mazzel gehad zeker
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

kunnen vast zitten en met een heet blok krijg je kwestbare delen een stuk makkelijker los :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

En vast zitten ze ! ook met hete motor.

Vorige eigenaar heeft die imbus gaten in de pluggen al voor me dolgedraaid , en krijg ze er met geen mogelijk af, niet met een klemtang en niet met een beitel en hamer :shock: .
Net nieuwe besteld met twee pakkinkjes .

Weer de zooi op mijn motor gebouwd om weer een week tikkend rond te rijden.
Het lijkt alsof ik de hele tijd naast een voetgangers verkeerslicht sta :roll:

Volgende week maar die zooi eruit boren of zo .
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Das mooi balen! hoe een simpel klusje weer veel tijd kwijt bent :(
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ja het houd me wel van de straat die Big.


Of zou het getik na een km of 1000 gewoon weg zijn omdat de tuimelaars en de nokkenas dan alsnog op elkaar ingesleten zijn :lol:
Zandprutser 1e klas.
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Nou de pluggen eruit geboord en de kleppendeksel eraf geschroefd .

Ik zag die tuimelaars en ze waren ontzettend versleten , vooral 1 die zo erg was dat er een scherp randje aan de zijkant zat , helemaal weg :shock: er komt genoeg olie bovenin zag ik, ik denk dat die donor tuimelaars al ver heen waren of zo.

Nieuwe zijn geplaatst ,in mekaar gemeubeld en de kleppen weer gesteld .
Ben benieuwd morgen hoe de motor nu klinkt en (beter loopt.... ik weet niet of dat erbij hoort).

Ik post het morgen wel :)
Zandprutser 1e klas.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

kantelaar schreef:Ja het houd me wel van de straat die Big.
Zo blijven wij idd wel van de straat.

We zijn ook een stel ....
KNUTSELSMURFEN
KNUTSELSMURFEN
Smurfs_TV_Show_Handy_Smurf.jpg (26.19 KiB) 2410 keer bekeken
...bij elkaar. En voor zover ik weet hebben wij één smurfin in ons midden :wink:.

Maar ff serieus. Als jouw schroefdraad is dolggedraaid, ben je dan aan de slag geweest met Helicoils in jouw cilinderkop?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie