mn KTMetje WEEEERRR stuk :-(

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

en husaberg Joebar :?:

ik heb altijd al kawa en suz en zo gereden

nu enkele maanden geleden een husaberg gekocht
en zeer content van

veel power
tot nu toe zeer betrouwbaar
elektr starter werkt perfect

is wel een supermotard

de mijne is volledig origineel enkel met open FP uitlaat

heb overtlaatst sprintje gedaan tegen een husky 570 tc supermotard
met andere nokkenassen biell grotere waterpomp volledige akrapovic andere carbu

en ik moest zeker NIET onderdoen ze
ging gelijk op
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

JAAAHHHh de plannen zijn weer gewijzigd... hihi bij brouwer motors aangekomen voor mn cylinder en koppie en zuiger zag ik tussen de kTMetjes een prachtige Husaberg fc 550 staan ... mmmmm zo mooi .. netjes en simpel ... ik denk dat dat um nou eindelijk toch wordt in 2004 ... www.husaberg.se :D
4 strokes only !!
Jeroen1

DOEN!!!! :)
Sta zelf nog in tweestrijd tussen een goedkoop 2003 model of een 2004. Alleen dan een 470/450, ik denk niet dat ik zo'n 550 baas kan. Hoewel mij is verteld dat het vermogen van de 550 heel mooi en geleidelijk inzet en dat juist de 470 iets agressiever is.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

een zware is toch mn ware :D k rijd al jaren zware viertakten boven de 500cc en die fc550 van 2004 voldoet denk ik wel aan mijn eisen ( tot ie natuurlijk ook steeds stuk gaat ) .. maar daar gaan we even niet van uit :lol:
4 strokes only !!
Husa Boy
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 22:46
Locatie: Oost-Vl
Contacteer:

Joebar in Belgie kan men den Nieuwe husaberg cross en enduro modellen testen op 30 oktober

mss is dit bij jullie ook in nederland
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ah jah .. ik mag zowieso een ritje maken voor dat ik tot aankoop over ga lijkt me :D ..
4 strokes only !!
Jeroen1

Kijk eens op het (niet officiele) Husaberg forum. Staat een korte impressie van een nieuwbakken eigenaar!!
http://www.husaberg.org/modules.php?nam ... =5573#5573
Robje

Naar aanleiding van een van de Husaberg topics een tijdje geleden, ben ik gaan kijken naar die machines. Binnen 2 weken was de deal rond. Mijn Honda werd ingeruild op een 2003 FE501E. Waarom? Heel simpel: de prijs! Het is mij geheel onduidelijk waarom er 9000 euro wordt gevraagd voor een off-road motor met alle beperkingen vandien terwijl je voor +/-7000 euro een Yamaha Fazer 4 cylinder 600cc model 2004 met alles erop en eraan kan kopen! Ik ben ervan overtuigd dat de prijzen van off-road motoren kunstmatig hoog gehouden worden! Laten we eerlijk zijn, onze motoren staan niet bol van de technologische hoogstandjes en exotische materialen zijn ook niet volop aanwezig.
Het was een verademing om voor minder geld dan een jonge 2e handse KTM een hagel nieuwe Husaberg te kunnen kopen! (En gewoon meedoen op de KTM dag...) Fijn gevoel om op een nieuwe motor te stappen als je altijd 2e handse gereden hebt!
Neem van mij aan, als de prijs goed is van de 2003 modellen zou ik niet wachten op een 2004 model (en meer geld moeten meebrengen).
Succes
Jeroen1

Allereerst gefeliciteerd met je motor. De prijzen van de 2003 modellen zijn momenteel inderdaad heel goed. Maar ik denk niet dat ze normaal kunstmatig hoog gehouden worden. De aantallen van cross/enduro ligt gewoon lager dan van straatfietsen. Terwijl met deze aantallen wel de ontwikkelingskosten terugverdiend moeten worden, alhoewel KTM zo ongeveer een kopie maakte van Husaberg dus hoezo onwikkeling? :twisted: De meeste winst(in verhouding gezien) maken motorfabrikanten op de verkoop van onderdelen. Bestel maar eens een stel kuipstickers van een straatfiets, dan weet je het wel.
Maar heb je wel een tweede oliestop? Deze is magnetisch en nieuw vanaf 2003. Een kennis van me hadden ze ook een 2003 aangeboden maar dit bleek een omgebouwde 2002 te zijn. Hij is toen maar een CRF gaan rijden. Misschien was dit maar een eenmalig toeval. Het schijnt dat diverse importeurs nog 2002 modellen hebben, deze worden in Duitsland ook scherp aangeboden.
Was van plan om naar de KTM dag te gaan, maar ja de naam zegt het al. Ik dacht dat Husaberg's toch niet mochten, misschien volgend jaar maar.
Robje

Jeroen,
Het is erg eenvoudig om een 2003 model te herkennen en het zou een blamage zijn voor de naam van een motorzaak als ze proberen een 2002 voor een 2003 model te slijten. Ik kan niet anders zeggen dan dat ze mij bijzonder goed geholpen hebben! Bij een aantal zaken hier in het zuiden is dat wel anders, het lijkt wel of ouwehoeren aan de bar belangrijker is dan zaken doen! Ook dit helpt niet mee als je al van plan was om 9000 euro uit te geven.....
Wat betreft de (geweldige) KTM dag, grappig om hier en daar een geel accentje te zien tussen al dat zwart/oranje!
Gegroet.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

het is zover .. vandaag mn spulletjes opgehaald bij Brouwer motors ..Cylinder .. een Cylinderkoppie .. compleet met kleppies en veertjes .. t zuigertje met veren de nodige pakkingen en olie filters.. kortom: alles om mn zware plof weer aan de gang te brengen .. ( behalve de bougie :? ) morgen begin ik aan het opbouwen van het blokje .. als eerste moest ik vanmiddag natuurlijk ff checken of mn drijfstang nog wel recht was ...hoe doe je dat zonder het onderblok te hoeven delen?.. hmmm idee :idea: ... ik blokeer de krukas met de daarvoor bestemde bout ( voor op onderaan het blok m8 binnenzeskantbout) ...dan een klosje hout voor en achter tegen de drijfstang ( hout beschadigd het aluminium van t blokje niet ) zodat deze rechtop blijft staan ..op de draaibank even rap een passende as gedraaid van 150 mm lang die even dik is als de piston pen ... deze door het smallend van de drijfstang gestoken ... en met de micrometer aan beide kanten gemeten .. ( onderzijde van de pen tot op de bovenkant van het cylindervlak links en rechts van de drijfstang ) .. en jawel ... zowel links als rechts meet ik nagenoeg de zelfde maat (weet um nie meer :shock: )
gelukkig dus niet nog meer onkosten :D .... nou voorzichtig t zaakje weder opbouwen ... en nou maar hopen dat er nog een stukje amsterdams havengebied over is gebleven om eerdaags een test ritje te kunnen maken :roll: ..
4 strokes only !!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Joebar, mijn blokje zit weer aan elkaar en in elkaar. Ik kan hem morgen starten.
:lol:
Misschien dat ik in de middag zelfs even kan rijden. Of langs de snelweg of Havengebied. Als er dus nog wat te rijden valt daar :wink:
Ben er al 2 weken niet geweest. Jij zeker een 2 maanden? :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

:cry: ik ben er met de motor al 2 maanden niet geweest inderdaad ( jah heb al afkick verschijnselen)... ik ben er wel nog een aantal keren geweest om te auto crossen .. jah als de motor het niet doet .. en de reserve motor ook niet .. jah .. dan moet je je toch even afreageren .. hehehe

ennuh .. helaas HUSK ... het gaat nu wel heel snel met de bebouwingen in ONS havengebied .. :( misschien moesten we eens actie gaan voeren?.. :evil: :twisted: :twisted:
4 strokes only !!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja ha ha even een topic maken: houdt ons havengebied vrij van project-geld-ontwikkelaars.
Ik zal hem even in het cafè plaatsen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

vandaag het blokje schoon gespoeld ..eerst de oude olie dr uit laten lopen .. uhg .. met nogal wat slijpsel er in .. de filters er uitgehaald.. aftap plug eruit .. en vervolgens 5 liter goedkpoe motorolie er in gegoten ... deze liep er meteen weer uit via het aftap gat .. dus.. blokkie schoon van binnen .. voor de zekerheid ook het vliegwiel er maar even af ... deze draait in de olie en is magnetisch .. ook deze zat flink onder t slijpsel .. alles schoon .. en nu maar langzaam weer opbouwen .. morgen alleen t koppie dr nog op .. kleppies stellen ... nie vergeten olie dr in te mikken .. en dan es horen hoe die ploft .. :) mmmm dat geluid dat ik al bijna 3 maanden gemist heb :(
4 strokes only !!
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

vandaag was t zover .... alles zat inmekaar... en het belangrijkste : ik hield geen onderdelen over heheh dus het moest haast wel goed gaan .. en idd .. even door trappen met kleplichter ingetrokken .. en na twee trappen (want de accu was leeg .. dus nie ff starten met t knoppie)klonk er al weer geroffel uit de open Rhino pijp ..als ging dit wel samen met een flinke wit/blauwe rook .. nader onderzoek wees uit dat de oorzaak hiervan t vinden was in de uitlaat demper.. deze was voor het *ongelukje* volgeblazen met Olie en koelvloeistof wat dus in een warme uitlaat rook veroorzaakt :shock: hij loopt.. maar ik durf dr bijna niet op te gaan rijden (ik doe t lekker toch !! ) :D
4 strokes only !!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Joebar, gefeliciteerd :toost:
Fijn gevoel hè als alles weer in mekaar zit.
Ik heb vandaag even door het havengebied gereden. Was wel stil daar, zo zonder jouw :wink:
Maar ik denk dat je volgend weekend wel weer durft, toch :?:
Voor het eerst weer volgas. Dat is eng :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

geen nood Huskie .. volgende week is JoeBar weer van de partij ... k zal de boel es flink onder ha.....euh .. laat ik maar rustig an doen heh met mijn geluk :D
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

En?Hoe gaat het met haar? :toost:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

na 8 jaar? slecht denk ik :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

* blaast even het stof van dit onderwerp*


na alle narigheid dat hierboven beschreven staat heeft het KTMetje (dat ik nog steeds in mn bezit heb) zich nog heel lang goed gehouden (wel nog enkele revisies en heeeeel veel onderhoud) , tot dat vorig jaar de bak aan gort draaide .

het was inmiddels ook alweer tijd voor een vers zuigertje , en het cilindertje kon ook wel een nieuw laagje nicasil gebruiken , ook de koppelingsplaten waren na bijna 10 jaar gebruik (ja echt nog de eerste set platen) toch echt wel merkbaar minder geworden .

kortom een kostenplaatje die hoog oploopt voor een inmiddels oude fiets.

maar toch ... ik heb inmiddels alweer een aantal brommers in het bezit gehad en weer van de hand gedaan , toch kon ik van deze maar slecht afstand doen ( ondanks hij twee maal op MP en het vraag en aanbod forum heeft gestaan) en heb ik besloten dat het KTM nu eens echt onderhanden wordt genomen . ik verwacht m voor het volgende offroad seizoen weer klaar voor de start.

Afbeelding
4 strokes only !!
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

XR-MANU schreef:Volgens mij ben je dan beter af met een XR650 ofzo.Lekker veel koppel :lol: Een CRF blokje is nogal gestresseerd voor baangebruik.Wel goed voor competitie of... als je het nodige onderhoud op tijd doet(olie om de max.500km,distributie,kleppen...etc).Kijk maar eens op het engelse forum van supermotech....
Niet als je een CRF450X neemt. Lekkere betrouwbare enduro fiets.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

die keuze was er nog niet toen dit topic in 2003 werd geopend :lol:
4 strokes only !!
Plaats reactie