Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Gaat er echt gaaf uitzien, Dakar volgend jaar???
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Merci mannen.
Dakar...wie weet. KTM Boven gaat elk jaar naar afrika, misschien dat ik eens bij hem aansluit voor een leuk tripje.
Maar ik vind het altijd een behoorlijk groot risico dat je vakantie/rally over is als je motor er mee op houd. Ik heb de toch steeds pech gehad door valpartijenen dat de motor groot onderhoud nodig had voordat deze weer kon gaan rijden. Dus het motorblok hield het allemaal, maar ikzelf stuurde hem vaak de verkeerde kant op Ikzelf hield er steeds niets aan over gelukkig, dus we gaan door ...
...en het is maar goed dat ik sleutelen minstens zo leuk vind als het rijden erop
Dakar...wie weet. KTM Boven gaat elk jaar naar afrika, misschien dat ik eens bij hem aansluit voor een leuk tripje.
Maar ik vind het altijd een behoorlijk groot risico dat je vakantie/rally over is als je motor er mee op houd. Ik heb de toch steeds pech gehad door valpartijenen dat de motor groot onderhoud nodig had voordat deze weer kon gaan rijden. Dus het motorblok hield het allemaal, maar ikzelf stuurde hem vaak de verkeerde kant op Ikzelf hield er steeds niets aan over gelukkig, dus we gaan door ...
...en het is maar goed dat ik sleutelen minstens zo leuk vind als het rijden erop
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
nice rally look
ff over je voorvering, vond wat advies van Hessler;
there is an other imprtant thing about the front fork
if you change the fork (maybe from a motorcross model) the suspension way is mostly much more!
but the forks are not longer than the dr big one
the result: on a hard impact - (deep hole while braking etc.) the full suspension way is needed.
NOW the front wheel will have contact to the FRAME!!
check it!
the minimum length of every fork in the dr big should be 695 mm !!!!
we solve this problem with our wp extreme damper changing
the extreme fork have no bottom valves. so we can change the damper and fork for the right minimum.
this is a really important thing!
__________________
ff over je voorvering, vond wat advies van Hessler;
there is an other imprtant thing about the front fork
if you change the fork (maybe from a motorcross model) the suspension way is mostly much more!
but the forks are not longer than the dr big one
the result: on a hard impact - (deep hole while braking etc.) the full suspension way is needed.
NOW the front wheel will have contact to the FRAME!!
check it!
the minimum length of every fork in the dr big should be 695 mm !!!!
we solve this problem with our wp extreme damper changing
the extreme fork have no bottom valves. so we can change the damper and fork for the right minimum.
this is a really important thing!
__________________
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb bij het plaatsen van de voorvork inderdaad goed bestudeerd of deze genoeg vrije veerweg heeft. 28cm veerweg gaat net goed inclusief spatbord. Dan is er weinig ruimte meer over voor een valbeugel, dus dat probleem moet ik nog zien op te lossen.
Ohja, voorvork van een big is 92cm lang, de nieuwe voorvork 93cm. Daarnaast heb ik de vork wat dieper in de kroonplaten geschoven. Dus de geometrie is wel veranderd. Wat beter rechtdoor, wat minder in de bochten. De volgende stap is dan ook een nieuwe schokbreker die ook wat langer is waardoor de geometrie weer hersteld wordt. Verder voordeel wordt dan meer veerweg en bodemvrijheid; nadeel is een hoger zwaartepunt.
Heerlijk, lekker sleutelen en verbeteren...i love it
Ohja, voorvork van een big is 92cm lang, de nieuwe voorvork 93cm. Daarnaast heb ik de vork wat dieper in de kroonplaten geschoven. Dus de geometrie is wel veranderd. Wat beter rechtdoor, wat minder in de bochten. De volgende stap is dan ook een nieuwe schokbreker die ook wat langer is waardoor de geometrie weer hersteld wordt. Verder voordeel wordt dan meer veerweg en bodemvrijheid; nadeel is een hoger zwaartepunt.
Heerlijk, lekker sleutelen en verbeteren...i love it
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty, kun je niet één of twee centimeter winnen door bv. een andere vork-dop te draaien zoals ik bij mijn KLE gedaan heb om hem wat hoger te brengen vooraan?
Ik heb er een aluminium-dop op van 5cm
Ik heb er een aluminium-dop op van 5cm
Nope, is al eerder besproken: het is een USD voorvork met bovenop de adjusters voor de rebound, dus een simpele dop erover draaien zit er niet in.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Een veren specialist kan de slag beperken.. maar kost wel wat..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik doe graag moeilijk
...en ik doe liever geen consessie's op de vering, alleen als het echt niet anders kan. Dus eerst kijken wat de mogelijkheden zijn voor het aanpassen van de 'valbaren'.
Gisteren de kuip verder gezaagd en het frame voor de koplamp gemaakt. Bijna klaar! Zie hier het resultaat (de kleur heb ik er nog even overheen gefotoshopt).
Hij lijkt erg hoog maar dat komt omdat motor opgebokt staat. Ik ben er op gaan zitten en ik kan er nog prima overheen kijken, vanaf 3 meter voor het voorwiel kan ik kijken, en dan moet het zadel ook nog opgehoogd worden.
...en ik doe liever geen consessie's op de vering, alleen als het echt niet anders kan. Dus eerst kijken wat de mogelijkheden zijn voor het aanpassen van de 'valbaren'.
Gisteren de kuip verder gezaagd en het frame voor de koplamp gemaakt. Bijna klaar! Zie hier het resultaat (de kleur heb ik er nog even overheen gefotoshopt).
Hij lijkt erg hoog maar dat komt omdat motor opgebokt staat. Ik ben er op gaan zitten en ik kan er nog prima overheen kijken, vanaf 3 meter voor het voorwiel kan ik kijken, en dan moet het zadel ook nog opgehoogd worden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Je bent goed bezig, maar volgens mij is je kuip een beetje TE hoog,
Als ik van jou was, eerst toch maar eens een fatsoenlijk ritje gaan rijden alvorens mijn cockpit samen te stellen, dan kan er indien nodig nog makkelijk een stukje van de kuip af.
Als ik van jou was, eerst toch maar eens een fatsoenlijk ritje gaan rijden alvorens mijn cockpit samen te stellen, dan kan er indien nodig nog makkelijk een stukje van de kuip af.
Vandaag weer leven in go!!! geblazen na 1,2jaar stilstand...man wat gaat de tijd toch snel
Toch weer even rilling op mijn rug toen die aansloeg. Testrondje gemaakt maar die noppenbanden zijn geen pretje als je straatbanden gewend bent. Wel heerlijk vette zit, zo met dat cross stuur en verhoogde voorkant. etc/
Moet nog wel wat gebeuren voordat die echt weer ingezet kan worden, knipperlichtjes, accu, snelheids meter, kuip spuiten.
Toch weer even rilling op mijn rug toen die aansloeg. Testrondje gemaakt maar die noppenbanden zijn geen pretje als je straatbanden gewend bent. Wel heerlijk vette zit, zo met dat cross stuur en verhoogde voorkant. etc/
Moet nog wel wat gebeuren voordat die echt weer ingezet kan worden, knipperlichtjes, accu, snelheids meter, kuip spuiten.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi man!
En je kan bruut vet blazen op noppen op de weg.. nog bewezen deze week.. komt mischien nog een leuk filmpje van
En je kan bruut vet blazen op noppen op de weg.. nog bewezen deze week.. komt mischien nog een leuk filmpje van
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sneak preview...
roffle
roffle
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
en dan nu het echter werk...taaadaaa:
Even wennen zonder snavel; daardoor ontbreekt de BIG look wel; maar afgezien daarvan vind ik het wel aardig geslaagd.
Nu nog de valbeugels monteren en een ruitje voor de koplampen.
Even wennen zonder snavel; daardoor ontbreekt de BIG look wel; maar afgezien daarvan vind ik het wel aardig geslaagd.
Nu nog de valbeugels monteren en een ruitje voor de koplampen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Heftigg! ...ziet er goed uit man
Ok nog eentje dan:
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Nou je toch bezig bent ..... hebbie nog een side-view?
U vraagt, wij draaien
Zij kappen zaten er nog niet op dus dit beeld is nog niet helemaal af. Ook moeten de bovenste stukjes van de letters G en O nog op de tank geplakt worden.
Verder moet nog:
- het zadel verhoogd worden
- de steppies 1 - 3 cm naar achteren
- Achter rek er weer af voor alleen 2 handvaten.
- Voor knipperlichten monteren.
- stickers voorspatbord
...agja het houd je van de straat
Zij kappen zaten er nog niet op dus dit beeld is nog niet helemaal af. Ook moeten de bovenste stukjes van de letters G en O nog op de tank geplakt worden.
Verder moet nog:
- het zadel verhoogd worden
- de steppies 1 - 3 cm naar achteren
- Achter rek er weer af voor alleen 2 handvaten.
- Voor knipperlichten monteren.
- stickers voorspatbord
...agja het houd je van de straat
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Netjes man .... hebbie mooi aan laten sluiten op je tank
Thanks
Jammer alleen dat deze voor offroad gebruikt wordt en dat het mooie er misschien weer snel af is; maar ik heb iig lekker geknutseld!
Jammer alleen dat deze voor offroad gebruikt wordt en dat het mooie er misschien weer snel af is; maar ik heb iig lekker geknutseld!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
erg strak geworden!
maar denk dat de snavel er el mooi bij in te passen is
maar denk dat de snavel er el mooi bij in te passen is
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Een sfeer foto:
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Letterlijk én figuurlijk cool