Anyway, verder reed de motor goed maar ik ben pietje precies en ik wil dat mijn motor 100% is.
Dus de stap gemaakt en na het werplaatshandboek gelezen te hebben ben ik aan de slag gegaan.
Eerst wilde ik de motor in het frame laten zitten, maar dit bleek uiteindelijk niet mogelijk om dan de kop te verwijderen zonder koelribben in te slijpen. Dus de motor uit het frame gelicht. Cilinder geinspecteerd en geconstateerd dat deze inderdaad slijtage had, niet in de zin van groeven maar alleen ingesleten rand bovenaan de cilinder.
Een overmaats zuiger (0,5mm) van 261euro bij hessler besteld samen met nieuwe pakkingen.
Vandaag de kop en cylinder met nieuwe zuiger naar een revisie bedrijf gebracht, ze zullen de kop reviseren(kleppen inslijpen, kop vlakken en roet wegspoelen) en de cylinder uitboren en honen. Totaal zo'n 150 euro inc het in elkaar zetten van de kop. Duurt wel ff, namelijk 2 weken. Dus daar is het nu op wachten.
Verder heb ik mijn achterframe een likje verf gegeven, deze had wat roest plekken.
Ook mijn draadboom stekkers allemaal ingespoten en opnieuw voorzien van isolatie tape.
Koplamp heeft een xenon HID lamp gekregen, 3x meer lichtopbrengt en 35watt ipv 55. Met ingebouwd servo-tje wat omschakeld zodra grootlicht wordt opgezet.
Zijkappen hebben een nieuwe laag lak gekregen.
2e hands voorspatbord van een bmw gs 1000?; helemaal geschuurd en blauw gespoten en laag lak. Die standaard spatborden vind ik niets.
Foto's volgen nog.