Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Mijn dr 750 staat inmiddels al 2 maandjes stil, hij verbruikte olie (1liter op 1000km) en het vervangen van de klep rubber was geen oplossing. Daarnaast had hij nog maar 9 bar compressie. Oorzak lijkt een gat in de luchtfilter te zijn geweest welke de vorige eigenaar ook heeft gemaakt. Uiteraard zonder hier iets over te zeggen bij de verkoop
Anyway, verder reed de motor goed maar ik ben pietje precies en ik wil dat mijn motor 100% is.
Dus de stap gemaakt en na het werplaatshandboek gelezen te hebben ben ik aan de slag gegaan.
Eerst wilde ik de motor in het frame laten zitten, maar dit bleek uiteindelijk niet mogelijk om dan de kop te verwijderen zonder koelribben in te slijpen. Dus de motor uit het frame gelicht. Cilinder geinspecteerd en geconstateerd dat deze inderdaad slijtage had, niet in de zin van groeven maar alleen ingesleten rand bovenaan de cilinder.
Een overmaats zuiger (0,5mm) van 261euro bij hessler besteld samen met nieuwe pakkingen.
Vandaag de kop en cylinder met nieuwe zuiger naar een revisie bedrijf gebracht, ze zullen de kop reviseren(kleppen inslijpen, kop vlakken en roet wegspoelen) en de cylinder uitboren en honen. Totaal zo'n 150 euro inc het in elkaar zetten van de kop. Duurt wel ff, namelijk 2 weken. Dus daar is het nu op wachten.
Verder heb ik mijn achterframe een likje verf gegeven, deze had wat roest plekken.
Ook mijn draadboom stekkers allemaal ingespoten en opnieuw voorzien van isolatie tape.
Koplamp heeft een xenon HID lamp gekregen, 3x meer lichtopbrengt en 35watt ipv 55. Met ingebouwd servo-tje wat omschakeld zodra grootlicht wordt opgezet.
Zijkappen hebben een nieuwe laag lak gekregen.
2e hands voorspatbord van een bmw gs 1000?; helemaal geschuurd en blauw gespoten en laag lak. Die standaard spatborden vind ik niets.
Foto's volgen nog.
Anyway, verder reed de motor goed maar ik ben pietje precies en ik wil dat mijn motor 100% is.
Dus de stap gemaakt en na het werplaatshandboek gelezen te hebben ben ik aan de slag gegaan.
Eerst wilde ik de motor in het frame laten zitten, maar dit bleek uiteindelijk niet mogelijk om dan de kop te verwijderen zonder koelribben in te slijpen. Dus de motor uit het frame gelicht. Cilinder geinspecteerd en geconstateerd dat deze inderdaad slijtage had, niet in de zin van groeven maar alleen ingesleten rand bovenaan de cilinder.
Een overmaats zuiger (0,5mm) van 261euro bij hessler besteld samen met nieuwe pakkingen.
Vandaag de kop en cylinder met nieuwe zuiger naar een revisie bedrijf gebracht, ze zullen de kop reviseren(kleppen inslijpen, kop vlakken en roet wegspoelen) en de cylinder uitboren en honen. Totaal zo'n 150 euro inc het in elkaar zetten van de kop. Duurt wel ff, namelijk 2 weken. Dus daar is het nu op wachten.
Verder heb ik mijn achterframe een likje verf gegeven, deze had wat roest plekken.
Ook mijn draadboom stekkers allemaal ingespoten en opnieuw voorzien van isolatie tape.
Koplamp heeft een xenon HID lamp gekregen, 3x meer lichtopbrengt en 35watt ipv 55. Met ingebouwd servo-tje wat omschakeld zodra grootlicht wordt opgezet.
Zijkappen hebben een nieuwe laag lak gekregen.
2e hands voorspatbord van een bmw gs 1000?; helemaal geschuurd en blauw gespoten en laag lak. Die standaard spatborden vind ik niets.
Foto's volgen nog.
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op do feb 21, 2008 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zo josja, jij bent goed bezig
je BIG is het waard, is een strak ding
hoop dat je er wat meer pk's voor terug krijgt. [ zo lang ie Shiny er maar niet uit loopt ]
hoe lang moet hem zo inrijden?
hoop dat je snel weer rijd, meer dan 3 maanden geen BIG onder je kont lijkt me niks..
die van mij heeft eens 2 maanden stil gestaan na een ongeluk, wat had ik een dikke smile toen ik weer kon stampen
ben benieuwd naar je spatbord, maten kwamen dus overeen?
je BIG is het waard, is een strak ding
hoop dat je er wat meer pk's voor terug krijgt. [ zo lang ie Shiny er maar niet uit loopt ]
hoe lang moet hem zo inrijden?
hoop dat je snel weer rijd, meer dan 3 maanden geen BIG onder je kont lijkt me niks..
die van mij heeft eens 2 maanden stil gestaan na een ongeluk, wat had ik een dikke smile toen ik weer kon stampen
ben benieuwd naar je spatbord, maten kwamen dus overeen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sowhej, dies goed bezig
die HID xenon lamp ... is dat wat? 'k vind de koplamp van mij DR nogal matig namelijk.
(en welke heb je gekocht als ik zo vrij mag zijn?)
Ik ben zeer zeker benieuwd naar die foto's.
cheers,
Dennis
die HID xenon lamp ... is dat wat? 'k vind de koplamp van mij DR nogal matig namelijk.
(en welke heb je gekocht als ik zo vrij mag zijn?)
Shifty-PK schreef:2e hands voorspatbord van een bmw gs 1000....Foto's volgen nog.
Ik ben zeer zeker benieuwd naar die foto's.
cheers,
Dennis
bmw r 80 g/s
r 80 gs
r 100gs
r 100gs pd
r 1100 gs
r 1150 gsa
r 1200 gs
r 1200 gsa
f 650 gs
f 650 gs pd
en vanaf maart 2008
f 650 gs (2 cilinder staand)
f 800 gs ( 2 cilinder staand) erg mooi
een r 1000 gs????
maar je zult waarschijnlijk een snavel van de 1100 of 1150 hebben.
De 1150 lijkt me het mooist voor een Big
goed bezig trouwens
r 80 gs
r 100gs
r 100gs pd
r 1100 gs
r 1150 gsa
r 1200 gs
r 1200 gsa
f 650 gs
f 650 gs pd
en vanaf maart 2008
f 650 gs (2 cilinder staand)
f 800 gs ( 2 cilinder staand) erg mooi
een r 1000 gs????
maar je zult waarschijnlijk een snavel van de 1100 of 1150 hebben.
De 1150 lijkt me het mooist voor een Big
goed bezig trouwens
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
precies, zoveel gs-en dat ik ook niet precies weet onder welke hij vandaan kwam. Volgens de vrouw van de eigenaar was het een 1000cc
Linkje ebay xenon:
http://cgi.ebay.nl/BI-XENON-HID-CONVERS ... dZViewItem
Betreft inrijden: Voorkomen om een constante snelheid te rijden, proberen in een zo gevarieerd toerental mogelijk te rijden. Naarmate de km's vorderen zal het minder worden, na 1000km moet er toch wel weer normaal gereden kunnen worden. In het begin dus lekker binnendoor weggetjes nemen.
Linkje ebay xenon:
http://cgi.ebay.nl/BI-XENON-HID-CONVERS ... dZViewItem
Betreft inrijden: Voorkomen om een constante snelheid te rijden, proberen in een zo gevarieerd toerental mogelijk te rijden. Naarmate de km's vorderen zal het minder worden, na 1000km moet er toch wel weer normaal gereden kunnen worden. In het begin dus lekker binnendoor weggetjes nemen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
had denk ik een black out.. artikel gelezen over inrijden
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
@dennis, kan ook een philips lamp halen voor de motor.. 40% meer licht en 10 tot 20 meter verder zicht + een orange gloed langs de rand zo dat je wat meer opvalt..
kosten rond de e23 en gaan lang mee [zit al 2 jaar en 30.000+ in Shiny]
en ben je al naar de dynobank geweest?
gr zappa
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
@dennis, kan ook een philips lamp halen voor de motor.. 40% meer licht en 10 tot 20 meter verder zicht + een orange gloed langs de rand zo dat je wat meer opvalt..
kosten rond de e23 en gaan lang mee [zit al 2 jaar en 30.000+ in Shiny]
en ben je al naar de dynobank geweest?
gr zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Is dat nog een speciaal type? want er zijn nogal wat auto/motor lampen van philips.zappa.suzuki schreef:@dennis, kan ook een philips lamp halen voor de motor.. 40% meer licht en 10 tot 20 meter verder zicht + een orange gloed langs de rand zo dat je wat meer opvalt..
@ Shifty, kitje ziet er wel goed uit ... dit is exact zoeen als jij hebt?
... wordt nog kiezen zo
Nog niet, gaat in Januari gebeuren ... wordt ff een dinsdagavond hobbiën daaro bij KMS.zappa.suzuki schreef:ben je al naar de dynobank geweest?
Ervoor gooi ik er nog een nieuwe koppeling in met zwaardere veren ... hij slipt namelijk door als ik een wheely probeer te maken.
Yup, die heb ik precies besteld op die link.
Over 't inrijden: Ik heb die link ook gelezen op die amerikaanse site. Ik vind het maar dubieus. Het hele verhaal met die foto's erbij klinkt als 'Hey Mike! Its amazing' verhaal.
Het zal een combinatie worden van niet te hoge toeren beginnen, optrekken en weer op de motor afremmen.
Over 't inrijden: Ik heb die link ook gelezen op die amerikaanse site. Ik vind het maar dubieus. Het hele verhaal met die foto's erbij klinkt als 'Hey Mike! Its amazing' verhaal.
Het zal een combinatie worden van niet te hoge toeren beginnen, optrekken en weer op de motor afremmen.
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op wo dec 05, 2007 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he dennis, lamp is de motovision van philips, te koop bij de motor boer..
weet niet of je de koppelings set bij hessler wil bestellen?
heb namelijk een beetje mijn twijfels over deze set...
heb tijd terug m'n koppeling totaal verbrand..
heb toen de set kurk en staal platen bij hessler besteld + de sterkere veren.
bij montage was er geen schade aan het huis en kooi..
na eeen paar 100km's begon ie te wandelen met de koppeling in..
boel weer uit elkaar en had ineens allemaal deuken in de geleiders van het huis en kooi
heb deze licht opgeschuurd en daarna alleen nog last bij koude motor maar blij ben je er niet mee..
zou eerst alleen de sterkere veren proberen.. heb je bij hessler en motozoom..
heb deze veren ook hier nog liggen + een koppelings pakking, je kan langs wippen, dan zetten we die er in om het te proberen.. [ kunnen we daarna modder happen ]
heb ook nog de cross set platen liggen maar zal deze niet snel zelf meer gebruiken
en als je een nieuwe set monteerd zou ik eerst de uitsteeksels die in de geleiders van huis en kooi vallen licht bij schuren..
@shifty, verhaal klinkt wel erg logisch, zou het zelf zo doen..
weet niet of je de koppelings set bij hessler wil bestellen?
heb namelijk een beetje mijn twijfels over deze set...
heb tijd terug m'n koppeling totaal verbrand..
heb toen de set kurk en staal platen bij hessler besteld + de sterkere veren.
bij montage was er geen schade aan het huis en kooi..
na eeen paar 100km's begon ie te wandelen met de koppeling in..
boel weer uit elkaar en had ineens allemaal deuken in de geleiders van het huis en kooi
heb deze licht opgeschuurd en daarna alleen nog last bij koude motor maar blij ben je er niet mee..
zou eerst alleen de sterkere veren proberen.. heb je bij hessler en motozoom..
heb deze veren ook hier nog liggen + een koppelings pakking, je kan langs wippen, dan zetten we die er in om het te proberen.. [ kunnen we daarna modder happen ]
heb ook nog de cross set platen liggen maar zal deze niet snel zelf meer gebruiken
en als je een nieuwe set monteerd zou ik eerst de uitsteeksels die in de geleiders van huis en kooi vallen licht bij schuren..
@shifty, verhaal klinkt wel erg logisch, zou het zelf zo doen..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ah okay, ga ik binnenkort ff naar een motoshop en dan bepaal ik daar wel of ik ga voor Shifty of Zappazappa.suzuki schreef:motovision van philips.....
Oei, das niet best nieuwszappa.suzuki schreef:weet niet of je de koppelings set bij hessler wil bestellen?
heb namelijk een beetje mijn twijfels over deze set.....
Als ik zeg Vesrah en EBC ..... welke koppelingsplaten zouden jullie dan kiezen?
EBC is bij mij goed bekend van z'n greenstuff remblokken ... maar das met de auto.
Wat bedoel je met "cross platen" ?
Dat modderen doet m'n DR pas ná de testbankafstelling.... maar dat gaat helemaal goed komen
.... eh, sorry Shifty voor dat we je topic om zeep helpen
cheers,
Dennis
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zappa lamp er in en rijden, shifty lamp wat meer werk
had deze set;
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 4d07763959
maar werd toen anders aan gepreesen..
maar orgineel suzuki geen idee?
of alleen de veren?
bijde merken onbekent kwa koppeling.. maar ben gek op vesrah remblokken..
zijn de enige waar mee ik gedoseert kan remmen op de a-rem
ook sorry shifty
had deze set;
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 4d07763959
maar werd toen anders aan gepreesen..
maar orgineel suzuki geen idee?
of alleen de veren?
bijde merken onbekent kwa koppeling.. maar ben gek op vesrah remblokken..
zijn de enige waar mee ik gedoseert kan remmen op de a-rem
ook sorry shifty
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Heb dat inrij verhaal van die hey mike aan een vriendje hier gestuurd. Deze man is service manager bij BMW/Mini Cooper/Rolls Royce en toevallig rijdt hij ook een Ducati en heeft ie ook een CRF besteld.
Hij rijd al zijn motoren volgens dit principe in, maar hij gaat zelfs zover dat ie persoonlijk alle auto's van bovengenoemde merken ook op deze manier inrijdt. De locals die nl. deze auto's kopen zijn nogal lomp, en ze hadden in het begin veel motorische problemen, maar sinds hij ze inrijdt is dat aanzienlijk vermnindert!!!!!
Hij rijd al zijn motoren volgens dit principe in, maar hij gaat zelfs zover dat ie persoonlijk alle auto's van bovengenoemde merken ook op deze manier inrijdt. De locals die nl. deze auto's kopen zijn nogal lomp, en ze hadden in het begin veel motorische problemen, maar sinds hij ze inrijdt is dat aanzienlijk vermnindert!!!!!
You're free to do as we tell you!
Even wat foto's bij mijn werkzaamheden:
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op do dec 06, 2007 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
En nog meer...
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Je had 'm wel ff mogen afspuiten voordat je eraan ging werken
Is lekker hé dat hobbiën aan je motor
Die tralies voor je koplamp ... had je dat al? ziet er gaaf uit.
cheers,
Dennis
Is lekker hé dat hobbiën aan je motor
Die tralies voor je koplamp ... had je dat al? ziet er gaaf uit.
cheers,
Dennis
Agja, kost zoveel tijd. Als je dan eindelijk moed hebt gevonden om het open te halen heb ik geen tijd meer op hem nog ff schoon te maken
Tralien zaten er al op, door de vorige eigenaar...niet slecht inderdaad. Hieraan kan ik van dat transparante plaat op ty-rappen zodat hij helemaal beschermd is tegen stenen.
Tralien zaten er al op, door de vorige eigenaar...niet slecht inderdaad. Hieraan kan ik van dat transparante plaat op ty-rappen zodat hij helemaal beschermd is tegen stenen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
was ook te lui om hem af te spuiten toen ik het blok verving
ziet ie er iel uit zo he
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
En hierbij wat foto's van het spatbord erop. Zit als gegoten, kleur komt niet helemaal overeen maar met een beetje blubber zie dat niet meer
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
en de laatste.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ziet er goed uit! ben benieuwd hoe het smoelt als ie weer opgebouwd is,
denk dat het de voorkant wat beter laat aansluiten met de brede tank lijn...
ga zo door
denk dat het de voorkant wat beter laat aansluiten met de brede tank lijn...
ga zo door
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vandaag voor 130 euro een gereviseerde kop en geboorde en gehoonde cilinder mogen ontvangen, kop was ook al (verkeerd) voor me in elkaar gezet.
Ze klep veren zijn progessief en de dikker op elkaar gewikkelde draden horen aan de onderkant te zitten.
De kop is tevens geflakt en de cilinder ook.
Ze klep veren zijn progessief en de dikker op elkaar gewikkelde draden horen aan de onderkant te zitten.
De kop is tevens geflakt en de cilinder ook.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Hopelijk hierna 0.00001% olie verbruik.
Nieuwe zuiger van Suzuki, 0.5overmaats. Zonder uitsparingen van de kleppen welke alleen aanwezig waren om eventueele schade te voorkomen als de kleppen gaan zweven. Als dit gebeurd gaat het zowiezo mis.
Nu heb ik hopelijk iets meer compressie dus meer koppel!
Nieuwe zuiger van Suzuki, 0.5overmaats. Zonder uitsparingen van de kleppen welke alleen aanwezig waren om eventueele schade te voorkomen als de kleppen gaan zweven. Als dit gebeurd gaat het zowiezo mis.
Nu heb ik hopelijk iets meer compressie dus meer koppel!
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
De geflakte kop, daarnaast zijn de kleppen ingeslepen en is alles schoongestraald en ontdaan van roet.
De buitenkant is ook weer mooi schoon doordat ze hem in 'bad' hebben gedaan.
De buitenkant is ook weer mooi schoon doordat ze hem in 'bad' hebben gedaan.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.