Werkzaamheden tot nu aan GO!!!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

ziet er kickuh uit shifty!!
matblauw is ook zo gek nog niet........
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Gaat er echt gaaf uitzien, Dakar volgend jaar???
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Merci mannen.

Dakar...wie weet. KTM Boven gaat elk jaar naar afrika, misschien dat ik eens bij hem aansluit voor een leuk tripje.

Maar ik vind het altijd een behoorlijk groot risico dat je vakantie/rally over is als je motor er mee op houd. Ik heb de toch steeds pech gehad door valpartijenen dat de motor groot onderhoud nodig had voordat deze weer kon gaan rijden. Dus het motorblok hield het allemaal, maar ikzelf stuurde hem vaak de verkeerde kant op :cry: Ikzelf hield er steeds niets aan over gelukkig, dus we gaan door ...

...en het is maar goed dat ik sleutelen minstens zo leuk vind als het rijden erop :wink:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

nice rally look 8)

ff over je voorvering, vond wat advies van Hessler;

there is an other imprtant thing about the front fork

if you change the fork (maybe from a motorcross model) the suspension way is mostly much more!
but the forks are not longer than the dr big one

the result: on a hard impact - (deep hole while braking etc.) the full suspension way is needed.

NOW the front wheel will have contact to the FRAME!!
check it!
the minimum length of every fork in the dr big should be 695 mm !!!!

we solve this problem with our wp extreme damper changing
the extreme fork have no bottom valves. so we can change the damper and fork for the right minimum.

this is a really important thing!
__________________
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb bij het plaatsen van de voorvork inderdaad goed bestudeerd of deze genoeg vrije veerweg heeft. 28cm veerweg gaat net goed inclusief spatbord. Dan is er weinig ruimte meer over voor een valbeugel, dus dat probleem moet ik nog zien op te lossen.

Ohja, voorvork van een big is 92cm lang, de nieuwe voorvork 93cm. Daarnaast heb ik de vork wat dieper in de kroonplaten geschoven. Dus de geometrie is wel veranderd. Wat beter rechtdoor, wat minder in de bochten. De volgende stap is dan ook een nieuwe schokbreker die ook wat langer is waardoor de geometrie weer hersteld wordt. Verder voordeel wordt dan meer veerweg en bodemvrijheid; nadeel is een hoger zwaartepunt.

Heerlijk, lekker sleutelen en verbeteren...i love it :P
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Shifty, kun je niet één of twee centimeter winnen door bv. een andere vork-dop te draaien zoals ik bij mijn KLE gedaan heb om hem wat hoger te brengen vooraan?
Ik heb er een aluminium-dop op van 5cm :roll: :roll:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Nope, is al eerder besproken: het is een USD voorvork met bovenop de adjusters voor de rebound, dus een simpele dop erover draaien zit er niet in.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Een veren specialist kan de slag beperken.. maar kost wel wat..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik doe graag moeilijk :oops:

...en ik doe liever geen consessie's op de vering, alleen als het echt niet anders kan. Dus eerst kijken wat de mogelijkheden zijn voor het aanpassen van de 'valbaren'.

Gisteren de kuip verder gezaagd en het frame voor de koplamp gemaakt. Bijna klaar! Zie hier het resultaat (de kleur heb ik er nog even overheen gefotoshopt).

Hij lijkt erg hoog maar dat komt omdat motor opgebokt staat. Ik ben er op gaan zitten en ik kan er nog prima overheen kijken, vanaf 3 meter voor het voorwiel kan ik kijken, en dan moet het zadel ook nog opgehoogd worden.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Je bent goed bezig, maar volgens mij is je kuip een beetje TE hoog,
Als ik van jou was, eerst toch maar eens een fatsoenlijk ritje gaan rijden alvorens mijn cockpit samen te stellen, dan kan er indien nodig nog makkelijk een stukje van de kuip af.

:roll: :roll:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Vandaag weer leven in go!!! geblazen na 1,2jaar stilstand...man wat gaat de tijd toch snel :(

Toch weer even rilling op mijn rug toen die aansloeg. Testrondje gemaakt maar die noppenbanden zijn geen pretje als je straatbanden gewend bent. Wel heerlijk vette zit, zo met dat cross stuur en verhoogde voorkant. etc/

Moet nog wel wat gebeuren voordat die echt weer ingezet kan worden, knipperlichtjes, accu, snelheids meter, kuip spuiten.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Mooi man!

En je kan bruut vet blazen op noppen op de weg.. nog bewezen deze week.. komt mischien nog een leuk filmpje van :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Sneak preview...

roffle :shock:

Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

en dan nu het echter werk...taaadaaa:

Afbeelding

Even wennen zonder snavel; daardoor ontbreekt de BIG look wel; maar afgezien daarvan vind ik het wel aardig geslaagd.

Nu nog de valbeugels monteren en een ruitje voor de koplampen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Heftigg! 8) ...ziet er goed uit man Afbeelding
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

WOW ! :shock: De radiostilte is niet voor niks geweest !
Ziet er mooi uit !
Nog meer piccies please.

LEO
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ok nog eentje dan:

Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Nou je toch bezig bent ..... hebbie nog een side-view? :mrgreen:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

U vraagt, wij draaien :)

Afbeelding

Afbeelding

Zij kappen zaten er nog niet op dus dit beeld is nog niet helemaal af. Ook moeten de bovenste stukjes van de letters G en O nog op de tank geplakt worden.

Verder moet nog:
- het zadel verhoogd worden
- de steppies 1 - 3 cm naar achteren
- Achter rek er weer af voor alleen 2 handvaten.
- Voor knipperlichten monteren.
- stickers voorspatbord
...agja het houd je van de straat :lol:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Netjes man .... hebbie mooi aan laten sluiten op je tank :)
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Thanks :wink:

Jammer alleen dat deze voor offroad gebruikt wordt en dat het mooie er misschien weer snel af is; maar ik heb iig lekker geknutseld!
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

Gave motor, te gek die heldere lampjes.....
keep up the good work!

en, ach ja, met verbouwen kan je net zo blij worden als met sturen. weet ik uit ervaring....

greetz sander
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

8) erg strak geworden!

maar denk dat de snavel er el mooi bij in te passen is :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Een sfeer foto:

Afbeelding
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 22:41
Locatie: Botlek/Europoort

Letterlijk én figuurlijk cool 8)
Plaats reactie