gasgas
Moderator: ghulst
Volgende week is het dan zover. Eindelijk een proefrit met een gasgas 450. Ik ben echt heel benieuwd. Ik laat jullie weten hoe de bevindingen zijn.
Zet de motor eens uit als hij heet is en probeer dan nog eens te starten. Benieuwd of ze voor de nieuwe modellen de mapping al aangepast hebben.
Als het een model 2009 is dan zou de kettinggeleider van de crosser erop moeten zitten. Die van de enduroversie buigt en biedt de ketting niet veel steun.
Gisteren nog ketting er af in een greppel, heel ver van de bewoonde wereld.
Boordgereedschap voor de achteras? Er zit totaal geen boordgereedschap bij.
Zijstandaard, klapt automatisch in, is een modificatie voor.
Verder een hele mooie fiets!
Suc6!
Als het een model 2009 is dan zou de kettinggeleider van de crosser erop moeten zitten. Die van de enduroversie buigt en biedt de ketting niet veel steun.
Gisteren nog ketting er af in een greppel, heel ver van de bewoonde wereld.
Boordgereedschap voor de achteras? Er zit totaal geen boordgereedschap bij.
Zijstandaard, klapt automatisch in, is een modificatie voor.
Verder een hele mooie fiets!
Suc6!
Als je in de werkplaats het ding twee keer op je hoofd hebt gehad én je handkappen gaan aan de linkerkant steeds kaduuk dan praat je wel anders
Hij heeft het nu gemodificeerd (het schijnt het gevolg van Spaanse wetgeving te zijn) en nu gedraagt hij zich als een normale zijstandaard.
Hij heeft het nu gemodificeerd (het schijnt het gevolg van Spaanse wetgeving te zijn) en nu gedraagt hij zich als een normale zijstandaard.
Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt ).
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt ).
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Dat gebeurt maar 1 maal.Je kent het spreekwoord toch.
Nou over die zijstandaard kan ik je het e.e.a. vertellen. Wat een klote ding zeg. Heeft me al heel wat schade opgeleverd. Beschadigd plastic, verbogen handkap(was net nieuw), verbogen step en nog niet te spreken over de deuk die ik nog steeds in mijn schedel heb toen ik eronder lag. Op het gasgasrider forum hebben ze een mooie modificatie hierop en sindsdien is het probleem verholpen.
Maar buiten dat heb ik geen enkel probleem met de fiets want hij loopt geweldig. Als je een 2005 model op het oog hebt zou ik wel de kettinggeleider vervangen want gisteren lag inderdaad de ketting eraf. Buiten dat niets aan veranderen.
Maar buiten dat heb ik geen enkel probleem met de fiets want hij loopt geweldig. Als je een 2005 model op het oog hebt zou ik wel de kettinggeleider vervangen want gisteren lag inderdaad de ketting eraf. Buiten dat niets aan veranderen.
GASGAS FSE 450 2005
Ben ik toch niet de enige die dat heeft meegemaaktdaan LC8 schreef:Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt ).
Probleem was bij mij ook zo verholpen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Ketting eraf??? heb 05 type al 3 jaar, nooit eraf gelopen. Misschien moeten jullie de kettingspanning eens in de gaten houden en kijken of het wiel er wel recht inzit.
Zijstandaard is inderdaad kwalitatief uitemate teleurstellend, echter dit heeft te maken met onze europeesche parlements vrinden in Brussel.
Denk maar aan de ezel en......
Zijstandaard is inderdaad kwalitatief uitemate teleurstellend, echter dit heeft te maken met onze europeesche parlements vrinden in Brussel.
Denk maar aan de ezel en......
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Oke bedankt voor de tips.
Is dat een kwaal, als de motor warm is om dan moeilijk te starten.
Dat gedoe met standaard, heeft wrf450 toch ook. Een maat van me heeft een wr en ook zo'n standaard, maar ik ervaar het toch niet als storend.
Is dat een kwaal, als de motor warm is om dan moeilijk te starten.
Dat gedoe met standaard, heeft wrf450 toch ook. Een maat van me heeft een wr en ook zo'n standaard, maar ik ervaar het toch niet als storend.
GasGas 450
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
inderdaad, erg makkelijk. Dus blijven er voor mij geen minpunten over aan een (EC300) Gasgas......
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Ach met 'n endurootje...daan LC8 schreef:Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt ).
Niet zo erg als dat je in de showroom ff op een veel te dure Duc bent gaan zitten...
Dat meen je nietfolie schreef:Ach met 'n endurootje...daan LC8 schreef:Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt ).
Niet zo erg als dat je in de showroom ff op een veel te dure Duc bent gaan zitten...
Klets boem, alles om? Net als in een skiklasje, de hele rij om?
@Schildertje, ja de ketting stond inderdaad te slap dus dat zal ongetwijfeld de oorzaak van het aflopen van de ketting geweest zijn. Maar je moet toegeven dat die kettinggeleider nou niet echt een mooi stukje techniek is. Zelfs bij Oerlemans denken ze er zo over en hebben een mooi alternatief alleen moet je dan wel de moeite nemen om deze te monteren in mijn geval.
De warme start is verder "no problemo".
De warme start is verder "no problemo".
GASGAS FSE 450 2005
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Tja... weet je, ik heb zo'n andere geleider gebruikt en deze hield zoveel zand e.d. vast tussen geleiderrubber en ketting dat de ketting alleen maar sneller sleet. Ik ben terug naar de oude en heb op verzoek van de knmv een plaatje erop gemonteerd zodat er geen hele kinderen, laarzen, mammoettankers en wat niet meer zij tussen tandwiel en ketting kan komen.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Goed punt. Als dat het geval is laat ik de orginele geleider erop. Met consequent afstellen van de kettingspanning moet dat ook geen probleem zijn.schildertje schreef: Tja... weet je, ik heb zo'n andere geleider gebruikt en deze hield zoveel zand e.d. vast tussen geleiderrubber en ketting dat de ketting alleen maar sneller sleet. Ik ben terug naar de oude en heb op verzoek van de knmv een plaatje erop gemonteerd zodat er geen hele kinderen, laarzen, mammoettankers en wat niet meer zij tussen tandwiel en ketting kan komen.
GASGAS FSE 450 2005
Kan je beter zo'n trapbokje aanschaffen.JW schreef:ff over die standaard... ik lag gisteren rechts onder de motor...
poot van mijn plastic krukje afgebroken... :)was wel mooi al mn olie eruit die ik toch aan het vervangen was.
is daar ook een modificatie voor?
Niet alleen handig maar ook veiliger dan zo'n plastic ding
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Trapbokje van MadMax / Motozoom kost 49 Euro, als ik het goed heb.JW schreef:ff over die standaard... ik lag gisteren rechts onder de motor...
poot van mijn plastic krukje afgebroken... :)was wel mooi al mn olie eruit die ik toch aan het vervangen was.
is daar ook een modificatie voor?
Die van mij houdt het 2 x langer uit dan mijn hydraulische Chinese bok
Dat had je er niet bij verteltJW schreef:ehh de motor stond op zo'n blokje, ik op t krukje
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/