gasgas

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
royke
Contacteer:

Volgende week is het dan zover. Eindelijk een proefrit met een gasgas 450. Ik ben echt heel benieuwd. Ik laat jullie weten hoe de bevindingen zijn.
Noppy

Zet de motor eens uit als hij heet is en probeer dan nog eens te starten. Benieuwd of ze voor de nieuwe modellen de mapping al aangepast hebben.

Als het een model 2009 is dan zou de kettinggeleider van de crosser erop moeten zitten. Die van de enduroversie buigt en biedt de ketting niet veel steun.

Gisteren nog ketting er af in een greppel, heel ver van de bewoonde wereld.

Boordgereedschap voor de achteras? Er zit totaal geen boordgereedschap bij.

Zijstandaard, klapt automatisch in, is een modificatie voor.

Verder een hele mooie fiets!

Suc6!
:toost:
brommer

wat is er mis met ene automatische inklapbare zijstandaard?
zit op mijn bmw ook , hoor er veel mesen over klagen maar ik heb er geen moeite mee.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Noppy

Als je in de werkplaats het ding twee keer op je hoofd hebt gehad én je handkappen gaan aan de linkerkant steeds kaduuk dan praat je wel anders :lol:

Hij heeft het nu gemodificeerd (het schijnt het gevolg van Spaanse wetgeving te zijn) en nu gedraagt hij zich als een normale zijstandaard.
daan LC8

Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat :oops:
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt :roll: ).
Houten Klaas

Dat gebeurt maar 1 maal.Je kent het spreekwoord toch.
Paleo

Nou over die zijstandaard kan ik je het e.e.a. vertellen. Wat een klote ding zeg. Heeft me al heel wat schade opgeleverd. Beschadigd plastic, verbogen handkap(was net nieuw), verbogen step en nog niet te spreken over de deuk die ik nog steeds in mijn schedel heb toen ik eronder lag. Op het gasgasrider forum hebben ze een mooie modificatie hierop en sindsdien is het probleem verholpen.

Maar buiten dat heb ik geen enkel probleem met de fiets want hij loopt geweldig. Als je een 2005 model op het oog hebt zou ik wel de kettinggeleider vervangen want gisteren lag inderdaad de ketting eraf. Buiten dat niets aan veranderen.
GASGAS FSE 450 2005
adje

daan LC8 schreef:Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
en hem dan weer loslaat, terwijl je er heilig van overtuigd bent dat de standaard nog uit staat :oops:
(en dan sta je natuurlijk zelf net aan de rechterkant zodat de motor van je af valt :roll: ).
Ben ik toch niet de enige die dat heeft meegemaakt :oops:
Probleem was bij mij ook zo verholpen :evil:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
schildertje
Contacteer:

:?: Ketting eraf??? heb 05 type al 3 jaar, nooit eraf gelopen. Misschien moeten jullie de kettingspanning eens in de gaten houden en kijken of het wiel er wel recht inzit.
Zijstandaard is inderdaad kwalitatief uitemate teleurstellend, echter dit heeft te maken met onze europeesche parlements vrinden in Brussel.
Denk maar aan de ezel en......
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
royke
Contacteer:

Oke bedankt voor de tips.
Is dat een kwaal, als de motor warm is om dan moeilijk te starten.
Dat gedoe met standaard, heeft wrf450 toch ook. Een maat van me heeft een wr en ook zo'n standaard, maar ik ervaar het toch niet als storend.
GasGas 450
Ad Ketelaars
Contacteer:

inderdaad, erg makkelijk. Dus blijven er voor mij geen minpunten over aan een (EC300) Gasgas......
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
folie

daan LC8 schreef:Ook zo prettig als je de motor "even" een paar meter wilt verzetten,
Ach met 'n endurootje...
Niet zo erg als dat je in de showroom ff op een veel te dure Duc bent gaan zitten...
Noppy

folie schreef:
Ach met 'n endurootje...
Niet zo erg als dat je in de showroom ff op een veel te dure Duc bent gaan zitten...
Dat meen je niet :oops:

Klets boem, alles om? Net als in een skiklasje, de hele rij om?
Paleo

@Schildertje, ja de ketting stond inderdaad te slap dus dat zal ongetwijfeld de oorzaak van het aflopen van de ketting geweest zijn. Maar je moet toegeven dat die kettinggeleider nou niet echt een mooi stukje techniek is. Zelfs bij Oerlemans denken ze er zo over en hebben een mooi alternatief alleen moet je dan wel de moeite nemen om deze te monteren in mijn geval.

De warme start is verder "no problemo".
GASGAS FSE 450 2005
schildertje
Contacteer:

:) Tja... weet je, ik heb zo'n andere geleider gebruikt en deze hield zoveel zand e.d. vast tussen geleiderrubber en ketting dat de ketting alleen maar sneller sleet. Ik ben terug naar de oude en heb op verzoek van de knmv een plaatje erop gemonteerd zodat er geen hele kinderen, laarzen, mammoettankers en wat niet meer zij tussen tandwiel en ketting kan komen. :roll: :lol:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Paleo

schildertje schreef::) Tja... weet je, ik heb zo'n andere geleider gebruikt en deze hield zoveel zand e.d. vast tussen geleiderrubber en ketting dat de ketting alleen maar sneller sleet. Ik ben terug naar de oude en heb op verzoek van de knmv een plaatje erop gemonteerd zodat er geen hele kinderen, laarzen, mammoettankers en wat niet meer zij tussen tandwiel en ketting kan komen. :roll: :lol:
Goed punt. Als dat het geval is laat ik de orginele geleider erop. Met consequent afstellen van de kettingspanning moet dat ook geen probleem zijn.
GASGAS FSE 450 2005
JW

ff over die standaard... ik lag gisteren rechts onder de motor...

poot van mijn plastic krukje afgebroken... :)was wel mooi al mn olie eruit die ik toch aan het vervangen was.
is daar ook een modificatie voor? ;)
brommer

off topic: ik span mijn huidige ketting altijd met 5 mm speling kan die er ook niet aflopen :wink:
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
adje

JW schreef:ff over die standaard... ik lag gisteren rechts onder de motor...

poot van mijn plastic krukje afgebroken... :)was wel mooi al mn olie eruit die ik toch aan het vervangen was.
Kan je beter zo'n trapbokje aanschaffen.
Niet alleen handig maar ook veiliger dan zo'n plastic ding :?

Afbeelding Afbeelding

Noppy

JW schreef:ff over die standaard... ik lag gisteren rechts onder de motor...

Trapbokje van MadMax / Motozoom kost 49 Euro, als ik het goed heb.

Die van mij houdt het 2 x langer uit dan mijn hydraulische Chinese bok :twisted:
JW

ehh de motor stond op zo'n blokje, ik op t krukje :)
adje

JW schreef:ehh de motor stond op zo'n blokje, ik op t krukje :)
Dat had je er niet bij vertelt :lol:

Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie