ongekend
Ik heb op dit forum al diverse malen aan gegeven hoe en wat en waar mijn blok getuned is
De mijne leverd 67 pk, en is opgeboord naar 820 cc.....
en kan door getuned worden naar 80 pk alleen moet je om de 1500 km een zuiger wisselen.
dus voor die mono racers een heel seisoen
groetjes peter
suzuki zeta 820
blok
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
yep.pjlaurens schreef:ongekend
Ik heb op dit forum al diverse malen aan gegeven hoe en wat en waar mijn blok getuned is
De mijne leverd 67 pk, en is opgeboord naar 820 cc.....
en kan door getuned worden naar 80 pk alleen moet je om de 1500 km een zuiger wisselen.
dus voor die mono racers een heel seisoen
groetjes peter
suzuki zeta 820
alleen is het natuurlijk zo dat als het echt geld moet gaan kosten (als er echte pk's ..dus 70+ aan het wiel) uit moeten gaan komen..
de monoracers liever de 660 yamaha blokken als basis gebruiken omdat deze lichter en compacter zijn dan de DR blokken.
bedoel..als je 80 pk uit zo'n DR peuterd kom je beslist wat meer zaken tegen dan slechts om de 1500km "zuiger wisselen" ..
80pk betekent vooral "toeren maken" ..
en natuurlijk de Pami ééncilinders...als het echt snel moet.
Ha Peter,pjlaurens schreef:ongekend
Ik heb op dit forum al diverse malen aan gegeven hoe en wat en waar mijn blok getuned is
De mijne leverd 67 pk, en is opgeboord naar 820 cc.....
en kan door getuned worden naar 80 pk alleen moet je om de 1500 km een zuiger wisselen.
dus voor die mono racers een heel seisoen
groetjes peter
suzuki zeta 820
Ik heb eens gezocht naar je berichten maar ik kan geen topic vinden waarin je jouw ervaringen met het tunen van je blok hebt beschreven.
Het zou mooi zijn als je een link naar dat topic hier kunt plaatsen, dan hebben we er nog wat aan.
Als je hem zelf ook niet kunt vinden dan is dit misschien een mooi moment om je ervaringen alsnog te delen met ons.
Ik ben dus erg benieuwd wat je allemaal hebt aangepast aan je blok.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
hallo dr vriendjes
Als er 80 pk uit moet komen dan moet er inderdaad meer gebeuren dan alleen een speciaal hoge compressie zuigert.... van 400 euro van wiseco of carillo.
dan dient ook de krukas aangepast te worden ( lichtere) even als de spoel met vliegwiel (ook lichter)
Bij mijn blok is veel veranderd:
andere zuiger (grotere boring 820 cc)
hogere compressie
andere nokas met timing
kop geflowd
andere kleppen met andere klephoek en speling ( warmte)
extra olie koeler
carburatie aangepast (rijker gezet)
andere uitlaat (acrapovic)
luchtfilters veranderd ( 2x twinair)
geen andere ontsteking of spoel
geen andere krukas (volgende keer???) :roll: :?:
kosten plaatje........... :cry: :roll: :oops:
maar ja het loopt als een beest, en klappen uit de uitlaat met een koppel van een tank
dit alles is gedaan waar ook de dakar mannen komen
buiten de veranderingen van vering (wp)
grotere wielen (18 inch)
achtertanks e,d
kun je het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk
misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat hoor je dan wel
groet
peter
Als er 80 pk uit moet komen dan moet er inderdaad meer gebeuren dan alleen een speciaal hoge compressie zuigert.... van 400 euro van wiseco of carillo.
dan dient ook de krukas aangepast te worden ( lichtere) even als de spoel met vliegwiel (ook lichter)
Bij mijn blok is veel veranderd:
andere zuiger (grotere boring 820 cc)
hogere compressie
andere nokas met timing
kop geflowd
andere kleppen met andere klephoek en speling ( warmte)
extra olie koeler
carburatie aangepast (rijker gezet)
andere uitlaat (acrapovic)
luchtfilters veranderd ( 2x twinair)
geen andere ontsteking of spoel
geen andere krukas (volgende keer???) :roll: :?:
kosten plaatje........... :cry: :roll: :oops:
maar ja het loopt als een beest, en klappen uit de uitlaat met een koppel van een tank
dit alles is gedaan waar ook de dakar mannen komen
buiten de veranderingen van vering (wp)
grotere wielen (18 inch)
achtertanks e,d
kun je het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk
misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat hoor je dan wel
groet
peter
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Klinkt goed!
Laat eens wat foto's van je DR zien?
Laat eens wat foto's van je DR zien?
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
en waar komen 'de dakar mannen' dan?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mooie carter protectie..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dr staat voor mij nog n nieuwe op de planning van dun plaatstaal..
t nadeel is alleen dattut zo snel zo godsgruwelijk zwaar wordt.. en ik wil het toch n beetje licht houden..
heb dr nu aluminium onderhangen, maar heb t idee als ik een keer iets goed hard raak dat het er onderuit ligt..
t nadeel is alleen dattut zo snel zo godsgruwelijk zwaar wordt.. en ik wil het toch n beetje licht houden..
heb dr nu aluminium onderhangen, maar heb t idee als ik een keer iets goed hard raak dat het er onderuit ligt..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
roelofs racing:
040-2047126
en je weet t
040-2047126
en je weet t
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !