Viel me al op dat Dirty aardig wat olie er uit gooide bij de uitgaande as van de koppelng..
Maar vandaag was z'n accu leeg en daarna op een droge rustige weg snel naar het werk
Bij aankomst keek ik even bij de as en zag de olie er uit borrelen..
Yip.. borrelen
Olie pijlstok los gedraait en psssssss stoom uit het blok...
Bij deze kou krijg je veel condens in het blok en als die dan eens goed heet word verdampt dat.. en ontsnapt via de overdruk leiding boven de cilinder..
Dus in de pauze maar even aan de rubbere buis trekken die daar op zit.. die zat ergens vast onder de tank bij het zadel.. dus er maar een gat in gesneden
Dus opletten dat je slang niet klemt komt!
[heb hem nooit los gehad of gemonteerd dus zat al een tijd niet goed ]
Overdruk in het blok
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb het ooit voorgehad dat de overdruk(loop)tube onderaan gewoon dicht zat met aarde(gedroogde blub), dus regelmatig eens nakijken
Bij een GoldWing is daar zelfs een aftapkraantje, voor het condence water voorzien
Bij een GoldWing is daar zelfs een aftapkraantje, voor het condence water voorzien
Ik heb bij een auto een keer 's winters meegemaakt dat het condenswater in de ontluchting was bevroren waardoor de ontluchting niet meer werkte en er druk in het blok opgebouwd werd.
Dus af en toe een keer de ontluchtingsslang aftappen (bij de aansluiting op de luchtfilter), zeker bij dit koude weer.
Dus af en toe een keer de ontluchtingsslang aftappen (bij de aansluiting op de luchtfilter), zeker bij dit koude weer.
still crazy after all these beers