Surfroy01 schreef:Nou hier moet ik natuurlijk op reageren als project manager werkend voor Shell.......... Inderdaad hebben we idioot veel winst gemaakt met die hoge olieprijzen maar de olie/gas industrie investeerd bijna al die winst in nieuwe projecten en of technologien (kom daar maar eens mee bij de dot.com industrie om er maar 1 te noemen). In onze bedrijfstak zijn wij daar overigens toon aangevend in wat we herinvesteren. Kijk ook maar eens naar onze aandelenkoers, als wij veel meer winst/dividend uit zouden keren dan schoot die koers wel omhoog. Toen ik begon in de olie en gas werd me verteld dat als je veel geld wil verdienen dan moet je niet in de olie, maar in het bankwezen......... pom pom pom we weten onderhand allemaal hoe het daarmee vergaat. Ik was vorig jaar in Qatar toen Sarkozy bij de minister van olie was om te vragen of de olieprijs omlaag kon, waarop de minister zei, Sarko, je krijgt de olie van me gratis in Frankrijk bezorgt, als ik van jou al de belastingopbrengsten mag hebben......... maw die olieproducerende landen verdienen zeker wel goed aan hun gas en olie maar het zijn de belastingen die het meest opbrengen!!!!!! En er is nog olie en gas genoeg, we hoeven echt niet aan de elektriciteit de komende 50-100jaar, maar het wordt wel steeds moeilijker (lees duurder) om aan de reserves te komen!
In 2 dingen moet ik je gelijk geven. 1 dat Shell veel investeerd en 2 dat belasting meer opbrengt dan olie en gas samen.
Maar dat er nog voor 50-100 jaar vooraad onder de grond zit??? Ook met het huidige verbruik van miljoenen barrels per dag? Dit gaat er bij mij niet in.
En inderdaad er is in het bankwezen meer te verdienen dan in de olie als je Madoff heet en hoofd van de Nasdaq bent geweest. 15 miljard dollar achterover gedrukt
Toch door de hogere kosten van fossiele zal de ontwikkeling van renewables steeds sneller gaan. Met de huidige crisis voor de deur zal er straks een kleine revolutie onstaan wat ten gunste is van de ontwikkeling in duurzame energie. Zonne energie, wind, bio en warmte winning.
Geef mij maar een elektrische MTB hoor, kan ik mezelf goed op vermaken
De auto op waterstof? Als ik maar daar kom waar ik wil komen.
Zal ik het nog meemaken dat de luchtbus op waterstof vliegt? De ontwikkeling kan mij niet snel genoeg gaan