De benzine is helemaal niet zo duur meer
En dat vinden 'wij' als benzine junks hartstikke prettig!
Maar onze minister van financien, W.Bos0, heeft de schatkist pas geleden geplundert en wilt deze het liefst zo snel mogelijk weer gevuld hebben natuurlijk. Dus ik voel de euro van Bos al aankomen. Eerst zal de prijs van een liter benzine onder de magische euro kosten. Om vervolgens naar een magische 2 euro te gaan.
Any objections?
Goedkope benzine maar hoe lang nog?
Moderator: ghulst
# 442
De gasprijs werd ook omhoog geschroefd, omdat die prijs was gekoppeld aan de olieprijs.
Krijgen we een brief vorige week dat nu de benzineprijs zakt, de gasprijs daar niet in meegaat, omdat die maar 1x per jaar wordt gecorrigeerd.
Volgend jaar dus!
Krijgen we een brief vorige week dat nu de benzineprijs zakt, de gasprijs daar niet in meegaat, omdat die maar 1x per jaar wordt gecorrigeerd.
Volgend jaar dus!
De OPEC heeft ook geconstateerd dat het de verkeerde kant opgaat; ze komen volgende week bijeen en zullen maatregelen nemen om het prijsniveau van de huidige plusminus 45$ per vat op te krikken naar 89$ per vat.
Pak die folder van de electrische KTM maar weer uit de oudpapierstapel; je zult 'm nog nodig hebben
Pak die folder van de electrische KTM maar weer uit de oudpapierstapel; je zult 'm nog nodig hebben
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Op zich snap ik dat wel van de OPEC. Met de huidige prijs kunnen er absoluut geen investeringen gedaan worden. Deze investeringen hebben we hard nodig als we in de toekomst ook het laatste beetje olie uit de grond willen kunnen persen.Noppy schreef:De OPEC heeft ook geconstateerd dat het de verkeerde kant opgaat; ze komen volgende week bijeen en zullen maatregelen nemen om het prijsniveau van de huidige plusminus 45$ per vat op te krikken naar 89$ per vat.
Pak die folder van de electrische KTM maar weer uit de oudpapierstapel; je zult 'm nog nodig hebben
Het enige probleem is dat ik er eigenlijk geen barst van geloof als ze zeggen dat ze nu die investeringen niet kunnen maken. Als er 1 bedrijfstak stinkend rijk is dan is het wel de olie industrie.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
goedkoop of niet, ik merk t nogsteeds niet hard in mn portemonee, nogsteeds net zo snel op, t zelfde als mn tank dus.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Aan de ene kant is er wel wat voor te zeggen.
Wanneer een vat minder opbrengt wordt het relatief duurder om diep te boren in de aarde naar olie. Dan zal er naar verluid geld bij moeten.
Aangezien dit niemand wil zullen ze minder diep gaan boren wat uiteindelijk weer voor problemen gaat zorgen.
Echter zolang de shell nog jaar cijfers naar voren brengt met zoveel miljarden winst blijf ik mijn vraagtekens stellen...
Wanneer een vat minder opbrengt wordt het relatief duurder om diep te boren in de aarde naar olie. Dan zal er naar verluid geld bij moeten.
Aangezien dit niemand wil zullen ze minder diep gaan boren wat uiteindelijk weer voor problemen gaat zorgen.
Echter zolang de shell nog jaar cijfers naar voren brengt met zoveel miljarden winst blijf ik mijn vraagtekens stellen...
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Nou hier moet ik natuurlijk op reageren als project manager werkend voor Shell.......... Inderdaad hebben we idioot veel winst gemaakt met die hoge olieprijzen maar de olie/gas industrie investeerd bijna al die winst in nieuwe projecten en of technologien (kom daar maar eens mee bij de dot.com industrie om er maar 1 te noemen). In onze bedrijfstak zijn wij daar overigens toon aangevend in wat we herinvesteren. Kijk ook maar eens naar onze aandelenkoers, als wij veel meer winst/dividend uit zouden keren dan schoot die koers wel omhoog. Toen ik begon in de olie en gas werd me verteld dat als je veel geld wil verdienen dan moet je niet in de olie, maar in het bankwezen......... pom pom pom we weten onderhand allemaal hoe het daarmee vergaat. Ik was vorig jaar in Qatar toen Sarkozy bij de minister van olie was om te vragen of de olieprijs omlaag kon, waarop de minister zei, Sarko, je krijgt de olie van me gratis in Frankrijk bezorgt, als ik van jou al de belastingopbrengsten mag hebben......... maw die olieproducerende landen verdienen zeker wel goed aan hun gas en olie maar het zijn de belastingen die het meest opbrengen!!!!!! En er is nog olie en gas genoeg, we hoeven echt niet aan de elektriciteit de komende 50-100jaar, maar het wordt wel steeds moeilijker (lees duurder) om aan de reserves te komen!
You're free to do as we tell you!
De ministers van Economische zaken moeten wereldwijd de handen in eenslaan en de goederentermijnmarkt voor olie gewoon sluiten.
De speculatie in dit vloeibare spul werkt vertroebelend. Die gasten beginnen als gekken te kopen als er, laten we zeggen, een bom afgaat in een land waar ook een oliepijpleiding langs ligt.
Gewoon sluiten die handel en laten afkoelen die markt.
Het zelfde geldt mijns inziens ook voor noteringen in het buitenland; KPN en Fortis bijv. hebben daar in de US of A geen zak te zoeken met hun noteringen.
Gaat een bedrijf hard onderuit door een-of-ander stom gerucht, die een fluctuatie van 5% of meer veroorzaakt in de koers van dat aandeel, dan gewoon de handel stoppen voor die dag, binnen 5 minuten. Dan waait 't vanzelf weer over zodra er duidelijke informatie volgt na het gerucht.
Zodra handelaren snappen dat die paniekacties geen zin meer hebben dan gaan ze vanzelf eens een keer nadenken over de (midde)lange termijn en gaan ze CEO's belonen voor de juiste dingen: winsten over 7 jaren bijv.
De speculatie in dit vloeibare spul werkt vertroebelend. Die gasten beginnen als gekken te kopen als er, laten we zeggen, een bom afgaat in een land waar ook een oliepijpleiding langs ligt.
Gewoon sluiten die handel en laten afkoelen die markt.
Het zelfde geldt mijns inziens ook voor noteringen in het buitenland; KPN en Fortis bijv. hebben daar in de US of A geen zak te zoeken met hun noteringen.
Gaat een bedrijf hard onderuit door een-of-ander stom gerucht, die een fluctuatie van 5% of meer veroorzaakt in de koers van dat aandeel, dan gewoon de handel stoppen voor die dag, binnen 5 minuten. Dan waait 't vanzelf weer over zodra er duidelijke informatie volgt na het gerucht.
Zodra handelaren snappen dat die paniekacties geen zin meer hebben dan gaan ze vanzelf eens een keer nadenken over de (midde)lange termijn en gaan ze CEO's belonen voor de juiste dingen: winsten over 7 jaren bijv.
In 2 dingen moet ik je gelijk geven. 1 dat Shell veel investeerd en 2 dat belasting meer opbrengt dan olie en gas samen.Surfroy01 schreef:Nou hier moet ik natuurlijk op reageren als project manager werkend voor Shell.......... Inderdaad hebben we idioot veel winst gemaakt met die hoge olieprijzen maar de olie/gas industrie investeerd bijna al die winst in nieuwe projecten en of technologien (kom daar maar eens mee bij de dot.com industrie om er maar 1 te noemen). In onze bedrijfstak zijn wij daar overigens toon aangevend in wat we herinvesteren. Kijk ook maar eens naar onze aandelenkoers, als wij veel meer winst/dividend uit zouden keren dan schoot die koers wel omhoog. Toen ik begon in de olie en gas werd me verteld dat als je veel geld wil verdienen dan moet je niet in de olie, maar in het bankwezen......... pom pom pom we weten onderhand allemaal hoe het daarmee vergaat. Ik was vorig jaar in Qatar toen Sarkozy bij de minister van olie was om te vragen of de olieprijs omlaag kon, waarop de minister zei, Sarko, je krijgt de olie van me gratis in Frankrijk bezorgt, als ik van jou al de belastingopbrengsten mag hebben......... maw die olieproducerende landen verdienen zeker wel goed aan hun gas en olie maar het zijn de belastingen die het meest opbrengen!!!!!! En er is nog olie en gas genoeg, we hoeven echt niet aan de elektriciteit de komende 50-100jaar, maar het wordt wel steeds moeilijker (lees duurder) om aan de reserves te komen!
Maar dat er nog voor 50-100 jaar vooraad onder de grond zit??? Ook met het huidige verbruik van miljoenen barrels per dag? Dit gaat er bij mij niet in.
En inderdaad er is in het bankwezen meer te verdienen dan in de olie als je Madoff heet en hoofd van de Nasdaq bent geweest. 15 miljard dollar achterover gedrukt
Toch door de hogere kosten van fossiele zal de ontwikkeling van renewables steeds sneller gaan. Met de huidige crisis voor de deur zal er straks een kleine revolutie onstaan wat ten gunste is van de ontwikkeling in duurzame energie. Zonne energie, wind, bio en warmte winning.
Geef mij maar een elektrische MTB hoor, kan ik mezelf goed op vermaken
De auto op waterstof? Als ik maar daar kom waar ik wil komen.
Zal ik het nog meemaken dat de luchtbus op waterstof vliegt? De ontwikkeling kan mij niet snel genoeg gaan
# 442
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
maar sanne, ik heb t idee dat die ontwikkeling voorlopig nog even tegen gehouden wordt door de zelfde mensen die zeggen dat ze er ooh zo veel geld instoppen, en ze zijn waarschijnlijk al veel verder als dat we denken, en hebben het achter de hand voor als het dan toch uit eindelijk op is, je moet toch ergens je winst uit halen, maar eerst wel het andere uitputten natuurlijk.
[/antitechnologiemensenirritatie]
[/antitechnologiemensenirritatie]
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Inderdaad.
Je gaat ook niet een 250cc crosser helemaal de hemel in prijzen als je nog wat voorraad 450cc hebt staan wat weg moet.
hehe wat een vergelijking
Je gaat ook niet een 250cc crosser helemaal de hemel in prijzen als je nog wat voorraad 450cc hebt staan wat weg moet.
hehe wat een vergelijking
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Tuurlijk is de hele infrastrutuur op olie en gas gericht, en het zou ook een stuk kapitaal vernietiging zijn als we die ineens overboord zouden gooien. Maar ik denk dat ik jullie moet teleurstellen met de alternatieven die we achter de hand zouden hebben. We hebben in het verleden heftig in wind en zonne-energie geinvesteerd maar komen daar nu toch van terug omdat het maar een niche in de markt is, daar zijn wij niet goed in, dat laten we aan andere over dat zal zeker toenemen maar blijft toch procenten tov de traditionele manieren om aan al de toekomstige vraag te voldoen. En die hele waterstof/elektriciteit hype is leuk maar hoe wordt die elektriciteit opgewekt? Daar hebben we nog tientallen jaren fossiele brandstoffen voor nodig, en daar zijn wij goed in! We hebben oa een coalgasification process welke we in China zeer goed verkopen, zeer efficient veel minder vervuiling en ook dat zijn fossiele brandstoffen en kolen zijn er nog zoveel (we kunnen trouwens van kolen ook condensaat maken maw benzine ed). En wat betreft die olie en gas, dat veld in Qatar (3e grootste voorraad ter wereld) is pas net aangeboord, zeker goed voor 200 jaar productie, en wat te denken van oude abandoned velden in bv Iran en Irak die voor de snelle goedkope olie gingen in de 70'tiger jaren, put rendement van 5-7% nu is een hoog rendement put 30% maar je ziet er zit nog veel onder de grond echter wordt het steeds moeilijker om het eruit te krijgen! schattingen zijn dat we minder dan 30% verbruikt hebben.....en misschien 10% van wat er totaal is op deze planeet. Hier nog een leuk stukje prozavan flappie (volkskrant jaartje geleden http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... ell-topman Ik denk overigens dat jouw en mijn kinderen niet meemaken dat de fossielebrandstof op raakt.....
You're free to do as we tell you!
Wat ik me in een dieselvretend land als België afvraag: WAAROM in godsnaam is de benzine nog steeds duurder dan diesel aan de pomp??? Benzine is gewoon goedkoper om te maken!!!
Is dit nog een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen men nog dacht dat benzine vervuilender was???
Is dit nog een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen men nog dacht dat benzine vervuilender was???
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat in Oostenrijk de brandstof prijzen zijn:
Euro95 = 0,89 cent
Diesel = 0,90 cent.
Dag mag ook snel hier komen
Euro95 = 0,89 cent
Diesel = 0,90 cent.
Dag mag ook snel hier komen
verstand op nul en nadenken
In Belgie , net over de grens bij ons , is de diesel maar 0,82 cent
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Vraag en aanbod wellicht? Er wordt misschien toch net even meer benzine gereden dan diesel, waardoor de prijs hoger wordt?hornet911 schreef:Wat ik me in een dieselvretend land als België afvraag: WAAROM in godsnaam is de benzine nog steeds duurder dan diesel aan de pomp??? Benzine is gewoon goedkoper om te maken!!!
Is dit nog een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen men nog dacht dat benzine vervuilender was???
Misschien ook dat het productieproces hierbij een rol speelt? Hoeveel liter benzine haal je uit een vat ruwe olie vs het aantal liter diesel?
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Ik gok op accijnzen!!!!!!hornet911 schreef:Wat ik me in een dieselvretend land als België afvraag: WAAROM in godsnaam is de benzine nog steeds duurder dan diesel aan de pomp??? Benzine is gewoon goedkoper om te maken!!!
Is dit nog een overblijfsel van 30 jaar geleden, toen men nog dacht dat benzine vervuilender was???
You're free to do as we tell you!