Weet iemand wat het verschil is tussen de modeljaren 2008 en 2009 voor de KTM EXC 450?
Ben eigenlijk heel benieuwd.
EXC 450 model 2008 v/s model 2009
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Zou het alleen de kleur zijn, of ook technisch anders?huskie schreef:De vork.
Verder weinig.
2008 was het eerste jaar dat het nieuwe blok gebruikt is dacht ik.
Ik heb eigenlijk geen rare dingen over dit nieuwe blok gehoord.
Zou dit een typisch gevalletje van "first time right" zijn??
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
De vork is helemaal nieuw, ander cartridge design.
De shock heeft een andere 2de zuiger en andere naald.
Het blok heeft iets andere carterhuizen, versnellingsbak tandwielen zijn versterkt, afdichting krukas/versnellingsbak is verbeterd.
Verder niet echt veel spannende dingen.
De shock heeft een andere 2de zuiger en andere naald.
Het blok heeft iets andere carterhuizen, versnellingsbak tandwielen zijn versterkt, afdichting krukas/versnellingsbak is verbeterd.
Verder niet echt veel spannende dingen.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Eeh, klinkt bijna verontrustend!mech schreef: Het blok heeft iets andere carterhuizen, versnellingsbak tandwielen zijn versterkt, afdichting krukas/versnellingsbak is verbeterd.
Eerste jaar dat ze dat nieuwe blok er in hebben zitten, gaan ze zulke zaken al veranderen.....
Ik heb niks over problemen ofzo gehoord, wie wel?
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Ik wel ...
In elk geval ging de keerring er vaak uit door te hoge oliedruk. Tijdens het jaar was er al een fabrieksschrijven om 100 ml minder olie in het blok te doen, en zo de druk te verlagen ...
Een toch wel regelmatig voorkomend probleem bij deze 2008-jaargang. Maar inderdaad, zou moeten opgelost zijn met de 2009-jaargang...
Jo VdB
In elk geval ging de keerring er vaak uit door te hoge oliedruk. Tijdens het jaar was er al een fabrieksschrijven om 100 ml minder olie in het blok te doen, en zo de druk te verlagen ...
Een toch wel regelmatig voorkomend probleem bij deze 2008-jaargang. Maar inderdaad, zou moeten opgelost zijn met de 2009-jaargang...
Jo VdB
Wat de olie betreft is volgens mij alleen de bedieningshandleiding aangepast.Jo VdB schreef:Ik wel ...
In elk geval ging de keerring er vaak uit door te hoge oliedruk. Tijdens het jaar was er al een fabrieksschrijven om 100 ml minder olie in het blok te doen, en zo de druk te verlagen ...
Een toch wel regelmatig voorkomend probleem bij deze 2008-jaargang. Maar inderdaad, zou moeten opgelost zijn met de 2009-jaargang...
Jo VdB
Daar staat nu dus in dat er maar 0,6 liter olie in mag . Het peil mag maximaal op driekwart van het glaasje staan.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Om welke keerring gaat het dan?Jo VdB schreef: In elk geval ging de keerring er vaak uit ....
En...... is dat een reden om een 2008 te laten staan en een 2009 te kopen of is het wel te 'fixen'?
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Verschillen volgens de steets zijn (KTMtalk):
Nokkenas, lichtere tuimelaars, dikkere koppelingsplaten, drukstift en koppelingshuis is verbetert om een betere olieflow te krijgen, decompressie systeem is verbeterd en carburateur setting is gewijzigd for de koude starts, onstekingscurve is geoptimaliseerd en de bougie is gewijzigd voor een betere verbranding.
Keuzes keuzes
Nokkenas, lichtere tuimelaars, dikkere koppelingsplaten, drukstift en koppelingshuis is verbetert om een betere olieflow te krijgen, decompressie systeem is verbeterd en carburateur setting is gewijzigd for de koude starts, onstekingscurve is geoptimaliseerd en de bougie is gewijzigd voor een betere verbranding.
Keuzes keuzes
Laatst gewijzigd door gassen op zo aug 08, 2010 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Meer olie flow creeren. De rebound zuiger is nu 23mm ipv 28mm. Dus ook een dunnere cartridge tube. wel nog steeds 12mm spindel. Op deze manier krijg je meer druk van je midvalve maar je moet wel opletten voor cavitatie als je te zacht gaat op de hoofd zuiger.huskie schreef:Mech, wat is de achterliggende gedachte van dit design? Sneller druk opbouw?mech schreef:De vork is helemaal nieuw, ander cartridge design.
Dit klopt niet helemaal of helemaal niet. Zijn nl de verschillen van een 2009 400 tov de oudere typesgassen schreef:Verschillen volgens de steets zijn (KTMtalk):
Nokkenas, lichtere tuimelaars, dikkere koppelingsplaten, drukstift en koppelingshuis is verbetert oom een betere olieflow te krijgen, decompressie systeem is verbeterd en carburateur setting is gewijzigd for de koude starts, onstekingscurve is geoptimaliseerd en de bougie is gewijzigd voor een betere verbranding.
Keuzes keuzes
Net nog wat partnummers vergeleken. De verschillen die ik heb kunnen vinden mbv. partnummers, zijn een ring en de ontluchtingsnippel.
Ik weet niet hoe KTM werkt. Of onderdelen met dezelfde fit & function een ander partnummer krijgen of alleen een revisieverhoging (wat voor de consument niet zichtbaar is).
Automatische decompresseur en krukas keerring is idd gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250